Hei auttakaas R1-veljeä ja käykää R1-thredissä kattoo viimenen viesti ja video siellä.. Alko rämisemään ikävästi
Kiitti.
Edit: jo on selevinnä![]()
Viimeksi muokannut: JukkaX; 25.06.2014 klo 13:58.
Yamaha #1 we_R1'04
Tervehdys Fazeristeille.
Mulla ollut kyseinen mopo jo vuosia mutta nyt kun löysin tällaisen foorumin, niin ajattelinkin kysyä, onko kukaan täällä väsänny Fazeriinsa R1 keulaa? Mul ois vakavasti sellanen projekti suunnitteilla ja ois kiva kuulla, jos joku on kokeillu tuollaista kombinaatiota. Ison maailman foorumeilla noita näkynyt ja ovat kehuneet toimivaksi mutta kaikki ei ole hyvää, mikä näyttää hyvältä ja täs mietin, että meneekö suht mukava pyörä sitten ihan hänex tällaisella päivityksellä?
Rojut on tulossa 02 mallin rykkösestä ja tarkoitus olisi modata myös saman pyörän kolmiot Fazeriin sopiviks. Alkuperäisosat ois tarkoitus säästää, jos lopputulos ei ole toimiva.
Mulla on ollut muutama vuosi jo samansuuntaisia ajatuksia,ei ole vaan löytynyt tarpeeksi inspiraatiota vaihtaa noita osia.Mulla on tallissa 99 r1 keula,siihen yläkolmio normitangolle.Pitäis vain teettää adapterit tolle keskiakselille.Onko sulla toista alakolmiota,josta meinasit ottaa ton keskiputken?En tiedä lähteekö se irti ilman suurempaa väkivaltaa ja niiden halkaisia voi olla vähän erilainen.R1 keskiputki on lyhyempi,eikä näinollen riitä,vaan tarvii käyttää fazun omaa.Onko muuten nollakakkosessa sinikorkkiset jarrut?R1 ykkysen keula on fazun vastaavaa lyhyempi,niin ilmeisestikin ajoasento muuttuu.Pistä tälle kokemuksia miten projekti etenee,kiinostais tuo miten tuo keskiputki lähti tosta alakolmiosta.![]()
Tuo keskiputki itseäkin hieman hirvittää. Itseasiassa jopa sen verran, että ostin ebaysta tuollasen fasun kolmion, putken luovuttajaksi, eli alkuperäinen jää ehjäksi. Tarkoitus siis tehdä valmis paketti, jonka voi sitten vaihtaa melko vaivatta. Jarrut käsittääkseni käy Fazerista? Taitaa mennä kuukausi, ennen kuin kaikki sälä saapunut ja pääsen projektia aloittamaan mutta voin tosiaan tänne päivittää, miten rojekti etenee ja jos joku tosiaan tuollasen väsäilly, niin kokemukset aiheesta kiinnostaa.
Tuolla yksi "resepti":
http://fazer1000.yuku.com/topic/3408...e#.U8glpZR_tLI
Mainostetaan nyt täälläkin eli muutama kilke olis myynnissä, mm. uusi käyttämätön takakate jos joku sattuu tartteemaan
http://www.moottoripyora.org/keskust...-kilkett%C3%A4
04 Buell xb12s
Tervehdys,
pitäisi tässä ennen ajokautta hieman kaasarihuoltoa tehdä. Tarkoitus olisi vaihtaa mm. tiivisteet, jotka vuotavat muutaman vuoden seisonnan vuoksi. Eikös projektin pitäisi olla melko simppeli? Kaasarit irti, osiksi, uudet vermeet paikalleen ja koko paketti kasaan?
Työkalut pysyvät kyllä kädessä, mutta lähinnä tässä varmistelen, että ei tule yllätyksiä purkaessa tai kasattasessa. En ole kyseistä pyörää aikasemmin juurikaan perushuoltojen lisäksi laitellut.
Stormilla näytti olevan korjaussarja 27 € / kpl. Hieman halvemmalla vois ehkä saada jos tilailis Ebayn kautta. Onko ideoita löytyiskö jostain tästä omasta maasta edukkaammin?
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...5-mci-cab-y39/
Yamaha FZS 1000
Suzuki GSX600f
Kannattaa pyöritellä ainakin tyhjäkäyntisuuttimet irti ja päristää niitä ultraäänipesurissa fairivedessä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Millainen ajosento Yamaha FZS1000 ? Ottaako ranteisiin kun ajaa rauhallisesti pidempään?
Honda VFR 800,Suzuki GSF 1200S
En tiedä onko tämä vielä täällä, ainakaan minulle ei ole aikaisemmin osunut silmään.
Fasun huoltoon ja päivittämiseen liittyvää ohjeistusta: http://www.cartestsoftware.com/fz1/
Yamaha FZS 1000
Suzuki GSX600f
Joo,noudatat vaan tota patin ohjetta niin hyvä tulee.Louissikin myy noita korjaussettejä:https://www.louis.de/artikel/vergase...&list=54783945.Et oikeastaan tarvi kuin tota kupin ympärillä olevaa o-rengasta(jos kaasarit vuotaa) ja hyvää rukaria niihin kaasarin sisällä oleviin pehmeisiin pultteihin.Noissa seteissä tuo yksi o-rengas on seoksensäätöruuveja varten(ei välttämättä kannata vaihtaa).
Hyvin onnistu remppa noilla ohjeilla. Itse kaasarin purkamiseen sain apua kokeneemmalta. Ei ihme että tulvi himpun, kun oli kaikki tiivisteet riekaleina ja letkut ihan hapettuneet. Ottanut kaasari ilmeisesti hieman itseensä, kun on seisonut jokusen vuoden edellisellä omistajalla. Mutta nyt toimii taas, kuin ajatus![]()
Yamaha FZS 1000
Suzuki GSX600f
Kevät tulloo ja tallissa turhaa rompetta kaapeissa!
Eli vaikkei varsinaisesti mikään myynti osasto olekkaan niin edelleen löytys tarvitsevalle uusi käyttämätön sininen vakio takakate jonka saa 80€ Löytyy myös käytetty vakio änkkäri ja keskijalka jousineen..
Kuvia saa pyytäessä ja tuotteet sijaitsee Vantaalla
04 Buell xb12s
Terve! Mulla olis seuraavanlainen ongelma:
Piti kiristää ketju tossa FZS1000:ssa mutta napsahti poikki se mutteri millä kiristetään. Onko kenelläkään jotain hyviä ideoita miten se mutteri saataisiin poistettua sieltä takahaarukasta vai pitääkö viedä sorvaamolle, vai joudunko ostamaan kokonaan uuden takahaarukan?. Huoltoliikkeestä sanoivat että on tyyppivika kun haarukka alumiinia ja mutteri terästä niin kuulemma hapettuu kiinni? Harmittavan pieni vika mutta ihan oleellinen jotta pystyisi ajelemaan jatkossakin. Jos jollakulla on neuvoja kyseiseen tilanteeseen niin olisin kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta!
Juu, sama juttu käynyt täälläkin ja todella ikävä ongelma.. Sinne ei oikein pora sovi ja yritin sitä katkennutta päätä hiukan dremelilläkin kaivaa esiin. Yritin myös hitsata toista pulttia siihen päähän ulosvetimeksi huonoin tuloksin.
Päädyin sitten kiilaamaan säätökappaleen oikeaan asentoon ja vetämällä akselin pultin kiinni. Eihän tuo mitään kuormaa tuossa kanna, helpottaa vain säätöä. Uusi pultti on olemassa, joten jos jollain olis tähän joku patenttiratkaisu, niin kovasti kiinnostaisi.. Järkevin temppuhan olis laittaa tohon helicoilit ja jotain jumiutumisenestotahnaa pultteihin kunhan sen vanhan pätkän saisi sieltä jollain pois.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jokaisessa pakoputken alkukäyrässä on M6 kierre ja lyhyt pulttitulppa päällä. Kysymys kuuluukin mikä tarkoitus näillä on? Lambda mittaus? Vai onko edes lambda-anturia joka mahtuisi noinkin pienestä reijästä? Onko kukaan mitannut Fasuista lambda-arvoja? Vinkkejä mistä löytäisi käypän mittarin? Itsellä olis halu saada faktatietoa pyöräni seossuhteista, kun tuo tulppien värien ihmettely on aika suurpiirteistä.
Eiköhän siitä vain ole AIS purettu veks ja laitettu tulpat tilalle.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
En tarkoita AIS:n putkia jotka on pakoaukon suulla. Ne on edelleen paikallaan. Nämä kyseiset reijät löytyy siis lähempää kollektoria, heti siitä kun putket taittuu pyörän alle.
Huomasin viime viikolla että kone röpöttää kylmänä ja liikkeellelähtiessä täristää, koneen kuumetessa ominaisuus katoaa. Onko kenelläkään ideoita mistä hakea vika?
Kaasuttimet on ilmeisesti kaksi vuotta sitten säädetyt (näin sanoi liike jolta ostin), tulpat ja suodattimen vaihdoin eilen eikä auttanut ja huohotinputkikin on ok. Tänään soitti joku foorumia lukenut ja kertoi että pitäisi tarkistaa toi EXUP, että saattaa sekin aiheuttaa tuota vikaa. Kiitos muuten siitä, täytyy sanoa että ensimmäinen kerta kun joku nettifoorumia lukeva päättää spontaanisti soittaa ja neuvoa vianetsinnässä. Iso käsi siitä teille. No pitänee EXUP tarkistaa kun kerkiän.
Sitten vika numero kaksi mistä unohdin kysyä on seuraavanlainen:
Startti ei tahdo pyöriä heti kun painaa nappia, vasta muutaman napinpainalluksen jälkeen rupee pyörittämään. Ensin veikkasin kulunutta akkua koska joka kerralla kun lähden liikkeelle niin kello on jätättänyt. Kuitenkin ei tarvitse ajaa kuin 100 metriä niin ei mitään vaikeuksia uudellenkäynnistyksessä, tuskin kerkiää lataa niin lyhyellä matkalla. Onko kenties joku starttimoottori menossa, vai mikä on. Nappia painaessa kuuluu kyllä jonkin sortin inahdus, eli virta menee kyllä perille vaan ei lähde heti pyörimään. Missä vika?
Noniin pitäis lähteä huomenna tosi tosi kauas pyörää mahdollisesti vaihtamaanKyseessä Yamaha fzs 1000 vm.2003 ja ajettu vain pikkuisen vajaat 19000tkm
Viime hetken vinkkejä otetaan vastaan mitä pitäis älytä kuunnella ja katsoa. Myyjän mukaan pyörä ei uutta häpeä..
Pyörä muuten täysin orkkiskunnossa mutta mivvin slipari löytyy.
Millä tahansa sporttipyörällä suosittelisin koeajolla ihan kunnolla vedättään/humpaan yläreservillä ja tarkkaile samalla nyhtääkö/hyppiikö vaihteet, etenki kakkonen. Vaihteistoremontit kun on kohtuu työläitä... Hämmästyttävän vähän kilometrejä tuossa kyllä on. Merkki ja malli on oikea. Varsinaisia tyyppivikoja ei taida näissä edes olla?! Onnea!
Pomminvarma peli tuntuu olevan. 40k mittarissa ja venttiileitä tarvinnu säätää vielä kertaakaan. Pelkkää hauskaa.![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5