Voisko joku käydä mittaan F4 / F4i:n pakosarjan kiinnityslaipasta mittoja. Pinnapulttien väli ja sisäreiän koko ovat ne kriittiset tiedot. Sekä vaikka ulkomitat, pituus ja leveys. Oma pyörä niin kaukana ettei pääse mittaan ja kuvat pitäisi saada laserille...
2000 malliseen olisi undertail hakusessa. Stormilla olisi yksi malli myynnissä muuta se ei oikein iske silmään. Jossain ulkolaisilla sivuilla myydään sellaista mikä sopii 1999-2000/2004-2006 onko noissa malleissa jotain eroa?
Olisiko kenelläkään 93 vuoden F2:n taka swingiin toimivaa ketjun ohjuria sitä kumista osaa?? Olis kiire saada sellainen!
P:S Homma hoidossa löysin ebay:stä Saksasta. On kuulemma lopetettu valmistus, että silleen![]()
Viimeksi muokannut: M-77; 07.03.2017 klo 23:30.
Moro! Paljonko CBR:si kuluttaa bensaa sataselle? Harrastuksiin meneviä rahojahan ei lasketa, mutta kysytään nyt ihan muuten vaan 😉
Pyörä on 2006 F4i eli ruiskukone.
Minulla tullut mittariin viime kauden loppuun mennessä 5235km ja tuon matkan keskikulutus on noin 4,68l/100km. Tankkaan 95sta. Sivuhuomiona, jos unohdetaan dieselvero, välittömät polttoainekulut on halvemmat kuin 2.0TDI Oculla.
Noista kilometreistä valtaosa on työmatka- ajoa. Noin parikymmentä kilometriä suunta, vaihtelevaa kaupunkiajoa ja joku reilu 5km motaria reilun satasen vauhtia.
CBR600F4i -06
Tankillisella pääsee noin 300km. Kaikki menee minkä tankkaa.
Täältä tilastoja: http://www.fuelly.com/motorcycle/honda/cbr_600_f4i
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kysyjä ei spesifioi mikä sukupolvi kiinnostaa mutta saman kolmisen sataa vei eteenpäin tankillisella myös vanha satkun veetty F2. Siinä kuus vähän reilu nätisti ajellen, kepittäessä reippaasti enempi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Itellä F2 ja kulutusta tuli viimekesänä seurailtua ihan vaa mielenkiinnosta. Veljen kanssa (n60kg) ja ite kuskina (n80kg)+ajokamppeet+10kg säkki vaihtovaatetta. Kulutus tuolla kuormalla ja normaalilla ajolla 4.8l/100km. Itsekseni kun ajelen (melkein jokainen kiihdytys räväkkä, paljon ohituksia, nopeudet kuitenkin pääsääntöisesti tikkari +10-20, välillä karkaa hetkelliseti ohituksissa tikkari x2) kulutus pyörii 5-5.4l/100km. Pyörä on aika vähän ajettu ikäisekseen ja huolettu hyvin.
Mönkijään on menossa PC25 cbr tekniikka. Mitä sähköjä tällänen kone vaatii toimiakseen? Johtosarja on, mut siitä on katkottu joitain johtoja, niin on nyt vähän epäselvyyksiä.
Sähköjä purettu ja nyt kiinnostas millaset johot pitäs virtalukolle mennä? Onko näissä jotain tunnistimia mitkä katkasee kipinän?(vaihdetunnistin ym?) Kone pyörii, kun syöttää virtaa suoraan starttiin, mut kipinää ei tuu? Mikä mötikkä siinä akun kupeessa on mistä lähtee plus ja miinus kaapelit? Startti napin johot kun lyö yhteen niin se jurisee.
Magneetolta tulee kolme keltaista johtoa, mitä ne on?
Viimeksi muokannut: Jeba; 17.04.2017 klo 16:32.
Kipinän tappavia kytkimiä on, sivujalan asentotunnistin, kaatumistunnistin ja on/off kytkin.
Kolme keltaista magneetolta ovat latauskäämien johdot, menevät jännitteensäätimelle.
Älä korjaa ehjää....
Etsi alkuun vaikka googlen kuvahaulla sähkökaavio.
Löytyy helposti ja siitä pääsee lunttaamaan kaikki tarvittava.
Netistä löytyy myös koko korjauskäsikirja sähkökaavioineen.
Drz
Sen verran on edetty, että starttaa nyt ihan startti napista, mut kipinä edelleen hukassa. Vaihdetunnistin ainakin toimii, vaihde päällä ei startti napista tapahdu mitään. Luulis noi muutkin turva vermeet toimivan samalla tavalla? Eli kerta toi starttaa kuhan vaihde on vapaalla, niin kipinäkin pitäs tulla?
On/Off kytkin antaa startata mutta ei anna kipinää jos on off asennossa.
Älä korjaa ehjää....
Osaisko joku kertoa tämän on/off napin liittimen/johtojen värejä?
Mu+mu/va. Googlen kuvahakuun cbr 600 f2 wiring diagram niin löytyy useampikin hyvällä reaoluutiolla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Minkälaista/merkkistä äänenvaimenninta/tehoputkea väki suosittelee -04:een cebariin? Tavoitteena vähän möräkämmät äänet, kuitenkin maltilliset, että ei häiritse matka-ajoa. Toki silloin on aina earit päässä. Tarviiko pyörään tehä muita säätöjä jos laittaa tehoputken? Muistelisin että mopoikäsenä laitettiin isompia suuttimia, tai jotaki... Ja toinen kysysmys, mistä varmasti ollut jo täällä keskustelua: mitä tuolle nokkaketjulle kannattaisi tehdä? Uusi ketju ja manuaalinen kiristin, niin häviäisi sivuäänet vai? Kiitoksia vastauksista, jo näin etukätteen.
Itselläni oli Devil -mökäputki yhden ajelun verran kiinni. Terävä ja nasaali ääni. Pidin enemmän hiljaisesta vakioputkesta. Moottorinohjaukselle ei ole pakko tehdä mitään.
F4:ssä kannattaa katsoa, että putkesta löytyy stoppari keskitukea varten, jottei tuki hankaa ketjuun.
https://www.youtube.com/watch?v=WzaC2uttZQY
Putki saattaa joutaa uudelta omistajalta kiertoon... Voin laittaa YV:nä tietoja, jos kiinnostelee.
Uusi manuaalinen kiristin (tai jousitoiminen, jonka saa pahimmassa tapauksessa vaihtaa jo parin kympin päästä) Lisäksi uudet ketjuohjurit, jos vanhat kuluneet. Kuulemma alkuperäisellä ketjulla ajelee jopa 100tkm (ellei enemmänkin).
EDIT: (äänijorinaa)
https://www.youtube.com/watch?v=jomBZQrWBXA
Tämä kuulostaa huomattavasti mukavammalta ja maltillisemmalta kuin tuo pienempihalkaisijainen Devil isommalla ulostulolla.
Periaatteessahan melkein kaikki sliparit ovat merkistä riippumatta aivan samanlaisia - keskellä reijitetty putki ja alussa saattaa olla joku tötterö ohjaamassa ääntä enemmän reunavilloihin. Suurimmat äänen vaikuttavat tekijät ovat vaimenninkanisterin ja ulostulon koko sekä putken päässä oleva killeri. Niinpä äänen pystyy ennakoimaan aika hyvin pelkästään putkea silmäilemällä.
Isommalla vaimentimella saadaan vaimennettua enemmän. Toisaalta halkaisijaltaan suuren putken resonanssitaajuus on matalampi -> möreämpi soundi. Paksumpaan putkeen mahtuu myös enemmän ääntä vaimentavaa villaa -> matalampi melutaso lähinnä korkeiden äänien osalta. Killeri estää yleensä äänen kulkeutumisen suoraan ulos putken läpi ja ohjailee ääniaallot useampaan kertaan edestakaisin vaimenninkanisterissa -> villa absorpoi ääntä ja vastavaiheessa olevat taajuudet kuolevat. Niinpä äänestä tulee tukkoisempi, elottomampi ja ennen kaikkea hiljaisempi. Killerillä (tai sokkelorakenteilla) saadaan vaimennettua matalia taajuuksia merkittävästi paremmin kuin millään moottoripyörään mahtuvalla absorptiovaimentimella(=villoilla).
Onneksi F4i:n soundi ei ole pelkkien pakoäänien varassa. Kunnon äänituunaaja vaihtaa muovisen imupuolen ohutseinäiseen lasi- tai hiilikuituiseen. Tungehan korvasi snorkkelin juureen ja kuuntele millaista pörinää sieltä suunnalta olisi saatavissa.
Pitkissä mökäputkissa on sekin vika, ettei ääni kulkeudu kunnolla ajajan omiin korviin, vaikka koko naapurustossa jo raikaa häiritsevästi.
Viimeksi muokannut: Miikam; 07.05.2017 klo 14:27.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Yyveetä laitettu edellisellelle.
Moro, mulla on tommonen 600 vm-00 f4 cebari mistä on nokkapukin pää haljennu. Kysymys kuuluu, onko kukaan vaihtanut pelkkää sitä pukkia sinne vaiko koko kannen kerralla?
Paljonko teillä on mittarivirhettä PC35 CBR:ssä? Ei oo telinettä pyörässä, eikä ole saanut aikaseksi vielä testata nii kyselen josko joku olisi tsekannu nii tietäisi vähän suuntaa.
Yamaha FZ1-N
Ex CBR XX1100 Blackbird
Ex CBR600f pc-35
Mulla 98vm oleva 600cbr ja tarttisin siihen uudet takakatteet...osaisiko joku neuvoa et onko vuosimalleissa eroa kuin paljon et mitkä käy ja mitkä ei vai pitääkö olla nimenomaan 98vm:sesta???
Huomasin että tuosta 2005 vm cebarista kuuluu viien tonnin kierroksen kohilla semmonen särinä, eli todennäkösesti nokkaketjun kiristin rikki. Ostin uuden alkuperäsen kiristimen ja se pitäis nyt ruveta vaihtamaan. Tuli vaan mieleen että onko sillä väliä missä asennossa nokka-akselit on vai voiko kiristimen irroittaa välittämättä missä asennossa nokat on?
Sitten uuden kiristimen asennuksesta. Kiristimen "mäntää" pitää siis pyörittää sisäänpäin, pultata kiristin kiinni koneeseen ja ottaa kiristimen päästä sokka irti? Kiitoksia jos joku jaksaisi neuvoa!![]()
Honda CBR 600F 2005
Ainakaan vahemmissa missä on öljynpainekiristin, niin ei oo nokkien asennolla väliä.
En tiiä miten noi jousitoimiset kestää, mutta ite oisin hommannu manuaalisen kiristimen.
Joskus kestää vakiokiristimet kuulemma useitakin kymppejä joskus ei.
Ei ole nokkien asennolla väliä.
Juu ruuvaat kiristimen lyhyimpään asentoon ja pulttaat kiinni. Sitten sokka irti ja ruuvi rei'än tukkeeksi.
Vakiokiristimen pystyy myös muuntamaan käsikäyttöiseksi melko helposti korvaamalla jousikierrehömppätyöntimen kiinteällä reikään sopivalla tangolla. Kiristimen rungon päässä olevaan reikään sitten kiristysruuvi.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net