Semmosta kyselisin tällä kertaa että tärrääkö teillä jalkatapit ja kaasu ja kytkin kahva 100+ vauheissa? Tuntuu että 200km ajon jälkeen että sormissa ois jotku vieterit vähän aikaa ku pysähtyy. Semmonen outo tunne koko kädessä.
Ja nyt oon huomannu uuden äänen tuosta pyörästä joka kans alkaa 80+ vauheissa varsinkin ku on tulpat korvilla. Ääni kuulostaa hyttysen ininältä mutta 10 kertaa nopeempana ja isompana. Vai voiko tuo ääni olla joku imu ääni joka kuulostaa vaan tuoltaei tajjuu näistä vehkeistä mittee ja tuntuu että joka ajossa löytyy jotaki uutta ääntä.
Tuttu ilmiö. Muuta sinäkin ajonopeuttasi vähäsen - värinän kyllä tuntee käsissä, joten sitä voi välttää. Jos värisee, niin vieterisomet tulee jopa tunnissa. Muita kikkoja lienee raskaammat tankopainot, paksummat hanskat, hellempi puristus kahvoista, vaihteleva ajonoeus tai vaikka välitysten vaihto.(paukku125 @ Kesä. 23 2008,23:28) kirjoitti
Tuli kokeiltua tuo vieterisormi-efekti alkukesästä, kun en tarkemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että tanko värisee tasan satasen mittarinopeudessa. Pari tuntia maantietä ajelin ja ihmettelin pysähdyttyäni, että mitä tankin kiinnitykselle on tapahtunut, kun jää tärisemään jos napauttaa? Ei ollut tankki joka oli "vieteri"... Kesti sellaisen 30min ennenkuin alkoi häipymään. Varsin ikävä tunne. Sittemmin en ole asiaan törmännyt.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
.Orgin kaupasta jenkkakahvat.(mjtee @ Kesä. 23 2008,22:22) kirjoitti
27e hintaan. Löytyy osiosta "apuvälineet ajoon".
Ja ratkaisuna tuohon käsien väsymiseen käy tämä.
Ei tarvitse puristaa kaasua niin kovaa. Sama osio kuin edellinen, 9e.
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Pistin sitten kiristimen kiinni. Otin kylkikopan auki, lukitsin nippusiteellä ketjun siihen tiukkuuteen, vanha kiristin irti ja uusi hellästi kiinni laahaimeen.
Vanhassa oli varaa vielä kiristää.
Kiristimen tiiviste meni paskaksi joten pistin siihen Loctiten 5926:sta. Samalla pistin myös sivuposkeen sitä. Kuinka kauan tuota tarvii kuivatella ennen ku lähtee paahtaa?
Kiristin paikoillaan
KTM 690SM
En muista oliko minulla tuota samaa, mutta 12 tunnista siinä ohjeessa puhuttiin! Kannattaa antaa kuivaa yön yli niin ei rupea vuotaan !
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
kait täällä jo tälläinen on mut ei varmaan haittaa jos uudestaan laitan... hyviä räjäytyskuvia!
http://fiche.ronayers.com/Index.c....EL_TANK
CBR pc25 91/96
Tuskin koskaan liika pahaa tekee![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
saako jostain ostettua uutta kypärälukkoa, sitä takajalkatapissa olevaa?
CBR pc25 91/96
Öö, ei miulla ainakaan ole takajalkatapissa kypärälukkoa. Omassa pyörässä on satulan molemmilla puolilla kielekkeet, joihin voi kypärän dd-soljet pujottaa.(veikke @ Kesä. 26 2008,21:27) kirjoitti
Omassa on takajalkatappien yhteydessä kolmiot, joihin voi kuormaa sidota. Ettet vain tarkoittaisi sellaista?
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Itelläni ei kyllä ne satulan alla olevat "kypäräkielekkeet" tule kysymykseenkään. Kypärän lenkki, jossa D-soljet ovat, on vain yksinkertaisesti niin lyhyt, ettei satula mahdu kiinni, jos kypärä roikkuu kielekkeissä. Ärsyttää kannella kypärää maitokaupassa, mutta kun ei niin ei...![]()
Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
F-mallin satulan alle mahtuu varmaan jonkinlainen lenkkilukko, jolla kypärän voi lukita lyhyeksi ajaksi. Itsekkin käyttäisin, mutta tuossa ärrässä ei satulan alle mahdu kun pari happiatomia(Tommi_1984 @ Kesä. 27 2008,09:57) kirjoitti
![]()
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Ennen wanhaan CBR600:ssa oli vielä vasemmanpuolen takajalkatappitelineessä kypärälukko. On se vaan kätevä lähteä kauppaan ja jättää kypärä lukkoon. Onkos näitä muissa uudemmissa pyörissä?
Jos ei ole ja pyörä vaihtuu niin tommosen voisi vaikka ostaa..![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tosiaan ähvässä -01-07 on penkin alla nuo lipareet. Riippunee kovasti kypärästä voiko niitä suoraan D-lenkkien kanssa käyttää. Shoen RaidII ja Multitec toimii ihan pätevästi pyörän kanssa. Ihmettelen niin lyhyttä lenkkiä ettei yllä - pirullinenhan siitä on varmaan remmiäkin veivata.
Niinno harva varmaan remmiä irrottaa. Itellä rillit ja avattava, niin remmin irrottamalla saa kypärän päästä ilman lasien pois ottamista.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
joo siis juurikin tuota tarkoitin... ja mulla siis -91 ja vaihdoin ne mustat takajalkatapit+rungon noihin alumiinisiin uudempiin ja siinä olis toi lukon paikka, vain lukko puuttuu...(jyk4 @ Kesä. 27 2008,12:24) kirjoitti
saakohan niitä jostain vielä tarvikkeena tai jotain...?
CBR pc25 91/96
Mistähän kannattais katella rattaita tohon pc-31:seen? Joko pienempi eturatas tai isompi taka. Mielummin piikin pienempi etunen.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
mitenkäs olette penkkiä huoltanu että sais taas "uudenveroiseksi"?
hieman rupeaa vaalentumaan tuo musta penkki... onko olemassa jotain hoitoainetta vai pitääkö uusia koko penkki?
CBR pc25 91/96
Käypä kysyyn hevos liikkeestä satularasvaa, ei ole liukas ja suojaa nahkaa hyvin![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Ja onhan noita nahka-aineita muitakin ! Kannattaa kysyä liikkeestä jotka myy noita![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
eikö kukaan ole välejä vaihtanu?(pma @ Kesä. 28 2008,17:34) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Stormilta kannattaa kysellä rattaita.(pma @ Heinä. 02 2008,13:45) kirjoitti
Ja tuohon penkkijuttuun, eihän satula ole nahkaa joten kannattaako sitä nahkarasvalla käsitellä?tietysti jos väri sillä palautuu niin mikä jottei..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Itse en oo kokeillu ! Yks tuttu kerto hyväks(jyk4 @ Heinä. 02 2008,14:31) kirjoitti
Mutta ehkä kannattaa varauksella tai jättää kokeilematta
![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Itse olen vaihtanut pc35:seen -1 piikkisen etuhammasrattaan. Pyörä kiihtyy terävämmin, mutta siltä satasen vauhdissa 6. vaihteella moottorin kierrokset on vain 200-300rpm korkeammat vakio väleihin verrattuna. Toinen halpa, mutta todella kannattava juttu on vaihtaa factoryn syttypyörä. Näissä vanhemmissa äffä ceeproissa on vakiona sytytys "myöhässä" siitä syystä, että pyörä toimii myös matalaoktaanisella 91 bensalla.(pma @ Heinä. 02 2008,13:45) kirjoitti
factoryn syttypyörällä + 98bensalla moottori vetää huomattavasti paremmin viidestä tonnista ylöspäin. Ainakin pc35:ssa ero oli huomattava. Tietääkseni pc31:ssä moottori on lähes samanlainen, joten toimii varmaan myös siinä hyvin.![]()
Juu täytyy stormilta kysellä noita rattaita. -1 etunen ois hakusessa ja Factoryn syttypyörä on jo tilauksessa. Sit vaan putsari ja säätöön.(juhani1858 @ Heinä. 02 2008,15:03) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
kuinkas tärkeä toi syttypyörä olis laittaa paikalleen?tällä hetkellä isommat suuttimet,slipari ja vakio ilmanputsari paikallaan.tosta ilmanputsaristakin tuntuu olevan monta mielipidettä... kannattaisiko hommata vapaavirtausilmanputsari?
ja onko tohon -91 edes syttypyörää kun ainakaan rajamotorilla ei näyttäis olevan vai meniskö toi 92-94 malli?
http://212.50.144.81/rajamot....9f63665
CBR pc25 91/96
Multa löytyis tarpeeton syttypyörä (Hornetin)...
Käy ainakin CBR 95-98 koneeseen.
Ostakee pois!!
Factory rtr hon-8-04
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
mitäs maksaa? ostan poies sen jos se sopii tohon pc-31 cbr:n koneeseen.(Baltic @ Heinä. 03 2008,11:11) kirjoitti
edit: käyhän se näköjään. Laita privaa paljo maksaa niin ostan sen pois.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Miksi suojaa tarvitaan?(veikke @ Kesä. 23 2008,19:24) kirjoitti
![]()
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
92-94 mallin syttypyörä sopii myös -91 malliin.(veikke @ Heinä. 02 2008,22:32) kirjoitti
Jos tykkää pitää pyörän avainta siinä samassa avainnipussa, jossa talon, työpaikan, polkupyörän, varaston munalukon, auton, vaijerilukon ja porukoiden kotitalon avain roikkuu. Iso avainnippu naarmuttaa vikkelään tuon yläkolmion paskaksi. Itellä pyöränavain erikseen kumisessa avaimenperässä.(sefo @ Heinä. 03 2008,11:56) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Millähän nimellä tämä rikkinäinen nokkaketjun poski kulkee David Silver Sparesissa, vai onko sitä sielä kaupan.
Osa on siis nois vanhemmis hornis ja F3 Cebaris, näkis vähä hintaluokkaa että tilaako tuolta vai mitä viittis maksaa purkuosasta.
edit. Ja tässä mitää tilauksia kerkee odottelee, paikallalliselta purkaamolta härpättimet ja kasaan, lomakin alko.
KTM 690SM