Jos ei käy kuin ryypyllä niin ei saa bensaa, tuleeko kaasuttimille asti kunnolla?
Tyhjäkäyntisuuttimet ovat ne kaikkein pienimmät, ensiksi tukossa vanhentuneen bensan takia, jos ns seosputkissa on reikiä kyljissä niin nekin täytyy tarkastaan neulaventtiilit ja niiden toiminta? (monta muutakin asiaa toki).
Wink, hae jostain mercury varaosaliikkeestä/huollosta/nettikaupasta mercury powertune nimistä karsatanpoisto sprayta, siinä kun uittaa suuttimet ym hilut niin alkaa messinki kiiltämään ja sakkaumat sulaa.
Älä korjaa ehjää....
Olen tässä kohta pari kesää ajellut PC41-mallisella CBR600:lla, mutta vasta noin kuukausi sitten havaitsin sen että perälaukun ollessa paikallaan ei aerodynamiikka ole kaksinen; jos käsiä irrottaa ohjaustangoista edes hiukkasen alkaa välitön vatkaaminen ja selvää on että pyörä päätyisi jorpakkoon ellei tartu tankoihin ja ripeästi... Tarkoitushan ei toki ole ajaa "ilman käsiä", mutta tuo testi kertonee sen että ajo-ominaisuudet laukun kanssa eivät ole ihan ok. Tärinä lisääntyy kahvoissa silloin kun laukku paikallaan telineessä vaikka ajelisi vain noin 60 km/h:n vauhtiakin.
Sama "skootterilaukku" oli ennen tätä pyörää kiinni Yamaha YZF600R:ssä, eikä siinä ollut tällaista ongelmaa. Siinä oli korotettu pleksi ja saattoi olla että teline oli hiukan matalammalla.
Kyseinen Givin laukku on siis kapea ja korkea. Mahtaisikohan jokin eri mallinen laukku sopia ko. mopoon paremmin? Entä mahtaisiko korotettu pleksi auttaa asiaa? Tuon originaali tuulilasi kun on aikas matalaa mallia.
Kohta varmaan havaitset, että ajettavuus menee aivan pilalle perälaukun painojakaumaan tekemän muutoksen takia.
Mainitsit, jotta tärinä lisääntyy... Täristää siis hieman ilman laukkuakin?
Onko kaikki muu laukkua lukuunottamatta kunnossa? Eturengas, renkaan painotus, rengaspaineet, ohjainlaakeri...
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Laukku on useimmiten tyhjä, joten painojakauma ei varmaan paljoakaan muutu... Pyörällä on ajettu alle 10tkm, joten laakerien ja renkaiden sopisi olla vielä tässä vaiheessa ok. Ilmanpaineet olen tarkistanut. Sanoisin että ilman laukkua ei mitään merkittävää tärinää esiinny ohjaustangoissa.
Se takalaukku on sen verran korkea, että katteen yli ja kuskin yli-ja ohi virtaava ilma paukuttaa pyörteineen siihen takalaukkuun ja samalla nostaa keulaa ylös. Aina se takalaukku vaikuttaa noin, mutta pyörästä riippuen vaikutuksen suuruus vaihtelee. Jos pleksi on korkeampi kuin takalaukku (matkapyörät) niin vaikutus pienempi. Ja pyörän keveys ja lyhyt akseliväli yleensä suurentaa tuota vaikutusta.
Vähän ajetussakin pyörässä voi olla huonolla tuurilla klappia ohjauslaakerissa, erityisesti, jos on painepesurillla pesty ja laakeriin päässyt vettä. Se kans pahentaa tuota tärinää. Samoten renkaiden kuluminen pahentaa tai ainakin voi pahentaa jne. Satasen vauhti on kuitenkin sama kuin 28 m/s tuuli.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Samanlainen vatkaus myös minulla takalaukun kanssa ja ilman.
18tkm ajettu ja vika paikallistettu ohjauslaakeriin jossa ei välystä vaan jonkinlainen painauma laakerikoolissa.
Tuntee kun nostaa pyörän keskiseisontatuelle ja kaveri painaa takaa niin että etupyörä nousee ilmaan jolloin kääntää ohjaustangosta vas tai oik niin pieni pykälä hetken ahistaa ja sen jälkeen kääntyy helpommin.
Pykälä on ihan minimaalinen mutta tunnistettavissa.
<p>Suzuki GSX-R 750 - Honda 125 XR - Kymco 125 Agility City - Suzuki GSX650F - Yamaha FZ8-N - Honda CBR600F</p><p> </p><p>Ennen vanhaan moottoriurheilu oli vaarallista ja seksi turvallista.</p><p> </p>
Löytyisköhän apua CBR 600f vm. 2006 kanssa?
Ajovalo perkele ei toimi. Hajosi eilen. Polttimo vaihdettiin, toimi kun kokeiltiin. Tänään ei sitten toiminut. Vaihdettiin taas uusi, ei toiminut. Pitkät toimii. Sulake ehjä, polttimo ehjä. Yleismittarilla mitattiin liittimen päästä 8.9 - 9.1 volttia. Ei palanut edes himmeänä. Mistähän lähtis vikaa etsimään?
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Oletko tsekannut tinaukset starttinapilta jo? Yleismittari voi näyttää vaikka mitä läpitulevaa jännitettä mutta polttimon aiheuttamaa kuormaa ei enää huono liitos jaksakkaan johtaa.
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
kukaan vaihtanut f1seen 600rr satulaa? kiinnostaisi miten olette rakentaneet satulan kiinnikkeet kun itsellä rakenteilla 89 soolo cafe raceri sekasikiö...![]()
cbr600f -89
Moro, eka viesti foorumille.
Pyöränä cbr600f4i 2003 ja jarrut tai jokin temppuilee. Normaali ajossa toimii ihan hyvin eli 100 km/h ja sen alle ei mitään tärinöitä vaikka miten jarruttaa.
Sitten kun suljetulla alueella vauhtia 150+ ja yrittää jarruttaa voimakkaasti tai vähemmän niin koko etupää alkaa täristä ja tuntuu että mopo hajoaa käsiin.
Viime kesänä vaihdettu etupään öljyt ja muut kilkkeet, ei mitään vaikutusta ongelmaan, muuten tosin keulan toiminta parani huomattavasti.
Onko tyypillinen ongelma mistä en vain ole kuullut vai kuulostaako oudolta? Otetaan vastaan vinkkejä ynnä neuvoja, niin voisi ennen kevättä yrittää tehdä asialle jotain.
Sisältikö nämä "muut kilkkeet" myös ohjauslaakerit? Onko kireys tarkastettu sopivaksi? Etujarru pohjaan ja töni pyörää eestaas, tuntuuko yhtään klappia?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Niitit on herkistetty jarrulaikoista? Ei kyllä pitäisi tehdä pelkästään isommilla nopeuksilla, ohjauslaakerin kireys kohdillaan jne.Noita voi kokeilla alkuun ja jollei parane niin jarrut auki putsaus sekä uudet tiivisteet.
Keula olikin jo hoidettu kuntoon joten siitä ei pitäisi olla kiinni.
Hiukan kyllä ihmetyttää jos ei pienemmillä nopeuksilla ilmoita mitään ongelmista.
Edittiä: Trumppamies ex-hondailija ehtikin jo ohjauslaakerista mainita.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kiitoksia kommenteista.
Ohjauslaakeria ei vaihdettu, mutta yritin kyllä tehdä testiä kuten sanoit, mutten havainnut mitään välystä. Voi olla että tuo pitää vielä käyttää ammattilaisen tsekattavana.
Tosin kaveri joka teki keularempan on jonkin sortin iskari-spesialisti Oulun seudulla, joten voisi luulla että kaveri on myös tuon välyksen tarkastanut.
Niittejä yritin jonkin verran räikällä pyöritellä (ovat hieman jumissa), mutta kun ei ole kunnon laitteita ja tosiaan ongelmaa ei esiinny normiajossa niin jätin homman sikseen.
Nyt on pyörä tallissa missä voisin konevoimalla laittaa niitit liikkeelle niin ehkä se on seuraava askel ja sitten keväällä johonkin pajalle tarkastamaan se ohjauslaakeri.
Silti hieman outoa tuo ettei ongelmaa esiinny norminopeuksilla. Voisiko etupään säädöillä olla jotain vaikutusta, ajattelin että ehkä liian löysällä sekä kompressio että rebound?
Laiska kun olen niin en osaa/jaksa käyttää hakua. Anteeksi.
Mutta anyway olen ajatellut (heh heh) hankkia -03 f4i -laitteeseen sliparin, ja noitahan on ebayssä vaikka minkälaisia.
Mutta koska asustellaan lähiössä ihanasti, niin pitäisi löytää joku siedettävällä äänimaailmalla oleva malli. Tämä vaatimus rajannee kaikki delkevicit, boewulfit ym. halpikset pois heti alkuunsa?
Katseet on nyt kiinnittyneet tuollaiseen yoshimuran rs3 street -pönttöön, ja siitä kaipaisin kokemuksia arvon raadilta.
Onko kuinka äänekäs killerin kanssa vrt. vakio?
http://www.ebay.com/itm/YOSHIMURA-RS...3D291918761349
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
Mulla oli tuollainen F2 mallissa ilman killeriä enkä kokenut äänekkääksi. Mukava murina alakierroksilla, varmasti siedettävä killerillä.
Moro!
Tuli ostettua viimevuonna CBR600F 2007. Itselle ajokorkeus on ihan ok, mutta tyttökaveri on hieman lyhempi ja hän haluaa että pyörää madallettaisiin (ajoimme molemmat kortit viime kesänä samaan aikaan).
Löysin tämmöisen sarjan: https://www.storm-motor.fi/osat/moot...mfw-150060005/
Mietityttää että vaikuttaako tämä ajamiseen negatiivisesti jos pyörää laskee suoraan tuon 35mm? Vai pitäisikö keulaakin laskea?
Toisekseen on parilla raudankappaleella myös hintaa..
Kokemuksia pyörän laskemisesta?
Honda CBR 600 F vm. 2006
Mulla on ensimmäisen ostajan (tyttö/nuori nainen) puolesta keulaa laskettu 8 mm, perää ei ole laskettu, pyörä on todella nopea ja kevyt kääntää mutkiin. En ole vakiokorkuisella ajanut joten hankala sanoa onko nykyinen setti parempi vai huonompi kuin vakio.
Vaikka en juuri asioista tiedä niin veikkaisin että jos perää lasket niin myös keulaa kannatta laskea. Balanssi on kaiken aa ja oo.
Voisittehan kokeilla ensin keulan laskua, ei maksa mitään vrt nuo kalliit rautapalat?? Oma pyörä on siis sama mutta vm 2003.
Tulikin katseltua tuolta, tuolta löytyy myös tommosia säädettäviä, liekkö sitten kestäviä? On kyllä halvempia kun tämä minun ensin linkkaama tuote.
Tässä ns. Normaali: http://m.ebay.com/itm/Lowering-Links...551?nav=SEARCH
Tässä säädettävä: http://m.ebay.com/itm/Rear-Adjustabl...224?nav=SEARCH
Tämä säädettävähän olisi kätevämpi jos vaan tietää että tämä kestää..
Honda CBR 600 F vm. 2006
Ohan tossa kiinteessäkin kolme korkeusvaihtoehtoa
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Täällä olis kanssa tarve säädettävälle...kimppatilausta ?
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Kiinalainen linkusto. Laittaisin jäitä hattuun. Linkku kun pettää lähdetään tangentin suuntaan tasan sillä hetkellä, ja se on tuurista kiinni, minne päätyy.
Kahden linkuston pettämisen jälkimaininkeja ollut todistamassa. Toinen radalla ja toinen kadulla, ja nämä olivat OEM.
Tietty jokainen tekee kuin parhaaksi näkee.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Tuota mietin et uskaltaako tilata, mutta mietin vaan että kysehän on vaan raudasta, että voiko sekin olla siellä jotain epäkuranttia..
Löytys mittakuvat osalle niin kävis metallipajalla teettämässä. Tosin mietin et jos tilaa tuon kiinan kaman ja kokeilis vääntää ja kääntää..
Tommonen teksti löytyy kyllä tuotteen tiedoista: Materia:7075 Aluminum/ Aircraft Meterial
Ymmärrän toki mistä puhutaan, ja hyvää keskustelua on tullutkin asiasta.
Honda CBR 600 F vm. 2006
Hinta usein korreloi toleranssehin. Keskimäärin laatu tuota ja keskimäärin tätä. Mitä halvempi kiinanhinta, niin sitä useammin välistä livahtaa turhan nopeesti ja valvomatta valmistettua metallia. Noissa kun kai merkitsevää on sekin miten se malmi tms raaka-aine valmistetaan äyttömetalliksi, millainen kide- tms rakenne materiaaliin tulee ja jääkö jotain halkeamia tai epäpuhtauksia. Se sit menee linkustopajan tuotantolinjaan ..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)