Pientä väliuutista:
http://www.hs.fi/urheilu/a1474686834685
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
ja lisää uutisia. Kyllähän se sieltä pikkuhiljaa tulee ja Motogp:kin näyttää kans aina vain todennäköisemmältä.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-3&ID=323424
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Olispa tuossa joku crowdfunding päällä, jossa esim 1000€ panoksella saisi 10 päivälippua ajamiseen.
Voisko .org olla organisoimassa MotoGP 2018 Finnish Grand Prixiin vapaaehtoisjoukkoja? Ois aikas kiva päästä seuraan touhua lähempääkin kuin katsomosta kisaviikonloppuna. Tapahtumaan jonkun lehtiartikkelin mukaan tarvitaan yli 2000 hlöä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Sinä aloitit keskustelun, minä olin samaa ajatellut. Mutta tässä kohtaa täytyy ymmärtää, että kaikki vapaaehtoiset eivät ole radan varrella nostelemassa mopoja ja lohduttamassa/välittämässä kuljettajista, vaan siihen sisältyy niin paljon sellaisia tehtäviä, joissa kisan kuulee muttei näe mitään...
Mutta jos olis varmaa, että pääsee ns Marshall -hommiin, niin mä olen heti vapaaehtoisten jonossa.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Veikkaan, että lähestyvät kyllä kaikkia mahdollisia ratailua järjestäviä tahoja (sekä mp että 4-pyörä) kunhan kisan ajankohta lyödään lukkoon ja on varmaa, että kisa järjestetään. Ja sitten kaikkia lähialueiden urheiluseuroja jne.
Kuten yllä oli, niin isoa joukkoa sinne tarvitaan järjestelemään mitä erilaisempia tehtäviä sekä ennen, kisojen aikana, että jälkeen.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Joo, nakinmyynti on erikseen...
Kisa-aikatauluhan on naulattu lukkoon ja käsittääkseni 1vko Sachsenringin jälkeen, eli nythän se on ollut heinäkuun puolessa välissä, ensi vuonna 14-16.7.17. Jostain luin myös että MotoGP-tapahtumakoulutus on aloitettu...
Orgilla hyvät näytöt mp-alan tapahtumien organisoinnista, vaikka onhan tuo mittakaavassa vähän isompi, mutta samat organisoinnin periaattteet siinä pätee. Esim. Jyskälä on rallipuolella ollut aina vapaaehtoisten pyörittämä ja monet kerrat valittu parhaiten organisoiduksi wrc-tapahtumaksi.
Joku osa-alue sieltä hyvin passais orgille, vaikkapa esimerkkinä lippumiesten hommat
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kyllä itsekin ajattelin mennä lippumieheksi tms jos vaan ottavat.
Porukkaa tosiaan tarvitaan aika paljon. Indianapoliksen MotoGp-kisoissa kun siellä olin liputtamassa oli karkeasti:
- 16 mutkaa, jokaisessa 2-3 lippupistettä (osa suorilla) ja jokaisessa 2-3 henkilöä = max n. 150hlöä
- jokaisessa mutkassa n. 4-6 kaatomiestä siivoamaan romuja = max n. 100hlöä
- Ensiapuporukkaa jokaisessa mutkassa n. 3 henkilöä = 50hlöä
- lähdön järjestelyyn/gridiin, lähtövaloihin jne yhteensä n. 40hlöä
- yhteensä n. 340 henkilöä.
Minusta noihin hommiin kannattaa yrittää päästä. Koska ne on radalla ja näkee hyvin kaiken ja hommia sopivasti. Ja hyvät kulkuluvat.
Sitten kaikki radan ja katsomon järkkärit, myyjät kojuihin jne jne niin paljonhan sinne porukka tarvitaan. Dorna tuo omaa sakkiaan aika paljon (lääkärit, kilpailun johto, valokuvaajia tms.) mutta paikallisista koostuu aina tuo duunariosasto.
Facessa pari kuvaa https://www.facebook.com/Motorgry/?hc_ref=NEWSFEED
Hyvältä näyttää!
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
VäliaikatietoaVaikka tuossa onneksi todetaan, että valitus tulisi hylätä niin on tämä suomi vaan hauska maa. MotoGp:hen 96db meluraja..jes.
http://www.kouvolansanomat.fi/Online...016221444099/4
T7
Oon jo vähän aikaa miettinyt, että tulisipa joku maailmansota tai rutto tai belgian kokoinen meteori, niin päästäisiin taas oikeisiin mittasuhteisiin näissä valittamisissa.
Jos Imatranajo toi Imatralle nettoa yli kuus miltsiä, niin millainenkohan kultakaivos MotoGP olisi Iitille, josta muuten ajoin kesällä ohi, enkä huomannut, kun räpäytin silmiä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No onneksi virkamiehet ovat kaikki hankkeen puolella ja ymmärtävät varmasti hankeen taloudellisen merkityksen joka ulottuu jopa rajojen ulkopuolelle suomen markkinoinnin/matkailun edistämiseksi. Jos ja kun saadaan lisää menestyviä kuskeja niin kaipa heillä on/ aina ollut hemmetin hyvä markkina-arvo suomelle.
Ja toi valitusmaksukaytäntö pitäis olla just samanlainen kuin käräjillä; hävinnyt maksaa viulut.
T7
Olen muuten sitä mieltä, että monessa asiassa, esimerkiksi tässä, häpeärangaistus olisi helvetin hyvä. Valittaja pariksi tunniksi - raiskaaja vaikka puoleksi vuodeksi - kaupungintalolle jalkapuuhun, niin ehkä alkaisi kiinnostaa vähän miettiä asioita.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kyllähän jokaiseen realisteseen hankkeeseen/hankeaikatauluun kuuluu "todennäköisen" valitusrumban
huomiointi.
Hallintokoneistoon vaan pitäisi saada punnerrettua eräänlainen "seula", johon jäisi
selkeästi "ammattivalitukset", tai hankkeen viivyttämiseen/torpedointiin tähtäävät edesottamukset.
Näin sitten "selkeät" asiat käsiteltäisiin priorisoituna siedettävällä aikajanalla.
Se kuuluisa "yleinen etu" toteutuisi myös kustannustehokkaasti, eikä kenenkään oikeusturvakaan
kärsisi.... ei sillä hölmömmälläkään puolella pöytää.
Sama perusongelmahan jyllää myös oikeuslaitoksen puolella.
Se "tieto ja tuntuma", että prosessi kestää täysin kohtuuttoman ajan, houkuttelee
käynnistämään prosesseja myös ihan muista syistä kuin "oikeuden saamiseksi".![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Olen täsmälleen samaa mieltä että että valituskynnys on tehty liian matalaksi.
Oikeuskäytännöstä tuli mieleen että malli "hävinnyt maksaa viulut" on johtanut käytännössä siihen että jos ei ole paljon rahaa niin ei kannata käräjöidä. Pitää olla mahdollisuus palkata asianajaja ja olla sata varma että voittaa jutun. Ja niin paljon rahaa että lompsa kestää kaikki valitusprosessien kulut. Siinä mielessä Suomen oikeuskäytäntö ei ole kovin tasa-arvoinen. Tällä kyllä myös tehokkaasti vähennetään turhaa käräjöintiä.
Sori meni vähän sivuun aiheesta.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Kädettömänä googlaajana en löytänyt tuota alkuperäistä valitusta. Löytääkö joku muu?
Siis TÄH? Vuosittain on tutkimuksia joissa pystytään Suomen oikeuslaitos toteamaan yhdeksi maailman oikeudenmukaisimmista. Näiden pohjalta vääriä tuomioita ei käytännössä tule. Eli oikeus toteutuu, ja jos lähdet huuhaa casen kanssa käräjille, niin kalliksi tulee. Siinäkin mielessä oikeus toteutuu.
Millä te luulette että ns Lampelat maksaa elämäntyylinsä? Sillä että rikoksentekijällä on oikeus saada oikeusapua. Käytännössä hän aina valittaa vähintään hoviin saakka vaikka olisi savuavan pyssyn kanssa paikan päältä napattu. Kuka maksaa Lampelan laskun - aina veronmaksajat.
Entä pieni tai keskituloinen rikosoikeudessa. No jos on oikeusturvavakuutus niin siitä. Tai henkilö saa oikeusapulain perusteella oikeusapua mikäli ei itse pysty maksamaan.
Entä parempipalkkainen. Oikeusturvavakuutus tai oma lompsa.
Hiukka faktaa mukaan ennenkuin tällaista harhaa alkaa julistamaan.
Noh nythän jotkut ovat keksineet valittamisesta ansaintalogiikan, kts. esim. tätä:
http://www.hs.fi/kaupunki/a1477712495993
Ja laillista kiristämistähän tämmöinen on. Raksa-alalla tyypillistä, hanke saattaa viivästyä jopa 10 vuotta kun kaikki valitusportaat käydään läpi ja lopulta KHO päättää ettei ole aiheellinen.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
https://www.facebook.com/ylekotka/vi...4258923066443/
Siitä jo ajolinjoja ja jarrupaikkoja hakemaan
Mutta ensin pitäisi olla rata jossa ajella, alkaa sille yksityiselle rahalle tulla pikaista tarvetta kun valtio vetäytyy (?) rahoituksesta - ainakin ensi vuoden osalta. http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2324568
Ikävä kyllä, tässä alkaa tulla sellainen tuntuma että ne ensi vuoden motogeepeet voi vähitellen unohtaa...
Tarkoitus olis ajaa 2018 eka kisa. Valtion pellet soutaa ja huopaa niinkuin aina joka jutussa. Anyway, tuo proggis on jo niin pitkällä, ettei kaadu tuohon 3,5 miljoonaan. Hauskaa vaan on tää kaksinaismoralismi; toisaalla paasataan (puhutaan paskaa) liikenneturvallisuuden lisäämisestä ja nollatoleranssista; toisaalla pannaan hanttiin liikenneturvallisuuden lisäämisestä huippukoulutusradalla, johon ei valtion tarvitsisi kuin laitta hieman rahaa ja muut hoitavat koko proggiksen. No; itse olen 100% varma hankkeen onnistumisesta. (sinänsä hyvin, vaikken mitään tiedä koko hankkeesta)
T7
Sen Kouvolan lupaaman 2 000 000€:n pääomalainan kanssakin on vähän niin ja näin. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sitä ei makseta ratayhtiölle ellei näyttöä riittävästä yksityisestä rahoituksesta pystytä esittämään. Jos käy niin että valtiolta ei tule 3,5:ttä miljoonaa ja Kouvolan rahatkin jäävät saamatta niin kyllä sillä alkaa olla jo vaikutusta hankeen etenemiseen. Eli, sitä yksityistä rahaa pitäisi vähitellen alkaa löytymään. Vaikuttaa vain etteivät sijoittajat ole kovin innostuneita tästä hankkeesta, ei ole odotettavissa hyvää tuottoa lyhyellä aikavälillä.
No, aika näyttää kuinka käy.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tästä voi ehkä lukea rivien välistä: (itse luen: haistakaa sitte vaan paska ja pitäkää hilunne. Kyllä tää homma hoituu ilman teitäkin)
KymiRing-hankkeen projektipäällikön Timo Pohjolan mukaan yhtiön puolelta tilanne on ennallaan.
- Olemme ottaneet valtion rahoituksen huomioon suunnitelmissamme. Tilanteesta ei ole syytä spekuloida tässä vaiheessa.
T7