Sivu: 23 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13212223242533 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 1676:sta
  1. #661
    Mulla ei mahdu Heidenau K60:nen pyörimään huggerin kanssa. Piti ottaa pois, valitettavasti. Anakeen kanssa ei ongelmaa. Olenkin miettinyt millaiset jatkeet huggeriin pitäisi laittaa, koska se suojaa tosi hyvin.
  2. #662
    Heittäkää ne huggerit sieltä mäkeen, pois mitään tekemästä, niin ei tule ikäviä ylläreitä! Muutenkin saa olla tarkkana rengasprofiilin, (70/80/90), kanssa, ja erityisesti nastojen ulkonemalla, oli sitten 1100/1150/1200GS!
  3. #663
    Uusi mp-maailma ja vesigessu. Ei kovin kehuja tullut, laatikko rikki ja motti paskana testissä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #664
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Uusi mp-maailma ja vesigessu. Ei kovin kehuja tullut, laatikko rikki ja motti paskana testissä..
    Edelleen vahvistaa käsitystäni jutailla vain wanhoilla Gessuilla
  5. #665
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Uusi mp-maailma ja vesigessu. Ei kovin kehuja tullut, laatikko rikki ja motti paskana testissä..
    Yllättävää oli se että vaurion aiheutti vaihteisto jonka valmistaa japanilainen Musashi, joka on myös Hondan alihankkija.
    Myös kytkin sai kritiikkiä. Sen valmistaja on arvostettu japanilainen FCC.

    Moottorihan ei sinänsä hajonnut mutta vaihteiston särkyneestä laakerista syntyneet metallimurut olisivat öljynkierron mukana sen tuhonnut mikäli ajoa oltaisiin jatkettu.

    Vanhemmissa R gessuissahan vm 2012 asti on erillinen vaihteisto ja kuiva yksilevyinen kytkin eli vastaavaa ei pääsee
    tapahtumaan vaihteiston laakerin pettäessä.
    Viimeksi muokannut: GSR600; 21.01.2015 klo 21:01.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  6. #666
    Edelleen vahvistaa käsitystä siitä, että kunhan kolme vuotta kuluttajien tekemää maksulllista beta testiä on täynnä voi näitä _uusia_ vehkeitä alkaa harkitsemaan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  7. #667
    Noita vaihteistovikoja on vesi-gessuissa ollut jonkin verran. Advriderin palstalta löytyy yksi, johon korjattu laatikko neljään kertaan ja perä kerran. 70 omistusviikosta ko. Yksilö ollut pajalla/odottanut osia 22 vkoa.

    Perä kai silti lujempi kuin tämä 1 sukupolven reikäperä.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  8. #668
    Onkohan tuokin seurausta alituisesta säästämisestä.
    Vaikka maailmassa on tietotaitoa ja välineet tehdä yhä parempia, kestävämpiä ja luotettavampia laitteita, se kaikki huuhdotaan viemäriin säästöpolitiikan takia.

    Pitääköhän sitä lakata ostamasta uusia pyöriä ja käyttää vain vanhoja yhä pidempään. Toisaalta on havaittavissa, että vanhojen mallien varaosia alkaa saada yhä huonommin.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  9. #669
    AXP, tuo sama juttu tuli mieleen...Jos ei enään oikein ole parannusta malliin/uudistusta, niin aina voi kokeilla että aletaan säästää jostain, jos saisi halvemmalla halvempia osia
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #670
    Tässä vielä tiivistelmää vaihteiston laakerivaurion jälkeen kun moottori purettu 43152 km kohdalla.
    Muilta osin purettu ja mitattu 50000 km kohdalla.

    Venttiilit tiiviit ja seetit hyvässä kunnossa. Karstoittuminen vähäistä.
    Nokka-akselien kuluma näkyvää mutta normaalia. Venttiiliohjurien kuluminen lähinnä nimellistä.
    Sylinteri ja männänrenkaat erinomaisessa kunnossa. Öljypumpun ulkopuolella naarmut
    vaihteiston laakerivaurion metallisilpun aiheuttamana.
    Runkolaakerien kuluma siisti ja tasainen, kiertokanget ja männäntapit hyvässä kunnossa.
    Vaihteisto suurelta osin tuhoutunut laakerivaurion seurauksena. Kytkimen teräslevyt sinistyneet
    mutta kuluminen vähäistä. Kardaaniakseli ja kulmavaihde eriomaisessa kunnossa 50000 km jälkeen.
    Maalipinnat hyvässä kunnossa, ei kulumisen jälkiä. Ohjauslaakeri ja takahaarukan laakerointi
    erinomaisessa kunnossa. Etulokasuojan pinnassa hienoisia halkeamia.

    Motorradin 50000 km käyttötestien vertailutaulukossa luokassaan pienimmät käyttökulut 6,7 snt/km
    Luokassaan pienin keskikulutus 50000 km matkalla = 5,7 l/100km.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  11. #671
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Edelleen vahvistaa käsitystäni jutailla vain wanhoilla Gessuilla
    He he.
    Vahvistaa vaan käsitystäni siitä, että ajan omalla R1100GS pyörälläni vielä ainakin 10 vuotta.
    Nyt olen ajanut sillä 10 vuotta ja 160.000 km eikä mitään suurempaa ongelmaa.
    Mittarissa on nyt vasta 200.000 km.
    Pekka
  12. #672
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti

    Moottorihan ei sinänsä hajonnut mutta vaihteiston särkyneestä laakerista syntyneet metallimurut olisivat öljynkierron mukana sen tuhonnut mikäli ajoa oltaisiin jatkettu.
    "Kun vaihteisto purettiin, niin näkyi, että laakerikuulia ja metallisilppua oli joka puolella moottoria.."

    "Mäntien, sylinterien jne kulumisen mittaukset tehtiin kuitenkin tuhoutuneen moottorin osista."

    Eli vaikka moottori vielä pyöri, niin kyllä minä pidän tuota jo aika pahana tilanteena, käytännössä paskanahan se on eli vähintään pitää käyttää auki koko motti, jos siitä haluaa vielä varmuudella toimivan tehdä. Tai vaihtomoottori kuten tässä tapauksessa. Remontti tulee joka tapauksessa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #673
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    ...
    Vaihteisto suurelta osin tuhoutunut laakerivaurion seurauksena... .
    Eli säästämällä jo muutoinkin halvoista osista, on saatu todella kalliit seuraukset...
    Jokohan jossain alettaisiin herätä, kun tuollaiset aivopierut alkavat syödä markkinaosuuksia.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  14. #674
    Ei tuo varmaan syö vielä markkinaosuutta kovinkaan paljoa. Fanaattiset Bemari-kuljettajat (joita on paljon) ovat halki vuosikymmenten olleet sen verran aivopestyjä valmistajan toimesta että ihan sama mitä vikaa pyörässä on ja kuinka paljon niin se on silti paras...ylivertainen.
  15. #675
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Edelleen vahvistaa käsitystäni jutailla vain wanhoilla Gessuilla
    Wanhassa vara parempi - totuus sitten mailman sivu...
    <p>.</p>
  16. #676
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo varmaan syö vielä markkinaosuutta kovinkaan paljoa. Fanaattiset Bemari-kuljettajat (joita on paljon) ovat halki vuosikymmenten olleet sen verran aivopestyjä valmistajan toimesta että ihan sama mitä vikaa pyörässä on ja kuinka paljon niin se on silti paras...ylivertainen.
    Voi herran jumala,tietysti bemari on paras,eihän siihen mitään fanaattisuutta tarvita,eikä edes aivopesua.Kuinka voit edes kyseenalaistaa sitä
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  17. #677
    Sen kerran kun yrittää esittää asiansa loukkaamatta ketään....
  18. #678
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Sen kerran kun yrittää esittää asiansa loukkaamatta ketään....
    Politiika - seksimieltymykset - lasten kasvatus - moottoripyörät.......
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #679
    Vedotkaa nyt vielä uuteen avioliittolakiin, niin kaikki mahdollisuudet on sitten käytetty...

    Mut mielenkiinnolla saa seurata, tuleeko tehtaalta jotain takaisinvetoja tms aiheen tiimoilta. Onhan se motorrad aika laajalevikkinen lehti. Ja taitaapa olla ihan saksalainenkin.

    No, mulla ei pyöräkuumetta ole, eikä ihan heti tule. Ei tarvitse uudesta haaveilla. Eikä uudesta autostakaan.

    Taitaa takuu olla max 2 vuotta puimurissa vai onko se vuosi? Keskivertopärrääjä ajaa varmaan sen kymppitonnin tai alle vuodessa eli jos viiden vuoden sisään menee laatikko, niin kalliiksi luultavasti tulee. Ei taida suomessa good willit auttaa, etenkin jos itse olet jotain ruuvia joskus vaihtanut ja huoltanut.. ainakin mulle liikkeessä on sanottu, että vaikuttaa kun itse on jotain joskus tehnyt. Niinpä niin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #680
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    ...Fanaattiset Bemari-kuljettajat (joita on paljon) ovat halki vuosikymmenten olleet sen verran aivopestyjä valmistajan toimesta että....
    Kerrotko kuinka tuo vuosikymmenten ajan valmistajan toimesta harjoitettu aivopesu on tapahtunut ?
    Voisin sitten tarkistaa olenko joutunut sen uhriksi
    Fireball
  21. #681
    Ehkä sen ylivertaisuus ilmenee mm tuosta pätkästä.

    https://www.youtube.com/watch?v=Do-fGTmvuZc
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  22. #682
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Taitaa takuu olla max 2 vuotta puimurissa vai onko se vuosi? Keskivertopärrääjä ajaa varmaan sen kymppitonnin tai alle vuodessa eli jos viiden vuoden sisään menee laatikko, niin kalliiksi luultavasti tulee. Ei taida suomessa good willit auttaa, etenkin jos itse olet jotain ruuvia joskus vaihtanut ja huoltanut.. ainakin mulle liikkeessä on sanottu, että vaikuttaa kun itse on jotain joskus tehnyt. Niinpä niin.
    Kaksi vuotta on. Ainakin ko. lehdessä BMW:n edustaja, taisi olla Saksan bemun miehiä, sanoi että jos näin tapahtuu takuuajan jälkeen, niin vika korjataan "takuuna". Tuskin olisi siinä tilanteessa mitään muuta voinut sanoakaan. Tuohon goodwill-takuukorjaukseen liittynee todennäköisesti muutamia reunaehtoja. Veikkaisin että huoltokirjan pitää olla aukoton ja ajallaan huollot tehtynä, mitään virityksiä ei saa tietenkään olla, sinun on oltava pyörän 1. omistaja....... jne.
  23. #683
    Eli jos meinaa ko pyörän joskus hankkia, kannattaa nyt ostaa tuo lehti, niin saa lupauksen mustaa valkoisella, jos paikallinen diileri ei meinaa alkaa millekään.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #684
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Yllättävää oli se että vaurion aiheutti vaihteisto jonka valmistaa japanilainen Musashi, joka on myös Hondan alihankkija.
    Myös kytkin sai kritiikkiä. Sen valmistaja on arvostettu japanilainen FCC.

    Moottorihan ei sinänsä hajonnut mutta vaihteiston särkyneestä laakerista syntyneet metallimurut olisivat öljynkierron mukana sen tuhonnut mikäli ajoa oltaisiin jatkettu.
    Oliko tuosta rikkoontumisesta, tai sen juurisyystä, enempää tietoa lehdessä? Kerrottiinko lehdessä mikä laakeri sieltä oli antautunut ensimmäisenä?
  25. #685
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Oliko tuosta rikkoontumisesta, tai sen juurisyystä, enempää tietoa lehdessä? Kerrottiinko lehdessä mikä laakeri sieltä oli antautunut ensimmäisenä?
    Vetoakselin kuulalaakerissa valmistusvika.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  26. #686
    Muistanko kovin väärin, vai onko näissä uudemmissa porkkanasorveissakin (K1200, 1300, 1000) ollut erilaisia - räjähdän heti kättelyssä -vikoja ennen ensimmäisen sukupolven vikojen parsimista.
    <p>2002-2014</p>
  27. #687
    K1200 sista on koneita räjähtänyt. Samoin s1000rr koneita on räjähdellyt. Kai niitä kaikissa hajoaa kun tehoa on enemmän.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #688
    Tuota vesigessuakin on myyty jo niin tolkuton määrä, ja ei noista kyllä paljoa ole foorumeilla huudeltu. Siihen määrään saa jo muutama laatikko levitäkkin.
    ...
  29. #689
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Uusi mp-maailma ja vesigessu. Ei kovin kehuja tullut, laatikko rikki ja motti paskana testissä..
    Tuo juttu on näköjään tarkoitettu vain lehden tilaajille. Sitä ei ole lainkaan irtonumeropainoksessa. Ilmeisesti kyseistä juttua ei myöskään voi ostaa erikseen (esim pdf-dokumenttina).
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  30.  
  31. #690
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Tuo juttu on näköjään tarkoitettu vain lehden tilaajille. Sitä ei ole lainkaan irtonumeropainoksessa. Ilmeisesti kyseistä juttua ei myöskään voi ostaa erikseen (esim pdf-dokumenttina).
    Testi julkaistiin jo heinäkuussa saksan Motorradissa, Motorrad online kautta ostettavissa ja ladattavissa.
    Suomenkielisessä Motorradissa on suurin osa näistä käyttötestien loppuraporteista jätetty julkaisematta.
    Toivottavasti nyt tulee asiaan parannusta kun Mp-Maailma ja Motorrad yhdistyivät.

    2014 vuonna BMW:n kolme eniten myydyintä mallia maailmanlaajuisesti olivat kaikki kyseisellä vesiboxerilla varustettuja.
    1. R 1200 GS
    2. R 1200 GS Adventure
    3. R 1200 RT
    4. R 1200 NineT (ilma/öljy)

    Valmistus ja myyntimäärät siis melkoisia.
    Varmasti jokusia on hajonnut ja tulee hajoamaankin mutta ei kyseessä varmaankaan ole mikään kaikki hajoaa ilmiö.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Sivu: 23 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13212223242533 ... ViimeinenViimeinen