Itse asensin SW Motechin Off Road valot , herätteen otin sieltä kaukovaloilta.
Toistaiseksi bensamittari on toiminut moitteettomasti.
Valotehoa en ole päässyt vielä testaamaan.
En tiedä ovatko nämä vähän pidemmälle näyttävät sumuvalot vaiko kaukovalot , vai
jotain siltä väliltä. Selvinnee kun käyn testaamssa.
Navi on ollut aikaisemmin suoraan akulta mutta nyt otin "oikaoppisesti" navin
sähköt sieltä navin pistokkeelta.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
^ samoja tutkin sw:n englanninkielisiltä sivuilta. Offroad-valo ja silti lukee fog-light tiedoissa eli onko tuokin kuitenkin edelleen sumuvalo kuten ymmärrän tällä mun englannilla? Edelleen hella olisi kaukovalo. Sumut löytyy edelleen vakiona..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
http://www.buyautotruckaccessories.c...riving-lights/
voiko nuo tuolla oikeasti olla noin halvat?
kurssin mukaan 168e.
kuinkahan jenkeistä nykyisin tavaraa toimitetaan, tullihan siihen päälle napsahtaa, mutta jos 20pinnaa vaikka laskee, niin silti edullinen.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
noo, enpä vielä tilausta laittanut vetämään..
kummasti noilla hinta on pompannut ylöspäin, saihan niitä aikanaan ihan normipolttimollakin. ja niihinhän xenonpaketteja on jälkeenpäin asenneltu kovastikin..
tiedä häntä paljonko haaparannalla maksaisi.. etenkin ilman alvia.
voisihan sitä ebayta edelleen tutkia..
sullahan iaj on kokemusta noista..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Nuo on roikkuneet keulalla jo reilu kolme vuotta, ihan toimivat valot. Tosiaan ebaystä nuo itsekin ostin aikanaan, hinta oli silloinkin reilu neljäsataa - muistaakseni.
Noissahan on sitten ne isot ballastit, mutta kyllä ne saa sinne jemmattua katteiden väliin ihan hienosti.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Onko porukoilla kokemusta Heedin moottorinsuojaraudoista, linkki? Meneekö heittämällä kiinni? Onko sellaista laatua, että auttaa suojaamaan oikeasti, eikä vaan luomaan mielikuvaa? Toinen laatunäkökulma on kestävyys, kestääkö maalit tai ruostuuko itsekseen pois?
Itse ajattelin tuota basic- mallia. En hetimiten keksinyt missä lower- mallin ylimääräistä tukikaarta tarvittaisiin.
Odysseysta laitoin tiedustelua postien suhteen motorworksille jolla ilmoitus ebayssa.
29 puntaa postit suomeen eli nykyisen kurssin mukaan 34e. Ja akku siihen päälle niin tekee yhteensä 160e. Sama akku suomessa 164e ja postit 8e eli yhteensä 172e. Hintaero yhteensä 12e. Kannattaako siis edes tilata kauempaa....![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Hollannista http://www.ebay.de/itm/Neu-Batterie-...item58a1193918 saat set n. 130€
Odyssey tuli paketissa joululahjaksi itselle.. vielä kun pääsisi tallille..
Tarviikohan tuo lyödä varalta laturiin joksikin aikaa....
Jaa, lukee näemmä että toimitus täyteen ladattuna. No johan tehdään homma helpoksi.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
For your information: http://blog.motorcycle.com/2013/12/1...al-fuel-leaks/
Voi tietysti tulla muuallakin ajankohtaiseksi.
motorworksilta.
http://www.motorworks.co.uk/vlive/Sh...BA_15_35_IA_10
postit oli jotain 29e tms. jotain pikkumodia oli tehty, pari muovista rihlaa poistettu kyljistä leikkaamalla ja ilmeisesti navoista poistettu turhat osat, mukana tuli pitempi rosterista tehty kiinnikerauta, jokin pehmustetarra tms ja ilmeisesti plusjohdon päälle kumitutti. sekä plussana odysseyn tarra ja motorworksin avaimenperä.
suomesta saa samaa akkua ja ovh oli jotain 164e netissä eräässä firmassa ja postit päälle jotain 8e. vain kympin halvemmaksi tuli tuolta tilata mutta mukaan tuli nuo roippeet ja valmiiksi leikottu.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mä laittelin Hellan Micro de sumarit (halogeenit) kahden puolen ja yhden samanlaisen xenon-kaukovalon lokarin päälle keskelle. Sit kun halvalla sai niin panin vielä pienet led-valot, onko ne nyt sitten parkit vai päivävalot, sumarien alle. Kytkin millä valittee kummat palaa. Omat valot jäi entiselleen. Kokonaisuudesta tuli mielestäni koko lailla hyvä. Noista ledeistä en tiedä mutta muuten saattaa olla jopa lähestulkoon laillinenkin. Kaikki kytkin releiden taakse. Releitä tuli kaikkiaan kolme kun yhden takana on ylimääräinen virran ulosotto ja navigaattori. Näkee kohtuulliseti pimeällä eikä ilmaantunut häiriöitä. Sumarit oli hinnaltaan kohtuulliset mutta kaukovalo ei. Jokunen ilta meni askarrellessa.
Löytyyhän noitaMicro DE:tä vielä kauppojen hyllystä. Esim. tuossa tarjouksessa 95e/pari.
http://www.nettiosa.com/micro_de_sumuvalosarja
Ja valotehoatehoa lisää noihin hyvällä valokuviolla: http://www.hidplanet.com/forums/show...k-big-no-no%29
Noitten kaveriksi tilasin Briteistä suojat ympärille.
Ledispotti keskellä kapealla valokeilalla ja molemmat omat valot 50W xenonit. Ja toi lyhyt on Bi-xenon jossa cut-off-metallilevy poistuu leikkaamasta valoja kun pitkät kytkee.
![]()
Viimeksi muokannut: Eemo; 21.01.2014 klo 03:36.
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
^kun ajattelin ihan kaukovaloja, enkä sumuvaloista xenoneilla tehdä kaukovaloja.. kaukovaloja noita saa ainastaan xenoneilla varustettuna ja hinta sen mukainen..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
[QUOTE=Eemo;6258725]Löytyyhän noitaMicro DE:tä vielä kauppojen hyllystä. Esim. tuossa tarjouksessa 95e/pari.
http://www.nettiosa.com/micro_de_sumuvalosarja
Ja valotehoatehoa lisää noihin hyvällä valokuviolla: http://www.hidplanet.com/forums/show...k-big-no-no%29
Noitten kaveriksi tilasin Briteistä suojat ympärille.
Ledispotti keskellä kapealla valokeilalla ja molemmat omat valot 50W xenonit. Ja toi lyhyt on Bi-xenon jossa cut-off-metallilevy poistuu leikkaamasta valoja kun pitkät kytkee.
Minkälainen polttimo sulla on tuossa parkkivalossa? Näyttää kirkkaalta. Ei taida olla normi 5W hehkulanka?
[QUOTE=Kookymppi;6260843]Autoon tilasin ebaystä parkit. Samalla pistin yhden tohonkin kun oli valmiiksi levällään. On suhteellisen hastava paikka vaihtaa jos mittarit paikallaan, tai ainakin mun nakkisormilla
http://www.ebay.de/itm/CANBUS-LED-Standlichter-Standlichter-T10-W5W-6000K-NEU-/400211241406?ssPageName=ADME:LC:GB:3160
(kummallinen linkki tuli tosta ebayn osotteesta)
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Uudessa mp-maailmassa juttu käytetystä gessusta.
Sanovat että jos moottorissa liikaa öljyä, niin alkaa kuluttaa sitä. Ei mainita, että liika öljy menee kytkimelle..
Esan etujohtoja hankautuu poikki, tuo oli uutta ainakin itselleni. Samoin esan päivitykset. Takaiskarissa kumiläppä, joka pitää liimata uudestaan.
Jarruputkien uusinta abs-yksikön uusimman yhteydessä..?
Ja polttoaineanturin korjaus lehden mukaan noin 350e. Yllättäen ei mainita sitä sytkäri-konstia.
Samassa lehdessä myös uuden vesi-adven koeajo..
Ai niin, perästä sen verran sanotaan, että kestävämpi kuin aikaisemman mallin, mutta vesi pääsee sisään..![]()
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 19.02.2014 klo 20:21.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Luin myös kyseisen kirjoituksen ja jos oikein ymmärsin niin jutun oli tarkoitus kertoa yleisesti Adventure mallista ja palvella niitä ketkä ovat harkitsemassa sellaisen ostamista käytettynä.
Eri vuosimallien eroista olisi voinut mielestäni kertoa enemmän koska esim. 2006 , 2007 , 2008 ja 2010 mallien välillä on aika paljonkin muutoksia tapahtunut. Jutussa todettiin vain lähinnä että Adventure on pysynyt käytännössä vuosien saatossa muuttumattomana. Jutun pääkuvaan oli "lipsahtanut" perus Gessun kuva (MY 2012 Rallye värityksellä).
Ainakin itse olisin laittanut aukeaman pääkuvaksi Adventuren jos kerta siitä oli tarkoitus kertoa.
Samoin perus Gessun ja Adventuren erot olisi ollut hyvä tuoda esille.
Samoin lisävarusteista olisi ollut ihan hyvä kertoa enemmän ,niin tehdaslisävarusteista kuin jälkiasennettavistakin , niitä kun on tarjolla näihin malleihin poikkeuksellisen paljon.
Esim. ESA jousituksesta olisi ollut hyvä kertoa vähän enemmän eli mitä ominaisuuksia se pitää sisällään ja miten se ylipäätään toimii.
Itse ihmettelin myös tuota kommenttia että perän laakeriin pääsee vesi sisään .
Onko siis esim. painepesurilla mahdollista saada menemään vettä laakerin sisään ja saada näin aikaan ennenaikainen laakerivaurio ???
iaj varmaankin osaa kommentoida tätä kun on kokemusta perän laakerin vaihdoista.
Viimeksi muokannut: GSR600; 19.02.2014 klo 22:50.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Olihan siitä vedestä juttua tuolla reikäperä korkkasi-topicissa.
Eipä silti, tuskin muutenkaan maailman paras idea kovalla paineella pyörää pestä.. painepesuria toki itse joskus käytän mutta paine on todella maltillinen. Eikä suoraan mihinkään laakereihin tms..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Nuo toimittajat... mihinkään ei paneuduta kunnolla ja kirjoitetaan mitä sattuu... Eipä ole aikoihin noita lehtiä tullut luettua eikä varsinkaan tilattua juurikin näiden syiden takia...
Tuolla reikä perässä on meneillään kaksi vesi juttua:
1. Renkaan puolelta (pestessä painepesurilla) saa vettä sisään, varsinkin jos sieltä puuttuu osa numero 33 11 7 699 630 GASKET RING. Tuo on nyt parissa esimerkissä ollut jo uudesta asti pois, ei ilmeisesti ole mahtunut sinne sekaan. Tosin tuo laakerihan on kuitenkin kestovoideltu ja paketissa niin tuo ruoste on vain kosmeettista haittaa. Ainakin ne mitä minä olen nähnyt.
2. Uudemmissa perissä missä on se huohotin on moni kertonut että on ollut vettä öljyn seassa kun on vaihtanut perään öljyt. Omastani en ole sitä - vielä - löytänyt. Ainakin yksi on käynyt (useampaankin) otteeseen tuota Heinolla näyttämässä ja ovat vaihtaneet sen huohottimen tiivisteet mutta silti menee vettä sisään. Ja pyörä on ollut normaalissa maantie käytössä, ei ajettu varsinaisesti mitään jokien/ojien yli tms. missä vettä paljon.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tänään ilmestyneessä Bikessa on juttu käytetystä R 1200 GS mallista (2004-2012)
Kyllä siinäkin yhtä lailla virheitä on.
Jutussa todetaan että Gessuun on ollut tarjolla tehdaslisävarusteena mm. vakionopeudensäädin ja lämmitettävä istuin . 2004-2012 näitä varusteita ei kyllä Gessuun ollut tarjolla.
No , 2013 alkaen eli vesi Gessussa vakionopeudensäädin kyllä on ollut tarjolla mutta lämmitettävällä istuimella ei sitäkään pysty toistaiseksi tilaamaan.
Biken vinkkejä Gessun ostajalle:
" Soralla ajettujen yksilöiden alapuolelta kannattaa etsiä maastosta aiheutuneita vaurioita ja ruostetta.
Kannattaa olla varuillaan jos kahva ja jalkatappikumit ovat uudenveroiset mutta muut osat pyörästä ei ole.
Pinnavanteilla varustetuista yksilöistä on hyvä katsoa että pinnat ovat suorat.
Muita tunnettuja ongelmia ovat reistailevat vaihteistot ja liian nopeasti hajoavat akut.
Kannattaa käynnistää ja sammuttaa moottori muutamaan otteeseen ja kuunnella onko starttimoottorilla ongelmia mäntien liikuttamisessa"
No , olihan siinä jutussa ihan fiksuakin tekstiä:
"Valtava määrä tyytyväisiä omistajia, jotka ovat ostaneet ja ostavat edelleen , on varma merkki siitä , että ehjä ja hyvin hoidettu R 1200 GS on turvallinen ostos"
+ Monipuolinen
+ Hieno alusta
+ Helppo ja kestävä
- Kömpelö ahtaissa paikoissa
-Värähtelee jonkin verran
-Vilkkukytkimet
Viimeksi muokannut: GSR600; 19.02.2014 klo 23:41.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Onko vesigessuissa aina vakiovarusteena lämmitettävät kahvat riippumatta lisävarustepaketeista (dynamic, touring jamitäniitänytonkaan)?
Hieman sekavia nuo lisävarustepaketit sisältöineen.
heinon sivuilla lukee, että vakiovarusteena suomessa vm. 2014 malleissa. mitä nyt vilkaisin äkkiseltään.
mietin, et pitäisköhän tehdä vesigessulle oma topicci vaiko jatkaako sekin tässä, sama mallinimihän sillä periaatteessa on, mutta jos jotain tietoa haluaa etsiä keskusteluista, niin helpommalla pääsisi, jos olis oma otsikko..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09