Tänään vaihdettiin samalla yhteen 120tkm ajettuun -08 GSA:han Wilberin WESAt. Takaiskari oli jo laskenut siitä alleen.
Turkulainen vehje on samoilla iskareilla, ajotuntuma oli jo kolme vuotta ja 100tkm (tjsp.) sitten *mielenkiintoinen*. Minä olisin jo vaihtanut ne ajat sitten.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
mites wesan huolto, sekin pitäis varmaan suomessa onnistua. niiden hinnat taitaa olla hieman alempana ku öhlinseillä. huolto voinee olla kalliimpaa ehkä.
jos se toinen keskittyy enemmän ajamiseen ku huoltamiseen.. vaikka on kait siihenkin kaikki huollot aikanaan kirjan mukaan tehty, mitä seurannut palstoja. mut kumma jos ei ole vielä siinä pukannut edes öljyjä pihalle.. ei net voi niin kauan kestää.. tai kai ne sitten voipi..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
tuossa mietin, et jos haluaa kokeilla tuollaisia iskareita, niin varmaan kannattaisi katsella käytettyjä vaikkapa ebaysta..? jos ne noin halvat on huoltaa, niin saattaisi saada kohtuulisella hinnalla, kun vie suomessa suoraan huoltoon hankinnan jälkeen..
toki jos net sielläkin ymmärtää huollon edullisuuden päälle, niin sitten ne ei varmaan ole ihan ilmaisia sielläkään..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Wilbersin WESAt on reilu 1000 euroa eteen ja taakse niin ei paljon käytettyjä kannata katsoa. Niiden huoltojen hinnoista en tiedä, Raumaltahan noita saa ostaa. Ainakin.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
öhlinsejä tarkoitin.. niillähän on hintaa jo pikkasen enemmän..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Taitaa Suomessa olla nuo Öhlinsin ESAt joku 3.5keur... Saksasta saa melkein puoleen hintaan. Ainakin pari vuotta sitten sai.
Ei hirveästi kyllä käytettynä ole näkynyt, Suomessa olen yhden toisen pyörän nähnyt jossa nuo on ollut asennettuna.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
joo, ei noita suomesta kannata alkaa katsomaan mistään. ja netistäkään ei ihan kaikkialta näemmä.
pitää ensin ajaa nuo vanhat loppuun, jos ne vielä jonkun kesän kestäisi. ja jos ens kesänä laittaisi xx:nkin vakuutuksiin koko kesäksi, niin saa nähdä missä suhteessa niillä tullee sitten ajettua, silloin saattaa gessussa kilsat hieman vähentyä.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Miten eturenkaan pistoakselin saa irtiPitääkö siinä olla 22mm kuusiokoloavain vai miten?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Tuommoisella minä availen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80882...alu-17192224mm
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kyllähän noi alkuperäiset ESA:t yleisesti aika hyvin on kilsoja kestänyt ennen kuin mehut on tulleet pihalle.
Kyllä yli 100 tkm. ajettuja on ainakin pari täällä kotimaassakin joille ei ole vielä tehty mitään.
Ja eipä niille ilmeisesti oikein muuta ole tehtävissäkään kuin uusia sitten kun mehut tulee pihalle.
Vaimennus ominaisuudet tietenkin häviää kilometrien myötä vähitellen verrattuna uuteen.
Öhlins ESA:lla jousitus paranee ominaisuuksiltaan selvästi verrattuna alkuperäisiin kuten iaj on useaan otteeseen kertonutkin ja varmaan Wesallakin saadaan parannusta.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Minulla oli jo 60tkm kohdalla ominaisuudet kadonneet alkuperäisistä, ajettavuus ei ollut enää lähelläkään sitä mitä se uutena oli ollut. Öljyt pysyi kyllä sisällä eli siinä mielessä ne olivat *ehjät*, mutta se ajettavuus...
Öhlinsien kohdalla alkoi siinä 30tkm:n kohdilla olemaan oiretta ominaisuuksien katoamisesta ja tuohan on Öhlinsin manuaalinkin mukaan huoltoväli normaalille katuajelulle. Voi kyllä olla että on hieman rankempaa ajoa saanut kestää...
Öhlinsit on nyt huollossa, viikonloppuna sitten uudistetut iskarit alle ja taas mennään![]()
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ohjehan sanoo niin, että se kiristetään putki täysin sisässä käsitiukkuuteen. Sitten se vedetään niin pitkälle ylös kun saa ja vedetään momenttiin se pieni ruuvi. Sitten vasta putki kiinni yläkolmioon.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mielenkiinnolla odotan seuraavaa lämpimän ilmaston ajokertaa nyt kun on uudet kytkinöljyt.
Kytkin on meinaan pari kertaa päässyt sellaiseen tilaan moottorin käydessä todella kuumana pienillä nopeuksilla että se ei ole irroittanut kunnolla vaan veto on ollut koko ajan päällä.
Epäilys on ollut kova että siellä on öljyn seassa ollut jotain muuta kuin pelkkää öljyä ja siksi se ei ole toiminut ihan kunnolla.
Ja melkoista lientähän siellä kyllä olikin, mitä lie töhnää.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
en tiiä, en ole kyllä edes kännissä, mut..
ensin otetaan etuputket irti, öljyjen vaihto, sitten ruuvia käsin kiinni, veto kokonaan pitkäksi ja ruuvi momenttiin. ja sen jälkeen takaisin kiinni paikoilleen koko tolppa.
mikä merkitys tuolla ruuvilla on, jos momenttiin vasta ulosvedon jälkeen, tuntuis ettei nyt ruuvi päästä ilmaa tms muutakaan, jos se on jo käsin ruuvattu kiinni..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tuolta voi lukea metodia toisella kotimaisella kohdasta 'Venting fork leg' ;) Tuon ohjeen mukaan se tänään tuli tehtyä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Ja kaikille muillekin GS:n haltijoille, niin tässä hyvä printti muistutukseksi tallin seinälle.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
tuollainen raina tuli vastaan vahingossa..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Öhlinsit haettu takaisin kotiin huollosta ja uudeksi huoltoväliksi tuli 20tkm meikäläisen ajolla eli kyllä tästä joka talvinen operaatio tulee.
Pitää vielä katsoa josko sitä laittaisi sellaiset iskaripussit noiden suojaksi niin pysyy tuo lika vähän loitomalla niistä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Jaa taas sormi suussa. Sain kyllä iaj.ltä tuon momentti listan mutta kun en tiedä mitä pitäs kiristää niin en tiedä mitä momenttia hakea.
Olen asentamassa huggeria. Ruuvit jarrulevyn takana johon tulee kiinni huggeri kolmella ruuvilla. Mikä mahtaa olla Nm?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
30Nm.
Niin, ja kiristä samalla ne muutkin, omasta oli kolme löysällä aikoinaan ja kaksi niistä rohnutti jarrulevyyn aiheuttaen peräkärry kuljetuksen kotiin kun luulin että perä levisi...
Viimeksi muokannut: iaj; 17.01.2015 klo 13:03.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Ei mahdu piikkirengas pyörimään hiilikuituhuggerin kanssa![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Mahtuu se, _vähän_ vaan raapii... Itse otin kyllä pois talveksi kun huomasin raapimisjäljet siellä...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN