Sivu: 22 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 1676:sta
  1. #631
    Tänään vaihdettiin samalla yhteen 120tkm ajettuun -08 GSA:han Wilberin WESAt. Takaiskari oli jo laskenut siitä alleen.

    Turkulainen vehje on samoilla iskareilla, ajotuntuma oli jo kolme vuotta ja 100tkm (tjsp.) sitten *mielenkiintoinen*. Minä olisin jo vaihtanut ne ajat sitten.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #632
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tänään vaihdettiin samalla yhteen 120tkm ajettuun -08 GSA:han Wilberin WESAt. Takaiskari oli jo laskenut siitä alleen.

    Turkulainen vehje on samoilla iskareilla, ajotuntuma oli jo kolme vuotta ja 100tkm (tjsp.) sitten *mielenkiintoinen*. Minä olisin jo vaihtanut ne ajat sitten.
    mites wesan huolto, sekin pitäis varmaan suomessa onnistua. niiden hinnat taitaa olla hieman alempana ku öhlinseillä. huolto voinee olla kalliimpaa ehkä.

    jos se toinen keskittyy enemmän ajamiseen ku huoltamiseen.. vaikka on kait siihenkin kaikki huollot aikanaan kirjan mukaan tehty, mitä seurannut palstoja. mut kumma jos ei ole vielä siinä pukannut edes öljyjä pihalle.. ei net voi niin kauan kestää.. tai kai ne sitten voipi..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #633
    tuossa mietin, et jos haluaa kokeilla tuollaisia iskareita, niin varmaan kannattaisi katsella käytettyjä vaikkapa ebaysta..? jos ne noin halvat on huoltaa, niin saattaisi saada kohtuulisella hinnalla, kun vie suomessa suoraan huoltoon hankinnan jälkeen..

    toki jos net sielläkin ymmärtää huollon edullisuuden päälle, niin sitten ne ei varmaan ole ihan ilmaisia sielläkään..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #634
    Wilbersin WESAt on reilu 1000 euroa eteen ja taakse niin ei paljon käytettyjä kannata katsoa. Niiden huoltojen hinnoista en tiedä, Raumaltahan noita saa ostaa. Ainakin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  5. #635
    öhlinsejä tarkoitin.. niillähän on hintaa jo pikkasen enemmän..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #636
    Taitaa Suomessa olla nuo Öhlinsin ESAt joku 3.5keur... Saksasta saa melkein puoleen hintaan. Ainakin pari vuotta sitten sai.

    Ei hirveästi kyllä käytettynä ole näkynyt, Suomessa olen yhden toisen pyörän nähnyt jossa nuo on ollut asennettuna.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  7. #637
    joo, ei noita suomesta kannata alkaa katsomaan mistään. ja netistäkään ei ihan kaikkialta näemmä.

    pitää ensin ajaa nuo vanhat loppuun, jos ne vielä jonkun kesän kestäisi. ja jos ens kesänä laittaisi xx:nkin vakuutuksiin koko kesäksi, niin saa nähdä missä suhteessa niillä tullee sitten ajettua, silloin saattaa gessussa kilsat hieman vähentyä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #638
    Miten eturenkaan pistoakselin saa irti Pitääkö siinä olla 22mm kuusiokoloavain vai miten?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  9. #639
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Miten eturenkaan pistoakselin saa irti Pitääkö siinä olla 22mm kuusiokoloavain vai miten?
    Tuommoisella minä availen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80882...alu-17192224mm
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #640
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Nonnii kiitos asia selkis
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  11. #641
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    joo, ei noita suomesta kannata alkaa katsomaan mistään. ja netistäkään ei ihan kaikkialta näemmä.

    pitää ensin ajaa nuo vanhat loppuun, jos ne vielä jonkun kesän kestäisi. ja jos ens kesänä laittaisi xx:nkin vakuutuksiin koko kesäksi, niin saa nähdä missä suhteessa niillä tullee sitten ajettua, silloin saattaa gessussa kilsat hieman vähentyä.
    Kyllähän noi alkuperäiset ESA:t yleisesti aika hyvin on kilsoja kestänyt ennen kuin mehut on tulleet pihalle.
    Kyllä yli 100 tkm. ajettuja on ainakin pari täällä kotimaassakin joille ei ole vielä tehty mitään.
    Ja eipä niille ilmeisesti oikein muuta ole tehtävissäkään kuin uusia sitten kun mehut tulee pihalle.
    Vaimennus ominaisuudet tietenkin häviää kilometrien myötä vähitellen verrattuna uuteen.

    Öhlins ESA:lla jousitus paranee ominaisuuksiltaan selvästi verrattuna alkuperäisiin kuten iaj on useaan otteeseen kertonutkin ja varmaan Wesallakin saadaan parannusta.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  12. #642
    Minulla oli jo 60tkm kohdalla ominaisuudet kadonneet alkuperäisistä, ajettavuus ei ollut enää lähelläkään sitä mitä se uutena oli ollut. Öljyt pysyi kyllä sisällä eli siinä mielessä ne olivat *ehjät*, mutta se ajettavuus...

    Öhlinsien kohdalla alkoi siinä 30tkm:n kohdilla olemaan oiretta ominaisuuksien katoamisesta ja tuohan on Öhlinsin manuaalinkin mukaan huoltoväli normaalille katuajelulle. Voi kyllä olla että on hieman rankempaa ajoa saanut kestää...

    Öhlinsit on nyt huollossa, viikonloppuna sitten uudistetut iskarit alle ja taas mennään
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #643
    Tämän näköistä litkua löytyi keulasta tänään ja puolisen desia vähemmänkin kuin mitä speksi sanoo.

    Samalla tuli vaihdettua myös kytkimeen uutta nestettä. Vanha oli jo melkoisen näköistä sekin, uusihan on tuollaista hienon sinistä öljyä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  14. #644
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tämän näköistä litkua löytyi keulasta tänään ja puolisen desia vähemmänkin kuin mitä speksi sanoo.

    Samalla tuli vaihdettua myös kytkimeen uutta nestettä. Vanha oli jo melkoisen näköistä sekin, uusihan on tuollaista hienon sinistä öljyä.
    Etuhaarukan sisäputkien yläpäässä on pieni torx kantainen "ilmaruuvi".
    Kun kiristää kyseisen ruuvin niin onko sille ohjetta tuleeko sisäputki olla sisään painettuna vai ylös vedettynä?
    Vai onko sillä ylipäätänsä mitään käytännön merkitystä.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  15. #645
    Ohjehan sanoo niin, että se kiristetään putki täysin sisässä käsitiukkuuteen. Sitten se vedetään niin pitkälle ylös kun saa ja vedetään momenttiin se pieni ruuvi. Sitten vasta putki kiinni yläkolmioon.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #646
    Mielenkiinnolla odotan seuraavaa lämpimän ilmaston ajokertaa nyt kun on uudet kytkinöljyt.

    Kytkin on meinaan pari kertaa päässyt sellaiseen tilaan moottorin käydessä todella kuumana pienillä nopeuksilla että se ei ole irroittanut kunnolla vaan veto on ollut koko ajan päällä.

    Epäilys on ollut kova että siellä on öljyn seassa ollut jotain muuta kuin pelkkää öljyä ja siksi se ei ole toiminut ihan kunnolla.

    Ja melkoista lientähän siellä kyllä olikin, mitä lie töhnää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  17. #647
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ohjehan sanoo niin, että se kiristetään putki täysin sisässä käsitiukkuuteen. Sitten se vedetään niin pitkälle ylös kun saa ja vedetään momenttiin se pieni ruuvi. Sitten vasta putki kiinni yläkolmioon.
    Ok, kiitos ohjeesta.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  18. #648
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ohjehan sanoo niin, että se kiristetään putki täysin sisässä käsitiukkuuteen. Sitten se vedetään niin pitkälle ylös kun saa ja vedetään momenttiin se pieni ruuvi. Sitten vasta putki kiinni yläkolmioon.
    en tiiä, en ole kyllä edes kännissä, mut..

    ensin otetaan etuputket irti, öljyjen vaihto, sitten ruuvia käsin kiinni, veto kokonaan pitkäksi ja ruuvi momenttiin. ja sen jälkeen takaisin kiinni paikoilleen koko tolppa.

    mikä merkitys tuolla ruuvilla on, jos momenttiin vasta ulosvedon jälkeen, tuntuis ettei nyt ruuvi päästä ilmaa tms muutakaan, jos se on jo käsin ruuvattu kiinni..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  19. #649
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    en tiiä, en ole kyllä edes kännissä, mut..

    ensin otetaan etuputket irti, öljyjen vaihto, sitten ruuvia käsin kiinni, veto kokonaan pitkäksi ja ruuvi momenttiin. ja sen jälkeen takaisin kiinni paikoilleen koko tolppa.

    mikä merkitys tuolla ruuvilla on, jos momenttiin vasta ulosvedon jälkeen, tuntuis ettei nyt ruuvi päästä ilmaa tms muutakaan, jos se on jo käsin ruuvattu kiinni..
    Tuolta voi lukea metodia toisella kotimaisella kohdasta 'Venting fork leg' ;) Tuon ohjeen mukaan se tänään tuli tehtyä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  20. #650
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tuolta voi lukea metodia toisella kotimaisella kohdasta 'Venting fork leg' ;) Tuon ohjeen mukaan se tänään tuli tehtyä.
    minä jo aattelin, että ou shit se on ruåtsia..

    jostain te aina löydätte noita hyviä ja selkeitä huolto-ohjeita.. itte tappelen yleensä haynesin kanssa autotallin lattialla, ei ole tuollaisia hienoja tehtaan jäljiltä olevia ohjeita.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #651
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    minä jo aattelin, että ou shit se on ruåtsia..

    jostain te aina löydätte noita hyviä ja selkeitä huolto-ohjeita.. itte tappelen yleensä haynesin kanssa autotallin lattialla, ei ole tuollaisia hienoja tehtaan jäljiltä olevia ohjeita.
    Mitä sitä haynesiä tavaamaan kun BMW tarjoaa nuo jo valmiina?

    Jos ei joltain löydy, niin pistää vaan privaatti viestiä niin voi paluu postissa saada linkin mistä ladata tuo huoltorompun sisältö ;)
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #652
    Ja kaikille muillekin GS:n haltijoille, niin tässä hyvä printti muistutukseksi tallin seinälle.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  23. #653
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ja kaikille muillekin GS:n haltijoille, niin tässä hyvä printti muistutukseksi tallin seinälle.
    Enää puuttuu vaan se oma yyberhieno autotalli..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #654
    tuollainen raina tuli vastaan vahingossa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #655
    Öhlinsit haettu takaisin kotiin huollosta ja uudeksi huoltoväliksi tuli 20tkm meikäläisen ajolla eli kyllä tästä joka talvinen operaatio tulee.

    Pitää vielä katsoa josko sitä laittaisi sellaiset iskaripussit noiden suojaksi niin pysyy tuo lika vähän loitomalla niistä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  26. #656
    Jaa taas sormi suussa. Sain kyllä iaj.ltä tuon momentti listan mutta kun en tiedä mitä pitäs kiristää niin en tiedä mitä momenttia hakea.
    Olen asentamassa huggeria. Ruuvit jarrulevyn takana johon tulee kiinni huggeri kolmella ruuvilla. Mikä mahtaa olla Nm?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  27. #657
    30Nm.

    Niin, ja kiristä samalla ne muutkin, omasta oli kolme löysällä aikoinaan ja kaksi niistä rohnutti jarrulevyyn aiheuttaen peräkärry kuljetuksen kotiin kun luulin että perä levisi...
    Viimeksi muokannut: iaj; 17.01.2015 klo 13:03.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #658
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    30Nm.

    Niin, ja kiristä samalla ne muutkin, omasta oli kolme löysällä aikoinaan ja kaksi niistä rohnutti jarrulevyyn aiheuttaen peräkärry kuljetuksen kotiin kun luulin että perä levisi...
    En ehtiny kun käydä tallissa kääntymässä niin vastaus jo täällä
    Oli muuten tosi löysällä nuo kolme Hyvä neuvo. Kierrän kaikki läpi.....
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  29. #659
    Ei mahdu piikkirengas pyörimään hiilikuituhuggerin kanssa
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  30.  
  31. #660
    Mahtuu se, _vähän_ vaan raapii... Itse otin kyllä pois talveksi kun huomasin raapimisjäljet siellä...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 22 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen