Sivu: 21 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 1676:sta
  1. #601
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Siinä oli joku ohjelmointikaapelikin. Miksi tuota pitäisi vielä ohjelmoida?
    Ja miten sitä ohjelmoidaan?
    Mulla on tuo satulan alla, "työkalujen" paikalla. Ohjelmointi nyt on lähinnä "sulakevirtojen" (vastaa siis sulakkeiden ampeeriarvoja) laittamista per kanava. Lisäksi voi säätää virtakatkaisujen viivettä pyörän sammuttamisen jälkeen. Tuollahan saa esim gpsille pidemmän päälläolon kuin mitä can-väylästä normipiuhalla.

    Arvokashan tuo on pelkäksi sulakeboksiksi. Samalla rahalla olisivat kyllä saaneet värkätä reletoiminnot kanaville, ei olisi ihmeellinen homma. Nyt on vähän hölmöä kun johtoviidakkoa joutuu edelleen vetämään erillisreleiden kautta.
    Viimeksi muokannut: AyrtonO; 01.11.2014 klo 22:23.
  2. #602
    Raaskiiko nuo venakopan ruuvit vetää 10Nm.n
    En uskaltanu vetää niin että olis momenttiavain napsannu kympin kohilla
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  3. #603
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Raaskiiko nuo venakopan ruuvit vetää 10Nm.n
    En uskaltanu vetää niin että olis momenttiavain napsannu kympin kohilla
    Mielestäni käsimomentti parempi. Kolmeen olen laittanut helicoilin.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  4. #604
    Käsimomentilla saa laittaa helicoileja..

    10nm on niin pieni momentti että ranteella hyvin helppoa vetää yli. Reilusti.
    1300cc Suzuki
  5. #605
    Näinhän se menee .

    Jos ei "kädessä" ole tuntoa ja tuntumaa, tarvitaan momenttiavainta tai
    ajoavusteita .

    Sen "tuntuman" hankkiminen ei vaan onnistu teoriaa opiskelemalla, vaikka se tukena ja
    pohjalla onkin merkittävä asia.

    "Poika.... Laita se taskuun että käsi tottuu" .

    "Leif Lindemanin" faija kyllä tiesi mistä puhuu
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #606
    haynesin momentin mukaan ole itte ne vetänyt, hyvin ovat toimineet toistaiseksi ja kaikki myös auenneet ilman ongelmia. eihän se kymppi vielä paljon ole. ainakaan minusta.

    venttiilin säätö tosin on menny rannemomentilla, tuntuu et momenttiavain hieman liian iso värkki siihen puuhaan, tavallinen kuusiokoloavain paljon helpompi käsitellä. mut ne osat vissiin on rautaa, eikä mitään alumiinia, muistelen..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #607
    kävi sellainen aivopieru mielessä, et mitä jos laittais sliparin gessuun.. mikähän se olis hyvä, akrahan se vakiomalli olis ja sillä tuskin tarttis säädellä konetta mihinkään suuntaan, tuskin net myyjäliikkeessäkään sitä säätää kun laittavat paikoilleen.

    toisaalta, ei sillä mitään tee, matkapyörä ei hirveitä ääniä tarvi. mut toisaalta, olis ne silti ihan kivat..

    pittää miettiä.. onhan noita muitakin menoja.. ehkä onneksi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #608
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  9. #609
    Kaikilla laski tehot jonkin verran? "Tehoputkia"

    Yhdessä oli melkein yhtä hieno putkensuoja ku mulla xx:ssä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #610
    Meinasin vaihtaa talven aikana jarrunesteet. Ohjeessa sanotaan, että vaihda se tampooni joka ikinen kerta siihen jarrunestekuppiin. Lähimpään bemariliikkeeseen on 1,5 tunnin ajomatka, Nippy Normansilla sitä ei ollut listoilla. Mistäs olette sellaisen ostaneet/tilanneet?
    Transalp->Varadero->GSA
  11. #611
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Meinasin vaihtaa talven aikana jarrunesteet. Ohjeessa sanotaan, että vaihda se tampooni joka ikinen kerta siihen jarrunestekuppiin. Lähimpään bemariliikkeeseen on 1,5 tunnin ajomatka, Nippy Normansilla sitä ei ollut listoilla. Mistäs olette sellaisen ostaneet/tilanneet?
    Mulla 2011 mallinen pyörä enkä ole vaihtanut sitä sienen tyyppistä sisäosaa jarrunestesäiliössä. Kysyin merkkiliikkeestä ja sanoivat etteivät vaihda sitä huoltojen yhteydessä.
  12. #612
    Kyllä se "vaahtomuovi" kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa kun vielä ehjänä nousee säiliöstä ylös, toki sen voi jarrunesteimurilla jossain vaiheessa imeä pois kun happanee jarrunesteen sekaan.
  13. #613
    mitä se muovi siellä nesteen seassa tekee? tasoittaa, ettei neste loisku tai ilmaa pääse sisään, kun kannen avaa? ja onko merkitystä jos sen vaan ottaa pois sieltä?

    entä kun vaihtaa itse nesteet, muovi pois uudet nesteet sisään ja muovi takaisin?

    itse en vielä ole gessuun vaihtanut itse jarrunesteitä, tänä talvena ajattelin yrittää sillä painevehkeellä. senkin sielunelämään pitäisi jossain vaiheessa tutustua, et miten toimii koko härpäke.. eipä mitään ihmeempiä ohjeita tullut paketin mukana, kun biltemasta sen ostin. mutuna mennään taas..

    mut hei, mites se kytkinneste, milloin sitä vaihdetaan vai vaihdetaanko koskaan ja mitähän öljyä se on? jarrunestehän siihen ei käy kuitenkaan..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #614
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mitä se muovi siellä nesteen seassa tekee? tasoittaa, ettei neste loisku tai ilmaa pääse sisään, kun kannen avaa? ja onko merkitystä jos sen vaan ottaa pois sieltä?

    entä kun vaihtaa itse nesteet, muovi pois uudet nesteet sisään ja muovi takaisin?

    itse en vielä ole gessuun vaihtanut itse jarrunesteitä, tänä talvena ajattelin yrittää sillä painevehkeellä. senkin sielunelämään pitäisi jossain vaiheessa tutustua, et miten toimii koko härpäke.. eipä mitään ihmeempiä ohjeita tullut paketin mukana, kun biltemasta sen ostin. mutuna mennään taas..

    mut hei, mites se kytkinneste, milloin sitä vaihdetaan vai vaihdetaanko koskaan ja mitähän öljyä se on? jarrunestehän siihen ei käy kuitenkaan..
    buimurista tiedä mutta ainakin gikkeriin menee ihan jarrunestettä kytkimeen..samalla tavallahan se painetta liikuttaa, miksi sen pitäisi olla erilaista?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #615
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    buimurista tiedä mutta ainakin gikkeriin menee ihan jarrunestettä kytkimeen..samalla tavallahan se painetta liikuttaa, miksi sen pitäisi olla erilaista?
    jarrunestettähä se yleensä, muttei puimurissa muistaakseni. jotain öljyä kait se on.

    tuollainen löytyi netistä..
    http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=123369
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 12.12.2014 klo 03:50.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #616
    Juuei taida olla jarrunestettä. Ton Repair and Service manuaalin mukaan hydrauliikkanestettä Vitamol V10. Ja ihan ensimmäisenä manuaalissa varoitus, että öljyn ja kytkinnesteen sekoitus, pieninäkin määrinä, voi tuhota tiivisteet. Ja muistan kyllä kun isäukko kerran laittoi jarrunestesäiliöön jotain muuta kuin jarrunestettä. Kaikki jarruihin liittyvät tiivisteet meni uusiksi.

    Ja muistelen jostain lukeneneeni, ettei tota kytkinnestettä tarvi vaihtaa...
    Transalp->Varadero->GSA
  17. #617
    Vitamoliahan tuo kytkinneste, samaa kuraa mitä Magura käyttää polkupyörissä eli löytyy myös tuollaisista liikkeistä jos paikallista bmw diileriä ei majaile lähettyvillä. Maksaa jonkun euron puteli, aika halpaa.

    Ilmeisesti jostain Citikasta löytyy myös vastaavaa nestettä.

    Tuon vaihtoa ei missään huolto-ohjelmassa ole, mutta minä aion nyt talven aikana nuo vaihtaa varmuuden vuoksi. Ei siitä kyllä haittaakaan ole.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  18. #618
    Aiheesta kolmanteen ja crosspostaan (toivottavasti ei tule bänniä) tähän linkin toiseen keskusteluun kun se ei taida sieltä Gessu-kuskien silmiin muuten osua...

    Öljykysymys
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  19. #619
    Suositeltava öljy on se, mitä vehkeen manuaali kertoo speksien olevan.

    Loppu on uskontoa.

    Aikanaan tuli käytettyä tätä, mutta nyttemmin olen siirtynyt Castroliin kun sitä sai halvemmalla litrahinnalla 60L erässä kuin tuota VS600:sta ja siinä on vielä BMW leimatkin päällä
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  20. #620
    ^ hain purkin tuota mobilia ja mietin, et olikohan hinta hieman noussut viime vuodesta. eihän sitä reilun kymppitonnin ajon takia tarvis vielä vaihtaa, mut onpahan talveksi jotain tekemistä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #621
    Tuon VS600:sen hinta oli vielä joku vuosi sitten <14 euroa, aika hurjaa nousua ollut havaittavissa. 20tkm taitaa olla vaihtoväli perässä, laatikossa 40tkm eli eihän tuo nyt valtavaa lovea tee jos noita noudattaa...

    Minä vaihtelen omiin bemareihin öljyt joka paikkaan samalla eli 10tkm välein.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #622
    Niin (melkein) meinasin minäkin tehdä vaikka peräöljyn vaihdosta tulee vasta 5000, kesällä vaan tuli vaihto ajankohtaiseksi.
    Jotenkinhan tämä pitkä talvi täytyy saada kulumaan, miksi siis ei pyörää huoltamalla. Jos joka talvi vaihdan kaikki nesteet, perän ja laatikon öljyille vaihtoväliksi tulee n. 15000. Koneen öljyt vaihdan myös kesällä.

    Edullinen vaihtoehto jos halvalla haluaisi päästä. Olisi oikeastaan hauska tietää kuinka pitkälle pääsisi jos käyttäisi vaikka tota Motoxin öljyä ja kuinka pitkälle jos käyttäisi BMW:n hyväksymää öljyä. Meistä vaan ei monikaan taida olla valmis kokeilemaan?
    Viimeksi muokannut: siraulu; 12.12.2014 klo 16:14.
    Transalp->Varadero->GSA
  23. #623
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Edullinen vaihtoehto jos halvalla haluaisi päästä. Olisi oikeastaan hauska tietää kuinka pitkälle pääsisi jos käyttäisi vaikka tota Motoxin öljyä ja kuinka pitkälle jos käyttäisi BMW:n hyväksymää öljyä. Meistä vaan ei monikaan taida olla valmis kokeilemaan?
    no ainakin pekkavee on omaansa laittanut muistaakseni kaikenlaisia öljyjä, nesteen valmistamasta aina motonetinkin öljyyn. periaatteessa, jos luokitukset lukee oikein, niin eihän siinä pitäisi vahinkoa tulla..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #624
    Niin, ja 1200:ssa ei ui tuossa öljyssä kun se pienempi laakeri. Päälakerihan on kestovoideltu eikä tällä öljyllä ja vaihdolla ole sen kestävyyteen mitään merkitystä.

    Ja edelleen: Vaatimuksena tuolle öljylle on 75W-90 ja GL5.

    Kaikki muu on uskovaisten touhua.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  25. #625
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se menee .

    Jos ei "kädessä" ole tuntoa ja tuntumaa, tarvitaan momenttiavainta tai
    ajoavusteita .

    Sen "tuntuman" hankkiminen ei vaan onnistu teoriaa opiskelemalla, vaikka se tukena ja
    pohjalla onkin merkittävä asia.

    "Poika.... Laita se taskuun että käsi tottuu" .

    "Leif Lindemanin" faija kyllä tiesi mistä puhuu
    Mistähän sellaisen tuntokäden saisi,että ei tarvitsisi momenttiavainta?
    Se olisi aika kätevä.11Nm kädenkäänteessä.
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 12.12.2014 klo 18:41.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  26. #626
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Mistähän sellaisen tuntokäden saisi,että ei tarvitsisi momenttiavainta?
    Se olisi aika kätevä.11Nm kädenkäänteessä.
    Hauska! ja niin todellinen & tuttu toive.
    <p>2002-2014</p>
  27. #627
    Niin se vaan pyörää purkaessa törmää _yllätyksiin_, kyllähän se jo 40tkm kestikin... Mutta sinänsä hyvä että tähän talveen olikin noiden huolto jo suunniteltu.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #628
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Niin se vaan pyörää purkaessa törmää _yllätyksiin_, kyllähän se jo 40tkm kestikin... Mutta sinänsä hyvä että tähän talveen olikin noiden huolto jo suunniteltu.
    mielenkiinnolla odotan, millainen huoltohinta noille tulee, kaipa silti halvempi ku uusia originaalit uusiin muutamien vuosien välein. toki sulla käyttö on enemän röykytystä ku ajamista tiellä, saattais kestää enemmän, jos vain pikitietä ajeleepi.

    mites sulla etuputket, onko niihin tarvinnut vielä koskaan tehdä mitään? niissähän ei iskareita ole ollenkaan, onko muuta ku liukuputket ja öljyä seassa.. tuskin kovin heti tarvii huoltaa niitä..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #629
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mielenkiinnolla odotan, millainen huoltohinta noille tulee, kaipa silti halvempi ku uusia originaalit uusiin muutamien vuosien välein. toki sulla käyttö on enemän röykytystä ku ajamista tiellä, saattais kestää enemmän, jos vain pikitietä ajeleepi.

    mites sulla etuputket, onko niihin tarvinnut vielä koskaan tehdä mitään? niissähän ei iskareita ole ollenkaan, onko muuta ku liukuputket ja öljyä seassa.. tuskin kovin heti tarvii huoltaa niitä..?
    55€/kpl oli hinta valtuutetulla Öhlins pajalla kun kysyin jokunen kuukausi sitten Ei paha.

    Etuputkiin vaihdan nyt samalla stefat ja öljyt. Stefat on jo hyllyssä, öljy pitää käydä hakemassa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  30.  
  31. #630
    55e/kpl?

    saa nähdä, milloin omat alkaa antautumaan, jotain 56tkm niillä menty nytten. eikä ole niihin paljon huoltoja tehty..

    kuinkahan muuten turkkusen gessu, oliko siinä esaa ollenkaan, onko siihen tehty jo muutoksia, ajettu kuitenkin yli 200 jo pitkästi.. ei tainnut esaa olla siinä..

    eikä taida kovin paljon ajettuja noita suomesta löytyä esalla, ei ainakaan ole julkisesti vastaan tullu missään, niin ei mulla ainakaan tietoa, kuinka paljon mahtaa käyttöä kestää normiajossa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 21 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen