Mulla on tuo satulan alla, "työkalujen" paikalla. Ohjelmointi nyt on lähinnä "sulakevirtojen" (vastaa siis sulakkeiden ampeeriarvoja) laittamista per kanava. Lisäksi voi säätää virtakatkaisujen viivettä pyörän sammuttamisen jälkeen. Tuollahan saa esim gpsille pidemmän päälläolon kuin mitä can-väylästä normipiuhalla.
Arvokashan tuo on pelkäksi sulakeboksiksi. Samalla rahalla olisivat kyllä saaneet värkätä reletoiminnot kanaville, ei olisi ihmeellinen homma. Nyt on vähän hölmöä kun johtoviidakkoa joutuu edelleen vetämään erillisreleiden kautta.
Viimeksi muokannut: AyrtonO; 01.11.2014 klo 22:23.
Raaskiiko nuo venakopan ruuvit vetää 10Nm.n
En uskaltanu vetää niin että olis momenttiavain napsannu kympin kohilla
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Käsimomentilla saa laittaa helicoileja..
10nm on niin pieni momentti että ranteella hyvin helppoa vetää yli. Reilusti.
1300cc Suzuki
Näinhän se menee.
Jos ei "kädessä" ole tuntoa ja tuntumaa, tarvitaan momenttiavainta tai
ajoavusteita.
Sen "tuntuman" hankkiminen ei vaan onnistu teoriaa opiskelemalla, vaikka se tukena ja
pohjalla onkin merkittävä asia.
"Poika.... Laita se taskuun että käsi tottuu".
"Leif Lindemanin" faija kyllä tiesi mistä puhuu![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
haynesin momentin mukaan ole itte ne vetänyt, hyvin ovat toimineet toistaiseksi ja kaikki myös auenneet ilman ongelmia. eihän se kymppi vielä paljon ole. ainakaan minusta.
venttiilin säätö tosin on menny rannemomentilla, tuntuu et momenttiavain hieman liian iso värkki siihen puuhaan, tavallinen kuusiokoloavain paljon helpompi käsitellä. mut ne osat vissiin on rautaa, eikä mitään alumiinia, muistelen..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
kävi sellainen aivopieru mielessä, et mitä jos laittais sliparin gessuun.. mikähän se olis hyvä, akrahan se vakiomalli olis ja sillä tuskin tarttis säädellä konetta mihinkään suuntaan, tuskin net myyjäliikkeessäkään sitä säätää kun laittavat paikoilleen.
toisaalta, ei sillä mitään tee, matkapyörä ei hirveitä ääniä tarvi. mut toisaalta, olis ne silti ihan kivat..
pittää miettiä.. onhan noita muitakin menoja.. ehkä onneksi.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kaikilla laski tehot jonkin verran? "Tehoputkia"
Yhdessä oli melkein yhtä hieno putkensuoja ku mulla xx:ssä.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Meinasin vaihtaa talven aikana jarrunesteet. Ohjeessa sanotaan, että vaihda se tampooni joka ikinen kerta siihen jarrunestekuppiin. Lähimpään bemariliikkeeseen on 1,5 tunnin ajomatka, Nippy Normansilla sitä ei ollut listoilla. Mistäs olette sellaisen ostaneet/tilanneet?
Transalp->Varadero->GSA
Kyllä se "vaahtomuovi" kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa kun vielä ehjänä nousee säiliöstä ylös, toki sen voi jarrunesteimurilla jossain vaiheessa imeä pois kun happanee jarrunesteen sekaan.
mitä se muovi siellä nesteen seassa tekee? tasoittaa, ettei neste loisku tai ilmaa pääse sisään, kun kannen avaa?ja onko merkitystä jos sen vaan ottaa pois sieltä?
entä kun vaihtaa itse nesteet, muovi pois uudet nesteet sisään ja muovi takaisin?
itse en vielä ole gessuun vaihtanut itse jarrunesteitä, tänä talvena ajattelin yrittää sillä painevehkeellä. senkin sielunelämään pitäisi jossain vaiheessa tutustua, et miten toimii koko härpäke.. eipä mitään ihmeempiä ohjeita tullut paketin mukana, kun biltemasta sen ostin. mutuna mennään taas..
mut hei, mites se kytkinneste, milloin sitä vaihdetaan vai vaihdetaanko koskaan ja mitähän öljyä se on? jarrunestehän siihen ei käy kuitenkaan..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
jarrunestettähä se yleensä, muttei puimurissa muistaakseni. jotain öljyä kait se on.
tuollainen löytyi netistä..
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=123369
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 12.12.2014 klo 03:50.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Juuei taida olla jarrunestettä. Ton Repair and Service manuaalin mukaan hydrauliikkanestettä Vitamol V10. Ja ihan ensimmäisenä manuaalissa varoitus, että öljyn ja kytkinnesteen sekoitus, pieninäkin määrinä, voi tuhota tiivisteet. Ja muistan kyllä kun isäukko kerran laittoi jarrunestesäiliöön jotain muuta kuin jarrunestettä. Kaikki jarruihin liittyvät tiivisteet meni uusiksi.
Ja muistelen jostain lukeneneeni, ettei tota kytkinnestettä tarvi vaihtaa...
Transalp->Varadero->GSA
Vitamoliahan tuo kytkinneste, samaa kuraa mitä Magura käyttää polkupyörissä eli löytyy myös tuollaisista liikkeistä jos paikallista bmw diileriä ei majaile lähettyvillä. Maksaa jonkun euron puteli, aika halpaa.
Ilmeisesti jostain Citikasta löytyy myös vastaavaa nestettä.
Tuon vaihtoa ei missään huolto-ohjelmassa ole, mutta minä aion nyt talven aikana nuo vaihtaa varmuuden vuoksi. Ei siitä kyllä haittaakaan ole.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Aiheesta kolmanteen ja crosspostaan (toivottavasti ei tule bänniä) tähän linkin toiseen keskusteluun kun se ei taida sieltä Gessu-kuskien silmiin muuten osua...
Öljykysymys
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Suositeltava öljy on se, mitä vehkeen manuaali kertoo speksien olevan.
Loppu on uskontoa.
Aikanaan tuli käytettyä tätä, mutta nyttemmin olen siirtynyt Castroliin kun sitä sai halvemmalla litrahinnalla 60L erässä kuin tuota VS600:sta ja siinä on vielä BMW leimatkin päällä![]()
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
^ hain purkin tuota mobilia ja mietin, et olikohan hinta hieman noussut viime vuodesta. eihän sitä reilun kymppitonnin ajon takia tarvis vielä vaihtaa, mut onpahan talveksi jotain tekemistä..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tuon VS600:sen hinta oli vielä joku vuosi sitten <14 euroa, aika hurjaa nousua ollut havaittavissa. 20tkm taitaa olla vaihtoväli perässä, laatikossa 40tkm eli eihän tuo nyt valtavaa lovea tee jos noita noudattaa...
Minä vaihtelen omiin bemareihin öljyt joka paikkaan samalla eli 10tkm välein.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Niin (melkein) meinasin minäkin tehdä vaikka peräöljyn vaihdosta tulee vasta 5000, kesällä vaan tuli vaihto ajankohtaiseksi.
Jotenkinhan tämä pitkä talvi täytyy saada kulumaan, miksi siis ei pyörää huoltamalla. Jos joka talvi vaihdan kaikki nesteet, perän ja laatikon öljyille vaihtoväliksi tulee n. 15000. Koneen öljyt vaihdan myös kesällä.
Edullinen vaihtoehto jos halvalla haluaisi päästä. Olisi oikeastaan hauska tietää kuinka pitkälle pääsisi jos käyttäisi vaikka tota Motoxin öljyä ja kuinka pitkälle jos käyttäisi BMW:n hyväksymää öljyä. Meistä vaan ei monikaan taida olla valmis kokeilemaan?
Viimeksi muokannut: siraulu; 12.12.2014 klo 16:14.
Transalp->Varadero->GSA
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Niin, ja 1200:ssa ei ui tuossa öljyssä kun se pienempi laakeri. Päälakerihan on kestovoideltu eikä tällä öljyllä ja vaihdolla ole sen kestävyyteen mitään merkitystä.
Ja edelleen: Vaatimuksena tuolle öljylle on 75W-90 ja GL5.
Kaikki muu on uskovaisten touhua.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Niin se vaan pyörää purkaessa törmää _yllätyksiin_, kyllähän se jo 40tkm kestikin... Mutta sinänsä hyvä että tähän talveen olikin noiden huolto jo suunniteltu.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
mielenkiinnolla odotan, millainen huoltohinta noille tulee, kaipa silti halvempi ku uusia originaalit uusiin muutamien vuosien välein. toki sulla käyttö on enemän röykytystä ku ajamista tiellä, saattais kestää enemmän, jos vain pikitietä ajeleepi.
mites sulla etuputket, onko niihin tarvinnut vielä koskaan tehdä mitään? niissähän ei iskareita ole ollenkaan, onko muuta ku liukuputket ja öljyä seassa.. tuskin kovin heti tarvii huoltaa niitä..?![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
55e/kpl?
saa nähdä, milloin omat alkaa antautumaan, jotain 56tkm niillä menty nytten. eikä ole niihin paljon huoltoja tehty..
kuinkahan muuten turkkusen gessu, oliko siinä esaa ollenkaan, onko siihen tehty jo muutoksia, ajettu kuitenkin yli 200 jo pitkästi.. ei tainnut esaa olla siinä..
eikä taida kovin paljon ajettuja noita suomesta löytyä esalla, ei ainakaan ole julkisesti vastaan tullu missään, niin ei mulla ainakaan tietoa, kuinka paljon mahtaa käyttöä kestää normiajossa..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)