tänä aamuna lähdin huvikseni käymässä kahtelemassa kuopiorokin jälkeistä aamu touhua niin huomasin mp poliisin perässäni ajelin kyllä ihan rauhallisesti mutta pysäytti kumminkin ja alkoi kyselemään rekisteriä yhdessä tarkastelimme sen ja sehän löytyi rullattuna takahäkin alle rullasin sen takaisin pain pysyi jotenkin paikoillaankin no sitten katseltiin paperit molemmilta multa ja exältä kaikki hyvin kunnes huomasi mulla pc.n satulan alta ja killeritkään ei olleet paikallaan niin pc ja killerit pitää kuulemma muutoskatsastaaen ole kyllä kuullutkaan
onkos kellään tietoo.
ps. täytyy sanoa vielä että oli asiallinen poliisi, joku olisi varmaan halunnut kilven itselleen.
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
Sellainen pikku kysymys, että laitatteko ketjulinjan suoraan "silmämääräisesti" eli takarattaan piikki ketjulenkin keskellä vai laitatteko molempien puolien merkkiviivat kohdakkain?
Tässä on hiukan epätietoisuutta kun joku viisas sanoi, että tärkeintä on ketjun oleminen keskellä... Jos laitan merkit molemmilta puolilta kohdakkain - kuten ohjekirja neuvoo - niin ketju on ihan toisessa laidassa. Nyt eroa on 1,5 viivan väliä. Ketjuilla on ajettu n. 4000km.
Mulla ainaki merkit ei ole molemmilta puolilta kohakkain, eli ratas ketjun keskellä.
Honda CBR 1100 XX -99
Merkit eivät ole kohdakkain mun pyörässä.
Mittailen työntömitalla etäisyydet samoiksi.
Tupla-X -04
Ketjuhomma on vissiin sitten makuasia...
Mutta toinen "tyhmä" kysymys: Jos tuohon täysin vakioon -04 ruiskuvehkeeseen laittaisi koko putkiston uusiksi niin voiko sillä ajella rauhassa reilut 100km powercommanderin asennukseen ja penkitykseen...? Eikö se lambda-anturi kuitenkin häviä putkesta? Lähinnä mietityttää, että hajoaako jotain?
Vai kannattaako kotona laittaa jo pc sopivalla kartalla paikoilleen? Miten sen lambdan kanssa? Olen kuullut jostain eliminaattorista, mutta miten se kytketään?
http://www.cbrxx.com/engine-airbox-e...liminator.html
Eliminaattori pitää siis asentaa lambda-anturin tilalle. 100km matkan menee varmaan ilmankin sitä PC:tä kun hissukseen ajelee, mutta pidempää en lähtisi ajelemaan väärillä seoksilla.
Ja se eliminaattori on siis vain hienompi nimitys yksinkertaiselle 330 ohmin vastukselle:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/i...r-eliminators/
Viimeksi muokannut: mRkukov; 29.07.2014 klo 08:34.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Voi sen commanderin asentaa jo kotona. Siinä on uutena sisällä nollakartta eli ei muuta seoksia vaikka laittaakin paikoilleen. Eipähän mene pajalla aikaa sen asennukseen.
Eikös tuossa ketjuhommassa ole hyvä testi päästää irti ohjaustangosta ja katsoa lähteekö pyörä viemään jompaan kumpaan suuntaan. Ainaki itellä jos laitan merkit molemmilta puolilta samaan kohtaan niin pyörä vie ilman käsiä jyrkästi vasemmalle. Sitten kun katsoo että takarattaan piikit on keskellä ketjua (vaikkei säätömerkit olekaan kohakkain) niin menee pyöräki suoraan.
Honda CBR 1100 XX -99
Ilman käsiä ajamisesta...
Taitaa kaikki bläkkärit hiukan woblata kun ajaa ilman käsiä. Mulla (renkaista, niiden merkistä&kuluneisuudesta riippuen) woblaa siinä himmatessa 80 -> 50 km/h.
Ja kun alkaa woblata niin HETI kiinni stongasta ja rauhoita tilanne. Kun vielä voit.
Muilla pyörillä ajaessa asentoa muuttamalla saat sen kääntymään haluamasi suuntaan. Myös tie viettää aina ojaan päin niin en tätä ilman käsiä ajamista ihan tieteellisenä konstina ketjulinjan suoruuden havaitsemiseksi pitäisi. Toki osviittaa voi antaa ehkä.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tosta työntömitalla mittailusta senverran että ei ne haarukan nokat ole ihan yhtäpitkiä... Eli ei ainakaan siitä voi mitata.
Maalaisjärjen käyttö on tietenkin sallittua, mutta uskoisin että jokainen meistä tietää milloin istuu keskellä pyörää eikä kallista suuntaan jolloin pyörän pitäisi kunnossa ollessaan kulkea suoraan. Tai jos joutuu roikkumaan toisella puolella että saa mopon menemään suoraan. Lisäksi jos pyörä eri tienpinnan kallistuksilla vie aina samaan suuntaan niin ainakin itse epäilisin jonkun olevan pielessä. Mutta tuskin se hiukan vinossa oleva takapyörä mitään ihmeempää aiheuttaa kunhan vaan muistaa pitää kiinni siitä ohjaustangostaMutta tarkastakaa se ketjulinja seuraavan kerran ketjuja kiristäessänne (just my two cents)
edit: niin ja mulla ei woblaa kun on jäykemmät jouset..
Honda CBR 1100 XX -99
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tuohon "tarkkaan" ketjujen linjaukseen löytyy melkoisen edullinen "helposti mukaankin mahtuva" työkalu:
PROFI CAT LASER, esim. tuolta: http://www.takarengas.com/?p=product...rofi-cat-laser
Infoa valmistajalta: http://www.profi-products.de/en/prod...i-laser-tools/
Tai sitten tuollainen "manuaalimallinen" voisi auttaa linjauksessa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38308...linjaustyokalu
PS. Ja kyllähän nuo takahaarukan "kiristys/tarkistusmerkit" yleensä pitää ainakin suunnilleen paikkaansa, ellei takahaarukka ole vaurioitunut tai "takaosien" laakerit ole jo melkoisesti ehtoopuolella tai vastakappaleissa eli kiristimissä jotain hämminkiä![]()
Viimeksi muokannut: eeroolli; 03.08.2014 klo 10:41.
*******************
zx10r
*******************
Laittelen mielelläni viestiä kun saan tuon tehtyä - tässä odottaa vieläkin koneen vieressä hyllyllä asennusta.
Kaveri teloi kätensä ja vähän ollut vapaa-ajat jäissä, polttelisi päästä purkamaan pyörää, mutta jos sitä vaikka syksymmällä..
Eipä sitä tosin noilla helteillä olisi jaksanut kyllä tehdäkään.
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
PS. Juu, samaa tänään mietin viimeksi kun mietin takajousen säätöjä. Tenavien kyydityksessä ei ollut havaittamissa hymyä suurempaa, mutta vaimo oli toista kertaa pyörän kyydissä ja niiaavan keuln lisäksi piti ajella varsinaista pomppulinnaa. Hitaasti ja nätisti ajeltuna toki, mutta tarttis jotain tolle kyllä tehdä.
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Perskule kun muistasin kun siitä on jo pari vuotta aikaa. Siinä mielessä hyvä paikka kun siellä sai valita jousivakion (vai mikä se oli) painon mukaan että sai senkin puolesta oikeat jouset. Pitää kaivella noita papereita jos se paikka löytys. Ja kyllähän näitä muualtakin saa, ja itellä siis Hyperpron jouset. Öhlinsillä ja WP:eellä taitaa olla kanssa tarjota bläkkäriin etujousia.
edit: isäukolla on bläkkärissä vakiokeula ja ero on tosiaan kuin yöllä ja päivällä![]()
![]()
Honda CBR 1100 XX -99
Woblaus-efekti oli niin Pirellin Diabloilla kuin PR4:llakin, vakio-ominaisuutta bläkkärissä?
Tankopainoilla voisi varmaan vähän auttaa, mutta ei uskalla käsiä venytellä ja heilutella samaan aikaan - sen verran pelottavasti alkaa vatkaamaan joskus.. Busassa ei ainakaan tuota ongelmaa ilm. ohjaustehostimen vuoksi?![]()
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Bläkkäriä tekis mieli... Halvemmasta päästä taloudellisesta tilanteesta johtuen. Ajattelin tiistaina käydä katselemassa lähialueiden tarjontaa.
Keksiikö joku tästä jotain pahaa sanottavaa noin heti päällisin puolin?
AARBiken myymä 1100xx
Paljonhan se on ajettu mutta en niin noita kilsoja säikähdä itse, matkaanhan nämä on tehty ja kunhan huollot on kunnossa...
Lueskelen tässä vielä kaikenmaailman foorumeita näistä vekottimista ja kerään ns. vikalistaa mitkä pitäisi tarkistaa tärkeimpänä. Onko jotain mikä tulee ensimmäisenä mieleen ns. tyyppivikana? Ilmeisesti nokkaketjun kiristin on yksi mutta tuon vaihto ei tainnut olla rakettitieteen tasolla kuitenkaan itsetehtynäkään.
Nooo, tossa linkittämässäsi pyörässä näkys olevan jotku kiinakatteet ja viriputki, veikkaan että on kaadettu peli..
Ehdotan, että sijoita vielä muutama satanen ja ostat sitten ruiskumallin, esim.tästä http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1727281
Tyyppivikoina tosiaan toi kiristinhomma ja niitä jännitteensäätimiä ajoittain poksahdellu. Hyvä pyörä kaikenkaikkiaan, hyviä yksilöitä paljon kaupan ja kohtuu hintaan![]()
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Siistin näköinen ja varusteltu toi -99 kyllä on, mutta liekö jo ruiskumalli? Joskus bläkkärin historiaa kahlatessani tallensin hämärän muistikuvan että ruisku olisi tullut vasta vuosikertaan 2000.
Onko kiinankatteiden laadusta jollain kokemuksia? Omanikin on kaadettu paikaltaan kyljelleen (no en minä!) ja vähän arpea löytyy. Ei sinänsä vaikuta ajamiseen ja tähdellisempääkin varustetta on hankintalistalla, mielessä vaan on "edullinen" katepaketti joskus vilahtanut.
CBR 1100 XX -04
Transalp XL 650 V -03
CB 250 RS -82
-99 tuli ekat ruiskumallit
Olihan siinä tietty muutakin pientä uudistusta, tästä lisää tietoa: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR1100XX
Eihän noi katteet ja putket kaikkia haittaakaan, mutta itse kun olen sellanen puristi, että pitäis olla originaalia
Monesti myös jälleenmyynti on helpompaa jos on edes tallessa nuo puretut osat.
Ja yleensäkin käytettynä ostaessa on luotettavampi valinta siisti ja alkuperäinen ulkoasu, sen verran monta paukkulankaviritystä on itsekin tullut aikoinaan purettua, että enää ei kiinnostais..
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Joo vakio-ominaisuus vissiin kaikissa Honda CBR:ssä. Rastaalla kun laittaa kolme takalaukkua tavaraa täyteen ja on kevyt kuski ilman takapenkkiläistä niin etupää on aivan helkutin kevyt (lue: vaarallinen). Keula meinaa nousta tyhjästä ja ohjaus tuntuu hieman tunnottomalta. Tämä siis lähinnä taajamissa, sitten kun vauhtia 60+ niin tilanne onkin ihan normaali ja toivoo vain että pääsee ohjausta käyttämään oikein toden teolla. Pyörä kun ei juuri hetkahda kolmesta lisälaukusta ja kyytiläisestäkään. Mutkia nielee niin pirun mielellään.
Sanoisin siis että tämä woblauskin on pahempaa jos kevyt kuski joka nojaa taaksepäin. Renkaan kuviot ja tasapainotus myös vaikuttaa, muttei suoraan aiheuta.
-99 tuli ruisku mutta edes kaikki -00 rekisteröidyt ei ole pakosti ruiskuja. Kannattaa tarkistaa myyjältä. Vakioputkista sanon sen verran että omaan silmään ne näyttävät vain naurettavilta. Muuten saa olla melkein vakiona pyörä.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3