Sivu: 45 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35434445464755 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1321:stä 1350:een 2145:sta
  1. #1321
    Millainen vilkkurele on vm.06 firebladessa? Sijaitsee varmaankin vasemman sivukatteen alla? Ledivilkut laitoin eli pitäis löytää elektroninen vilkkurele jostain.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  2. #1322
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Millainen vilkkurele on vm.06 firebladessa? Sijaitsee varmaankin vasemman sivukatteen alla? Ledivilkut laitoin eli pitäis löytää elektroninen vilkkurele jostain.
    Sähkökaaviostahan se selviää. Ainakin edeltävässä mallissa, eli sc50, vilkkurele integroitu mittaristoon. Tuossa mallissa ulkoisen led releen sain asennettua ja mittariston vilkkuvalot toimi.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #1323
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Millainen vilkkurele on vm.06 firebladessa? Sijaitsee varmaankin vasemman sivukatteen alla? Ledivilkut laitoin eli pitäis löytää elektroninen vilkkurele jostain.

    Mulla ois rele myynnissä 06-07 malleihin ja löytyy vasemman sivukatteen alta
    http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=26&t=76679
    Viimeksi muokannut: Leksa_; 05.07.2014 klo 13:08. Syy: Lisäys
  4. #1324
    Sieltähän se vasemman sivukatteen alta löytyi rele. Motonetistä löytyi elektroninen rele http://www.motonet.fi/fi/tuote/38307...napainen-Honda Ja nyt toimii vilkut niinkuin pitääkin.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  5. #1325
    Mitäs öljyä olette käyttäny sc59 bladessa?
    Pitäis lähteä saksaan keskiviikkona ajattelin ostaa litran pöntön öljyä mukaan kun olen lueskellut että vie öljyä.
    10w30 öljyä huoltokortti näyttää pyytävän. Motonetistä kattelin tota castrolin power1 10w30 13,90€

    Pyörä on 10vm, 12000km ajettu. Tälle kesää kilsoja 1500km ainakaan vielä ei ole öljyä vienny
  6. #1326
    Ite käytin bladessa pelkästään hondan omaa 10w-30. Tais pari ensimmäistä vuosikertaa kuluttaa öljyä, joka sitten korjattiin seuraaviin. Luulen ettei -10 viekkään öljyä paitsi ehkä radalla.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  7. #1327
    hondan omaa 10/30 olen itekin käyttänyt. kylläpä nuo uudemmatkin hieman öljyä vie jos tykkää vähänkään ajaa isommilla kierroksilla.
    -
  8. #1328

    Pikkuhiljaa alkaa mopedi omaa silmää miellyttämään... Takatapit tuli revittyä irti ja tehtyä pikakiinnikkeet, jalkatapit käytin pulverimaalauksessa ja putkeen maalia pintaan + muuta pientä kevään aikana..
  9. #1329
    Lainaa Leksa_ kirjoitti Katso viesti
    [IMG]
    Pikkuhiljaa alkaa mopedi omaa silmää miellyttämään... Takatapit tuli revittyä irti ja tehtyä pikakiinnikkeet, jalkatapit käytin pulverimaalauksessa ja putkeen maalia pintaan + muuta pientä kevään aikana..
    Tyylikäs. Paljonko maksoi jalkatappien pulverimaalaus?
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  10. #1330
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Tyylikäs. Paljonko maksoi jalkatappien pulverimaalaus?
    20e ei paha
    http://www.jspulverimaalaamo.fi/
  11. #1331
    Lainaa Leksa_ kirjoitti Katso viesti
    Täytyypä kysäistä paikalliselta maalaamolta.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  12. #1332
    Tosiaan joo, olis semmonen pikku probleemo. Pyörä on siis 954 -03 blade. Pyörä alkaa nakuttaan, kun lämmöt nousee noin 75asteeseen ja ääni kovenee vähän, jos lämmöt nousee 90-100 asteeseen. Nakutus lakkaa kun kierrokset nostaa n.3000. Samantyyppinen nakutus taas alkaa, kun lähtee kiihdyttämään pieniltä kierroksilta(2000rpm) vähän reippaammin ja lakkaa taas jossakin 5000 kierroksen tienoilla. Onko kokemuksi tämmöisestä? En tiedä onko vaarallista, mutta häirittee vain ja en saa mielen rauhaa.

    Pyörällä ajettu 44tkm, koneessa Hondan oma synteettinen(10-30w) öljy, nokkaketjun kiristin vaihdettu noin 1000km sitten, venttiilit ja nokkaketju tarkistettu merkki liikkeessä 3000km sitten.

    BTW. Ensimmänen viesti tänne foorumille
  13. #1333
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Timpee kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan joo, olis semmonen pikku probleemo. Pyörä on siis 954 -03 blade. Pyörä alkaa nakuttaan, kun lämmöt nousee noin 75asteeseen ja ääni kovenee vähän, jos lämmöt nousee 90-100 asteeseen. Nakutus lakkaa kun kierrokset nostaa n.3000. Samantyyppinen nakutus taas alkaa, kun lähtee kiihdyttämään pieniltä kierroksilta(2000rpm) vähän reippaammin ja lakkaa taas jossakin 5000 kierroksen tienoilla. Onko kokemuksi tämmöisestä? En tiedä onko vaarallista, mutta häirittee vain ja en saa mielen rauhaa.

    Pyörällä ajettu 44tkm, koneessa Hondan oma synteettinen(10-30w) öljy, nokkaketjun kiristin vaihdettu noin 1000km sitten, venttiilit ja nokkaketju tarkistettu merkki liikkeessä 3000km sitten.

    BTW. Ensimmänen viesti tänne foorumille
    Kerron missä vika, kun vahvistat, että lähetät viallisen osan minulle?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  14. #1334
    Lainaa Leksa_ kirjoitti Katso viesti
    Hyvältä näyttää Bleidisi.

    Mitä pohjatöitä pulverimaalaaus vaatii?

    Näytti oleva aikas paljon vanteista kuvia. Samaa pohtinut.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #1335
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Hyvältä näyttää Bleidisi.

    Mitä pohjatöitä pulverimaalaaus vaatii?

    Näytti oleva aikas paljon vanteista kuvia. Samaa pohtinut.

    Maalari teki pohjatyöt. Ja hyvin tuntuu pysyvän tuli heitettyä Saksan lenkki (2900km)
  16. #1336
    Kesäloman ratoksi piti tutkia hieman nettiä. Sieltä tietysti osui silmään EGCV ja flapper modit. Nämä tehtiin ja samalla tuli vaihdettua K&N ilmanputsarit. Äänet on nyt asialliset vakioputkella.

    Menikö laihalle vai heinäkuun helteetkö painaa vielä illallakin (en ole päivällä ajanutkaan näiden muutosten jälkeen)? Hitaassa ajossa lämmöt nousee ja flektin käynnistyessä ei lämmönnouse pysähdy aiempaan tapaan. Aiemmin flekti hörähti 104C asteessa ja saman tekee nytkin. Erona kuitenkin, että aiemmin lämmönnousu lakkasi ja kääntyi laskuun. Nyt lämmöt jatkoi nousuaan 108C asteeseen flektin pyöriessä kokoajan.

    Jännä homma näihin liittyen niin tuntuisi, että moottorijarrutuksen menetti tehonsa ja saa roikkua vähän väliä jarrukahvassa tai sitten vain kuljettajan oma pää kehittelee kummallisia
    Yamaha RD125 -85, Kawasaki Er-5 -05, Honda CBR 1000rr -06
  17. #1337
    outo nakutus 929 ruisku bladessa?
    olin ajaessa ihan varma että nyt on venttiili vika tullut eteen mutta kun alkoi paikalla kuuntelemaan niin naputuksen mielestäni tunsi sormella ilmanputsarin kyljestä.
    mikä tuon nakutuksen saa aikaan?
    mielestäni kuului vain kytkinkahvan puolelta.
    sen vian teki myös että tankki melkein täynnä ilmoitti bensan olevan lopussa mutta eiköhän se ole vain joku kontakti häiriö.
    Horo Elää !
  18. #1338
    Kommentti tähän ketjuun renkaiden vaikutuksesta. Aloin jo epäilemään omia ajotaitoja, kun tuntui, että pyörä on jäykkä ja saa roikkua tosissaan, että edes normaalit 80km/h aluella olevat mutkat saa vietyä nätisti läpi. Epäilin myös, etä näinköhän tämä pyörä on lopulta lainkaan oikea päivittäiseen kaupunkisuhaamiseen.

    Vanhat kumit alkoi olla tiensä päässä ja viikolla vaihtelin uudet Michelinin Power pilotit alle ja klo 00:30 vielä testilenkillä urakan päätteeksi.

    En meinannut uskoa samaksi pyöräksi. Liikenneympyrät, risteyskäännökset ja muut mopovauhtia ajettavat kurvit menee sulavasti, pyörää ei tarvitse pakottaa, ei roikkua, vaan menee kuin ajatus.

    Ei malttaisi pysyä poissa tieltä
    Yamaha RD125 -85, Kawasaki Er-5 -05, Honda CBR 1000rr -06
  19. #1339
    Lainaa Celleri kirjoitti Katso viesti
    Kommentti tähän ketjuun renkaiden vaikutuksesta. Aloin jo epäilemään omia ajotaitoja, kun tuntui, että pyörä on jäykkä ja saa roikkua tosissaan, että edes normaalit 80km/h aluella olevat mutkat saa vietyä nätisti läpi. Epäilin myös, etä näinköhän tämä pyörä on lopulta lainkaan oikea päivittäiseen kaupunkisuhaamiseen.

    Vanhat kumit alkoi olla tiensä päässä ja viikolla vaihtelin uudet Michelinin Power pilotit alle ja klo 00:30 vielä testilenkillä urakan päätteeksi.

    En meinannut uskoa samaksi pyöräksi. Liikenneympyrät, risteyskäännökset ja muut mopovauhtia ajettavat kurvit menee sulavasti, pyörää ei tarvitse pakottaa, ei roikkua, vaan menee kuin ajatus.

    Ei malttaisi pysyä poissa tieltä
    Joo, itellä oli uudemmassa mallissa sama juttu, tosin ajan vain radalla. Ero tuli nimenomaan mulla eturenkaan vaihdolla, takasella en ole niin selvää eroa huomannut. Samanlaisella renkaalla kaveri oli ilmeisesti ongelmitta ajanut saman ikäisellä tonnisella gixxerillä, joten ehkä toi CBR on hieman herkkä renkaan profiilille.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  20. #1340
    Millaisia säätöjä olette pitäneet sc59:ssä? Eilen väännettiin porukassa esijännityksiä kohdilleen, omalla kohdalla on nyt painuma 35 mm takana ja 45 mm edessä. Edessä väänsin yhden kierroksen löysimmästä tiukemmalle ja takana on toiseksi löysimmässä pykälässä. Reboundin ja compressin laitoin muös takana kierroksen pohjilta ja edessä comp 0,5 kierrosta, rebound 1 kierros. Hiukan vielä tuntuis pompottavan keulaa, reboundia lisäilen seuraaville ajoille hissukseen. Paljonkohan noita esijännityksiä kannattaa kiristää radalle? Kierros ja naksu, vai enemmän?

    Jotenkin tuntui jäykiltä nuo jouset, kun melkein löysimmälle piti laittaa ja elopainoa on kuitenkin reilut 86 kg. Onko kevyemmät huomanneet ongelmia esijännitysten kanssa? Kenties uutta vieteriä ja ölppää eteen? Taakse sitten pitäis tietysti laittaa koko iskari, ihanan kallista...
  21. #1341
    Olen asentamassa leovincen sliparia vm.06 1000rr firebladeen, miten poistan sen läppäsysteemin käytöstä mikä on ennen vaimenninta? Tarvitsenkoko siihen tälläisen: http://www.storm-motor.fi/osat/moott...r-spe-ese-h01/ että ei syty vikavalo?
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  22. #1342
    Lainaa Pahus kirjoitti Katso viesti
    Millaisia säätöjä olette pitäneet sc59:ssä? Eilen väännettiin porukassa esijännityksiä kohdilleen, omalla kohdalla on nyt painuma 35 mm takana ja 45 mm edessä. Edessä väänsin yhden kierroksen löysimmästä tiukemmalle ja takana on toiseksi löysimmässä pykälässä. Reboundin ja compressin laitoin muös takana kierroksen pohjilta ja edessä comp 0,5 kierrosta, rebound 1 kierros. Hiukan vielä tuntuis pompottavan keulaa, reboundia lisäilen seuraaville ajoille hissukseen. Paljonkohan noita esijännityksiä kannattaa kiristää radalle? Kierros ja naksu, vai enemmän?

    Jotenkin tuntui jäykiltä nuo jouset, kun melkein löysimmälle piti laittaa ja elopainoa on kuitenkin reilut 86 kg. Onko kevyemmät huomanneet ongelmia esijännitysten kanssa? Kenties uutta vieteriä ja ölppää eteen? Taakse sitten pitäis tietysti laittaa koko iskari, ihanan kallista...
    Ilmeisesti näissä mopoissa on ihan kohtuullinen tuo vakioalusta, eli ei ole pakko vaihtaa sisuksia, ennenkuin mennään kovempaa. Säädöistä sen kummemmin en osaa sanoa, kun osaavampi kaveri sen sääti mun puolesta, pitäis kyllä ihmetellä sitäkin joku pv. Mulla oikein kovassa jarrussa radalla tulee jkv keulan pomppimista, taitaa tulla se hydraulistopperi vastaan. Ei kuitenkaan niin paljoa häiritse, että olisin asialle mitään tehnyt.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  23. #1343
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Olen asentamassa leovincen sliparia vm.06 1000rr firebladeen, miten poistan sen läppäsysteemin käytöstä mikä on ennen vaimenninta? Tarvitsenkoko siihen tälläisen: http://www.storm-motor.fi/osat/moott...r-spe-ese-h01/ että ei syty vikavalo?
    Otat vaijerit irti ja jätät muuten paikalleen, samaan asentoon kuin missä se oli ennen vaijerien irroittamista.
    KTM 690SM
  24. #1344
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pitkin kesää olen testannut cbr 1000rr:n sc57 itse tuunattua keulaani vanhassa sc50 bladessani radalla ja kadulla. Keula toimii yli odotusten ja keula on rauhoittanut pyörän käyttäytymistä ja ajo-ominaisuudet ovat kun eri planeetalta. Samalla tuunasin takajousituksen.

    Nyt löytyisi tallin uumenista aihioita kiinnostuneille (yv), pelkästään vaimenninta vaihtamalla! Pienellä satsauksella keula kuntoon.

    gabeldampfer-zerlegt-sc57.jpg web-kem180714.jpg
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  25. #1345
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    outo nakutus 929 ruisku bladessa?
    olin ajaessa ihan varma että nyt on venttiili vika tullut eteen mutta kun alkoi paikalla kuuntelemaan niin naputuksen mielestäni tunsi sormella ilmanputsarin kyljestä.
    mikä tuon nakutuksen saa aikaan?
    mielestäni kuului vain kytkinkahvan puolelta.
    sen vian teki myös että tankki melkein täynnä ilmoitti bensan olevan lopussa mutta eiköhän se ole vain joku kontakti häiriö.
    pitääköhän täs nyt pelätä pahinta että nakutus ääni 1 sylinteristä jatkuisi ilmanputsarin koppaan asti ?
    en ole vielä ehtinyt tutkimaan asiaa,sen vuoksi tässä nyt vielä arvuuttelen.
    Korvakuulolla ei kuitenkaan tule venoista.
    Horo Elää !
  26. #1346
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    954n kovaääninen ja karkea nakutus varsinkin kylmänä. Tämä on moottorin ominaisuus. Mutta, voihan pyörässä olla ihan vikaakin.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  27. #1347
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    954n kovaääninen ja karkea nakutus varsinkin kylmänä. Tämä on moottorin ominaisuus. Mutta, voihan pyörässä olla ihan vikaakin.
    Jeah. Yksilöitähän nuo varmaan, mutta oma 929 nakuttaa hieman jos ajaa 95:lla, mutta 98:lla taas nakutukset todella vähäisiä.
  28. #1348
    Moni 954 nakuttaa sitä pakarin venttiiliä. Lämmetessä tiivistyy.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  29. #1349
    Tossa on oma 954 käymässä tyhjää. Onhan toi vähän mekaanisen kuuloinen
    https://docs.google.com/file/d/0B7QN...d1U/edit?pli=1
  30.  
  31. #1350
    olishan mun pitänyt muistaa että nyt puhutaan hondasta,ei siinä mitään vikaa voi olla

    tuo irrallinen letku sai aikaan nakuttavan äänen,ja jotain tolla tekee kun vaikutti paljon käyntiin muutenkin.
    Horo Elää !
Sivu: 45 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35434445464755 ... ViimeinenViimeinen