Millainen vilkkurele on vm.06 firebladessa? Sijaitsee varmaankin vasemman sivukatteen alla? Ledivilkut laitoin eli pitäis löytää elektroninen vilkkurele jostain.
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Mulla ois rele myynnissä 06-07 malleihin ja löytyy vasemman sivukatteen alta
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=26&t=76679
Viimeksi muokannut: Leksa_; 05.07.2014 klo 13:08. Syy: Lisäys
Sieltähän se vasemman sivukatteen alta löytyi rele. Motonetistä löytyi elektroninen rele http://www.motonet.fi/fi/tuote/38307...napainen-Honda Ja nyt toimii vilkut niinkuin pitääkin.
Ex.Honda CBR600f -03
Mitäs öljyä olette käyttäny sc59 bladessa?
Pitäis lähteä saksaan keskiviikkona ajattelin ostaa litran pöntön öljyä mukaan kun olen lueskellut että vie öljyä.
10w30 öljyä huoltokortti näyttää pyytävän. Motonetistä kattelin tota castrolin power1 10w30 13,90€
Pyörä on 10vm, 12000km ajettu. Tälle kesää kilsoja 1500km ainakaan vielä ei ole öljyä vienny
Ite käytin bladessa pelkästään hondan omaa 10w-30. Tais pari ensimmäistä vuosikertaa kuluttaa öljyä, joka sitten korjattiin seuraaviin. Luulen ettei -10 viekkään öljyä paitsi ehkä radalla.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
hondan omaa 10/30 olen itekin käyttänyt. kylläpä nuo uudemmatkin hieman öljyä vie jos tykkää vähänkään ajaa isommilla kierroksilla.
-
Pikkuhiljaa alkaa mopedi omaa silmää miellyttämään... Takatapit tuli revittyä irti ja tehtyä pikakiinnikkeet, jalkatapit käytin pulverimaalauksessa ja putkeen maalia pintaan + muuta pientä kevään aikana..
20e ei paha
http://www.jspulverimaalaamo.fi/
Tosiaan joo, olis semmonen pikku probleemo. Pyörä on siis 954 -03 blade. Pyörä alkaa nakuttaan, kun lämmöt nousee noin 75asteeseen ja ääni kovenee vähän, jos lämmöt nousee 90-100 asteeseen. Nakutus lakkaa kun kierrokset nostaa n.3000. Samantyyppinen nakutus taas alkaa, kun lähtee kiihdyttämään pieniltä kierroksilta(2000rpm) vähän reippaammin ja lakkaa taas jossakin 5000 kierroksen tienoilla. Onko kokemuksi tämmöisestä? En tiedä onko vaarallista, mutta häirittee vain ja en saa mielen rauhaa.
Pyörällä ajettu 44tkm, koneessa Hondan oma synteettinen(10-30w) öljy, nokkaketjun kiristin vaihdettu noin 1000km sitten, venttiilit ja nokkaketju tarkistettu merkki liikkeessä 3000km sitten.
BTW. Ensimmänen viesti tänne foorumille![]()
Kesäloman ratoksi piti tutkia hieman nettiä. Sieltä tietysti osui silmään EGCV ja flapper modit. Nämä tehtiin ja samalla tuli vaihdettua K&N ilmanputsarit. Äänet on nyt asialliset vakioputkella.
Menikö laihalle vai heinäkuun helteetkö painaa vielä illallakin (en ole päivällä ajanutkaan näiden muutosten jälkeen)? Hitaassa ajossa lämmöt nousee ja flektin käynnistyessä ei lämmönnouse pysähdy aiempaan tapaan. Aiemmin flekti hörähti 104C asteessa ja saman tekee nytkin. Erona kuitenkin, että aiemmin lämmönnousu lakkasi ja kääntyi laskuun. Nyt lämmöt jatkoi nousuaan 108C asteeseen flektin pyöriessä kokoajan.
Jännä homma näihin liittyen niin tuntuisi, että moottorijarrutuksen menetti tehonsa ja saa roikkua vähän väliä jarrukahvassa tai sitten vain kuljettajan oma pää kehittelee kummallisia![]()
Yamaha RD125 -85, Kawasaki Er-5 -05, Honda CBR 1000rr -06
outo nakutus 929 ruisku bladessa?
olin ajaessa ihan varma että nyt on venttiili vika tullut eteen mutta kun alkoi paikalla kuuntelemaan niin naputuksen mielestäni tunsi sormella ilmanputsarin kyljestä.
mikä tuon nakutuksen saa aikaan?
mielestäni kuului vain kytkinkahvan puolelta.
sen vian teki myös että tankki melkein täynnä ilmoitti bensan olevan lopussa mutta eiköhän se ole vain joku kontakti häiriö.
Horo Elää !
Kommentti tähän ketjuun renkaiden vaikutuksesta. Aloin jo epäilemään omia ajotaitoja, kun tuntui, että pyörä on jäykkä ja saa roikkua tosissaan, että edes normaalit 80km/h aluella olevat mutkat saa vietyä nätisti läpi. Epäilin myös, etä näinköhän tämä pyörä on lopulta lainkaan oikea päivittäiseen kaupunkisuhaamiseen.
Vanhat kumit alkoi olla tiensä päässä ja viikolla vaihtelin uudet Michelinin Power pilotit alle ja klo 00:30 vielä testilenkillä urakan päätteeksi.
En meinannut uskoa samaksi pyöräksi. Liikenneympyrät, risteyskäännökset ja muut mopovauhtia ajettavat kurvit menee sulavasti, pyörää ei tarvitse pakottaa, ei roikkua, vaan menee kuin ajatus.
Ei malttaisi pysyä poissa tieltä![]()
Yamaha RD125 -85, Kawasaki Er-5 -05, Honda CBR 1000rr -06
Joo, itellä oli uudemmassa mallissa sama juttu, tosin ajan vain radalla. Ero tuli nimenomaan mulla eturenkaan vaihdolla, takasella en ole niin selvää eroa huomannut. Samanlaisella renkaalla kaveri oli ilmeisesti ongelmitta ajanut saman ikäisellä tonnisella gixxerillä, joten ehkä toi CBR on hieman herkkä renkaan profiilille.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Millaisia säätöjä olette pitäneet sc59:ssä? Eilen väännettiin porukassa esijännityksiä kohdilleen, omalla kohdalla on nyt painuma 35 mm takana ja 45 mm edessä. Edessä väänsin yhden kierroksen löysimmästä tiukemmalle ja takana on toiseksi löysimmässä pykälässä. Reboundin ja compressin laitoin muös takana kierroksen pohjilta ja edessä comp 0,5 kierrosta, rebound 1 kierros. Hiukan vielä tuntuis pompottavan keulaa, reboundia lisäilen seuraaville ajoille hissukseen. Paljonkohan noita esijännityksiä kannattaa kiristää radalle? Kierros ja naksu, vai enemmän?
Jotenkin tuntui jäykiltä nuo jouset, kun melkein löysimmälle piti laittaa ja elopainoa on kuitenkin reilut 86 kg. Onko kevyemmät huomanneet ongelmia esijännitysten kanssa? Kenties uutta vieteriä ja ölppää eteen? Taakse sitten pitäis tietysti laittaa koko iskari, ihanan kallista...
Olen asentamassa leovincen sliparia vm.06 1000rr firebladeen, miten poistan sen läppäsysteemin käytöstä mikä on ennen vaimenninta? Tarvitsenkoko siihen tälläisen: http://www.storm-motor.fi/osat/moott...r-spe-ese-h01/ että ei syty vikavalo?
Ex.Honda CBR600f -03
Ilmeisesti näissä mopoissa on ihan kohtuullinen tuo vakioalusta, eli ei ole pakko vaihtaa sisuksia, ennenkuin mennään kovempaa. Säädöistä sen kummemmin en osaa sanoa, kun osaavampi kaveri sen sääti mun puolesta, pitäis kyllä ihmetellä sitäkin joku pv. Mulla oikein kovassa jarrussa radalla tulee jkv keulan pomppimista, taitaa tulla se hydraulistopperi vastaan. Ei kuitenkaan niin paljoa häiritse, että olisin asialle mitään tehnyt.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Pitkin kesää olen testannut cbr 1000rr:n sc57 itse tuunattua keulaani vanhassa sc50 bladessani radalla ja kadulla. Keula toimii yli odotusten ja keula on rauhoittanut pyörän käyttäytymistä ja ajo-ominaisuudet ovat kun eri planeetalta. Samalla tuunasin takajousituksen.
Nyt löytyisi tallin uumenista aihioita kiinnostuneille (yv), pelkästään vaimenninta vaihtamalla! Pienellä satsauksella keula kuntoon.
gabeldampfer-zerlegt-sc57.jpg web-kem180714.jpg
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
954n kovaääninen ja karkea nakutus varsinkin kylmänä. Tämä on moottorin ominaisuus. Mutta, voihan pyörässä olla ihan vikaakin.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Moni 954 nakuttaa sitä pakarin venttiiliä. Lämmetessä tiivistyy.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tossa on oma 954 käymässä tyhjää. Onhan toi vähän mekaanisen kuuloinen
https://docs.google.com/file/d/0B7QN...d1U/edit?pli=1
olishan mun pitänyt muistaa että nyt puhutaan hondasta,ei siinä mitään vikaa voi olla
tuo irrallinen letku sai aikaan nakuttavan äänen,ja jotain tolla tekee kun vaikutti paljon käyntiin muutenkin.
Horo Elää !