Kytkin on liimaantunu kiinni. Aika tavallista, pitäs saada aukeemaan tönäsemällä vaihde päällä ja kytkin painettuna. Auttaa jos on asvalttia alla, eestaas työntelee.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kuinka kauan kestää yleensä etuiskareitten tiivisteet? Huomasin vm. 2008 pyörässä 58tkm kohdalla, että öljyt alkaa olla iskarin väärällä puolella.
Pakollinen iskarihuolto tulossa.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Ootteko korottanu ohjaus tankoja firebladesta? Kannattaako moinen muutos? Millä palikoilla? Stormilla olis myynnissä muutos sarja missä tulee kokonaan uusi yläkolmio jolla saa kiinni normaalin ohjaustangon.
https://www.storm-motor.fi/osat/moot...-cbr1000rr-08/
Kannattaako tilata. Voiko kinnikkeet pultata vakioyläkolmioon kiinni itse?
Senverran ottaa ranteisiin toi pyörä että olis kiva saada ohjaustankoo hieman ylemmmäs ja ehkä vähän taaksepäin. Pyöräni on Honda CBR 1000RR 2008.
Hyosung Comet 650GT / Kuopio
Veikkailen, ettei tuolle yhtenäiselle tangolle yllä enää alkuperäiset jarruletkut ja sähköjohdot katkaisijoille. Voi tulla melko iso työ vaihtaa letkut ja jatkaa piuhoja.
Miten jotkut korotetut clip onit http://www.apexmfg.com/all-products/...er-clip-on-set tai säädettävät esim. http://calsport.co.uk/honda-cbr-1000...s/LU-A-SC59-S/ tai http://www.ebay.com/itm/Honda-CBR-10...CSB9HQ&vxp=mtr ?
Mulloli Sport Ducatissa (jossa helv. etunoja ajoasento) Helibarit https://www.helibars.com/products/He...000RR/185.html
Niiden hyvänä puolena on, että alkuperäiset piuhat ja letkut riittää. Silti kahvat tulee ylemmäs, leveämmälle ja taemmas ja ajoasento muuttuu yllättävän paljon. Huonona puolena ainakin itselle tuli, tuulen riepotukset ja ohjaustunnon huonontuminen pystymmästä ajoasennosta johtuan. Halvathan nuo ei ole myöskään.
Alkuperäistä yläkolmiota en lähtis itse modaamaan. Se on aika kevyt valuosa ja sille tulee aika iso rasitus, jos äijä roikkuu tangossa + muut kuormitukset päälle.
Viimeksi muokannut: mp71; 19.05.2016 klo 13:55.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Minkä painoiset ohjaustangon painot on honda cbr 1000rr 2008 mallissa? Minulta puuttuu ne? Kannattaako ostaa alkuperäiset vai tarvike? Mistä ostais? Käytetytkin kelpais.
Hyosung Comet 650GT / Kuopio
Kattelin slipareita netistä niin törmäsin noihin kohtalaisen edukkaisiin säädettäviin slip-on -kahvoihin myös, kun aiemmin tässä ketjussa oli niistä puhetta https://www.dan-moto.com/DM_INT/inde...roducts_id=353
Ei haisua kahvapainojen suuruudesta - omassa on vakiot paikallaan.
Motonetissa on jotain tarjolla http://www.motonet.fi/fi/kategoria/8...32/Tankopainot
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kuinkas paljon iloa tuollaiseen -05 Bladeen saapi Power Commanderista?
Tällä hetkellä kiinni Yoshimuran koko putki, ja tulossa tosiaan PC ja parempi filtteri kylkeen.
~150 heppaa dynossa, ja menossa ensi viikolla Prätkäpajalle laitettavaksi.
Ja lopputuloksena tämä:
IMG_7_BURST20160601082703.jpg
Viimeksi muokannut: Izvire; 01.06.2016 klo 11:02.
1604425_10152367450373258_1334196819304547660_n.jpg
Danmoton 3D cliparit, vittumainen säätää kohalleen ja putkisokilla lukitus. Piti leikata etukatetta aika perkeleesti, että sai etupyörän kääntymään.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Man-Saaren reissu on nyt heitetty Bladella tankkilaukun ja Cargobagin kaa. Blade toimi kyllä yllättävän hyvin matkapyöränä. Muuten vakio -08 paitsi kuskin penkki vaihdettu Hondan E-Cushioniin, kahvanlämppärit + automaattinen ketjunrasvari asennettu. 7000 kilsaa ja kaks ja puoli viikkoa. Ainoastaan tuplakuplatuulilasia kaipailin, kun tankkilaukun vuoksi ei pääse tuulilasin taakse nojautumaan ollenkaan piiloon. Semmonen menee hankintalistalle.
Tämmöselle 186-senttiselle sopii ajoasento matkallekkin yllättävän hyvin.![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Sitä pääsi ajamaan joka päivä muina aikoina paitsi sulkuaikoina arkisin klo 18-21 ja vkoloppuna pidemmät sulkuajat. Samoten onnettomuuksien takia se oli välillä suljettuna. Taisin kiertää kolme kertaa reitin koknaisuudessaan + useamman kerran pätkiä siitä. Trafiikkia oli välillä melkosesti ja paikalliset ajo autoillaan mutkia oikoen seassa.
Hieno paikka.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Tarpeettomaksi jäi Leovincen slipari mikä käy vm.04-07 ja tankkilaukku.
http://www.moottoripyora.org/keskust...a-tankkilaukku
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Kayo K6 450 -2018
MV Agusta Brutale 910S - 2008
Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
Kawasaki GPZ900 -1993
Honda CBR1000r -2008 SOLD
CFmoto 650NK -2012 SOLD
Mitä öljyä käytätte Bladessa?
Alkukesästä vaihdoin Castrol Power1 Racingiin ja nyt 3000 km jälkeen Hondan GN4:ään. Suuri ero on siinä, että
GN4:llä vaihteet naksuvat paikalleen ja Castrolilla pikemmin rusahtaa ja vaatii enemmän voiman antoa jalalla. Sama ero käyttää kytkintä tai ei. Koneen äänessä tai muussa en ole havainnut eroa.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Motovillen Ville opasti, että tämä kannattaisi jo unohtaa. Nykyiset keulaöljyt on synteettisiä ja mikäli putket on kunnossa muuten, niin öljyt kyllä kestävät. Uudemmissa 2000-luvun japseissa on synteettiset öljyt jo tehtaalta.
Omalla kohdalla keulaöljyt vaihtuivat 20 tkm kohdalla, kun toinen stefa alkoi vuotamaan. Vaihdettu öljy oli kirkasta eikä ollenkaan kuran näköistä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
-08 takaiskarin jousen esijännityksen säätö vaikuttaa olevan kohtalaisen jumissa. Haka-avaimella väännettäessä pyörii koko iskarin alaosa mukana (myös se osa, jossa iskarin yläosan säätökoloja vastaava kieleke) ja säätö ei onnistu. Iskari on paikallaan pärrässä. Mietin onko tuo iskarin alaosa rikki, koska pyörii mukana? Miten muilla toimii?
Jos tuo on ehjä niin on kyllä veemäisin esijännityksen säätö, mitä on koskaan sattunu kohdalle moottoripyörissä toistaiseksi.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Mitenkäs tollasen 2005 Bladen huoltovälit?
Käytetyn pyörän mukana ei tullut huoltokirjaa, joten kysäisin Bike Worldista, mittarissa nyt 36t km.
Kuulemma isompi remppa, venttiilien säädöt sun muut ~500€ ja ylöspäin.
Frank Nymanilta kysyttynä ei kuulu mitään erikoisempaa, öljyjen ja filttereiden vaihdot ja muut sälät.
Kumpi pitänee kutinsa?
Ainakin noissa uudemmissa öljynvaihdot ja muut perustarkistukset 12 tkm välein ja 24 tkm välein isompi huolto. En tiedä poikkeaako vanhemmissa tuosta ohjelmasta. Lisäksi, jos ei oo huoltokirjaa oletuksena voi olla ettei noita edellisä ole tehty 24 tkm kohalla, joten ne ois hyvä tehä 36 tkm kohalla...
Edit: Tuolta näet huolto-ohjelman http://www.hondabikes.fi/jalleenmyyn...huolto/1000-cc
Viimeksi muokannut: mp71; 12.08.2016 klo 15:28.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)