Onko nokkaketjun kiristimeen tarpeen koskea venttiilien tarkastuksen ajaksi? Ensimmäisen kerran ajattelin itse venat säätää huoltomanuaalin ohjeilla.
Manuaali käskee näin:
vena.JPG
Löysin kuitenkin netistä asiallisen oloisen tarkastusohjeen 929:lle. Siinä ei nokkaketjun kiristimeen kosketa.
http://home.comcast.net/~joelcool/92..._clearance.htm
Eikö näillä ohjeilaa onnistu myös oman 954:sen tarkastus?
Terve, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, pyörä -99vm. bleidi:
vilkku toimii oikealle puolelle normaalisti, mutta vasemmalle puolelle kun vilkuttaa niin välillä ottaa, välillä ei. Lisäksi "nappia" joutuu pitämään pohjassa. Kosketushäikkää?
Pitää varmaan purkaa tuo "mokkula" missä vilkun katkaisija on (ja valot ja töötti) on ja ihmetellä mikä on homman nimi. Mikäli tämän joutuu uusimaan niin mitkä vm. käyvät keskenään? Onko samaa käytetty myös 600cc cebareissa?
Kiitos vastauksista!![]()
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Moro! Elikkäs tarkoitus olisi hommata shifteri Honda CBR 1000rr "06:n mutta enpä tierä sitte et mistä kannattaisi tilata sekä minkälainen tuohon pyörään käy? Dynojet Commander V siis paikallaan jo.
Kiitokset jo valmiiksi vastauksista![]()
Viimeksi muokannut: Kettuuu; 06.05.2013 klo 17:48.
Menneen talven lumia
Honda CBR 600F "00, Honda CBR 1000RR "06
Seuraava?
Itsellä 954:ssa pcIII ja PC:n Quick Shifter. Hyvin toimii yhteen.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
En jaksa kahlata koko ketjua läpi. Eli mistä ootte hankkineet lisäkilkkeitä Blaidiinne? Olis tarve kaatumtateille ja kiinteille jalktapeille.
pengis
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Nyt olen 1200km ajellut Firebladella ja pyörä tuntuu koko ajan paremmalleTodella näppärä ja helppo käsitellä. Tällä nautiskelen muutaman seuraavan vuoden...
![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Asentelinpa justiinsa -12 bleidiin HRC:n pikakaasukahvan... Olihan pikku purkaminen että pääsi antamaan kaasuläppien päästä vaijereihin löysää...
Honda Fireblade HRC 2012
Ei tarvi vaijereita, orkkiksissa riittää just ja just mitta kun siirtää vaijerin alapäästä yhen mutterin toiselle puolelle vaijerin kiinnikettä. Kahvanpuolipäästä joutu myös sitä vaijerin päässä olevaa pallukkaa hiomaan kapeammaksi kun tuon pikakaasukahvan vaijeri"rumpu" on n. 2mm kapeampi ku orkinaali.
Tilasin siis pelkän kahvan ilman vaijereita ja luulin että saan vain sen muoviputken, mutta pakettiin kuulu myös se alumiininen kahvankotelo.
Nyt yhen päivän testiajojen jälkeen sanoisin että teki juuri sen mitä pitikin/halusinkin. Eli lyhensi kaasun liikerataa hyvin vähän, mutta juuri riittävästiNyt kun sellaisesta pystyhköstä kaupunkiajoasennosta rannetta taittamatta painaa rinnuksen tankkiin kiinni, menee kaasu juuri ja juuri pohjaan ilman että tarvii ranteella kiertää lisää...
2006-> Yamaha R6:en kaasukahvassa ois ollu vielä isompi se vaijeri"rumpu" (40mm, kun HRC kahvassa 38mm. alkuperäinen 33mm) ja sillä olis tullu vielä lyhyempi liikerata, mutta epäilin menevän liiankin herkäksi kaupunkiajoa ajatellen...
Honda Fireblade HRC 2012
mitäs se nyt noin teki?
ajoin ensin 20km ja sammutin pyörän.
taas käyntiin ja kuulu poksaus ja öljyä tuli ulos venakannen läpi koska tiiviste ainakin selvästi repes ulos,mut mikä tuon aiheutti?
2000vm 900 bleidi.
Horo Elää !
Mikä ero on Firebladessa ja Rykkösessä? Ootteko ajanu kumpaisellakin ja erot kiinnostas?
termos, kertokaas mikä mun rakkaalle tuli,(vm2004) eli ajelin 200km/h yht äkkiä en tiedä katkasko sytytyksen vai minkä mut sellain nykähdys ei sammunut ja matka jatkui, kuitenkin pyörän käytös muuttui täysin siis parempaan suuntaa eli toimii joka kierros alueella paremmin kiertää sähäkämmin ja alakierroksille tuli vääntöä melko reippaasti lisää, käytännössä tuntuu, että koneesta olis ollut tukos mikä lähti pois, kun normaalisti pärrä on heräilly siinä 5000-6000kierroksen korvilla.
pyörässä on slipari+powercommander joka on säädetty penkissä kohilleen rikumotorissa silloin lähti 160hp takanakista, mutta voiko tuo kartta hävitä tai powercommander seota itsestään? erikoinen homma eikä laihalla käy omasta mielestä ja pyörällä on ajettu 24000km tosin venttiilit tarkastamatta.
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
On se sitten varmaan poistettu, jos myyjäkin niin sanoi. Se venttiilihän lähtee orkkis vaimentajan mukana pois. Jotkut tosin asentaa sen venttiilin takaisin sliparinkin kanssa..
Mutta sehän on helppo tarkistaa, pitäisi sijaita siinä penkin kohdilla. Jos ei siinä ole putkessa mitään mötikkää johon tulee pari vaijeria, niin venttiili on poistettu.
Tuosta kuvasta kun katsot, niin n.15cm änkkäristä alaspäin on se venttiili.
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
On äärimmäisen epätodennäköistä että noilla kilsoilla venojen välykset olisi pielessä. Joskus niitä joutuu 48:ssa säätämään mutta yleensä lähempänä 60tkm vasta. Lisäksi, jos siellä on liikaa väliä se pitää vain ääntä ja jos ne osuu, niin vahinko tapahtui jo.
Ja tuohon tukkoiseen alapäähän, niin tuo läppäsysteemi mikä siellä sun pyörässä on ollut 2 syystä. Siksi että alas saadaan lisää vääntöä ja että pitäisi pienempää mökää alakierroksilla. Se legenda että sen poistaminen nostaa tehoa on täysin puppua. Tehon nousulla koko putki vs vakio ei ole mitään tekemistä tuon HTEVin kanssa, vaan sen että kokoputki virtaa paremmin. Rata-käyttöön porukka ottaa noita pois, koska alapään teholla ei ole niin väliä, mutta tuo poistamalla säästyy muutama kilo, saadaan se paremmin virtaava putki jolla saaa muutaman konin lisää ylös ja ehkä tärkeimpänä saadaan lineaarisempi voiman ulostulo.
Tuosta on sitten paha sanoa mistä tuo sytytyksen katko + lisäpotku on johtunut. Onko tohon tulpat vaihettu koska? Tuli vaan mieleen että kone on voinut olla säädetty rikkaalle tuon putken myötä / ajettu paljon köröttelyajoa. Tämän seurauksena tullut karsaa aika kasa jonkun sylinterin tulppaan, joka sitten jää hehkumaan palotapahtuman jälkeen ja sytyttää seuraavan palotapahtuman liian aikaisin jolloin sylinteri "potkaisee" vähän vastaan ja aiheuttaa tehohäviötä. Ja nyt vähän kovemmalla rallilla tuo karsta olisi lähtenyt liikenteeseen. Tää oli ainoa selitys joka mun päästä saatiin kaivettua tapausta näkemättä.
Tulpat on vaihdettu alkukesästä, myös öljyt ja ilmanpultsarit pesty. Mitäs tapahtuu jos vena osuu mäntää hieman loppuuko ajo siihen vai alkaako pitää kilikoli ääntä? tänään huomasin, että tekee välillä kaasua tasasesti kääntäessä noin 150km/h vauhdissa et pätkäsee tai kolahtaa jollain tapaa vaikea selittää. mistäs sen näkis näin ite käykö laihalla vai ei? tää taas kuullostaa niin halvalle lystille.
kuitenki pyörä pelaa ja lähtee välittömästi käyntii oli kylmä tai kuuma kone. vois varmaa olla parempi jos ei ajais ennenku vien tarkistukseen.
Ei toi näillä sepustuksilla kuulosta korvaan että siellä olis mitään isommi rikki. Ne venttiilit osuu joko aina tai ei ollenkaa. Ja kyllä sä sen huomaat jos ne osuu on sen verta raaka ääni. About http://www.youtube.com/watch?v=6aMqUvx818k tollasta ääntä pitää. Ja jos se vena osuu tosi vähän, niin yleensä vaan venttiili hajoo. Jos osuu vähän enemmän ni se on sit melkei uus kone.
Jos sä sen dynoon oot viemäs ni ne mittaa kyllä seokset sie.
Tosta kaasujutusta paha sanoo mitää. Pitäis tietää mis kohtaa kaasun kääntöö ja paljo sul o jengoi konees. Jos se on pajalle menos anyway ni paras neuvo on multa, että jos omaa mieltä askarruttaa, niin älä aja. Jos ei ni aja. Näitten kanssa kannattaa kuitenki se muistaa, että s-mersuja nää ei oo vaan aina kuuluu erinäisiä moottoriääniä jne. Toinen on että enemmän yksilöitä ovat ku autot. Toisissa pyörissä saattaa olla mysteerisii resonanssei iha uudesta asti. Yleensä niille ei voi mitään. Omassa 929 blades 5rpm kohal esim aikamoinen resonointiääni ja sitä on omasta sekä parin sm-sarjan mekaanikon kanssa metsästetty, mutta ikinä ei oo löytyny mistä johtuu. Hyvin se on kuitenkin jo 34tkm palvellu.
Eikös jos seokset mene laihalle niin tehotkin käytännös häviää vai lisääntyykö ne? tuntuu, et mun pyörä kävis alakierroksilla jostain syystä laihalla, kun pitää tyhjäkäynnillä ja sammuttaa pärrän niin pakoputki naksuu jota ei ole mun mielestä ennen ollut.
Toki miks ihmeessä seokset olis itsestään muuttunut vai onko tuossa powercommanderissa häiriö onko kenelläkään tietoa siitä, kun itse en ole pahemmin perehtynyt.
No hei poijat, käytin tuota kytkimen koppaa irti ja olen yrittänyt pyöritellä ja ihmetellä, mutta ei onnaa.
Eli vinkkejä, minä on jumissa/rikki.
TIlanne tämä, koppa irti ja tuossahan tuo vipu on ja kytkimen keskellä tuo tappi mihin se mennee
Sitten tuo tappi mikä on keskellä kytkintä liikkuu sisään ja ulos n.1,5-2cm
Eli minun järki sanoo niin, että tuo kytkimen keskellä olevan tapin pitäisi olla sisään työnnettynä kokoajan ja ainoastaan silloin, kun kytkintä painaa niin silloin tuo vipu mikä menee kytkimen keskellä liikuttaa tuota tappia ulos, jolloin kytkin vapautuu ja taas, kun päästät kytkimen irti niin tappi palautuu takaisin sisään AUTOMAATTISESTI. Omassa tuo tappi taas liikkuu ihan vapaasti sisään ja ulos, onko oikein ?
Ja sitten tuon kytkimen takana oleva ketju niin huomasin, että on melko löysällä, eli käsin pääsin painamaan ketjua kasaan n.1-2cm, kuuluuko tuo ketju olla noin löysällä ?
Kuva ketjusta:
![]()
Viimeksi muokannut: samba2; 28.07.2013 klo 17:54.
Jee Jee
Suositelkaas jotain minivilkkuhärpäkettä -05 Bleidiin.Onkos jotain mallia mikä menis ihan "heittämällä" paikalleen =)
VFR750F
CBR1000RR
Laitetaas lisää:
Elikkä käytin nuita kytkimen jousia irti ja kattelin vähäsen kytkimen sisään ja sisällä näkyy, että mutteri olis ottanut osumaa, mutta mihin?
Vai onko tuo jokin merkki, että pitäisi olla kohakkain tuon "sisä putken" kanssa, nuo ei ainakaan ihan ole.
Ja toiseksi, onkos tässä oikein nämä kytkin levyt, kun jossain on tuo eka levy erissä "urissa", jossa ymmärrätte.
Ja miksi tuohon 2 levyyn on merkattu musta viiva ?
Oma vs. jonkun muu:
![]()
Jee Jee