05 fireblade tuli hankittua eilen repsol värityksellä. Selailin näitä foorumeita eikä löytynyt yhtä mallikohtaista foorumia, joten nyt sellaisen tein. Eli tänne kaikki bleidiin liittyvät ideat/kysymykset.
Eka kyssäri. Missä lämpötilassa pitäis lähtee flektimi päälle???Onko joku värkänny omia kilpitelineitä vai ostanut kaupasta?
Kuvia?
Mitäs muita virityksiä porukka on värkkäilly.
Kilpiteline ja katevilkut/peilivilkut ois omalla tän kesän "tuunauslistalla".
Ps. On ihan pirun kiva pyörä ajaa...
R6R räärääpyörä
En osaa sanoa mitään varmaa lämpötilaa (eikä Hanesin manuaalikaan tuota näköjään mainitse)...Muistaakseni *valoissa seisoessa taitaa lämpöjä olla 100 asteen nurkilla kun flekti lähtee pyörimään.(dreamer @ Huhti. 27 2008,20:40) kirjoitti
Itte en ruvennu vääntämään omaa telinettä, hommasin Carpimoto:sta mallia > Fox.
(Hinta on näköjään noussu melki 30 euroa talvesta.)
Mulla -07 Bleidi ja flekti lähtee pyörimään 104 asteessa. Sammuttaa täytyy viimeistään 122 asteessa, muuten tulee vaurioita varmasti. Noin kuumaksi ei kyllä nouse kuin ruuhkassa ja 'helle'säässä.
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
Kertokaapa keskivertoa pitemmät kuskit kokemuksia -04-> bleidien ajoasennosta. Olen tuollaista himoinnut, mutta epäröin vielä ajoasennon takia (190cm/90kg). En ole koskaan kyseisellä pyörällä ajanut, mutta joitakin kommentteja on tullut vastaan tiukasta polvikulmasta. Jalkatappien siirtosarjoilla luulisi saavan tuunattua tapit kuitenkin siedettävään positioon tietty kallistuskulman kustanuksella.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Itellä musta 07 Blade. Nyt takana reilut 7000km. *Alkuperänen kilpihässäkkä lähti samantien vaihtoon ja tilalle tuli Targan vähän sirompi malli. Teline on muuten ihan laadukas, mutta kilvelle oli kiinnityspisteet vain ylhäällä. Kilpi pysy ehjänä sen pari viikkoa, niin askartelin muovilevyn sinne taustalle ja taas toimii. Taakse vaihtu Kellermanin minivilkut ja eteen on Hotbodiesin katevilkut. Teline ja katevilkut tuli tuolta: 1Tail ja takavilkut Stormilta. Katevilkuista sen verran, et ne ei kyllä pahemmin sit eteenpäin näy.
Talven aikana tuli laitettua Puigin tuplakupla ja Laserin sliparit. Uus plexi vähensi ainakin omalla kohdalla suhinoita huomattavasti ja tilalle tuli takaa kunnon pörinät * Commanderin asennus menee varmaan syksylle. *
Omalla kohdalla toi polvikulma ei tunnu lainkaan pahalta ja pitkäkin reissut menee heittämällä. Ja itse ainakin mahdun kyytiin oikein mukavasti 186cm/98kg strategisine mittoineni.. *
Tuolla vielä muutama foto kyseisestä moposta: BikePics
Paljonko kestää kilometrejä ilman remonttia kiloset sportit ihan normikäytössä? Löytyykö jostain tietoa asiasta?
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Onko tietoa käviskö k8 peilivilkut cepariin? Muistaakseni k8 peilinvarret on lyhkäsemmät?
R6R räärääpyörä
En ite kyllä koskis yli 30tkm ajettuihin. Kavereilla koneet täysin palasina ollu jo siinä vaiheessa. Mutta tuohon taas vaikuttanu paljon nuo keulimiset rajotinta vasten mikä vaikuttaa tuohon moottorin öljyn saantiin.(Zuhnu99 @ Huhti. 29 2008,23:16) kirjoitti
Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa". Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää?
--GsxR:iä--
Juupasen juu. Pyörään on tullu värkättyä oma kilpiteline putken alle (ihan pirun hieno). Taakse on laitettu miniledivilkut ja eteen on löydetty jo kateledivilkut muttei vielä ostettu.
Tänään sit tuli kokeiltua tota pyörää radallakin ja hyvin se toimi siellä. Pääs kokeileen vähän pyörän tehoja ja rajoja yleensäkin. Pyörä on kyl yber hyvä mitä vertaa tohon mun entiseen z1000. Rata-ajokin sai uuden ulottuvuuden. jeeee.. Alusta oli ehkä turhan löysillä säädöillä, mut ihan hyvä oli ahvenistolla ajella. Ens ratapäiville voi säätää vähän tota alustaa ja kysyä rataketuilta vähän neuvoa sen oikea oppiseen säätämiseen. Mitäs muut on tykänneet radalla pyörästä?
Tiivistelmä. Pyörä on nyt ollu kuukauden mulla ja voin sanoa et paras ja mieleisin pyörä mitä olen ajanut...
R6R räärääpyörä
Mulla on -04 bleidi ja mittarissa 43 000 km, eikä ole ilmennyt minkäänlaisia vikoja. Tosin ajotyyli hieman rauhoittunut vuosien varrella, eli pyörää ei ole kummemmin rääkätty.
Honda CBR 1000 RR
no wp:n alustalla se on jopa melkeen ajettava vaikka kääntyvyys on ihan perseestä.(dreamer @ Touko. 19 2008,22:26) kirjoitti
luistokytkin parantaa ajoa viä hiukan itsellä ainakin.
mutta ei tollasella junalla oo kiva ajaa radalla, joten oma on ainakin myynnissä ja joku paremmin hommaan soveltuva tulee tilalle.
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Tuollaiset max 30tkm ovat ihan täyttä puppua. Toki, ääliökäytöllä pelin saa rikki vaikka 1000km aikana.(Poko @ Touko. 01 2008,12:57) kirjoitti
Itse ajoin CBR929RR:llä 60.000km. Pyörässä ei ollut mitään ongelmaa koko aikana. Ainut osa (kuluvien lisäksi) mikä vaihdettiin oli toinen takavalon polttimo. Olen törmännyt CBR954RRiin 150.000km luvuilla. Eräs yksilö oli tehnyt ko matkan ilman tarvetta venttiilisäätöihin.
CBR1000RR kestää ihan varmasti samat km:t. Uusillahan on jopa 5 vuoden takuu! Tuommoisia takuita ei anneta, ellei laatu ja kestävyys ole kunnossa. Omallani olen ajanut nyt noin 40.000km ja pyörä pelaa kuin uusi. Ainuttakaan venttiliä ei ole vielä tarvinnut säätää.
Nuormihuollolla ja normi käyttäjäÄLYLLÄ nuo koneet kestävät todella pitkään.
Mutta kuten sanoin, jos käyttäjä on ääliö, menee vaikka ratakisko mutkalle ja rikki.
.
Toi laittoi taas meikäläisenkin vaihtohormonit hyrräämään. Perhana 5v takuu ilman kilometrirajaa kuullostaa jo melkein liian hyvältä ollakseen totta. Tänä keväänä jo tullut 5500 km ja lisää tulee koko ajan. Ei kai tämä pyöräkuume helpota kuin kaupassa käymällä.(vma @ Touko. 20 2008,19:52) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
No onneksi mun taidot ei vielä niin hyvät että pyörän rajat tulis vastaan. Kyl siinä tehoa on ihan kivasti ja jarrut on kans hyvät. Eikä toi wp:n alusta oikein sovi mun lompakolle. Jos oikein alan tykkään tost rata-ajosta, niin mielessä on käynyt kyl pelkkä ratapyörä. Mut se on sen ajan murheita. Sais tähän pkseudulle tulla kans rata. Ei aina tarvis ajaa 100 kilsojen päähän.(mazak @ Touko. 20 2008,10:17) kirjoitti
Normi ajossa olen tykännyt ja kaks päälläkään teho ei ihan heti lopu kesken.
R6R räärääpyörä
Mitähän menee rahaa pakollisiin takuun edellyttämiin huoltoihin merkkiliikkeeseen tuona 5v takuuaikana? Jos ajaa vaikka 5 tonnia vuodessa? Jos renkaita ja muita kulutusosia ei lasketa. Paritonnia?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Mulla -04 Fireblade. Edessä ja takana minivilkut, kilpiteline vaihdettu ja eilen tuli Saksanmaalta Leo Vincen slipari. Pleksin maalasin keväällä mattamustaks (köyhän tuplakupla;) ja alakate on kanssa maalattu mustaksi ruman harmaan päälle. Leo varmaan heti viikonloppuna kiinni ja taas virittämään uutta kilpitelinettä.
Ajattelin virittää kilven kahdella metallikiskolla laipalla putkeen kiinni. Huonosti selitetty, mutta tulee hieno ja on helppo tehdä, jos onnistuu! Vilkuille metallilevystä omat paikat, ettei tarvii katteisin porata.
Honda Cbr 1000rr -04
Tämä osittain arvausta:(jyk4 @ Touko. 22 2008,10:27) kirjoitti
1 tkm:n huolto kuului mulla kauppaan mutta olisko sen hinta noin 100e
6t km:n huolto taisi olla n. 80e (teetätin ylimääräisenä öljynvaihdon).
12 tkm oli n.120e
18tkm on suuruusluokaltaan sama kuin 12tkm (jos teettää ylimääräisenä öljynvaihdon) + ilmanputsarin, jarru- ja kytkinnesteen vaihto.
24tkm on likipitäin sama kuin 12tkm + venttiilivälysten tarkastus
Noilla ajomäärillä mitä kysyit niin aika kauaksi jää siitä kahdesta tonnista takuuaikana.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Jos ajat 5 tonnia vuodessa, ei huoltohin mene Euroakaan, ellet halua. Näin siis ensimmäisen 5 tkm aikana. Sovi että teet itse 1tkm öljynvaihdon. Kauppias yleensä suostuu siihen ja saat huoltokirjaankin leiman.(jyk4 @ Touko. 22 2008,10:27) kirjoitti
6tkm huolto on pelkkiä tarkastuksia, eli senkin voi tehdä itse.
Tuosta voit lukea lisää. Huolto-ohjelma on tosi simppeli.
Paria tonnia et todellakaan saa kulumaan huoltoihin.
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...%20%202006.pdf
.
Ja jos teettäisikin, niin ei silti mene lähellekään paria tonnia normihuollot. Esimerkiksi tuosta hinnasto:(vma @ Touko. 22 2008,11:00) kirjoitti
http://www.jv-motorsport.fi/muut-huolto.htm
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
20 euroa maksoi itselle Hondan merkkiliikkeessä 6 tuhannen huolto. Kesti puoli tuntia ja vähän rasvailua ja pulttien kiristelyä .(NOx @ Touko. 22 2008,11:49) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jos huoltoja tekee itse välissä niin mitenhän käy 5v takuun? Kun hondan pitkässä takuussa on käsittääkseni ehtona että huollot on teetettävä hondan merkkihuollossa. Eikö 24t huolto maksa 500e? Venttiilien tarkastuksen/säädön takia.. vaatii hieman mopon purkamista.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Itse maksoin 24tkm huollosta ~400€ ja tuossa oli ylimääräisenä etujarrupalojen vaihto. Paikkana JV-Motorsport.(jyk4 @ Touko. 22 2008,12:13) kirjoitti
Takuu kyllä pysyy, kunhan sopii asiasta etukäteen. Siis noiden tarkastushuoltojen itse suorittamisesta. Itsellä on ainakin onnistunut jo vuosien ajan noin. Uskon että onnistuu siis muillakin. Yleensä noista asioista on helppo sopia ja neuvotella itselle hyvä lopputulos.(jyk4 @ Touko. 22 2008,12:13) kirjoitti
Itse maksoin 24t huollosta muistaakseni noin 200,- Toki, itse hankin ja vein öljyt, joten se alensi hintaa reippaasti. Myös jo vuosia jatkunut asiakassuhde varmasti vaikutti hintaan.
.
Mulla kokoa 187/ 93 ja nyt olen luopumassa bladesta juuri sen takia, että vähän on liikaa pituutta kyseiseen pyörään. Mulla ainakin tulee niskat kipeäksi.(ruoste @ Huhti. 29 2008,20:43) kirjoitti
Suzuki 1300R hayabusa 2006.
Täytyy heti myöntää, että tietämystä aiheesta ei ole, mutta luulisin, että tuo 2008 sopii pidemmillekin kavereille. Itse en ole kuin 177-senttinen, joten sovin uuden Bladen päälle todella hyvin. Ajoasento on paljon rennompi ja vähemmän käsien päällä kuin 2004-mallissa. Muutenkin tuo ajoasento on moneen muuhun kyykkyyn verrattuna varsin lokoisa.
Suosittelen tuon uutukaisen kokeilua lämpimästi.
Honda CBR 1000 RR -08
190-senttisenä pitkäjalkaisena täytyy vahvistaa tämä mielikuva, tosin vain parinkymmen minuutin koeajon perusteella. Ylävartalon asento tuntui hyvin luontevalta. Omalta osalta ei tosin ole vertailukohtaa muihin varsinaisiin kilokyykkyihin.(jjjl @ Touko. 24 2008,20:27) kirjoitti
Nyt kun tuo mopokuume on taas nousmassa, oli vain tarkoituksena käydeä jonkun tämänvuotisen kilokyykyn koeajon perusteella eliminoimassa ko. pyörätyyppi pois listoilta, mutta valitettavati tuo Blade oli se, joka sattui olemaan sopivaan aikaan vapaana. Esim. pari päivää aikasemmin ollut Kawa vaikutii sivusta päin tarkasteltuna huomattavasti ajoasennnoltaan tiukemmalta. Siihen en varmaankan olisi saanut koipia laskostettua.
En siis tuota koeajoa uskalla suositella kuin jo valmiiksi akuuttia, hoitamamatonta mopokuumetta poteville.
Jarrut ottavat heti aika ärhäkästi, josta koeajattaja onneksi huomautti ennen lenkkiä.
Se, mikä ei vahvista, tappaa...
"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
Ajoasento oli yllättävän tilava, tunnin lenkin aikana ei paikat puutuneet sanottavasti. Ducan 1098:ssa oli melkeen vielä enemmän tilaa, mutta Kawaan en edes yrittänyt vääntäytyä. MP08-messuilla koin sen jo liian ahtaaksi.(mocadam @ Touko. 24 2008,21:40) kirjoitti
Tohon toiseen kommenttiin joutuu yhtymään. Itse tein sen virheen, että kävin koeajopyörää ulkoiluttamassa... Just pistin tilaukseen ja perjantaina pitäis hakea uusi tyttöystävä kotiin. Saas nähdä tottuuko silmä noihin perän muotoihin, vai onko vielä maksettava plastiikkakirurgillekin.
Edit: se piti vielä sanoa vertailukohdaksi että kokoa on kertynyt 193/125. Kyllä se isompikin mies bladen päälle mahtuu...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mitä, tilasit uuden Bladen siis?(Juutana @ Touko. 26 2008,11:53) kirjoitti
Hitto, en siis mene ajamaan tuota ollenkaan. Koe- ajo tulee kalliiksi. Pyörä oli siis ilmeisen hyvä?
.
No -08 (b)leidi sieltä on tulossa. Värityksenä viininpunainen/musta.(vma @ Touko. 26 2008,12:42) kirjoitti
Joo, kyllä se aika hyvin vakuutti koeajon aikana. Jos yhtään on kuumetta, niin ei kannata koeajaa.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..