Jep, määrävalohan se on.. Eli tarkastus ikkunasta onko siellä riittävästi öljyä. Tosin voipi olla joku maadoitusvika tms. kysymyksessä kun noin käyttäytyy. Ei siis hätää jos öljyä on tarpeeksi..
- T -
PS. US-partsilla on tarjouksessa yksi setti 1040 Wisecon mäntäsarjoja 299€:n hintaan (sis. tapit, lukkorenkaat ja kannentiivisteen).
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kiitos paljon vastauksista. Mikäli osaan tosta ikkunasta yhtään katsoa niin näyttäisi siltä että se olisi täys öljyä (vaihtoehtoisesti täysin tyhjä). Pitää käydä varmuudeksi ostamassa öljyä lisää ja lurauttaa pikkasen sekaan ja katsoa tuleeko muutosta. Pyörän alle ei tosiaan ole ikinä vielä tullut läikkää että vuotaisi..
eräs tuttu heitti tälläsen villin veikkauksen, että voisko olla niin, että kun edellisellä omistajalla pyörä seisoi ilm. Pitkään.. niin öljynvaihdossa yammucentterillä ois laitettu liian vähän öljyä. (Koska kun antanut koneelle vähän enemmän runtua nyt, olisi ökjy päässyt kiertämään koneessa enemmän ku toi vanha liisterlitynyt öljy) ja tästä johtuen sitä olisi liian vähän.. voi toki olla tällästä folihattu-spekulointia.. mut näillä täytyy män.kiitoksis vastaajille kovasti.
Tässä kun parisen viikkoa olen lueskellut ja etsinyt vastauksia niitä kuitenkaan löytämättä. Ajattelin sitten rekata sisään ja kysyä. Tiedä sitten onko nyt ihan oikea paikka mutta kuitenni.
Tuli tuossa viime syksynä hankittua syysalennuksilta 75tkm rullattu Thunderi. Oli huollettu talvella 2012 tulpat,öljyt,akku,rattaat yms. Ilmeisesti viime kesänä suuttimet huollettu.
Lämpimässä tallissa oli talven ja alotin toissa viikolla kesän ja joitakin kertoja sai starttailla, että käyntiin lähti. Nyt sitten on ruvennu tekemään aamuisin (+-0 - 2asteessa), että virrat kun laittaa päälle ja starttaa ni ei kuulu mittään ja näytön valot sammuu. Ei siis käynnisty. Mikäli pitää pitkään pohjassa vaikkapa 5sec niin saattaa pyöräyttää kerran. Parin kolmen kokeilu kerran jälkeen sitten kyllä starttaa.
Ennen kun rupean tuhoamaan konetta niin parempi kysyä ensin asiantuntija raadin neuvot ;)
Edit: Talven jäljiltä kiekka mittari ei toiminut mutta kun pienen lämmittelyn jälkeen anto rannetta niin johan rupes viisarikin heilumaan. Ja akku on yli vuorokauden ollut lautauksessa ja täynnä. Ja lämpimänä lähtee kyllä käyntiin
kyllä se öljy siitä ikkunasta näkyy, katso eka sivujalalla, sitten nosta pystyyn ja katso jos ei näy niin kallista kohti ikkunaa kunnes tulee näkyviin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juu näin näky! Ja lisäsinkin öljyä jo. Nyt oppi tuntee miten toi ikkuna toimii. 1tkm huollon jälkeen ajanut. Ja oli tipahtanut öljy alle minimin.. alkaiskohan männänrenkaat olee finaalissa tmv![]()
Ku lueskelet tätä ketjua, niin noissahan on ollut niitä soikeita sylintereitä mihin ei männänrenkaitten vaihto juuri auta. Toki ton ikäisessä ja noilla kilometreillä alkaa männänrenkaatkin olemaan kuluneet ja jousivoimaansa menettäneet..
Joko lisäilet sitä öljyä tai kokeilet jotain jäykempää öljyä joka ei niin helposti uiskentele sinne syliteriin.
Yks vaihtoehto on ostaa us-partsilta toi wisecon mäntäsarja pois pyörimästä ja vaihtaa/vaihdattaa ylikokomännät sopivassa välissä.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Noniin. Sähköjä kun kävi läpi niin bensan haju tuli nenään ja kaasarihan se oli ihan täynnä nestemäistä kultaa. O-rengas vaihtoon ja kyllä se siittä sitten hyvin hörähti. Mutta... Tänä aamuna sama homma. Ei starttaa. Noh onneks storm-motorilta löytyi 4xkaasarin korjaussarja ja sillä sit mennään etiäpäin. Katotaan josko se kesä sais paremmin alkaa sitten. Kellään tietoa saako suomen maalta tuota deluxe penkkiä? Seat coveri on vähän tökerö jos ei sitä sitten kuiduta katteisiin kiinni.
Akun kunto on ratkaiseva nuissa keksinnöissä kun käyntiin meinaa saada, lepotilassa täyttä näyttävä akku hyytyy startista ja eipä oikein ala hurisemaan, vaikka jaksais pyörittääkkin.
Kaasareista senverran että neulaventtiilin kunto talvisäilytyksen jälkeen saattaa aiheuttaa nuita ylläreitä tulvimisen ja polttoaineen saannin suhteen, keväällä vaan nöyrästi kaasarit auki ja puhdistus niin ei sitten murhetta ajokaudella.
Penkin teetätin tuohon tilaamalla geelin ja lämmitimen, hyvä tuli ja ei kovin kalliskaan.
Vanha,niin on kuskikin...
Oma öljynvaihto oli viikko sitten. Öljyt ylämerkkiin silmässä. Koneen lämmitys. Öljyä lisää. Pieni ajolenkki ja vieläkin sai lisätä. Öljynsuodatin ainakin ottaa osansa. Helposti jää huollossakin täyttö vajaaksi jos pidetään kiirettä.
Yamaha YZF 1000R Thunderace -00
Asiasta toiseen. Onko tietoa löytyykö etukatetta (lamppukate tarkennuksena) pleksittömänä elikkäs siis umpinaisena, mistään vai pittääkö se vaan ite tehä? Minä kerrassaan vihaan sitä kun ei ole tasaista pintaaTarkoitus siis maalata koko pyörä tuossa talvella toisella värillä ja pleksi tietysti samaan väriin. Mietin vain, että josko katetta saa valmiina pleksittömänä. Ja tavallaan jatko kyssärinä.. Jos ite alkaa työstää niin onko parempi jättää pleksi paikalle ja sitten vaan tasottaa saumat vai heittää pleksi mäkeen ja kuiduttaa aukko umpeen. Itellä siis tuo kuidutus kokemus on subbarikotelo kuidutusta.
Oikeesti. Älä tee sitä. Vaikka sulla on kokemusta kuidutuksesta ei tarkoita sitä, että pyörästä pitää kuiduttaa etukate uuteen uskoon.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tätäpä minä vähän arvelinkin. Taidetaan siis vaan tyytyä pleksin maalautukseen
Tulipahan kaiveltua vanhaa varastoa ja vastaan tuli yhdet ylimääräiset takalaukun raudat Thunderiin sekä givin kannake sekä laukku, jos jotakuta kiinnostaisi ostaa pois. Laitan heti kuvaa tulemaan, jos kiinnostaapi. Laukkulle on yksi kiinnostunut ostaja, mutta ei ole vielä tullut hakemaan pois sitä. Thunderin raudat on varmasti vielä kaupan
Tiedusteluja voipi lähettää tänne taikka numeroon 0408461882
T: Japi
Tuli ostettua 00 ace kesäkuun alussa. Nyt jonkin aikaa ajelleena perä tuntuu oudolle mutkissa ja pitäisi jousitusta säätää. bikewordin asetuksia kokeilin niin meni todella jäykäksi. Millaisia säätöjä teillä on ollut??
Kuskilla painoa ajakamppeilla N:100kg.
Lähteekö jousen esijännitys numerot löysimmästä kireämpään(1,2,3, jne.)?
Pitääkö paluuvaimennus olla soft vai hardilla kun mitataan painaumaa että saadaan jousenjännitys selville?
Sekavaa kirjoitusta mutta toivottavasti saa selvää.
Jos joku olisi pohjois-savon alueella säädellyt näitä niin voin vinkkejä ottaa vastaan.
Yamaha Thunderace -00
vaimennus asetukset ei vaikuta painumaan mitenkään. Vaimennus vaikuttaa vain liikkeessä.
veikkaan, että jos jousitus tuntuu omituiselta, niin ongelma ei ole säädössä, koska se tuntuisi melko ok:lta olisi se sitten missä säädössä tahansa. Joten iskari on tod näk menettänyt vaimennuksensa.
jos pumppaat perää, niin jotain vaimennusta olisi hyvä tuntua. niin sisään kuin ulos. (kuulostipa se kaksimieliseltä).
tämä performance biken setuppi on ihan toimiva.
http://www.syn-ack.com/thunderace/fi...up/AceText.htm
Viimeksi muokannut: jaket; 14.06.2014 klo 21:22.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuota performance biken setuppia tuli koikeiltua. Jos Meni oikein eli. Sivukatteesta olevasta ruuvista myötäpäivään max asentoon(hard) ja siitä sitten 2napsua takaisin.
Iskarin alapäästä pyöritin kuin mutteria kiinni asentoon kunnes tuli max asentoon. ja siitä 3 napsua takaisin.
Jousen jännitys 6 asennossa.
Nuilla oli melko jäykkä perä. sekä jousto että paluu.
Nyt on molempia aukaistu 10 napsua maximista ja esijännitys 7 niin suhkot pehmeä ja hyvä ajaa.
Olisi hyvä kuula muitten setuppeja.
Yamaha Thunderace -00
2300km tälle kesälle jo mittarissa. Seuraavan lainen ongelma. Ajoin 150km suuntaan pyöräseisoi 2h ja ajoin 150km takasin niin viimeisellä 30km kohdalla yhtäkkiä rupes pätkyttämään ja sammui koko vehjes. Ei lähteny käyntiin. Odottelin 10min ja ryypyllä lähti. Sit ajettiin 80-90 kiekat 4tonttua ja 15km ja sama juttu. Sitten katoin öljyt ja just ylämerkissä näyttäs olevan eli vois himpun lisätä. Sitten rauhallisella kiihdytyksellä vilkautti öljy valoa. Onko tämä vain öljyn vähyydestä johtuvaa häikkää? Liekkö tässä joku hyperhieno varosystemmi? Vai paskaa tankossa.
kuulostaa pahalta, voin maksaa siitä pyörästä tonnin.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Toi valo on määrävalo ja noissa antureissa on ollut ajoittaisia häiriöitä kaikissa Yamahan R-malleissa. Öljyä on riittävästi kun silmästä näkyy tai tikku kastuu öljyn ollessa lämmintä ja pyörän ollessa sammutettuna ja suorassa pystyssä, EI esim. sivujalalla seistessä. Ei öljyn vähyys tommoista vikaa aiheuta, sit kun öljyä tai siis pikemminkin öljynpainetta on riittävän vähän leikkaa koneesta liukulakerit kiinni. Se vaatii taas sen että pumppu ei syystä tai toisesta enää saa pumpattua öljyä..
Tuo itse vika viittaisi enemmänkin kipinä- tai bensapuoleen. Vuotavat kaasarin kohon neulat on näissä monasti syy käyntihäiriöihin. Neulat kun eivät pidä kunnolla, niin joskus saattaa rötäillä ja joskus ei. Vika tulee ja menee kunnes alkaa vuotamaan niin paljon että tulivittaa kaasareita kunnolla jolloin sylinteri tai parikin pimenee. Puolavika tai huonot tulpanjohdot voi olla myös yksi syy. Myös tukossa oleva bensansuodatin jne. voi aiheuttaa moista..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Vakio koiranluun mitta. (Reikien väli). Nykyisissä lukee 3gm ja mitta noin 16,5cm. Tuntuu tuo perä korkealle kun etuputkia on laskettu 2cm jotta on saatu tankoa korkeammalle.
Yamaha Thunderace -00
Mikäs tuon viininpunainen / hopean värikoodit on?
Vaihdoin tuossa linkun laakeria. Suomessa taas kovasti ei oota myivät,mutta tilasin maailmalta kolme laakeria. Tarvetta vain yhdelle, joten jos joku tarvitsee niitä, niin ilmoitelkaa. Koodi TA1715Z tai toistepäin, jotain sinnepäin kuitenkin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
tuosta performance biken setupista, se perä on älyttömän jäykkä sillä säädöllä. Se voi olla osittain siksi, että pyörässä on vakiona vähän ongelma maanvaran takia, ja ne on halunnut pitää putken ja tapit irti maasta. siksi vetäneet noin kireälle sen esijännityksen.
itse löysäsin jousta useina pykäliä tuosta setupista ja perä vaikutti paljon järkevämmältä ja normaalin pyörän oloiselta. Ehkä vähän vaimennustakin pitäisi löysätä. Itsellä on nostopalat tapeissa ja putki hitsattu korkeammalle, joten maanvara ongelmia ei ole kuten vakiolla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Osaisiko joku sanoa että onko tuossa alkuperäiset kahvat käännetty yläpuolelle ja keulaa pudotettu tuon kahvan verran?
IMG_20141209_152849 (Custom).jpgIMG_20141209_152900 (Mobile).jpg
Yamaha Thunderace -00
On. Oikeilla puolilla, mutta yläpuolella.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mitäs tossa on koitettu hakea?
Pystympi ajoasento? Oli tuolaisena minulle tullessa. Muuttuuko tuolla ajoasento sitten kuinka paljon vakioon? Pitänee ensi kesänä kokeilla.
Yamaha Thunderace -00
Voisiko joku ystävällisesti mitata vakio koiranluut "reikienväli"?
Kiitos ja kumarrus.
Yamaha Thunderace -00
joo, kai sillä on haettu korkeampaa ajoasentoa, Mutta kun keula putoaa vähän, niin ehkä voi vähän kääntyä nopeammin, kun keula on alhaalla, mutta maanvaraa menee kallistuksesta.
Tilasin itse 30mm nostavat clip onit, kun niitä saa 39puntaan ebaystä. eivät ole vielä tulleet. Mietin tuota clio onien vaihtamista kolmion päälle, mutta ei kannata kun noin halvalla saa nostocliponit ja ei viitsi menettää kallistusvaraa. Katselin kyllä, että yksi keino olisi koneistaa vähän yläkolmiota siitä keskitapin kohdalta, sitä pystyisi madaltamaan 5mm. tällöin ei tarvitsisi nostaa putkia läpi niin paljon. mutta pitäisi työstää myös ohjauslukon kiinnitystä, että se osuisi yhä runkoon, eli niitäkin tappeja pitäisi lyhentää. eli kauhea urakka ja näyttää noin kolmion päällä olevat orggikset aika virityksiltä.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050