Sivu: 28 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182627282930 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 1061:sta
  1. #811
    Lainaa cXlari kirjoitti Katso viesti
    Ilokseni tuossa huomasin että vesipumppu laskee nesteitä pihalle...
    Eli todennäköisin diagnoosi lienee kulahtanut 'mekaaninen tiiviste'.

    Ootteko tuota vaihtaessa vaihtaneet myös tuon öljypuolen stefan?
    Entäs tuo vesipumpun laakeri, onko järkeä alkaa vaihtaan? Kilsoja 54k alla.

    En siis ole vielä avannut, mutta tässä hieman pähkäilen tarvittavaa varaosa kattausta....
    Hieman potkii vastaan tää projekti. Se öljypuolen stefa meni sitte klesaks tota vanhaa vesipuolen
    tiivistettä repiessä. Se oli muuten perkeleen tiukassa , ilmeisesti ton tiivistepalikan ja pumpunrungon
    välissä olevan massan takia.

    Noo, nyt ku sain paketin kasaan, toi pumpun puoliskojen välissä oleva O-rengas tiputtaa

    Eli: jos kuka alkaa vastaavaan projektiin, nii kannattaa hankkia valmiiks
    -vesipuolen tiiviste
    -öljypuolen stefa
    -pumpun puoliskojen välinen o-rengas,
    -ja varmuuden välttämiseksi sen koneesta tulevan teräsputken o-renkaat
    -KAIKEN HELVETIN VÄLTTÄMISEKSI VAIHTAKAA SE LUKKORENGAS! - tulee muutoin kalliiksi tai jotain, ittellä tienpäällä 240,90

    Aivan tehtävissä ku muistaa vaihtaa KAIKEN. Vaatii hieman osaamista. Ittellä meni vituiks ku luuli tuon lukkorenkaan kestävän. Ei kestäny. Hyppäs paikaltaan lomareissulla->vedet pihalle, oli toi uus tiiviste laulanu ittensä paskaks sen lukkorenkaan takia.
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  2. #812
    Lainaa allu80 kirjoitti Katso viesti
    Mulla vinkuu kans takajarru. Motonetin palat. Mua ei vinkuminen häiritse, mutta eteen ostan kyllä jotkut laadukkaammat palat kun aika koittaa.
    Laita jarrurasvaa palojen selkäpuolelle niin loppuu vinkuminen.


    Mistäs kannattaisi lähteä etsimään aiheuttajaa, kun on alkanut kuulumaan moottorista päin sellaista jyrinää/korinaa/resonoivaa ääntä, suunnilleen kierrosalueella 2000-4000. Kuuluu paikallaan ja ajossa. Koneen toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta, ts. toimii niin kuin pitää. Ajettu 84tkm.

    Lisätään vielä että venttiilivälyksiä ei ole tarkistettu. Huoltokirjamerkinnät on 50tkm asti, eli ne on katottu joskus vuosia sitten . Jakoketju ilmeisesti rallattaa myös, mutta tämä ääni erottuu kyllä siitä.
    Viimeksi muokannut: heicci; 21.05.2013 klo 15:43.
  3. #813
    Oliskos kyseessä EXUP?
    Puhdista paikat ja säädä vaijerit.
    Vanha,niin on kuskikin...
  4. #814
    Vika löytyi. Tankin ja rungon välissä oleva kumitassu oli jotenkin mystisesti päässyt putoamaan. Uutta kumia väliin niin loppui rytinät
  5. #815
    Kuka tietää millaiset pehmeät sivulaukut sopii Thunderiin?
    Malleina tuli mieleen Oxford X50,Richa ym samaa kokoluokkaa olevat sateenpitävät.
    Vanha,niin on kuskikin...
  6. #816
    Lainaa äkkilähtö kirjoitti Katso viesti
    Kuka tietää millaiset pehmeät sivulaukut sopii Thunderiin?
    Malleina tuli mieleen Oxford X50,Richa ym samaa kokoluokkaa olevat sateenpitävät.
    Kokemuksesta voin kertoa että on aika saantosaaliita noi laukku raudat thunderiin.... edes maahantuojalta/valmistajalta ei saanut. Piti ostaa givin laukkuraudat taakse, mut jäi ostamatta kun ei saa mistään.
  7. #817
    Mökäpöntön vaihtoa oon miettinny, varsin harvoin näkee pyörissä originaalia pönttöä, mulla sellanen nyt kuitenkin on, vielä. Onko kukaan itse vaihtannu, ja onko pyörälle tarvinnut tehdä muuta kuin se pöntön vaihto? Exuppihan siinä kuitenkin ensin on?
    Suzuki Hayabusa 1300R
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
    Yamaha YZF 1000 R Thunderace
    Yamaha FZ 750
  8. #818
    No ei välttämättä tarvitse vaihtaa suuttimia, jos jättää vakion ilmansuodattimen.
    Laita se pönttö ja käytä jarrussa, niin sillähän sen näkee meneekö laihalle vai ei.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  9. #819
    Lainaa jesse55 kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksesta voin kertoa että on aika saantosaaliita noi laukku raudat thunderiin.... edes maahantuojalta/valmistajalta ei saanut. Piti ostaa givin laukkuraudat taakse, mut jäi ostamatta kun ei saa mistään.
    Richan laukut ostin Motonetistä, ne on sopivan pienet ja nousee riittävän ylös ei häritse matkustajaa ja vilkutkin jää vielä jotenkin näkyville.
    Nuissa on tuo kiinnityspiste laukussa siinä kohdin että laukku nousee sopivasti.
    Vanha,niin on kuskikin...
  10. #820
    Lainaa äkkilähtö kirjoitti Katso viesti
    Richan laukut ostin Motonetistä, ne on sopivan pienet ja nousee riittävän ylös ei häritse matkustajaa ja vilkutkin jää vielä jotenkin näkyville.
    Nuissa on tuo kiinnityspiste laukussa siinä kohdin että laukku nousee sopivasti.
    Juu laukut mutta laukkuraudat.
  11. #821
    Lainaa jesse55 kirjoitti Katso viesti
    Juu laukut mutta laukkuraudat.
    Nuo laukut ei tarvitse rautoja ollenkaan.
    Vanha,niin on kuskikin...
  12. #822
    Rapiat 300 km lenkki tuli heitettyä 2 päällä tuolla lämpöisessä kesäkelissä, tosin sadekuurojakin sattu matkalle.
    Täytyy todeta että nuo geeliistuimet on kyllä hintansa väärtejä, peffa ei puudu.
    Mutta mistä uudet ketjurataspaketit olisi paras hommata, tuntuu hieman värisevän tuommosessa n. 5000 rpm vedossa ja kuulostas tulevan tuo sieltä suunnasta.
    Vanha,niin on kuskikin...
  13. #823
    Lainaa äkkilähtö kirjoitti Katso viesti
    Rapiat 300 km lenkki tuli heitettyä 2 päällä tuolla lämpöisessä kesäkelissä, tosin sadekuurojakin sattu matkalle.
    Täytyy todeta että nuo geeliistuimet on kyllä hintansa väärtejä, peffa ei puudu.
    Mutta mistä uudet ketjurataspaketit olisi paras hommata, tuntuu hieman värisevän tuommosessa n. 5000 rpm vedossa ja kuulostas tulevan tuo sieltä suunnasta.
    Oliko toi värinä uusi ominaisuus vai pyörä sulle uusi? Näissähän on ominaisuutena ärsyttävä ja puuduttavakin värinä noilla kierroksilla, mainittu ihan koeajoraporteissakin. Olisko kumminkin se?

    MCN koeajoraportti 1996

    Ketjut ja rattaat kannattaa kuulemma tilata Saksasta. Mun piti hakea Allrightista kun tarve pääsi yllättämään. Jos sieltä otat koko paketin niin saattoi olla että niillä ei olllut kuin vakiokokoisia rattaita, ainakaan edukkaammaksi leivotussa osta-kerralla-setissä. Stormilla taisi olla enemmän vaihtoehtoja rattaisiin mutta ei DIDin ketjuja. Joku syy mulla varmaan oli että ketjut ja rattaat on hommattu eri paikoista


    Mistäs geelisatulan olet löytänyt? Perseen puutuminen on tosiaan ongelma...
    Viimeksi muokannut: Nabla; 03.06.2013 klo 09:09.
  14. #824
    Tuolla tullut ajeltua liki 15 th, ja tuo värinä tullut nyt sellaiseksi että sen huomaa, ketjujen löysäys ja kaasareiden synkkays paransi asiaa siten että värinää ei tunnu kuin kapealla kierrosalueella. Tuo värinähän on peräisin koneesta oletettavasti ja siki olenkin laittanut sinne tankin alle vaimennuskuminrenkaan ilmanputsarin ja tankin väliin. Vedättäessä sitten epäilen värinän siirtyvän ketjujen kautta.
    Tasanopeudella etenkin loivassa alamäessä tuossa ei tunnu mitään .
    Ketjuissa lienee varminta pysyä tunnetussa laadussa eli RK tai DID, ajattelin vain kysyä olisiko varmoja vinkkejä
    Geelipenkin teetin tuossa kotikylän verhoojalla, itse tilasin geelit eBay:n kautta samoin kuin istuimenlämmittimet.
    Hintaa koko lystille tuli geelit 70, lämmitin 27, uusi pinta ja työt 100.
    Vanha,niin on kuskikin...
  15. #825
    Lainaa TTFZ750 kirjoitti Katso viesti
    Mökäpöntön vaihtoa oon miettinny, varsin harvoin näkee pyörissä originaalia pönttöä, mulla sellanen nyt kuitenkin on, vielä. Onko kukaan itse vaihtannu, ja onko pyörälle tarvinnut tehdä muuta kuin se pöntön vaihto? Exuppihan siinä kuitenkin ensin on?
    Jos pelkkää pönttöä olet vaihtamassa, niin pienenä vinkkinä myöskin IÖ-banditin pönttö ainakin käy käytännössä suoraan paikalleen. Reikävälin pitäisi olla sama, mutta entisessä Acessani jouduin hiukan viilaamaan laipan reikiä - luokkaa millin verran jokaista. Pöntössä ollut kannake oli onneksi irrotettava ja se sopi hyvin pienellä työllä paikalleen, kun kannakkeen väänsi suoraksi ja laittoi toisinpäin paikalleen. MIG-merkkinen taisi se pönttö olla. EXUP ei sinänsä vaikuta mitenkään pöntön vaihtoon, siellä kollektorissahan se möllöttääpi.

    Omassa pyörässä oli EXUP-venttiili poistettu kokonaan, kun aukesi turhan hitaasti aiheuttaen hetkellistä röpeltämistä. Joka paikka liikkui hienosti, muttei se siltikään toiminut kunnolla. Oli muuten mukavat äänet pienillä kierroksilla Suutinsarjakin mulla oli, korjasi aika hyvin EXUPin lähtiessä tulleen vääntökuopan. Voisin suutinsatsia suositella muutenkin, vääntöä tuntui tulleen keskirekisteriin lisää. Jos EXUPia lähtee poistamaan kannattaa muistaa jättää servo paikalleen ilman vaijereita, koska muuten kierroslukumittari näyttää vikakoodia.
    Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
  16. #826
    Pakko kommentoida. =D Tohon exup asiaan, huvittaa kun kaikki hokee vaan samaa että ota se pois... jos se on sinne tehtaalla laitettu niin kyllä siitä jotain hyötyäkin pitäis olla. Tämä juttu ei koske virittäjiä, vertauksellinen juttu on myös esim 300 ja 500 sarjan diesel bemareissa imusarjan läpät, muutamia kuvia nähnyt kun porukka huoltaa niitä niin ei ne mihinkään hajoa, ihmisillä on vaan se käsitys aina kun joku hajoo tai ei toimi, et ihan paska ja ikinä ei ole käsiä liattu vanhan kulkineen kans. Itse huoltelin talven aikana exupin ja hyvin pelittää. tosin siinä on kyllä todella olemattomat välykset et sen kans saa olla tarkkana.
  17. #827
    Tuohon edelliseen vastaten, liittyen m/n47/57- ja uudempiin moottoreihin, se imusarjan läppien hajoamisen syyhän on täysin EGR:n, joka työntää karstaa läppien ja kanavan väliin, jolloin akselit hiljalleen vääntyvät poikki. Ne läpäthän kestää, mikäli ajellaan paljon ahtopaineiden puolella, jolloin EGR ei ole käytössä. Käytännössä läppien olemassaolon vaikutus näkyy tyyppihyväksyntätesteissä sekä lievästi voimakkaampana moottorijarrutuksena. Täkäläisessä katsastuskulttuurissa moisilla ei tee yhtikäs mitään, eikä se moottorijarrutuksen voima niin paljoa pienene, että sillä jotain merkitystä olisi.

    En suoranaisesti suosittele EXUPin poistoa, mikäli se vaan suinkin toimii. Kyllähän se vääntöä alakierroksilta pudotti hiukan, mutta viive hävisi ja olin ihan tyytyväinen. Säätöähän se varmasti olisi tarvinnut kyllä, mutten jaksanut tosiaankaan kaivaa säätöarvoja mistään, kun pelasi niin hyvin ilmankin.
    Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
  18. #828
    mulla ois motulin 15-50 tallissa, kysymys on kannattaako korkata vai valita joku muu laatu ässään?
  19. #829
    Jahas...osaisiko joku tunnistaa vikaa? Jossain vinkuu ajon aikana...kiihtyy kierrosten kasvaessa. Kaikki toimii niin kuin pitääkin, eli ajoon ei vaikuta. Vinkuu siis veto päällä...ei vapaalla...meinasin talvella käydä koneen perusteellisesti läpi, mutta vielä olisi ajokautta jäljellä...
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  20. #830
    Lainaa Liinu kirjoitti Katso viesti
    Jahas...osaisiko joku tunnistaa vikaa? Jossain vinkuu ajon aikana...kiihtyy kierrosten kasvaessa. Kaikki toimii niin kuin pitääkin, eli ajoon ei vaikuta. Vinkuu siis veto päällä...ei vapaalla...meinasin talvella käydä koneen perusteellisesti läpi, mutta vielä olisi ajokautta jäljellä...
    Pakko kysyä, Kawassa vai Yammussa?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  21. #831
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Pakko kysyä, Kawassa vai Yammussa?
    Jammussa...eli Ässä vinkuu..
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  22. #832
    Öljyt vaihdettu ja suodin, sitten projekti exup...kele vaijerit aivan löysällä, siitä sitten pulttia irti kunnes kävi naps ja rystyset auki, pultti poikki ja tässä sitten ihmetellään millä saa pätkän pois.. Kiitos hienon venttiilin sijainnin, sivujalka sopivasti edessä ettei pääse poraamaan reikää... Kaljat loppuu ja hermot seuraavaksi...
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Ex Yamaha YZF 1000 R Thunderace -97
    Ex Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
  23. #833
    Nuista jurinoista ja tärinöistä vielä, tänään tarkastelin nuita moottorin kiinnityspultteja ja olihan siellä ne takaosassa alhaalla olevat pultit löysällä, ne kiristelin ja eilen vaihtelin myös uudet ketjut rattaineen.
    Nyt Thunderi on taas kuten pitää eli värisee vain sillä ominaisalueella eli 4900-5200 rpm alueella, sielläkin siten ettei haittaa edes kyytiläistä.
    Eli kyseessä on ne 14mm kannalla olevat pultit, toinen siellä exup:in yläpuolella ja toisella puolen siinä sivujalan yläpuolella, kannattanee siis tarkistaa.
    Vanha,niin on kuskikin...
  24. #834
    Sen verran ongelmaani tutkailin, että vapaalla voi rauhassa paukuttaa rajoittajalle, ei vingu...vinkuu siis veto päällä kaiketi laatikosta...noh...just...mitäs siihen keksisi...
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  25. #835
    Paha sanoa. Vinkuuko joka vaihteella ja jollain kovemmin? Clutch or Overhaul transmissionia ehdottaa Haynesin opus...

    Omalla kohdalla exup on nyt huollettu ja rikkinäinen pultti odottaa poistoaan maanantaihin asti, aamulla tankki paikalleen ja testausta..
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Ex Yamaha YZF 1000 R Thunderace -97
    Ex Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
  26. #836
    Voi ketju vinkua.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  27. #837
    Lainaa äkkilähtö kirjoitti Katso viesti
    Rapiat 300 km lenkki tuli heitettyä 2 päällä tuolla lämpöisessä kesäkelissä, tosin sadekuurojakin sattu matkalle.
    Täytyy todeta että nuo geeliistuimet on kyllä hintansa väärtejä, peffa ei puudu.
    Mutta mistä uudet ketjurataspaketit olisi paras hommata, tuntuu hieman värisevän tuommosessa n. 5000 rpm vedossa ja kuulostas tulevan tuo sieltä suunnasta.
    Tilasitko pelkät geelit vai teetätitkö verhoomon kautta? Paljonko tuli takapuolelle hintaa? Pitäis kanssa tuota satulaa muuttaa itsekkin
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Ex Yamaha YZF 1000 R Thunderace -97
    Ex Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
  28. #838
    Alkukesästä exup kettuili 2 kertaa, viimeisellä kerralla hioin 320 hiomapaperilla liukupinnat ja kuparia perään + lisutin exupin rungon joka tulee putkeen kiinni. Ongelma ilmeni aina kun kiristin rungon putkeen, niin leipoi kiinni ja ei liikkunut enää, lisutuksen jälkeen sai kiristää kunnolla ja alkoi liikkumaan niinkuin pitääkin. Onko porukalla kokemusta kevlar kytkimestä? Miten toimii perus ajossa? Olis tarkoitus tehdä kytkin remontti talvella.
  29. #839
    Lainaa JanLeht kirjoitti Katso viesti
    Tilasitko pelkät geelit vai teetätitkö verhoomon kautta? Paljonko tuli takapuolelle hintaa? Pitäis kanssa tuota satulaa muuttaa itsekkin
    Geelit tilasin eBayn kautta yht. 48€+pk, verhoomolla laitatin ja samalla myös lämmittimet. Istuinlämmittimen elementit johtoineen ja releineen tilasin Taiwanista eBayn kautta, 15,90, ei postituskuluja.
    Verhoomo veloitti n. 100, siihen hintaan tuli uusi pintamateriaali.
    Todella mukava ajaessa etenkin kylmillä keleillä kun napsauttaa istuinlämmittimet päällearoineen
    Tuossa viimeviikolla vaimon kanssa kaksipäällä tavaroineen ajeltiin 2 yön reissu sinne eteläsuomen maisemiin ja ristiin rastiin takaisin n. 2200km ja peffa kesti ihan kivasti, eka päivä n.750km, toinen päivä vähemmän alle 500km ja viimeisenä päivänä liki 1000km...kaikki pelasi hienosti.
    Vanha,niin on kuskikin...
  30.  
  31. #840
    Lainaa äkkilähtö kirjoitti Katso viesti
    Geelit tilasin eBayn kautta yht. 48€+pk, verhoomolla laitatin ja samalla myös lämmittimet. Istuinlämmittimen elementit johtoineen ja releineen tilasin Taiwanista eBayn kautta, 15,90, ei postituskuluja.
    Verhoomo veloitti n. 100, siihen hintaan tuli uusi pintamateriaali.
    Todella mukava ajaessa etenkin kylmillä keleillä kun napsauttaa istuinlämmittimet päällearoineen
    Tuossa viimeviikolla vaimon kanssa kaksipäällä tavaroineen ajeltiin 2 yön reissu sinne eteläsuomen maisemiin ja ristiin rastiin takaisin n. 2200km ja peffa kesti ihan kivasti, eka päivä n.750km, toinen päivä vähemmän alle 500km ja viimeisenä päivänä liki 1000km...kaikki pelasi hienosti.
    ei ollu verhoomolta suuri velotus tuo, toisaalta ei tuo varmaan työnäkään mikään kummoinen..
    talvella on hyvää aikaa teetättää tuo satula :P
    Pitää laittaa geelit tilaukseen
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Ex Yamaha YZF 1000 R Thunderace -97
    Ex Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Sivu: 28 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182627282930 ... ViimeinenViimeinen