Hieman potkii vastaan tää projekti. Se öljypuolen stefa meni sitte klesaks tota vanhaa vesipuolen
tiivistettä repiessä. Se oli muuten perkeleen tiukassa , ilmeisesti ton tiivistepalikan ja pumpunrungon
välissä olevan massan takia.
Noo, nyt ku sain paketin kasaan, toi pumpun puoliskojen välissä oleva O-rengas tiputtaa
Eli: jos kuka alkaa vastaavaan projektiin, nii kannattaa hankkia valmiiks
-vesipuolen tiiviste
-öljypuolen stefa
-pumpun puoliskojen välinen o-rengas,
-ja varmuuden välttämiseksi sen koneesta tulevan teräsputken o-renkaat
-KAIKEN HELVETIN VÄLTTÄMISEKSI VAIHTAKAA SE LUKKORENGAS! - tulee muutoin kalliiksi tai jotain, ittellä tienpäällä 240,90
Aivan tehtävissä ku muistaa vaihtaa KAIKEN. Vaatii hieman osaamista. Ittellä meni vituiks ku luuli tuon lukkorenkaan kestävän. Ei kestäny. Hyppäs paikaltaan lomareissulla->vedet pihalle, oli toi uus tiiviste laulanu ittensä paskaks sen lukkorenkaan takia.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Laita jarrurasvaa palojen selkäpuolelle niin loppuu vinkuminen.
Mistäs kannattaisi lähteä etsimään aiheuttajaa, kun on alkanut kuulumaan moottorista päin sellaista jyrinää/korinaa/resonoivaa ääntä, suunnilleen kierrosalueella 2000-4000. Kuuluu paikallaan ja ajossa. Koneen toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta, ts. toimii niin kuin pitää. Ajettu 84tkm.
Lisätään vielä että venttiilivälyksiä ei ole tarkistettu. Huoltokirjamerkinnät on 50tkm asti, eli ne on katottu joskus vuosia sitten. Jakoketju ilmeisesti rallattaa myös, mutta tämä ääni erottuu kyllä siitä.
Viimeksi muokannut: heicci; 21.05.2013 klo 15:43.
Oliskos kyseessä EXUP?
Puhdista paikat ja säädä vaijerit.
Vanha,niin on kuskikin...
Vika löytyi. Tankin ja rungon välissä oleva kumitassu oli jotenkin mystisesti päässyt putoamaan. Uutta kumia väliin niin loppui rytinät![]()
Kuka tietää millaiset pehmeät sivulaukut sopii Thunderiin?
Malleina tuli mieleen Oxford X50,Richa ym samaa kokoluokkaa olevat sateenpitävät.
Vanha,niin on kuskikin...
Mökäpöntön vaihtoa oon miettinny, varsin harvoin näkee pyörissä originaalia pönttöä, mulla sellanen nyt kuitenkin on, vielä. Onko kukaan itse vaihtannu, ja onko pyörälle tarvinnut tehdä muuta kuin se pöntön vaihto? Exuppihan siinä kuitenkin ensin on?
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
No ei välttämättä tarvitse vaihtaa suuttimia, jos jättää vakion ilmansuodattimen.
Laita se pönttö ja käytä jarrussa, niin sillähän sen näkee meneekö laihalle vai ei.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Rapiat 300 km lenkki tuli heitettyä 2 päällä tuolla lämpöisessä kesäkelissä, tosin sadekuurojakin sattu matkalle.
Täytyy todeta että nuo geeliistuimet on kyllä hintansa väärtejä, peffa ei puudu.
Mutta mistä uudet ketjurataspaketit olisi paras hommata, tuntuu hieman värisevän tuommosessa n. 5000 rpm vedossa ja kuulostas tulevan tuo sieltä suunnasta.
Vanha,niin on kuskikin...
Oliko toi värinä uusi ominaisuus vai pyörä sulle uusi? Näissähän on ominaisuutena ärsyttävä ja puuduttavakin värinä noilla kierroksilla, mainittu ihan koeajoraporteissakin. Olisko kumminkin se?
MCN koeajoraportti 1996
Ketjut ja rattaat kannattaa kuulemma tilata Saksasta. Mun piti hakea Allrightista kun tarve pääsi yllättämään. Jos sieltä otat koko paketin niin saattoi olla että niillä ei olllut kuin vakiokokoisia rattaita, ainakaan edukkaammaksi leivotussa osta-kerralla-setissä. Stormilla taisi olla enemmän vaihtoehtoja rattaisiin mutta ei DIDin ketjuja. Joku syy mulla varmaan oli että ketjut ja rattaat on hommattu eri paikoista
Mistäs geelisatulan olet löytänyt? Perseen puutuminen on tosiaan ongelma...![]()
Viimeksi muokannut: Nabla; 03.06.2013 klo 09:09.
Tuolla tullut ajeltua liki 15 th, ja tuo värinä tullut nyt sellaiseksi että sen huomaa, ketjujen löysäys ja kaasareiden synkkays paransi asiaa siten että värinää ei tunnu kuin kapealla kierrosalueella. Tuo värinähän on peräisin koneesta oletettavasti ja siki olenkin laittanut sinne tankin alle vaimennuskuminrenkaan ilmanputsarin ja tankin väliin. Vedättäessä sitten epäilen värinän siirtyvän ketjujen kautta.
Tasanopeudella etenkin loivassa alamäessä tuossa ei tunnu mitään .
Ketjuissa lienee varminta pysyä tunnetussa laadussa eli RK tai DID, ajattelin vain kysyä olisiko varmoja vinkkejä
Geelipenkin teetin tuossa kotikylän verhoojalla, itse tilasin geelit eBay:n kautta samoin kuin istuimenlämmittimet.
Hintaa koko lystille tuli geelit 70, lämmitin 27, uusi pinta ja työt 100.
Vanha,niin on kuskikin...
Jos pelkkää pönttöä olet vaihtamassa, niin pienenä vinkkinä myöskin IÖ-banditin pönttö ainakin käy käytännössä suoraan paikalleen. Reikävälin pitäisi olla sama, mutta entisessä Acessani jouduin hiukan viilaamaan laipan reikiä - luokkaa millin verran jokaista. Pöntössä ollut kannake oli onneksi irrotettava ja se sopi hyvin pienellä työllä paikalleen, kun kannakkeen väänsi suoraksi ja laittoi toisinpäin paikalleen. MIG-merkkinen taisi se pönttö olla. EXUP ei sinänsä vaikuta mitenkään pöntön vaihtoon, siellä kollektorissahan se möllöttääpi.
Omassa pyörässä oli EXUP-venttiili poistettu kokonaan, kun aukesi turhan hitaasti aiheuttaen hetkellistä röpeltämistä. Joka paikka liikkui hienosti, muttei se siltikään toiminut kunnolla. Oli muuten mukavat äänet pienillä kierroksillaSuutinsarjakin mulla oli, korjasi aika hyvin EXUPin lähtiessä tulleen vääntökuopan. Voisin suutinsatsia suositella muutenkin, vääntöä tuntui tulleen keskirekisteriin lisää. Jos EXUPia lähtee poistamaan kannattaa muistaa jättää servo paikalleen ilman vaijereita, koska muuten kierroslukumittari näyttää vikakoodia.
Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
Pakko kommentoida. =D Tohon exup asiaan, huvittaa kun kaikki hokee vaan samaa että ota se pois... jos se on sinne tehtaalla laitettu niin kyllä siitä jotain hyötyäkin pitäis olla. Tämä juttu ei koske virittäjiä, vertauksellinen juttu on myös esim 300 ja 500 sarjan diesel bemareissa imusarjan läpät, muutamia kuvia nähnyt kun porukka huoltaa niitä niin ei ne mihinkään hajoa, ihmisillä on vaan se käsitys aina kun joku hajoo tai ei toimi, et ihan paska ja ikinä ei ole käsiä liattu vanhan kulkineen kans.Itse huoltelin talven aikana exupin ja hyvin pelittää. tosin siinä on kyllä todella olemattomat välykset et sen kans saa olla tarkkana.
Tuohon edelliseen vastaten, liittyen m/n47/57- ja uudempiin moottoreihin, se imusarjan läppien hajoamisen syyhän on täysin EGR:n, joka työntää karstaa läppien ja kanavan väliin, jolloin akselit hiljalleen vääntyvät poikki. Ne läpäthän kestää, mikäli ajellaan paljon ahtopaineiden puolella, jolloin EGR ei ole käytössä. Käytännössä läppien olemassaolon vaikutus näkyy tyyppihyväksyntätesteissä sekä lievästi voimakkaampana moottorijarrutuksena. Täkäläisessä katsastuskulttuurissa moisilla ei tee yhtikäs mitään, eikä se moottorijarrutuksen voima niin paljoa pienene, että sillä jotain merkitystä olisi.
En suoranaisesti suosittele EXUPin poistoa, mikäli se vaan suinkin toimii. Kyllähän se vääntöä alakierroksilta pudotti hiukan, mutta viive hävisi ja olin ihan tyytyväinen. Säätöähän se varmasti olisi tarvinnut kyllä, mutten jaksanut tosiaankaan kaivaa säätöarvoja mistään, kun pelasi niin hyvin ilmankin.
Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
mulla ois motulin 15-50 tallissa, kysymys on kannattaako korkata vai valita joku muu laatu ässään?
Jahas...osaisiko joku tunnistaa vikaa? Jossain vinkuu ajon aikana...kiihtyy kierrosten kasvaessa. Kaikki toimii niin kuin pitääkin, eli ajoon ei vaikuta. Vinkuu siis veto päällä...ei vapaalla...meinasin talvella käydä koneen perusteellisesti läpi, mutta vielä olisi ajokautta jäljellä...
Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
Kawa GPZ500S -91
Dulce et decorum est pro patria mori...
Öljyt vaihdettu ja suodin, sitten projekti exup...kele vaijerit aivan löysällä, siitä sitten pulttia irti kunnes kävi naps ja rystyset auki, pultti poikki ja tässä sitten ihmetellään millä saa pätkän pois.. Kiitos hienon venttiilin sijainnin, sivujalka sopivasti edessä ettei pääse poraamaan reikää... Kaljat loppuu ja hermot seuraavaksi...
Suzuki GSX-R 1000 K7
Ex Yamaha YZF 1000 R Thunderace -97
Ex Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Nuista jurinoista ja tärinöistä vielä, tänään tarkastelin nuita moottorin kiinnityspultteja ja olihan siellä ne takaosassa alhaalla olevat pultit löysällä, ne kiristelin ja eilen vaihtelin myös uudet ketjut rattaineen.
Nyt Thunderi on taas kuten pitää eli värisee vain sillä ominaisalueella eli 4900-5200 rpm alueella, sielläkin siten ettei haittaa edes kyytiläistä.
Eli kyseessä on ne 14mm kannalla olevat pultit, toinen siellä exup:in yläpuolella ja toisella puolen siinä sivujalan yläpuolella, kannattanee siis tarkistaa.![]()
Vanha,niin on kuskikin...
Sen verran ongelmaani tutkailin, että vapaalla voi rauhassa paukuttaa rajoittajalle, ei vingu...vinkuu siis veto päällä kaiketi laatikosta...noh...just...mitäs siihen keksisi...
Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
Kawa GPZ500S -91
Dulce et decorum est pro patria mori...
Paha sanoa. Vinkuuko joka vaihteella ja jollain kovemmin? Clutch or Overhaul transmissionia ehdottaa Haynesin opus...
Omalla kohdalla exup on nyt huollettu ja rikkinäinen pultti odottaa poistoaan maanantaihin asti, aamulla tankki paikalleen ja testausta..
Suzuki GSX-R 1000 K7
Ex Yamaha YZF 1000 R Thunderace -97
Ex Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Voi ketju vinkua.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Alkukesästä exup kettuili 2 kertaa, viimeisellä kerralla hioin 320 hiomapaperilla liukupinnat ja kuparia perään + lisutin exupin rungon joka tulee putkeen kiinni. Ongelma ilmeni aina kun kiristin rungon putkeen, niin leipoi kiinni ja ei liikkunut enää, lisutuksen jälkeen sai kiristää kunnolla ja alkoi liikkumaan niinkuin pitääkin. Onko porukalla kokemusta kevlar kytkimestä? Miten toimii perus ajossa? Olis tarkoitus tehdä kytkin remontti talvella.
Geelit tilasin eBayn kautta yht. 48€+pk, verhoomolla laitatin ja samalla myös lämmittimet. Istuinlämmittimen elementit johtoineen ja releineen tilasin Taiwanista eBayn kautta, 15,90, ei postituskuluja.
Verhoomo veloitti n. 100, siihen hintaan tuli uusi pintamateriaali.
Todella mukava ajaessa etenkin kylmillä keleillä kun napsauttaa istuinlämmittimet päällearoineen
Tuossa viimeviikolla vaimon kanssa kaksipäällä tavaroineen ajeltiin 2 yön reissu sinne eteläsuomen maisemiin ja ristiin rastiin takaisin n. 2200km ja peffa kesti ihan kivasti, eka päivä n.750km, toinen päivä vähemmän alle 500km ja viimeisenä päivänä liki 1000km...kaikki pelasi hienosti.
Vanha,niin on kuskikin...