Sivu: 75 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2565737475767785 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2221:stä 2250:een 2806:sta
  1. #2221
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Näissä on käytetty Super 1400 15w-40 ja MX 15w-40.

    Rusauksiin toi öljy vaikuttaa mun ymmärtääkseni vaan kytkimen toiminnan kautta ja sikäli ehdottaisin ennemmin kytkimen huoltoa. Myös liian hidas autotyyppinen vaihtaminen ja liiallinen kytkimen käyttö rutisuttaa. Nopeesti kytkintä siihen puoleenväliin missä kytkin jo irroittaa + kaasua hetkeksi pois ja nopeesti pykälä sisään ja kytkin ylös. Fiilistellen on tietty kiva kanssa ajella hitaasti vaihtaen, mutta kierroskoneessa jossa nopeesti kiekat laskee, tulee helposti nopeuseroa vaihdelaatikkoon mikä sitten rusahtaa kun kierrokset mätsää.
    Kiitos vastauksista.
    Olen kokeillut sekä rauhallista vaihtoa että neuvomallasi nopealla tyylillä (vaikkei tällanen vanha äijä enää kovin nopeasti edes pysty vaihtamaan ), ja myös kytkin on huollettu n. 5tkm takaperin. Hiukan siellä oli kuulemma levyt olleet takertuneet, mutta kovinkaan paljon ei huollolla ollut vaikutusta tuohon rusahteluun.
    Pitänee kokeilla keväämmällä jompaa kumpaa noista öljyistä.
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  2. #2222
    Lainaa Saskia kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista.
    Olen kokeillut sekä rauhallista vaihtoa että neuvomallasi nopealla tyylillä (vaikkei tällanen vanha äijä enää kovin nopeasti edes pysty vaihtamaan ), ja myös kytkin on huollettu n. 5tkm takaperin. Hiukan siellä oli kuulemma levyt olleet takertuneet, mutta kovinkaan paljon ei huollolla ollut vaikutusta tuohon rusahteluun.
    Pitänee kokeilla keväämmällä jompaa kumpaa noista öljyistä.
    MX on yleisemmin käytetty ja tietääkseni paremmaksi todettu, taas hyvä toinenkin öljy on Nesteen turbo lxe joko 10W-40 (synteettinen) & 15W-40 (mineraali). Itsellä XX sisässä ollu nuo synteettiset 7tkm ja ei valittamista toiminnan suhteen. Radallakin ajettu ja annettu happea sen minkä niin isolle pyörälle siellä voi järjen rajoissa..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  3. #2223
    Heh, kävin hallissa romuja perkaamassa ja tarkastin samalla öljyvarastot, ja kas, siellähän on ainakin puoli tynnyrillistä Mobil Delvac MX 15W-40. Taidanpa tietää mitä SevenFifty saa keväällä sisäänsä.....
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  4. #2224
    Mitäs tämä elämän eliksiiri nykyisin kustantaa?
    Nimim. Epäilevä Tuomas
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  5. #2225
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Mitäs tämä elämän eliksiiri nykyisin kustantaa?
    Nimim. Epäilevä Tuomas
    Riippuu milla valmistajan nimellä ja missä myydään. 60-90€ /20 litraa.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  6. #2226
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Riippuu milla valmistajan nimellä ja missä myydään. 60-90€ /20 litraa.
    Hah! Halvemmallakin saa!
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59954...W40-20l-CI-4SL
  7. #2227
    Ja tupla vaihtoväli yleensä? Eli 3tkm vaihto? Hmmm... Castrolin Power 1 racing synteettinen 9,4€ litra. Ajan Castrolilla vielä tolla pohjalla.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  8. #2228
    Aina kinataan öljyistä ja vaihtoväleistä, öljy likaantuun kilometrien myötä jos se ei tee näin se ei toimi.
    Joten huippu kalliilla öljyllä ei näin ollen voi ajaa paljoakaan enempää kun mineraaliölpöllä vaikka vaihtoväliksi ilmoitettaisiin mitä tahansa.
    Vaihtovälin pituutta on vaan tehtaan toimesta pidennetty että saadaan ns.huoltokulut alemmas ja enempi myyntiä
    laitteille kun asiakas laskee mitä pito maksaa.

    Delvacin ominaisuudet antavat myöden ajaa kyllä sen 5-6 tkm ilman mitään murheita. Kuorma-autoissa sillä voidaan ajaa 40 tkm per vaihtoväli toki tilavuudetkin ovat omaa luokkaansa.
    Delvac myös pitää moottorin erittäin puhtaana sisältä, eli ajan myötä ei tapahdu öljyrenkaiden jumittumista eikä kakkapallojen liikkeelle lähtemistä jolloin laakeripinnat saavat kyytiä.
    Paineensietokin on paikallaan eli lähinnä nokka-akseleita ja laatikon rattaita ajatellen, käytetäänhän sitä mitä erilaisimmissa raskaissa kulmavaihteistoissa ja muissa.

    Tämä ei ole delvacin ylistyslaulu vaan tarina öljyn ominaisuuksista. Shellillä on vastaavana rotella.
  9. #2229
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Mitäs tämä elämän eliksiiri nykyisin kustantaa?
    Nimim. Epäilevä Tuomas
    Enpäs tiedä nykyisin, tuo mun tynnyrillinen on pari vuotta sitten hankittu ja maksoi 3e/L
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  10. #2230
    Ei sen hinta ole siitä muuttunut oikein mihinkään 3,10 egee litra
  11. #2231
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toinen syy miksi vaihdan öljyt ratapyörään usein on se, että mahdolliset alkavat viat tulevat suuremmalla todennäköisyydellä ilmi ennen kuin kone porsii. Kokonaiskustannuksissa ei kovin kummoista eroa edes meikäläisen kaltaisella budjettimopoilijalla noista "ylimääräisistä" öljynvaihdosta tule kauden aikana.

    Edit. Opiskeluaikana tuli labrassa tehtyä joitain testejä erilaisille öljyille. Jonkin verran sai eroa aikaiseksi halpisöljyn (n.5€/l) ja ns. kisaöljyn (35€/l) välille, mutta tärkein tulos oli se, että voitelun kannalta ei ole niin suurta väliä mitä öljyä käyttää, kunhan se täyttää luokitukset ja öljy on tuoretta. Oli meinaan aika huima ero voitelukyvyssä käytetyn öljyn ja juuri purkista kaadetun öljyn välillä.
    Btw, tutkitteko koskaan labrassa kuinka paljon vaikuttaa öljyn ikä vaikka ajoa ei paljon tulisikaan ? Eli mikä vaikutus on öljyn laatuun sillä ajetaanko viidettä vuotta samoilla öljyillä (kärjistettynä) mutta vain 100km/vuosi ? Vanheneeko käytetty öljy ja vanheneeko käyttämätön öljy ja jos vanhenee niin missä ajassa ?
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  12. #2232
    Pk-seudun halvin 20l pönkä delvac mx 15w40 irtoaa tällä hetkellä... mistä?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  13. #2233
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Pk-seudun halvin 20l pönkä delvac mx 15w40 irtoaa tällä hetkellä... mistä?
    Lahes K-maatalous 82€ eli luulis olevan hinta läpi suamen..


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  14. #2234
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Pk-seudun halvin 20l pönkä delvac mx 15w40 irtoaa tällä hetkellä... mistä?
    Mutu-tuntumalla luulis IKH:n omista myymälöistä (pk-seudulla kehä III, konala ja espoo) yleensä saavan noi kohtuuhintaan. Motonet ei myy jostain syystä kuin 1400:stä isossa tonkassa.. toki sitäkin moni pyörissä käyttää..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  15. #2235
    Nyt olis vähän kokemusta Delvac MX15W-40 ja SevenFiftyn liitosta, lyhyestä sellaisesta. Kun tulin ensimmäiseltä lenkiltä Delvacin vaihdon jälkeen, kuulostelin Hondan käyvän hiukan normaalia karheammin ja epätasaisemmin tyhjäkäyntiä, ja lenkillä 1-2 ja 2-3 -vaihdotkin karahtelivat kuin ennen. No, eipä tuo liene ongelma, tuumin.
    Sitten oli vuorossa EA- koulutusta muutaman kymmenen kilometrin päässä olevalla lentokentällä, ja selvästi ensimmäistä lenkkiä lämpimämmässä kelissä. Siellä hiukan alkoi tapahtua: oman suorituksen vuoroa odoteltiin koneet käynnissä, ja ilmajäähdytteinen SF tietysti lämpeni kuten ilmajäähdytteinen lämpenee paikallaan ollessa, ja sitten ei enää vapaata meinannutkaan löytyä, ja jos löytyikin niin vapaan merkkivalo ei syttynyt. Tästä pyörä taas päätteli ettei vaihde olekaan vapaalla, joten kun potkaisi sivutuen alas, kone sammui. Noin 10-15 minuutin tauon jälkeen kaikki toimi taas hetken normaalisti, kunnes kone lämpeni, jolloin samat vaivat toistuivat. Kotimatkalla vaihteiden toiminta oli mielestäni normaalia jäykempää, ja kun kotipihalla oli taas vapaan löytämisessä ongelmia, oli ratkaisu selvä: Delvacit samoin tein ulos, huollosta kannu Hondan Gn3- öljyä ja suodatin tilalle. Tämän jälkeen ei näissä helteissäkään ole ollut mitään ongelmia vapaan eikä vapaa-valon kanssa, vaihteet toimivat höyhenenkevyesti, tosin se 1-2 ja 2-3 -väli aina vaan karahtelevat, mut se taitaa olla ominaisuus eikä ongelma. Tyhjäkäynti on myös nyt tasaista, ei aaltoilevaa eikä rohisevaa. Joten ainakaan minä en tule enää laittamaan Delvacia pyörääni, toiset saavat tehdä miten haluavat.
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  16. #2236
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    Aina kinataan öljyistä ja vaihtoväleistä, öljy likaantuun kilometrien myötä jos se ei tee näin se ei toimi.
    Joten huippu kalliilla öljyllä ei näin ollen voi ajaa paljoakaan enempää kun mineraaliölpöllä vaikka vaihtoväliksi ilmoitettaisiin mitä tahansa.
    Vaihtovälin pituutta on vaan tehtaan toimesta pidennetty että saadaan ns.huoltokulut alemmas ja enempi myyntiä
    laitteille kun asiakas laskee mitä pito maksaa.

    Delvacin ominaisuudet antavat myöden ajaa kyllä sen 5-6 tkm ilman mitään murheita. Kuorma-autoissa sillä voidaan ajaa 40 tkm per vaihtoväli toki tilavuudetkin ovat omaa luokkaansa.
    Delvac myös pitää moottorin erittäin puhtaana sisältä, eli ajan myötä ei tapahdu öljyrenkaiden jumittumista eikä kakkapallojen liikkeelle lähtemistä jolloin laakeripinnat saavat kyytiä.
    Paineensietokin on paikallaan eli lähinnä nokka-akseleita ja laatikon rattaita ajatellen, käytetäänhän sitä mitä erilaisimmissa raskaissa kulmavaihteistoissa ja muissa.

    Tämä ei ole delvacin ylistyslaulu vaan tarina öljyn ominaisuuksista. Shellillä on vastaavana rotella.
    Onko sinulla jotain fakta-tietoa esittää väitteesi perustaksi (delvac vs. joku muu "huippukallis" öljy) vai heiluiko huulesi muuten vain tuulessa... ?
    juuri nyt pyörätön
  17. #2237
    Öljyasiaa!


    Vihdoin tuli sopivasti kilometrejä tauluun sekä sopivat kelit niin iskimpäs uudet voiteet koneeseen. Edellisenä öljynä toimi huoltoliikkeen laittama osasynteettinen 10w-40w, jolla varsinkin kolmannen vaihteen kanssa sai olla todella varovainen. 5300km pyörähti kyseisillä öljyillä ja olivat aivan kullan ruskeat kun valuivat pois. (En ole ennen vastaavan puhtaita öljyjä nähnyt koneesta tulevan ulos.) Olivat kyllä kalliit kun huoltolappua katseli; 45,50€ 3,5L täyttö.

    Tällä kertaa tuli laitettua ihan mielenkiinnosta isosta pöntöstä MX 15-40 liukasteet. Havaintoja; öljysilmässä öljy näyttää hieman tummemmansävyiseltä. Tyhjäkäynti ehkä hieman karkeampi. Mutta se miten kytkin toimii! Pykälät napsuu sisään kuin Ferrarin H-kaaviossa. Ei paukahda tai tarvitse varoa mitään vaihdetta, toimii todella liukkaasti.

    Vesijäähybanditteihin MX on jumalallinen voide.
  18. #2238
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Öljyasiaa!


    Vihdoin tuli sopivasti kilometrejä tauluun sekä sopivat kelit niin iskimpäs uudet voiteet koneeseen. Edellisenä öljynä toimi huoltoliikkeen laittama osasynteettinen 10w-40w, jolla varsinkin kolmannen vaihteen kanssa sai olla todella varovainen. 5300km pyörähti kyseisillä öljyillä ja olivat aivan kullan ruskeat kun valuivat pois. (En ole ennen vastaavan puhtaita öljyjä nähnyt koneesta tulevan ulos.) Olivat kyllä kalliit kun huoltolappua katseli; 45,50€ 3,5L täyttö.

    Tällä kertaa tuli laitettua ihan mielenkiinnosta isosta pöntöstä MX 15-40 liukasteet. Havaintoja; öljysilmässä öljy näyttää hieman tummemmansävyiseltä. Tyhjäkäynti ehkä hieman karkeampi. Mutta se miten kytkin toimii! Pykälät napsuu sisään kuin Ferrarin H-kaaviossa. Ei paukahda tai tarvitse varoa mitään vaihdetta, toimii todella liukkaasti.

    Vesijäähybanditteihin MX on jumalallinen voide.
    Ihan kiva kytkimen kanssa mutta mites myllyn muut osat...
    juuri nyt pyörätön
  19. #2239
    Uskomattoman pitkä keskustelu perustuen pelkästään olettamuksiin... kellään ei ole esittää faktatietoa esim. voiteluominaisuuksista verrattuna johonkin toiseen öljymerkkiin... ja jossa öljyn hyvyyttä mitataan vaihteitten kytkemisen tai kytkimen toiminnan helppoudella, anna mun kaikki kestää...
    juuri nyt pyörätön
  20. #2240
    Käännetään asia toisinpäin, jos ne kalliiden merkkiöljyjen käyttäjät laittaisi faktaa pöytään öljyjen ominaisuuksista eikä ole aina vinkumassa pelkkien olettamuksien kanssa. Tää homma pitäisi toimia molempiin suuntiin.

    En ole Delvacin kannattaja, mutta en myöskään julista jotain merkkiöljyä voittajaksi. Koneeseen tai laatikkoon menee ne öljyt jotka siellä tuntuu parhaiten toimivan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #2241
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Käännetään asia toisinpäin, jos ne kalliiden merkkiöljyjen käyttäjät laittaisi faktaa pöytään öljyjen ominaisuuksista eikä ole aina vinkumassa pelkkien olettamuksien kanssa. Tää homma pitäisi toimia molempiin suuntiin.
    Ei ehka kannata pidattaa hengitysta faktoja odotellessa. Voi iskea happikato...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  22. #2242
    ^^Jokaisesta öljystä löytyy tarkat tuotetiedot yleensä mm valmistajien sivuilta. Sieltähän tietoja voi onkia ja päässään vertailla. Viskositeetti- indeksin, leimahduspisteen yms. mittaustavat ovat standardoituja, joten luku- arvot ovat sinällään hyvinkin vertailukelpoisia keskenään.
  23. #2243
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Pk-seudun halvin 20l pönkä delvac mx 15w40 irtoaa tällä hetkellä... mistä?
    Tikkurilan autotarvike on minulle Delvacit myyny. Hintaa en muista ulkoa mutta halvempaa kuin ikh:sta tai k-maataloudesta haettuna. Tosin öljyn ostin extempore kun joku muu oli pääasiallisena ostoksena.

    En jaksa uskoa, että yli 10€ hintaeroja löytyy pk seudulla 20l pöniköissä joten jos joku työmatkan varrella sijaitseva liike öljyä myy niin sieltä oon hakenu...
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  24. #2244
    Lainaa Puuhis kirjoitti Katso viesti
    Btw, tutkitteko koskaan labrassa kuinka paljon vaikuttaa öljyn ikä vaikka ajoa ei paljon tulisikaan ? Eli mikä vaikutus on öljyn laatuun sillä ajetaanko viidettä vuotta samoilla öljyillä (kärjistettynä) mutta vain 100km/vuosi ? Vanheneeko käytetty öljy ja vanheneeko käyttämätön öljy ja jos vanhenee niin missä ajassa ?
    Vanhan kansan asentajat komensivat vaihtamaan öljyt vuoden välein, vaikkei ajaisi yhtään. Väittivät mineraaliöljyn hapettuvan. En ole mikään kemian alan asiantuntija mutta kuulostaisi järkeenkäyvältä. Synteettinen voi sitten olla jo ihan eri juttu.
    työmies
  25. #2245
    Mie laitoin jamaha xt350:seen iso D MX 15-W40.
    Eka kerta ison D:n kanssa, eikä sattunut yhtään.
    Ajettu pari sataa kilsaa ja mitään eroa en ole huomannut. Tosin en kyllä tiedä mitä öljyä siellä koneessa oli ennen vaihtoa.
  26. #2246
    Lainaa Oksanen kirjoitti Katso viesti
    Vanhan kansan asentajat komensivat vaihtamaan öljyt vuoden välein, vaikkei ajaisi yhtään. Väittivät mineraaliöljyn hapettuvan. En ole mikään kemian alan asiantuntija mutta kuulostaisi järkeenkäyvältä. Synteettinen voi sitten olla jo ihan eri juttu.
    Menee vähän OT mutta tota vuotta olen itsekkin pitänyt rajana ja omlle asiakkaille hyvänä suosituksena. Tarkkaa faktaa asiasta en ole löytänyt. Nykyisten LL-öljyjen maailmassa tuntuu hurjalta 30tkm:n vaihtoväli, nuuka suomalainen kun pitää siitä tiukasti kiinni ja vaihtaa autot siihen vaggineeseen 3-4vuoden välein. Pitkä vaihtoväli voi pitää paikkaansa jos ajetaan autoilla paljon (yli 30tkm/vuosi) mutta muuten pidän tota vuotta ehdottomana rajana.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  27. #2247
    Kun noita Diesel-merkitön-öljyn peseviä ominaisuuksia painotetaan, niin eikö merkillinen laatu mp-öljy pese ollenkaan, jääkö kaikki se töhnä moottoriin, onko jopa faktaa moottoririkoista jos ei jostain syystä halua käyttää muuta kuin suositeltuja mp-öljyjä?
    Kyllä minä aikoinaan japseihin kaatelin mitä traktoriöljyä sattui pajasta löytymään, ja hajos konekin joskus, onko tuon öljyn syytä?
    Huoltoväliksi omissa pyörissä on ilmoitettu NN km tai/ja 1 vuosi
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  28. #2248
    Lainaa Puuhis kirjoitti Katso viesti
    Menee vähän OT mutta tota vuotta olen itsekkin pitänyt rajana ja omlle asiakkaille hyvänä suosituksena. Tarkkaa faktaa asiasta en ole löytänyt. Nykyisten LL-öljyjen maailmassa tuntuu hurjalta 30tkm:n vaihtoväli, nuuka suomalainen kun pitää siitä tiukasti kiinni ja vaihtaa autot siihen vaggineeseen 3-4vuoden välein. Pitkä vaihtoväli voi pitää paikkaansa jos ajetaan autoilla paljon (yli 30tkm/vuosi) mutta muuten pidän tota vuotta ehdottomana rajana.
    No tähän vaikka onkin OT, että huolto-ohjelmassa on aina sekä kilometri, että aikaraja öljyn vaihdolle. Silloin vaihdetaan kun jompi kumpi tulee täyteen. Jostain syystä tuijotetaan vain sitä kilometrimäärää, mutta jos aikaraja tulee ensin vastaan, niin öljyt on ohjelman mukaan vaihdettava.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  29. #2249
    Montako todella öljyistä johtuvaa ongelmaa täällä on ratkottu (pl. joku joka hakee uutta konetta kun ajoi ilman)? Pitäiskö noihin kevätkäynnistysongelmiin tarjota ekana öljynvaihtoa? Ketä varten noiden öljyjen kanssa hierotaan, itseä vai seuraavaa omistajaa?
    Itsellä ykkösautona '00 Xsara, mittarissa liki kolmesataa, huoltohistoria ei tiedossa. Ölpät vaihdatan kerran vuodessa, jos muistan, siihen mitä huollossa sattuu olemaan (synteettistä pyytänyt).
    Kyllä ne koneet pyörii ihan millä vaan öljyllä, mitä kaupan hyllyllä myydään, kunhan vaan pitää huolen, että sitä koneessa on riittävästi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  30.  
  31. #2250
    Täyty oikeen rekisteröityä että pääs avautumaan.

    Lueskelin "mielenkiinnolla" näitä puolesta ja vastaan zättäilyjä.

    Öljytietouttakin näyttää löytyvän jonkin verran vastauksista päätellen. Onpa seassa täyttä soopaakin.

    Jos lyhyesti kiteyttäisi öljyvalintaa ja perusteita, niin voisi sanoa että se öljy joka toimii on sitä oikeeta merkistä ja laadusta välittämättä.

    Sekoitetaampa hieman soppaa lisää.

    Delvakista on sen verran kokemusta että minulla oli Mitsu Gallu 1.6 bensakoneella mallia -82 ja ajelin sillä viimeiset 17 vuotta delvakilla. Oli jatkuva öljynvaihto koneessa, joten oli luontevaa ostaa edullista ja toimivaa öljyä. Auto toimi normaalisti ja kone pysyi puhtaana.

    No sitten moottoripyöriin.

    Mulla on YZ250 vm. 90 pyörässä on lootassa Mobilin Super 10W40 (Siitä aikanaan kullanvärisestä pytystä aloitettiin). Olen käyttänyt kyseistä öljyä pyörässä noin vuodesta 1996 saakka. Yhtään osaa ei ole vaihdelaatikkoon tarvinnut ostaa. Pyrällä ajetaan pelkästään jäällä, joten käskytys on aika surutonta, kun mennään lähes koko ajan hana auki. Pyörää on piristetty hieman ja se kiertää noin 1000 enemmän kuin vakio, eli aika lievä piristys.

    Niille lukijoille jotka vielä tavaavat tuota öljymerkkiä niin kyseistä tuotetta myydään nykyään 2000 nimen alla. Eli siis normaalia auton öljyä.

    Vaihtovälinä olen pitänyt noin 5 - 10 tuntia riippuen siitä minkälaista kyytiä pyörä on saanut. Omalla rauhallisella ajolla siis lähempänä tuota 10 tuntia. Joskus kun epäilen etteikö mun pärrä tosiaan kulje niin lainaan sitä sellaiselle henkilölle joka ihan oikeesti ajaa lujaa ja kas kummaa pääseehän sillä samaa vauhtia kun muutkin kärkikuskit. Tämmöisten ajokertojen jälkeen on syytä vaihtaa ö:t vähän aikaisemmin.

    Mutta pyörä on toiminut tällä öljyllä jo pitkään joten en näe mitään syytä vaihtaa sitä toiseen. Kytkinkin pelaa vielä hyvin vaikka pyörällä on otettu useampi sata lähtöä. Jääradalla oikeastaan ainoa kytkimen syöjä on juuri lähdöt. Kakkonen silmään (toiset lähtee ykkösellä) ja kaasu lähes auki ja kytkintä ylös.

    Mulla on uusi customi johon oon juuri vaihtamassa ensimmäistä kertaa öljyjä. Joten luin tätä treadia mielenkiinnolla. Se mihin lopuksi päädyn on vielä hakusessa. Teen ainakin yhden kokeen ihan omaksi iloksi. Eli en laita kokeeksi mitään MP öljyjä enkä delvakkia enkä sellin vastaavaa. Merkki kyllä tulee olemaan Mobil. Tämä siitä syystä että erehdyin nuorena poikana kokeilemaan Castrolit ja olipahan sotku venttiilikoneistossa. Ihmeellistä harmaata köhnää täynnä. Sitten kokeilin muutamat muut öljyt ja lopuksi päädyin Mobiliin ja olen sillä ajellut ongelmitta 82 vuodesta saakka.

    Jos teidän pyörät toimiin delvacilla niin hyvä. Miksi vaihtaa muuhun. Mun kustomi ei ainakaa pelaa orkkisöljyillä yhtään paremmin kuin ytsi Mobil Super 2000 10W40 öljyllä.

    Kun koeajot on tehty customilla niin palailen taas asiaan.
    Viimeksi muokannut: cheekyman62; 29.05.2014 klo 02:10.
Sivu: 75 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2565737475767785 ... ViimeinenViimeinen