Mulla myös suositus 10W-40, tuo 15W-40 pelaa hyvin, 10W toimisi pakkasella paremmin, mutta ei tarvetta.(keitsi @ Huhti. 21 2010,17:45) kirjoitti
1400 on käytännössä lähes samaa kuin MX.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Mikä on lämpötila, missä Delvac 15W40 litkulla kehtaa vielä kylmästarttia pyörän ilman että näkee painajaisia moottorin kulumisesta?
EDIT: löysin sussu gs500e manuskasta vastaavan taulukon... tuon mukaan jopa -15c pitäis mennä 15W40.
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
Tuossa esim taulukko: http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...%201991-94.pdf(keitsi @ Huhti. 23 2010,12:16) kirjoitti
sivu 36. -5c pakkasille asti olisi tuon mukaan 15W-öljy soveltuva. Ja ei väliä onko superhypersuperbike 15W vai delvac 15W
edit: -08 suzukin manuaalissa sanotaan että 15W-40 olisi käypää tavaraa vielä -15 keleille asti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Vaihdoin kauden lopussa Delvacit MXät sisään 900ccm rivikakkoseen ja nyt keväällä lähellä nollaa on käynnistyminen kyllä jonkin verran laiskempaa kuin edellisillä castrol rs(5w-40?) öljyillä. Itseasiassa akkukin piti uusia, mutta ei se nyt mitenkään iloisesti pyöritä uudellakaan akulla kylminä aamuina.
Mopoton
Dodii. MX:ät lirautin cebariin keskiviikkona ja lyhyen koeajon (pyörä vielä seisonnassa vappuun asti) perusteella kytkintuntuma muuttu inhimillisemmäksi. Vaihteet meni ennenkin ongelmitta sisään eikä sillä saralla ole muutosta havaittavissa. Mites tuo vaihtoväli, ihan normaalissa katuajossa? Noin halpaa hupia kuitenkin niin ei kannattane pitkiä aikoja samoilla litkuilla velloa?
CBR 600F -96
Ite olen vaihdellut n. 7000 km välein...
Haarukka tuntuu keskustelujen perusteella olevan 3000 - 10.000 km, rata-ajeliat on sitten erikseen.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Huoltokirjastahan se selviää, cebarissa taitaa 12tkm olla tehtaan suositus. Mutta saahan niitä vaihtaa vaikka 1tkm välein jos sille tuntuu, delvacilla se ei tule niin kalliiksikaan(pikku_timppa @ Huhti. 23 2010,20:35) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Öööö... Miten niin ei kannata? Eikös se kannattavuus korostu juuri pitkillä vaihtoväleillä?(pikku_timppa @ Huhti. 23 2010,20:35) kirjoitti
Mulla on vaihtovälinä 10000km, ja MX on toiminut ihan hyvin viimeisille kilometreille asti, enkä usko, että mitään mullistavaa tapahtuisi vaikka ajelis muutaman tonnin pitemmällekin.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Eikon olin lukevinani jostain että vacci "pesee" konetta ja ekan käyttökerran öljyt kannattais vaihtaa huomattavankin lyhyen ajan jälkeen?
CBR 600F -96
Voiko delvac pestä männänrenkaat pois koneesta?
Ite laittaisin kyllä uudet tilalle.Näin säästyisi aikaa enempi ajamiseen.
Joo, tämä on ollut Vaccilaisilla tapana, ettei irronnut noki ym. tukkisi putkia.(pikku_timppa @ Huhti. 24 2010,16:47) kirjoitti
Tämä oli nyt epätieteellisesti selitetty, mutta suunnilleen 1000 km kohdalla on suodin + Vacci 1. käyttökerralla vaihettu.
Suraavakin norm. vaihto Vacci on tummaa, mutta sit onkin kirkasta. Tämä perustuu omaan kokemukseen 3 erillaisesta pyörästä (nuo 2 alla, ja Bandit 1200 -03).
Samallaista on tutut kertoneet omistaan, just vaihettiin Kawa ER500 -95, ensi viikolla raporttia...
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
MX vaccilla ajettu 30 kilsaa nytvanhalla suodattimella ja vaihto 1000 km jälkeen
![]()
Ikävä kyllä näin voi käydä. Uudenaikaiseen bensiinimoottoriin kertyy kaikenlaista töhkää, varsinkin kun nykyaikaiset ruiskut polttaa optimisäädöillä huippunykyaikaista bensiiniä epäpuhtaasti. Moottori on täynnä mustaa pikeä mutta sitä ei silmällä näe vaikka koneen purkaisi, ainoastaan delvac voi sen irroittaa. Jotkut vääräleuat on sanoneet että delvac mustuu nopeasti vain siksi että sen ominaisuudet heikkenee mutta se ei pidä paikkaansa. Se absorboi lian moottorin sisältä (siis sen mitä ei näe vaikka koneen purkaisi) ja siinä samassa saattaa mennä pari männänrengasta. Jos männänrenkaat sattuu delvacin mukana menemään niin kannattaa uudet laittaa dieselmännistä, ne kestää delvaccia paremmin. Kubota esim. tekee delvac kestäviä männänrenkaita.(polip @ Huhti. 24 2010,17:03) kirjoitti
KTM
Busaan ei kehtoo delvaccia lorautella, joten nekin öljyt meni onneksi hyötykäyttöön eli kaverin "uuteen" pyörään CBR1000F -93:seen.
Ja hyvin tuntu vaihteet loksahtelevan paikoilleen, ainakin paremmin kuin muutaman vuoden seisoneilla hondan gn4:silla...
Tonnin päästä uudet öljyt ja suodatin sitten sisään. Nyt meni pelkät öljyt.
- Pasi
Meni toiset MX:t zetorin sisään jo reilun 500km:n jälkeen ja mustaahan se eka satsi oli.
Kivasti on kyllä toiminut ja kytkimen ja askin toiminta kenties jopa havaittavasti parantunut. *![]()
Ducati 750 SS -04
(Kawasaki ZZR-1100 -93, Suzuki PV50 -90)
Huoh. Jos et parempaan trollailuun pysty, niin jätä yrittämättä.(polip @ Huhti. 24 2010,17:03) kirjoitti
Jos ei busaan kehtaa delvaccia niin mikä on parempi öljy mitä uskaltaa käyttää? Ajattelin tällä viikolla vaihtaa K8 busaan delvacit, raportoin sitten miten toimii. En tiedä uskallanko tunnustaa jos kone leipoo delvaccien takia heti kiinni.(_paffa @ Huhti. 25 2010,22:45) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tänään kaadoin Delvac MX:t Yamaha FZS tonniseeni.
<1000km olis tarkotus ajella ja sitte taas uudet sisään + suodatin.
Ainakin lyhyellä koeajolla vaihteet ja kytkin toimi miellyttävän tarkasti. Saapa nähdä miten vacit toimii jatkossa. Tuskin huonosti.
Pikku kawa, VN800, tahmaa noita vaihteita ilmeisesti ihan luonnostaan.
Kokeilin viime syksynä Delvakkia... joutui ottamaan pois, kun alkoi lonksahtelemaan vielä pahemmin.
Kone sinänsä varmaankin tykkäis.
IL
FLHTCUI
Delvacit pyörineet nyt k8 busassa, kytkin ei luista, vaihteet toimii kuten ennenkin eikä moottori pidä sen enempää meteliä mitä MP-kuvaöljyillä. Ehkä se vielä laukeaa tässä pikimmiten, joten en kehu vielä sen enempää(jyk4 @ Huhti. 26 2010,01:41) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
eilen vaihdoin tavivacit uusiin kevätkesävacceihin eli samaa öljyä.. talvisilla kerkesin vähän ajella jo. taas 12r on kuin uusi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Mistäs ostatte delvacit? Itse käynyt nyt useamman liikkeen läpi ja MX 15-40 ei löydy mistäänKuka täällä hamstraa!!!
Löysin kyllä noita 4l kannuja mutta 20l pöntön ajattelin ostaa ja taapertaa kotiin purkki kainalossa
Niin ja mitä lähempänä Tuusulaa kauppa sijatsee niin sitä parempi
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Tuusulasta en tiedä mutta kysyisin IKH:sta Kehä-III:lta Tuupakasta, samoin saattaa löytyä esim K-Raudasta / K-maataloudesta, Tammer-Dieselistä Malmilta... ja kai sitä saa viimekädessä vaikka tilattua, ainakin Shellin öljyjä sai tilattua ihan mitä halusi.(tkard @ Touko. 17 2010,21:21) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Moi,(Staga @ Touko. 17 2010,21:46) kirjoitti
Juuri noista liikkeistä olen kysellyt ja loppu on
Mut pitää soittaa tuonne tammer dieseliin ja kysellä![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Viimeksi hain Paipis Centralbodenista Sipoosta. Pitäis hakee lisää, kun sama ölppä voitelee tuota enskahuolto- ja kuljetusauto Sprinteriäkin (Ja se imee noin puolet 20l pöntöstä kerralla).(tkard @ Touko. 17 2010,22:06) kirjoitti
On ainakin nääs lähempänä kuin Tammerdiesel...
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
No niin, tiedänpä tapauksen, jossa Delvacit koneessa useamman kerran ja nyt, tuhat kilometriä ajetuilla Delvaceilla päästelee sinistä savua. Kyseessä ei ole loppuunajettu laite ja kuutioita on 600.
En viitsi tarkemmin eritellä, saa asianomainen täsmentää jos haluaa...
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Tänään tuli 1000km täyteen ja meinasin vaihtaa ekat vacit uusiin, mutta nostin tikun, ja öljy oli kuin suoraan purkista, ei jälkeäkään noesta ym mömmöstä. Häh? Vai oliko sepossa jo valmiiks puhdas kone? Pitänee soittaa ex-omistajalle ja kysyä millä rasvalla on ajellut.
CBR 600F -96
Jep, jos kyseessä on konerikko niin tästä saamme syyttää delvaccia. Delvac rikkoo moottorit ja saa öljyn tulemaan pakoputken kautta pihalle(Tachometer @ Touko. 18 2010,19:36) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Moi, juu tuolta Paipis Centralbodenista olisin saanut delvakit, mutta kävin aamulla kääntymässä hessumobiilissa ja 20l tarttui mukaan.(TiTu @ Touko. 17 2010,23:17) kirjoitti
Nyt 150km ajettu ja mitään pahaa sanottavaa ei oleTonni olisi tarkoitus rullata ja sit vaihtaa uudet delvakit+ suodatin.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön