Sivu: 76 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2666747576777886 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2251:stä 2280:een 2806:sta
  1. #2251
    Kyllä tissit toimii paremmin kuin Delvac.
    - slipping and sliding since 1982 -
  2. #2252
    Niin piti vielä lisätä kyssäri.

    Mitäköhän viherpiipertäjät mahtaa sanoa jos risteily järjestetään ja laivan perässä kulkee leveä telvakkivana.
  3. #2253
    Lainaa cheekyman62 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on YZ250 vm. 90 pyörässä on lootassa Mobilin Super 10W40 (Siitä aikanaan kullanvärisestä pytystä aloitettiin).

    Jos teidän pyörät toimiin delvacilla niin hyvä. Miksi vaihtaa muuhun. Mun kustomi ei ainakaa pelaa orkkisöljyillä yhtään paremmin kuin ytsi Mobil Super 2000 10W40 öljyllä.
    Tiedän yhden XT660Z Teneren kotimaisen kuskin käyttävän samaa öljyä pyörässään ja kehuu miten hyvin kaikki toimii.

    Jokunen vuosi sitten mullakin oli kyseinen pyörä ja tuli aika paljon vaihdettua ajatuksia englannin suuntaan parin moottoripyörälähetin kanssa jotka työkseen ajaa 30-40tkm vuodessa. Heillä pyörät on työkaluja eikä rakkaita hinkkauksen kohteita joita kohdellaan hellästi ja antaumuksella kuin kipeetä tavaraa.

    Toisella pyörällä oli silloin ajettu noin 100tkm ja öljyinä käytetty sitä mitä halvimmalla milloinkin on saatu, eikä ole paljoa katottu onko ne auton vai mp:n öljyjä. 100tkm kohdalla ei moottorissa ollut mitään huomautettavaa, lievää öljyn syömistä alkoi silloin ilmetä. Viimeisen kerran postailtiin kun mittarissa oli 140tkm, koko aikana ei ole koneelle tehty muuta kun kaksi kertaa vaihdettu runkolaakerit mystisen korroosion takia. Tästä moni varmaan päättelee syyksi auton öljyt mutta eipä olekkaan, pari muutakin tapausta on tiedossa ja niissä ei ole käytetty muuta kun mp-öljyjä.

    Vaihteisto siinä pyörässä on toiminut normaalisti, samoin kytkin oli silloin oli vielä alkuperäinen, eikä senkään toiminnassa ollut moitittavaa. Heillä on siellä useita samanlaisia pyöriä ja Tenet on alkaneet syrjäyttämään vanhalla tekniikalla ja ominaisuuksilla olevat Transalpit. Niissäkin he käytti mitä öljyä milloinkin sattui saamaan joten sen osalta kokemusta ja näkemystä tuntuu olevan.

    Mä käytän edelleen niitä öljyjä jotka tuntuu toimivan moottorissa ja vaihteistossa, merkkiin ja etikettiin katsomatta. Jokainen tavallaan ja suotakoot se vapaus heille, aivan kuten niille jotka pyyhkii takapuolensakin testeissä parhaaksi todettuun, ja oman pyörämerkin suosittelemaan vessapaperiin

    EDIT: Kävin juuri katsomassa viimeisen päivityksen pyörälähetin kilsoista, nyt -09 Teneressä on takana 200tkm. Pitäisi varmaan heittää postia ja kysyä onko koneelle vieläkään tehty mitään ja onko käytössä edelleen mitä milloinkin öljyä.
    Viimeksi muokannut: Koheltaja; 30.05.2014 klo 09:32.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #2254
    Lainaa Saskia kirjoitti Katso viesti
    Nyt olis vähän kokemusta Delvac MX15W-40 ja SevenFiftyn liitosta, lyhyestä sellaisesta. Kun tulin ensimmäiseltä lenkiltä Delvacin vaihdon jälkeen, kuulostelin Hondan käyvän hiukan normaalia karheammin ja epätasaisemmin tyhjäkäyntiä, ja lenkillä 1-2 ja 2-3 -vaihdotkin karahtelivat kuin ennen. No, eipä tuo liene ongelma, tuumin.
    Sitten oli vuorossa EA- koulutusta muutaman kymmenen kilometrin päässä olevalla lentokentällä, ja selvästi ensimmäistä lenkkiä lämpimämmässä kelissä. Siellä hiukan alkoi tapahtua: oman suorituksen vuoroa odoteltiin koneet käynnissä, ja ilmajäähdytteinen SF tietysti lämpeni kuten ilmajäähdytteinen lämpenee paikallaan ollessa, ja sitten ei enää vapaata meinannutkaan löytyä, ja jos löytyikin niin vapaan merkkivalo ei syttynyt. Tästä pyörä taas päätteli ettei vaihde olekaan vapaalla, joten kun potkaisi sivutuen alas, kone sammui. Noin 10-15 minuutin tauon jälkeen kaikki toimi taas hetken normaalisti, kunnes kone lämpeni, jolloin samat vaivat toistuivat. Kotimatkalla vaihteiden toiminta oli mielestäni normaalia jäykempää, ja kun kotipihalla oli taas vapaan löytämisessä ongelmia, oli ratkaisu selvä: Delvacit samoin tein ulos, huollosta kannu Hondan Gn3- öljyä ja suodatin tilalle. Tämän jälkeen ei näissä helteissäkään ole ollut mitään ongelmia vapaan eikä vapaa-valon kanssa, vaihteet toimivat höyhenenkevyesti, tosin se 1-2 ja 2-3 -väli aina vaan karahtelevat, mut se taitaa olla ominaisuus eikä ongelma. Tyhjäkäynti on myös nyt tasaista, ei aaltoilevaa eikä rohisevaa. Joten ainakaan minä en tule enää laittamaan Delvacia pyörääni, toiset saavat tehdä miten haluavat.
    Kone lienee vuosien mittaan karstoittunut ja kun sinne pisti pesevää öljyä, niin töhnät lähtivät liikkeelle. Sixsevenissähän on hydraulinen ventiilintasaus eli se paljon epäpuhtautta sisältänyt öljy vaikutti myös niihin ventiilin välyksiin. Töhnät tulivat delvaccien mukana pois ja nyt tuo Hondan oma öljy sitten sain kunnian. Omassa Deuvilessä kyllä Hondan ölppä pelaa huonommin kuin delvacci.Parasta aikaa koneessa on hondan öljyä, kun mopo kävi valtuutetussa huoltoliikkeessä ihan pitkän takuuajan varmistamiseksi. Ehkä tässä noilla ölpillä ajan vielä jonkin aikaa ja vaihdan Delvacit tilalle
  5. #2255
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Kone lienee vuosien mittaan karstoittunut ja kun sinne pisti pesevää öljyä, niin töhnät lähtivät liikkeelle. Sixsevenissähän on hydraulinen ventiilintasaus eli se paljon epäpuhtautta sisältänyt öljy vaikutti myös niihin ventiilin välyksiin. Töhnät tulivat delvaccien mukana pois ja nyt tuo Hondan oma öljy sitten sain kunnian. Omassa Deuvilessä kyllä Hondan ölppä pelaa huonommin kuin delvacci.Parasta aikaa koneessa on hondan öljyä, kun mopo kävi valtuutetussa huoltoliikkeessä ihan pitkän takuuajan varmistamiseksi. Ehkä tässä noilla ölpillä ajan vielä jonkin aikaa ja vaihdan Delvacit tilalle
    Kävi kyllä tuokin ajatus mielessä, mutta kun muutaman sadan kilometrin ajon, ja kertomieni ongelmien jälkeen vaihdoin öljyt, ulostullut Delvac oli aivan kirkasta. Jos oli saanut töhnät liikkeelle, ei ainakaan tuonut niitä ulos. Ajan "oikeiden" motoristien mittapuulla todella vähän, mutta olen silti vaihtanut öljyt kerran vuodessa, enkä koskaan ole saanut ulos likaisen näköistä öljyä (vrt. autot 10-15tkm, traktorit 150-400 tuntia), eli eipä siellä aiemmissa öljyissäkään liene pahemmin epäpuhtautta ollut.

    Mulla ei todellakaan ole mitään tieteellistä näyttöä mistään, mutta ennen delvacia olen käyttänyt ainakin Hondan, Castrolin ja Motulin mp-öljyjä, eikä vapaa tai sen merkkivalo ole noiden öljyjen koneessa ollessa kadonneet. Voihan olla, että koneeseen on tullut joku vika joka pikkuhiljaa alkaa esittää em. oireita, mutta ainakin nyt pyörä toimii Hondan öljyillä moitteettomasti. Tulevaisuuden ennustaminen on kuitenkin tunnetusti vaikeaa......
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  6. #2256
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Kone lienee vuosien mittaan karstoittunut ja kun sinne pisti pesevää öljyä, niin töhnät lähtivät liikkeelle. Sixsevenissähän on hydraulinen ventiilintasaus eli se paljon epäpuhtautta sisältänyt öljy vaikutti myös niihin ventiilin välyksiin:
    Ja mitenkäs kuvittelemasi venttiilien välyksien muuttuminen vaikuttaisi kerrottuun vaihteiston toiminta-ongelmaan?

    Kerro vielä mikä "lienee" moottorin on vuosien mukaan karstoittanut? Mitä sitten, jos kone ei ollutkaan karstoittunut? Irroittiko delvac silloin mutu-tontun (sinun) vaipat, ja ne muuttuivat karstan omaiseksi hutuksi?

    Tarkenna myös, eivätkö muut öljyt (kuin delvac) pidä moottoria puhtaana? Kertomasi mukaan delvac on pesevä öljy. Mikä öljy nykyään ei ole puhdistava?

    Muistaakseni (en jaksa tarkastaa) olet myös kertonut että delvac on lisäaineeton öljy (mitä helvettiä se onkaan). Onko tuo aine siis raakaöljyä?

    Höpöhöpö noita sinun luulojasi. Tässä ketjussa toistat taas kerran samoja diipa-daapojasi vailla pienintäkään tietoa asiasta.
    Viimeksi muokannut: vma; 01.06.2014 klo 01:20.
  7. #2257
    Karstoittumisesta kun puhutaan niin silloin on kyse venttiilien/kannen sekä männän päälisen karstoittumisesta, siis niistä pinnoista jotka on tekemisissä palotapahtuman kanssa. Mikään öljy ei tee sitä ihmettä että poistaisi karstat noista pinnoista, ainoa millä ne lähtee on koneen purku ja mekaaninen poisto.

    Se että öljytila alkaa pikeentymään ja keräämään sakkaa rakenteisiin, on aivan eri asia kun karstoittuminen
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #2258
    En nyt millään jaksaisi alkaa selaamaan koko viestiketjua läpi. Mitkä on oleellisemmat erot MX-15w40 ja 1400-15w40 välillä?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #2259
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    En nyt millään jaksaisi alkaa selaamaan koko viestiketjua läpi. Mitkä on oleellisemmat erot MX-15w40 ja 1400-15w40 välillä?
    http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/default.aspx
  10. #2260
    Speksit on jo kateltu, lähinnä onko niissä mitään käytännön eroa, ihan sama kumpaa käyttää?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #2261
    Olen käyttänyt Super 1400:aa Suzukissa (ilma) ja Hondassa (vesi) kun MX:ää ei ole ollut saatavilla, tuntuu toimivan. Ajettu useita kymmeniä tkm ja välillä käytetty nokat levällään; siistissä kunnossa olleet.

    Kuumana käy vähän luiruna, mutta noinpahan taas livahti tänäkin vuonna koneisiin. Vaihtovälinä olen pitänyt maksimissaan n. 10tkm, siinä vaiheessa on ihan mustaa tököttiä; puolestaan 3..5 tkm ei paljon ehdi väriä vaihtamaan.
  12. #2262
    Lainaa cheekyman62 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on YZ250 vm. 90 pyörässä on lootassa Mobilin Super 10W40 (Siitä aikanaan kullanvärisestä pytystä aloitettiin). Olen käyttänyt kyseistä öljyä pyörässä noin vuodesta 1996 saakka. Yhtään osaa ei ole vaihdelaatikkoon tarvinnut ostaa. Pyrällä ajetaan pelkästään jäällä, joten käskytys on aika surutonta, kun mennään lähes koko ajan hana auki. Pyörää on piristetty hieman ja se kiertää noin 1000 enemmän kuin vakio, eli aika lievä piristys.

    Niille lukijoille jotka vielä tavaavat tuota öljymerkkiä niin kyseistä tuotetta myydään nykyään 2000 nimen alla. Eli siis normaalia auton öljyä.

    Vaihtovälinä olen pitänyt noin 5 - 10 tuntia riippuen siitä minkälaista kyytiä pyörä on saanut. Omalla rauhallisella ajolla siis lähempänä tuota 10 tuntia. Joskus kun epäilen etteikö mun pärrä tosiaan kulje niin lainaan sitä sellaiselle henkilölle joka ihan oikeesti ajaa lujaa ja kas kummaa pääseehän sillä samaa vauhtia kun muutkin kärkikuskit. Tämmöisten ajokertojen jälkeen on syytä vaihtaa ö:t vähän aikaisemmin.

    Mutta pyörä on toiminut tällä öljyllä jo pitkään joten en näe mitään syytä vaihtaa sitä toiseen. Kytkinkin pelaa vielä hyvin vaikka pyörällä on otettu useampi sata lähtöä. Jääradalla oikeastaan ainoa kytkimen syöjä on juuri lähdöt. Kakkonen silmään (toiset lähtee ykkösellä) ja kaasu lähes auki ja kytkintä ylös.
    Mielenkiintoista tietoa, tosin kun lukee Yamahan käyttöohjekirjan niin näihin päiviin asti YZ:n laatikon öljyvaatimuksena on 10W-30 API SE, eli jokseenkin mikä tahansa vuoden 1971 jälkeen valmistettu moottoriöljyksi nimetty öljytuote kelpaa siihen kunhan vain pysytään oikealla viskositeettialueella.
  13. #2263
    Tähänkin ketjuun jo joskus kirjoittelin kuinka hyvin MX toimi ex. ZR-7S, niin nythän ne meni samat eliksiirit nykyiseen Hondaankin. Vuotuiset ajomäärät sen verran pikkaset ja aina kauden päätteeksi tulee ölpät vaihdettua, niin näillä nyt mennään. Sama MX se toimii muuten meitin as.autonkin 2.5d, joten aika "oikeaankin" käyttöön tuota MX on meillä siis käytetty, eikä tartte tallissakaan säilytellä montaa purkkia eri mömmöjä eri vermeille
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #2264
    Osaisko joku kertoa mikä pulju tuota Delvaccia myy Treen seudulla muukin kuin motonet ?

    Vertailu hintaa kaipaan tuolle motonetin 79,90/20L tonkalle .. 1400 kyseessä , Mx siellä vain 4L kannuissa ja 25€ eli tyyristä.
  15. #2265
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Siellä on myös Motox 15W-40 viiden litran kannu 14,90€
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #2266
    Tampereen seudulla Motonetin lisäksi myyvät Delvaccia isojoen konehalli http://www.ikh.fi/Tampere ja Keskon maatalousmyymälät, yksi on siinä Pirkkahallia vastapäätä. MX:n hinta lienee 20 litran pytyssä luokaa 85 eur
    Näyttää nettisivun mukaan olevan hinta nyt IHK:lla 89 eur, tarjouksessa välillä on ollut 4-5 eur halvempaa.
    Viimeksi muokannut: battaglin; 16.06.2014 klo 16:12.
  17. #2267
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Koska en halua käynnistää elämää suurempaa keskustelua eri öljyjen hyvyydestä, huonoudesta, vaahtoamisesta, haihtumisesta, vettymisestä tmv, kysyn vain: Mitä otsikon mukaista Delvacin tyyppiä olette mopossa käyttäneet? Oma järki ja tuoteseloste (LINKKI ) sanoisi notta MXää?
    Myöhästyneet kymmenvuotis- syntymäpäivä (6.6.2004) onnittelut Delvac ketju.
  18. #2268
    Lainaa Pemari-Kalle kirjoitti Katso viesti
    Myöhästyneet kymmenvuotis- syntymäpäivä (6.6.2004) onnittelut Delvac ketju.
    Aihe on selvästi ollut rakas! (nimimerkillä: Yhä edelleen Delvac'illa mennään)
    <p>2002-2014</p>
  19. #2269
    Saakohan Nesteen Gammaa, Alfaa tai Betaa vielä jostain?
  20. #2270
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Tampereen seudulla Motonetin lisäksi myyvät Delvaccia isojoen konehalli http://www.ikh.fi/Tampere ja Keskon maatalousmyymälät, yksi on siinä Pirkkahallia vastapäätä. MX:n hinta lienee 20 litran pytyssä luokaa 85 eur
    Näyttää nettisivun mukaan olevan hinta nyt IHK:lla 89 eur, tarjouksessa välillä on ollut 4-5 eur halvempaa.
    Juu en jaksanu sitten enempää metsästää ja hain ton 89€ MX pöntön .. seuraillaan porsiiko motti heti

    Toi Motox kyllä houkutti hinnallaan 54,90€/20L ja niinkin hyvä luokitus kuin API SL(1400 D:lläkin "vain" SJ) , mutta raskaankaluston märkäkytkinluokituksista ei mtn mainintaa kuten MX:llä on. Eli olisin voinut mopooni melkein mieluummin laittaa tuota Motoxia jos olisi ollut "vain" SJ , sillä kun ilmeisesti kytkimen luistoa ei tarvi pelätä , mutta tuon SL:n kylkeen mieluusti haluaisi jonkun maininnan märkäkytkin touhuista tyyliin Caterpillar TO-2 tai Allison C4.

    Tod.näk. turhaa vainoharhaa ja Motoxi pelittäisi varmaan ihan ok.
  21. #2271
    tässä itte ollu nyt vähän puolesta ja vastaa mutta nyt kokoilen seuraavaksi jotain muuuta taas...
    nykyisillä delvaceilla ajettu vajaa 2000km ja taas vaihteet kangertelee ja nokkaketju pitää ikävää soundia,en tie sit olisko ketju jo niin venynyt mut kuitenkin nuo uusien öljyjyen vaihto autto viimeksi selvästi mutta en kyllä jatkuvasti jaksa vaihtaa 2000km välein
    Motulkaan ei mielestäni ollut kummonen mut ehkä se olis castrolin paikka.
    Horo Elää !
  22. #2272
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Motulkaan ei mielestäni ollut kummonen mut ehkä se olis castrolin paikka.
    Kahdessa eri pyörässä Castrolin 10w40 aiheutti minulla vaihteiden takkuilua suunnilleen heti vaihdosta alkaen, joten sitä en tarjoaisi ratkaisuksi. Laitoin tilalle Bel-Ray EXS 10W50 -täyssynteettistä aiemman hyvän kokemuksen vuoksi, ja takkuisuus poistui. Toki tuota saa suunnilleen neljä litraa sillä rahalla kun delvaccia 20 litraa, mutta kukin tehköön omat valintansa.
  23. #2273
    Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
    Amerikkaa
  24. #2274
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    tässä itte ollu nyt vähän puolesta ja vastaa mutta nyt kokoilen seuraavaksi jotain muuuta taas...
    nykyisillä delvaceilla ajettu vajaa 2000km ja taas vaihteet kangertelee ja nokkaketju pitää ikävää soundia,en tie sit olisko ketju jo niin venynyt mut kuitenkin nuo uusien öljyjyen vaihto autto viimeksi selvästi mutta en kyllä jatkuvasti jaksa vaihtaa 2000km välein
    Motulkaan ei mielestäni ollut kummonen mut ehkä se olis castrolin paikka.
    Ongelma jossain muualla kun öljyssä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  25. #2275
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ongelma jossain muualla kun öljyssä.
    vaihteiden kangertelu jokatapauksessa on öljyistä kiinni,viimeksi aivan sama ilmiö kun öljyt olivat pyörineet sen pari tonnia.
    Horo Elää !
  26. #2276
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    vaihteiden kangertelu jokatapauksessa on öljyistä kiinni,viimeksi aivan sama ilmiö kun öljyt olivat pyörineet sen pari tonnia.
    Mitä tarkasti ottaen tarkoitat vaihteiden kangertelulla? Jos ajat paljon taajamissa ja liutat kytkintä tai seisot valoissa kytkin vedettynä, niin jo silloin Delvac on väärä valinta. Delvac ei sisällä kitkaa vähentävää lisäaineistusta, joten kytkin puree kuin tauti eikä luista. Varsinkin kitkapintojen lämmetessä oire sen kun lisääntyy. Tai onko normaaliajossa ongelmia vaihtamisen kanssa?

    Jos öljyn sekaan pääsee bensaa. Esim. rikastin jää päälle tai muita vastaavia vikoja, niin silloin kytkin ei halua irroittaa kunnolla.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  27. #2277
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jännä juttuhan on se, että tavan mopoissa on abaut samanlaiset kytkimet ja vaihdelaatikot. Kytkimen teräslevyt on terästä ja massalevyt korkkipuupohjaiset. Ja se laatikko, oikeesti onko mitään mekaanisesti erilaista ratkaisua. Ja sit öljy toimii tai ei toimi. Joopajooo. Väitän että kytkinrempan jälkeen siinä tavan mopossa voi käyttää mitä vaan öljyä. Munki RF:ssä alko vapaallesaannin ongelmat kuumana ja kytkimen kantaminen (=sama ongelma) kun meni Delvakit sisään. Kytkimestä löytykin sitte kitkalevyt joista massapalat tippuu tallin lattialle. Levyjen uusimisen jälkeen ei ole ollutkaan mitään ongelmaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #2278
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Delvac ei sisällä kitkaa vähentävää lisäaineistusta,
    Kyllä sisältää. Se on voiteluöljy, sen tehtävä on vähentää kitkaa, joten myös friction modifiereita on öljyssä käytetty ihan samalla tapaa kuin muissakin voiteluöljyissä. Lisäksi Delvacilla on ainakin jonkinlaisia vaihteistoluokituksia, joten luultavasti noita korkeassa lämpötilassa ja paineessa aktivoituvia kitkanvähentäjiä on enemmän kuin normaalissa auton moottoriöljyssä.
    Superbike #7
  29. #2279
    jeps.
    täytyypä jussina ottaa kytkin auki ja vähän tarkastella miltä näyttää.
    vaihteiden kangertelulla tarkoitin että kun on uudet öljyt niin vaihde menee silmään äänettömästi.
    onhan tuossa jo 78tkm mittarissa eikä tietoa koska kytkintä rempattu.
    Horo Elää !
  30.  
  31. #2280
    Delvacit testiajettu eikä mtn negatiivista sanottavaa . Kytkin tuntumassa ei suurta eroa Motulin 5000 mitkä valuttelin veks, mutta vaihteet menee pehmeämmin varsinkin pienempään suuntaan .. uskottava se on!

    En ole ikinä ollut puolesta enkä vastaan noita ja pitkäksi aikaa unohtunut koko kokeilu. Muissa mopoissa en siis ole käyttänyt, mutta 1400 zetoriin on nyt kokeiltu ja jatkossakin hän saa kyseistä voitelua sisuksiinsa.
Sivu: 76 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2666747576777886 ... ViimeinenViimeinen