Sivu: 16 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516171826 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 823:sta
  1. #451
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kappas vaan, ei nyt tuota olisi heti uskonut... Jälkiviisaana jännitemittari olisi varmaan paljastanut tilanteen muutenkin.

    Mitä tuohon healeriin tulee, niin kannattaa miettiä ajotavan mukaan mihin säätää. Itse laitoin yhteen pyörään healerin ratastuksia vaihtaessa ensin niin että mittari oli gps-tarkkuudessa... Tämä oli poliisinpelkoiselle virhe, kun kuitenkin oli ensin kaksi vuotta opetellut ajamaan mittarin mukaan rajoitus +20. Lopputulema oli se, että säädin mittarivirheen samaksi kuin vakioväleillä.

    Joo eipä tainnut vika ollakkaan siinä. eilen hain mopetin seisonnasta ja ajekin kotia kohti (70km) tänä aamuna ajattelin että käyn heittää pikku lenkin niin kappas kummaa mopo ei sano mitään...prkl..pikkasne yritti ja se oli siinä. eli joku siellä syö virtaa mutta mikä talvella laitoin uudet tulpat,rattaat,speedon. nyt on speedos lukemat -9,9 ja nopeus oli tauluun ajettuna 77km/H ja mittari näytti 85km/h vielä pitäs pikkase säätää. tosin en ole vielä millää gps ohjelmalla liikenteessä kokeillut
  2. #452
    Kannattaa kyllä tarkistaa tuo speedon kalibrointi gps:llä tai autolla jonka mittarivirhe tunnetaan varmasti, nimittäin ainakin VT12 taulu Tampereelta Lahteen päin lähtiessä näyttää ainakin meikäläisen pyörälle ihan mitä sattuu vähän riippuen siitä missä kohtaa kaistaa sattuu anturiin ajamaan.
  3. #453
    Jos jollain on keväthuoltoa varten tulppien tarve FZ1:een niin vilaskaa myyntipalstaa. Tilasin Iridiumit kun luulin tulpissa olevan vikaa mutta olinkin kytkenyt akkua vaihtaessa PC:n päin honkia Eli joutilaana olisi setti.

    Ja jotta ei mennä ihan ohi aiheesta, niin tarviiko speedohealeria kalibroida akun irroituksen jälkeen uudestaan?
    2007 Suzuki Intruder 1500
  4. #454
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa kyllä tarkistaa tuo speedon kalibrointi gps:llä tai autolla jonka mittarivirhe tunnetaan varmasti, nimittäin ainakin VT12 taulu Tampereelta Lahteen päin lähtiessä näyttää ainakin meikäläisen pyörälle ihan mitä sattuu vähän riippuen siitä missä kohtaa kaistaa sattuu anturiin ajamaan.

    Joo tänään tuli ladattua luuriin kunnon nopeus ohjelma ja sain kaikki kohilleen. peräti 1km/h valehtelee mutta veikkaan että menee mobiilidatan piikkiin kun en saanu tasa lukemia ja pyörän akussa taisi olla se vika kun hain TAAS uuden akun jonka hapotin itse ja aamulla pyörä lähti kuin palmun alta
  5. #455
    Kiinnostaisko ketään tyylikkäät kaatumaraudat? Itsetehdyt, puhallettu valmiiksi, ei vaadi kuin maalit niskaan ja ready to rock, kuvia saa toki.
    Myös akran slipari löytynee vielä, hieman lyhennetty, hyvä kunto.

    Soita tai txt: o5o4o73495 / Ilu
  6. #456
    Palataas taas tähän speedohealer palikkaan. onko tosi että jos säätää esim yhden pykälän alemmas tota lukua niin heitto on jopa 30km/h mittarissa? itellä on nyt säätö -10.3 ja se näyttää gps mukaan 2km/h heittoa. jos laitan tosiaan sitä pykälän esim -10,2 niin heitto on 34km/h
  7. #457
    taisit samalla laittaa maileiksi mittayksikön
    Yamaha mt-09
  8. #458
    Lainaa z750z kirjoitti Katso viesti
    Palataas taas tähän speedohealer palikkaan. onko tosi että jos säätää esim yhden pykälän alemmas tota lukua niin heitto on jopa 30km/h mittarissa? itellä on nyt säätö -10.3 ja se näyttää gps mukaan 2km/h heittoa. jos laitan tosiaan sitä pykälän esim -10,2 niin heitto on 34km/h
    Eihän tossa oo mtn tolkkua.. prosenteissahan se säätö on
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  9. #459
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Eihän tossa oo mtn tolkkua.. prosenteissahan se säätö on
    No näin minäki ajattelin. ei ainakaa mittarissa ole mailit päällä paska koko speedo. en olis ostanu jos olisin tienny että tämmönen säätäminen...tai sitte en vaan osaa
  10. #460
    ^ Oudon käytöksen olet siitä kyllä esiin saanut. Siinähän on kyllä tuo mailien ja kilometrien välinen konversiotila, mutta ei senkään ihan noin paljon pitäisi heittää.

    Suosittelisin, että nollaat speedon tehdasasetuksiin, ja käyt nollakalibroinnilla tarkistamassa mittarivirheen. Jos mahdollista, niin aja gps:n mukaan 100km/h ja katso mitä mittari näyttää. Sen jälkeen syötä nuo luvut healtechin nettisivuilla olevaan laskuriin, jolloin se kertoo tarkalleen mikä prosenttikorjaus pitää asettaa. Tai jos haluat että mittari on tarkimmillaan 80km/h nopeudessa, niin tee mittaus sillä.

    Jos se ei noilla eväillä toimi oikein, niin veikkaisin että laite on rikki.
  11. #461
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    ^ Oudon käytöksen olet siitä kyllä esiin saanut. Siinähän on kyllä tuo mailien ja kilometrien välinen konversiotila, mutta ei senkään ihan noin paljon pitäisi heittää.

    Suosittelisin, että nollaat speedon tehdasasetuksiin, ja käyt nollakalibroinnilla tarkistamassa mittarivirheen. Jos mahdollista, niin aja gps:n mukaan 100km/h ja katso mitä mittari näyttää. Sen jälkeen syötä nuo luvut healtechin nettisivuilla olevaan laskuriin, jolloin se kertoo tarkalleen mikä prosenttikorjaus pitää asettaa. Tai jos haluat että mittari on tarkimmillaan 80km/h nopeudessa, niin tee mittaus sillä.

    Jos se ei noilla eväillä toimi oikein, niin veikkaisin että laite on rikki.

    Joo täytyy kokeilla. kiitos neuvosta
  12. #462
    Joo lukasin ajan kanssa nuo ohjeet vielä läpi ja siellä oli tosiaan ne mailit päällä resetoin kaikki ja nakkasin lukemat ohjelmaan ja arvoksi anto -13% ja mittari näyttää 100/100km/h mites vaikuttaako toi matkamittariin miten? ihan niinkun jossaki joku olisi maininnut että näyttää pikkasen liian vähän? Sikäli mulle aivan sama kunhan toi nopeus on nyt vihdoin ja viimein oikein
  13. #463
    Lainaa z750z kirjoitti Katso viesti
    Joo lukasin ajan kanssa nuo ohjeet vielä läpi ja siellä oli tosiaan ne mailit päällä resetoin kaikki ja nakkasin lukemat ohjelmaan ja arvoksi anto -13% ja mittari näyttää 100/100km/h mites vaikuttaako toi matkamittariin miten? ihan niinkun jossaki joku olisi maininnut että näyttää pikkasen liian vähän? Sikäli mulle aivan sama kunhan toi nopeus on nyt vihdoin ja viimein oikein
    Vaikuttaa, kertyy kilsat n 5% vähemmän mitä todellisesti on ajettu.
    Omaan tuli muuteltua tuo arvo lähemmäs oikeata.
  14. #464
    Lainaa z750z kirjoitti Katso viesti
    Joo lukasin ajan kanssa nuo ohjeet vielä läpi ja siellä oli tosiaan ne mailit päällä resetoin kaikki ja nakkasin lukemat ohjelmaan ja arvoksi anto -13% ja mittari näyttää 100/100km/h mites vaikuttaako toi matkamittariin miten? ihan niinkun jossaki joku olisi maininnut että näyttää pikkasen liian vähän? Sikäli mulle aivan sama kunhan toi nopeus on nyt vihdoin ja viimein oikein
    Hyvähyvä, se auttaa kun lukee ohjeet.

    Matkamittarivirhe tosiaan muuttuu samassa suhteessa kuin nopeusmittarivirhekin. Käytännössähän siis tilanne on kaiketi se, että vakiovälityksillä nopeusmittari näyttää jonkin verran liikaa, ja matkamittari on kohtuullisen lähellä oikeaa. Nyt kun tuo säädetään siten, että nopeus näyttää tismalleen oikein, niin silloin matkamittari tosiaan hieman vähättelee. Tosin monissa pyörissä matkamittarikin on tehtaalta tullessa taipuvainen liioitteluun, joten aika merkityksetön tuo ero on. Voithan toki mitata senkin gps:llä jos kiinnostaa.
  15. #465
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hyvähyvä, se auttaa kun lukee ohjeet.

    Matkamittarivirhe tosiaan muuttuu samassa suhteessa kuin nopeusmittarivirhekin. Käytännössähän siis tilanne on kaiketi se, että vakiovälityksillä nopeusmittari näyttää jonkin verran liikaa, ja matkamittari on kohtuullisen lähellä oikeaa. Nyt kun tuo säädetään siten, että nopeus näyttää tismalleen oikein, niin silloin matkamittari tosiaan hieman vähättelee. Tosin monissa pyörissä matkamittarikin on tehtaalta tullessa taipuvainen liioitteluun, joten aika merkityksetön tuo ero on. Voithan toki mitata senkin gps:llä jos kiinnostaa.
    Jep osimoilleen näin
  16. #466
    Ookei. Kiitos näistä tiedoista sekä avusta tyhmällä piti mennä taas kantapään kautta
  17. #467
    Olenko liian anaali vai eikö tyhmä vain osaa?
    Tuli vaihdettua rattaat ja, luonnollisesti, irroitin takarenkaan. Nyt kun laitoin paikalleen ja kiristin ketjua, huomasin että jokin ei nyt oikee täsmää.
    Tässä kuvat (oik ja vas) eri puolilta swingiä, kiristys ruuvien kohdalta ja ne on eri etäisyydellä kun katsotaan pultin puolta. Mittasin kuitenkin etäisyyden swingin päästä eteenpäin ja tuon raon mistä akseli menee läpi. Ne on noin suunnilleen sama mitta ja urassa oleva mitta asteikko on about samassa kohdassa molemmilla puolilla.
    Onko tässä nyt joku vituillaan vai onko rengas suorassa?
  18. #468
    jarrun puolen kiristyspalikka on väärin päin, käännä sitä 90 astetta.
  19. #469
    Lainaa jalu78 kirjoitti Katso viesti
    jarrun puolen kiristyspalikka on väärin päin, käännä sitä 90 astetta.
    Nonni, olishan se pitäny arvata! Täytynee tehdä uudestaan aamusta, kiitos
  20. #470
    tulipas kahlattua tämäkin ketju läpi kun tuli hommattua tämmönen laitos talliin.
    Heti alkuu muutama kysymys että pääsee alkuun pyörän kanssa

    Mistä olette tilanneet alkuperäis varaosat pyörään? mieluiten euroopassa oleva putiikki.

    mistä saan selville pyörän todellisen vuosimallin koska pyörä myytiin 2010 mallina mutta on ylivuotinen
    ja epäilen pyörää -08 tai -09 malliksi ja onko noissa mitään muutoksia jos tilaa osia 2010 mukaan?

    sitten vielä mitäs renkaita tuohon kannattais käyttää? pyörä tulee rauhalliseen matka-ajoon.
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  21. #471
    Valmistusvuosi selviää VIN- koodilla. Syötä valmistenumero johonkin netin VIN-decoodereista niin saat tämän ja muutakin infoa pyörästäsi.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  22. #472
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Valmistusvuosi selviää VIN- koodilla. Syötä valmistenumero johonkin netin VIN-decoodereista niin saat tämän ja muutakin infoa pyörästäsi.
    jestas tämän vin koodin perusteella pyörä näyttäisi olevan 2007
    ja otteessa lukee 6/2010 ei huomautuksia ja ostin ensimmäiseltä omistajalta ajettu 6700km
    edellinen omistaja väitti kovasti ostaneensa pyörän 2010 ja luulleensa sitä 2010 malliksi
    huoltokirjassakin on rm heinon leima ja 1tkm huolto tehty samassapaikassa 9/2010
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  23. #473
    2008 revision
    The 2008 model is technically unchanged from 2007.

    2009 revision
    The 2009 model (introduced on September 08, 2008) is technically unchanged from 2007 and 2008.

    2010 revision
    The 2010 model (introduced on September 08, 2009) comes with revised ECU mapping to achieve improved throttle response in the low to mid-rpm range.

    Eipä noissa vuosien varrella juuri mitään ole muuttunutkaan.
  24. #474
    Lainaa make200 kirjoitti Katso viesti
    tulipas kahlattua tämäkin ketju läpi kun tuli hommattua tämmönen laitos talliin.
    Heti alkuu muutama kysymys että pääsee alkuun pyörän kanssa

    Mistä olette tilanneet alkuperäis varaosat pyörään? mieluiten euroopassa oleva putiikki.

    mistä saan selville pyörän todellisen vuosimallin koska pyörä myytiin 2010 mallina mutta on ylivuotinen
    ja epäilen pyörää -08 tai -09 malliksi ja onko noissa mitään muutoksia jos tilaa osia 2010 mukaan?

    sitten vielä mitäs renkaita tuohon kannattais käyttää? pyörä tulee rauhalliseen matka-ajoon.
    Rauhalliseen matka-ajoon voin suositella Misukan Pilot Road -sarjan kumeja. Itselläni tällä hetkellä PR3 alla ja hyvät on. Kestää kulutusta ja uskaltaa ajaa urheilullisemminkin. Hyvät myös sateella. Renkaat kannattaa tilailla Mynetmotosta. Tällä hetkellä taitaa olla markkinoilla jo nelossarjan versiot.

    Varaosia on ebay.co.uk ja ebay.de pullollaan. Eivät tosin ole pahan hintaisia Suomessakaan. Myös Louis de on ollut kätevä.
    2007 Suzuki Intruder 1500
  25. #475
    Lainaa GreyMyHound kirjoitti Katso viesti
    Rauhalliseen matka-ajoon voin suositella Misukan Pilot Road -sarjan kumeja. Itselläni tällä hetkellä PR3 alla ja hyvät on. Kestää kulutusta ja uskaltaa ajaa urheilullisemminkin. Hyvät myös sateella. Renkaat kannattaa tilailla Mynetmotosta. Tällä hetkellä taitaa olla markkinoilla jo nelossarjan versiot.

    Varaosia on ebay.co.uk ja ebay.de pullollaan. Eivät tosin ole pahan hintaisia Suomessakaan. Myös Louis de on ollut kätevä.

    jep nyt on PR3 tilauksessa mynetmotosta.

    Noitten varaosien suhteen on hondissa tottunu aina tilamaan davidsilverparts nimisestä puljusta kun aina tietää mitä sieltä tulee.
    ebaystä nyt kerran tilannut jarrupalat niin söivät takajarru levyn pilalle mitkä lie palat olivat
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  26. #476
    Moro montako kilometriä pääsee teidän vehkeillä ennenkuin alakaa bensavalo vilkkumaan.Itellä rupes vilkuttamaan jo 125km jälkeen yhtä tolppaa normi maantie ajoa.aika aikasessa vaiheessa mun mielestä?Pitäs joskus ajaa tankki kuivaks nii näkis paljoko siellä on todellisesti bensaa jäljellä.
  27. #477
    Lainaa jylppy81 kirjoitti Katso viesti
    Moro montako kilometriä pääsee teidän vehkeillä ennenkuin alakaa bensavalo vilkkumaan.
    Tänään piti oikein kokeilla ja pääsin noin 220-230km.
    En ole itse vielä kertaakaan ajanut tankkia tyhjäksi asti, mutta noin 50km on muistaakseni tullut ajettua "varatankilla".

    Itellä rupes vilkuttamaan jo 125km jälkeen yhtä tolppaa normi maantie ajoa.aika aikasessa vaiheessa mun mielestä?
    Samaa mieltä. Vilkuttaa ihan liian aikaisin. Vaikea uskoa että kulutuksesi olisi tuplat mitä itsellä.
    Yamaha FZ1-S -06
  28. #478
    Lainaa RRafu kirjoitti Katso viesti
    Tänään piti oikein kokeilla ja pääsin noin 220-230km.
    En ole itse vielä kertaakaan ajanut tankkia tyhjäksi asti, mutta noin 50km on muistaakseni tullut ajettua "varatankilla".
    Luvut kuullostavat hyvin samankaltaisilta kuin mitä FZ8S:llä tuli itse saavutettua.

    Lainaa RRafu kirjoitti Katso viesti
    Vilkuttaa ihan liian aikaisin. Vaikea uskoa että kulutuksesi olisi tuplat mitä itsellä.
    Ainoa selitys "tuplakulutukselle" voisi olla se, että ruisku on vikatilassa lambdattomalla kartalla ja tuuppaa huolella rikasta seosta koko ajan. Luulisi tuon kyllä sitten vähän muutenkin oireilevan, ja vikavalonkin luulisi palavan.
  29. #479
    Siinä 7 litran kantturoissa näky toi kulutus olevan parin sadan kilometrin lenkillä reipasta ajoa välit -1 edessä.taitaa olla ihan normi luokkaa...
  30.  
  31. #480
    Tuo seitsemän litraa kuullostaa noilla lähtötiedoilla ihan järkevältä. Vaan jos kulutus on seitsemän ja bensavalo alkaa vilkkua 135km jälkeen niin jossain on vikaa, olkoon sitten bensamittarissa...
Sivu: 16 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516171826 ... ViimeinenViimeinen