Morjees!
Stonga asiaa. onko porukka miten vaihellu FZ1-N stongaa täällä? itte tilasin netistä leveempää stongaa ja siihen kiinike palat eriksee. osasin jo odottaa että minun tuurilla stonga ei käy ja yllätys yllätys...piuhat ei riitä / yllä.
Elikkä mistä tähän sais leveempää stongaa että piuhat yltäs perille asti?
Myynnissä on siis käyttämätön putkenpätkä jos on tarves![]()
Onko muilla esiintyny: On (ilmeisesti) vettä tullu öljyn sekaan jonkin verran ja nyt ei puhuta ruskeesta vaahdosta mittalasin takan vaan selvä kirkas kerros öljyn päällä. En ole vielä vaihtanut öljyjä joten en osaa sanoa onko vettä vai bensaa, mutta on ollut nyt sateilla ulkosalla, niin mietin voiko olla mahdollista että jostain pääsee vettä sisään? 5000km tullu näillä öljyillä ja pyörä ollu itellä tän kesän, mutta ei oo ennen tätä esiintyny ko ongelmia. Kone mielestäni käy ihan normaalisti eikä lämmötkään nouse normaalia korkeemmalle?
Pientä nypyttämistä on ollut havaittavissa pinta kaasulla koko ajokauden mutta se kuulunee asiaan.
Empä oo moisesta ennen kuullutkaan.
Onko sulla öljyntäyttökorkki kunnolla kiinni, oikeilla jenkoilla ja ehjä?
Kuulostaa aika omituiselta, että ei luulis olevan jäähdytysnestettäkään, tosin silloinhan se olisi jonkun väristä jos se sitä olisi. Öljyvuotoja ei näy missään?
Voisko joku ollut laittanut sitä vettä sinne?
Vaihda öljyt ja tässä tapauksessa suodatinkin ja tarkkaile tilannetta.
Moro.
Oiskohan tuo mahdollista että omassa FZ1 ännässä ois kytkin menny jo 27tkm kohdilla. Tuntuu aina kun rajummin kiihdyttää joko paikaltaan taikka vaikkapa reippaasta vauhdista 4-5 vaihteella niin kierrosten noustessa tarpeeksi(n 8000 rpm ->) niin alkaa joko takanen pyörimään tyhjää taikka kytkin luistamaan. Toisin sanoen huomaako tuon takarenkaan suttaamisen helposti kun ei perä ainakaan ala heittelemään tms. Oiskohan tuo asfaltti jo niin kylmä että sen takia pyörittää tyhjää? Muilla samantapaisia oireita? Koitin myös löysätä sitä kytkin vivun säätöä että ei vain kytkin kanstaisi ihan vähän mutta en jotenki usko että ois tuosta säädöstä kiinni, muutenhan se luistais koko ajan. Lisäksi tämä"vika" on ilmaantunut vasta nyt syksyllä kun on kylmemmät tiet joten....
Onko muilla alkanu luistamaan takanen samalla lailla nyt syksyllä? Onkohan vaan omaa kuumoilua että muka kytkimessä vika..?
Kiitokset
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Muistaakseni pikkusen reilu pari sataa oli osien osuus öljyineen. Tossa meidän perheen kukkaruukussa on kellotettu takaselta 158 hv (pc, vapaavirtaussuodin, säädöt ja devilin slipari) ja ei se kaasulla sudi edes kolmosella jos edes kakkosellakaan, pakenee vaan pirusti. Helppo kykä vaihtaa, vaijerin säädössä saa olla tarkkana ettei jää kantamaan. Muista liottaa massalevyt öljyssä noin vuorokauden ennen paikalleen asentamista. Ja vaihda samalla sekä massa- että välilevyt. Väärä paikka säästellä rahaa. Me ostettiin välilevyt mp-hotellilta ja massalevyt kipastiin turun stormilta kun muualta ei löytynyt sillä kiireellä.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Siis kakkosella ei sudita?
Mulla ainaki lähtee pito kakkosella kun väännän kahvasta..ja ei luista kytkin..
ja kovemmissa vauhdeissa 4 sellakin on perä irronnut tiestä
Kiitos kattavasta vastauksesta
Silti mietityttää tuo pitohomma, alkanu kuitenki vasta nyt kylmillä keleillä, varsinki iltasin tekemään just tuota että kierrokset nousee mutta ei kiihdy samanlain ku kuuluis..
Vaan jos se on tuo kytkin lopussa niin talvella hyvä aika rassata ja värkätä kuntoon, keväällä sitten säädellä vaijeri lopulliseen asentoon ettei varmasti jää kantamaan..
Edit. typo
Noniin säätelin vähän lisää välystä kytkinkahvaan ja rasvasin vajerin ja kytkinvivun "akselin", siis silleen että kytkinkahva liikkuu paremmin. En tiedä oliko aiemmin niin että kytkin jäi vähän kantamaan, toisin sanoen kytkinvaijeri jäi vähän kireälle ja aiheutti luistamisen. Toisaalta kun nyt kävin testaamassa, oli kuiva ja huomattavasti lämpimämpi tie verrattuna siihen iltaan kun huomasin että jompikumpi luistaa, kytkin tai takarengas joten veikkaan jälkimmäistä kun nyt oli pitoa kunnolla eikä luistanu mistään.
Rengastusta veikkaisin, oli nimittäin samoja ongelmia diaploilla. Suti nii keleesti, varsinki syksyllä, merkkiä ku vaihto qualiferiin nii alkoi pitoakin löytymään.
Metzeler Z6 oliko joku roadtec tjtn on edellisen omistajan toimesta paikoillaan . Hyvinki mahdollista että on luikas rengas, ilmeisesti enemmän tarkotettu lepposaan ajeluun vaikkapa customilla. Vois käydä illalla kokeileen taas rundin missä voi ajella urku auki niin nähään johtuuko tuo tosiaan tuosta renkaasta/ kylmästä asfaltista.![]()
Hurjasti teillä takarenkaat luisteleeEnpä muista että ois takanen kuivalla puhtaalla asvaltilla luistanut edes ykkösellä ilman huolimatonta kykän käyttöä, etunen kyllä nousee jos hiemankin takapainoisesti kiihyttelee... Renkaana Misukan PilotPower 2ct.
FZ1-N
Ihan vähän kyllä epäilen että vakio FZ1 kauheasti suttailisi noista vauhdeista. Tai kai niitä renkaita on sitten todella moneen lähtöön. Itsellä joku perus tourinkikumi takana ja kuivalla päällysteellä ei ole pelkoa sutimisesta millään vaihteella, korkeintaan kylmällä kelillä ykkösellä... tosin tätäkään en ole kokenut. Ja kai sen huomaa luistaako rengas vai kytkin, ainakin märällä sladiltellessa perä kyllä heiluu sivuttain melko äkillisesti.
Ja jos jollain myynnissä fasuun sopiva PC3 tai PCV, niin saa tarjota!
Viimeksi muokannut: KaunoSaario; 14.09.2013 klo 23:34.
FZ1S + TT600
Ei kyllä lähe sutimaan kovin helposti mut kytkimellä ja oikealla jarrun yhdistelemisellä kylläkin![]()
Harvemmin alan inttää näin kovasti mutta fasu sutimaan nelosella ja vitosella, sadastakuudestakympistä tai ihan mitä vaan, kytkimellä tahi ilman... No can do. Voisin jopa pistää asiasta pikku vedonlyönnin pystyyn. Isolla rusetilla... Ehkä teoreettinen mahdollisuus, rusetilla ja kaasuilla, nyt ollaan siellä päin. mutta hei.. Ei onnistu vakiopannulla edes PC:n tuomilla vajaalla kymmenellä lisähummalla, piste. Ei edes kolmosella. Kakkosella kuudestakympistä, ehkä jos tienpinta on likainen tai märkä. Ja silloinkin löyhän lyöntiä saa aikaiseksi enintään pari metriä ennenkuin joko alkaa keuliminen tai sitten vaan kadotaan korttelista.
Todistin taannoin alastarossa muoviluodin päivillä ankarasti ahdettua kilogixeriä jatketulla swingillä. Tehoja noin 300, ja ei sutinut sekään. Keuli, repi, suhisi ja tussahteli ja poistui ihan perkeleesti mutta ei sutinut. Ja nyt puhutaan tuplatehoista kuitenkin. Nyt herätys, kuiva pyjama päälle ja tunti lisää unta pojat
Ps. Toki, jos onnistuu, niin kehoitan äkkiä korjaamaan anteliaan ketjurasvaimen putken pois takarenkaalta...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Onko kukaan tehnyt mitään moottorin lämpiämiseen? Tai siis jäähdytykseen. Kaupungissa lämmöt nousee helposti tälläkin kelillä niin että flekti alkaa pyörimään...ei vika vaan ominaisuus mutta haluaisin moottorin käyvän hieman kylmempänä.
Oon nyt tehny säätöjä kytkimeen niin että jää sitä vapaa liikettä enemmän niin ei ole enään tehnyt sitä että kiihdyttäessä 100km/h->nostaa yhtäkkiä kiekat vaihde vaihteen perään melkeempä rajottajalle, niinku koitin tuossa ekassa viestissä selitellä, tai siis kysellä että kumpi suttaa rengas vaiko kytkin. Että kai tuossa jäi kytkin sillon kantamaan sen verta että isoilla kierroksilla se alko luistamaan, nyt kun koittanut samaa _lähes_ samoissa olosuhteissa niin kyllä pyörä on kiihtynyt normaalisti ilman sen kummempia ylimääräisiä kierrosten nousuja..
no saatiimpa vähän väittelyä pystyyn tähän muuten niin hiljaiseen topicciin![]()
Eikös mittalasi oli ns. väärinpäin? Eli öljy täyttyy alhaalta ylöspäin.
Noniin! Ihan pienen facebalmin paikka!
Kyseessä oli paskasen mittalasin , likaisen öljyn ja omien silmien summa. Lasiin jäi ölystä kalvo kun heilautti prätkää ja kun tasasi prätkän kalvo jäi lasiin, kun katsoi vähän viistosta niin se näytti että siinä on kirkas kerros öljyn päällä. Ja kyllä toistin saman virheen useampaan kertaan!![]()
Käykö N mallin muovit suoraan S mallin perään?, ku haluan kahvat pois, mut en rikkoa alkuperäistä osaa
<p>FZ1-S -07</p><p>ex. GSX 650F -08</p>
Kyytiläisen penkki on isompi S-mallisessa ja siitä epäilen että takapään muovit ovat erilaiset ainakin istuinta reunustavalta osuudelta.
Onkos täällä imupuolen toisioläppien modaamisesta kokemuksia? Haluaisin jättää läpät paikalleen mutta eri tietolähteiden mukaan pienennys parantaa kulkua. Mikä olisi sopiva halkaisija mihin nuo kannattaa värkkäillä?
FZ1S + TT600
Itse otin nuo läpät kokonaan pois. Talven jälkeen mutupohjalta olis kaasuun vastaavuus ollut erilaista. Tuntui, että ykkösellä ja kakkosella nosti nokkaakin kaasulla herkemmin.
Kun otat noita läppiä pois. Kannattaa hommata niihin pieniin ristipäisiin ruuveihin OIKEASTI sopiva ruuvari ja vaikka vähän timanttitahnaa ruuvarin kärkeen, ottaa hyvä työasento ja varovasti avata ettei vaan muljahda.
Itsehän tein tuon homman paskalla meisselillä ja muljasin kolme ruuvia. Niiden kanssa sitten tappelin ja vitullisen työn jälkeen sain kuin sainkin ne pois. Anna myös ruuveille lämpöä ennen avaamista, koska siellä on ruuvilukitetta!
Ja jos haluat toiset läpät joita raiskata, niin multa löytyy.
Niin ja jos jotain kiinnostaa, multa löytyy osia fazuun. Kuvien osat: http://tille.kuvat.fi/kuvat/Fz+Osia/
Viimeksi muokannut: tilletson; 04.11.2013 klo 11:22.
Jep. Jyytuupissa on aika loistavaa oppimateriaalia (http://youtu.be/tr0o7cmFKzM) läppien modaamisesta. Sopiva, uusi ruuvari ja lämpö näyttäisi olevan hyvä konsti.
FZ1S + TT600
Joensuuhun Jokikoneeseen meni mun FZ1-N vaihossa, son moro! Tuulilasi ja soolokoppa jäi, yyveellä voi kysellä...
Viimeksi muokannut: jalu78; 19.11.2013 klo 23:27.
Eilen meni pyörä talliin ja pitkä odotus alkaa taas jälleen kerran
Pyörä on edelleen muuten vakio (paitsi slip-on). Taakse tuli hommattua kesällä H&B sportrack ja toimii todella hyvin boxin kanssa. Pyörä on hyvä, mutta alakierroksilla tämä "ponnettomuus" on alkanut vaivaamaan siinä määrin, että kenties asialle on jotain tehtävä ensi keväänä (ratkaisuthan siihen löytyy).
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
Onko kukaan vaihtanut itse rattaita? Huomasin että eteen ei saa hylsyä pohjaan asti, johttuen jostain "prikasta" tai metalli levystä joka on mutterin alla ja hieman mutterin kyljessä hylsyn tiellä ja toisekseen mutteri lienee melko tiukassa? Millähän näitä irroitellaan? Vai onko syytä tyytyä ammattilaisen apuun, kun mopo menossa muutenkin huoltoon.
Laitetaan tänne vielä jos jotain saattaa kiinnostaa:
Oma menopelini on menossa myyntiin ensivuoden puolella, ilmoituksen laitan vetämään keväällä kun on kaikki huollot tehtynä. Kyseessä -09 naku, mittarissa 35tkm, suurimmaksi osaksi vakio palikat kiinni, 2-kilpinen, huoltokirja ja 3 avainta.
Käytönjälkiä ja naarmuja löytyy.
Viimeksi muokannut: mkk0; 26.11.2013 klo 22:09.