Sivu: 17 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 626:sta
  1. #481
    Vai kikkoja haetaan. Ei siinä mitään, kikkailu on hieno harrastus.

    Eräs kikka tulla huomatuksi on ajaa kyyrysssä. Autoilijat paitsi huomaavat, myös monesti jopa soittavat hätäkeskukseen, että täältä meni moottoripyörä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #482
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Vinkit lukee jokainen ja omaksuu jokainen tavallaan, tuo ohitukseen lähdettäessä pienempää sisään on mielestäni aika oleellinen juttu.
    Kun Honullakin ajelee leppoisaa tourinkia 6-vaihteella alaväännöllä ja tulee tarve lähteä ohituksiin, niin pudotus viitoselle, jopa neloselle on erittäin hyvä asia. Näet kierrokset koneessa nousevat silloin väh. 5000 - 6000 RPM ja voimaa = suorituskykyä = aktiivista turvallisuutta on käytössä. Jos silmänräpäyksessä tuleekin tilanne, että parasta lähteä ja liukkaasti - alta pois.

    ...mun mielestä toi riippuu moposta....

    Itse olen myös noita pitkiä vastaan, jos mopossa on normiteholla toimivat tuikut niin kyllä se autoilija näkee jos on nähdäkseen. Ja harvemmin suoraan kohti tuleva auto ajaa väärällä kaistalla muutenkaan, noin niinkun päin. Ohitettaessa (siis kun auto ohittaa toista) se mopo jää helposti jonkun palkin taakse piiloon kun eivät autoilijat näe mun pakettiautoakaan, se peileihin vilkuilu tuntuu muutenkin olevan monesta autoilijasta turhaa touhua.

    Ja mitä näkyvyyteen tulee niin valkoinen väritys huomataan, mun edellinen ajomopo oikein loisti tuolla liikenteessä. Tilaa tuli ja autoilijat sekä mopoilijat väisti:


    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  3. #483
    Lainaa MustaSurma kirjoitti Katso viesti
    ...mun mielestä toi riippuu moposta....
    Ja mitä näkyvyyteen tulee niin valkoinen väritys huomataan, mun edellinen ajomopo oikein loisti tuolla liikenteessä. Tilaa tuli ja autoilijat sekä mopoilijat väisti:
    Toki riippuu moposta...ajattelin, että kun haluaa ohitella halutessaan paikassa kuin paikassa. Customeilla jne, syytä valita paikka niin, että ohi pääsee - vaikkei muu kiihdykään, kuin pulssi rinnassa.

    No ihan varmaan tuolla värityksellä ja kypäräcostyymilla tilaa tulee.
    Tuohon kun vielä heittää tummasinisävyisen ajopuvun - niin varmaan omalla tavallaan on ollut hupaisaa.
    <p>.</p>
  4. #484
    Hyviä neuvoja paljon.En jaksanut kaikkia nyt kerralla lukea.Minulla sellanen mielessä kun itse vaihdoin pyörätyyppiä nyt muutama päivä sitten customista vähän kyykympään niin luokittelen itseni taas uusmotoristiksi.On meinaan mielestäni aika eri ajella letkeesti jalat edellä kuin pää edellä.Vaikkei tuo mun uusi pyörä mikään tehopeli olekkaan niin lähtee kuitenkin kuin telkkä pesästä customiin verrattuna.Tämän erityyppiseen pyörään siirtymisen vuoksi en uskaltanut ensimmäisenä siirtyä mihinkään älyttömän tehokkaaseen (zx 12 r kävin kokeilemassa) vaan tuallainen alta sadan hepan 750 kuutioinen.Nyt sit opettelen sillä ajamaan
  5. #485
    Nyt seuraa viikon noobikyssäri. Eli, mikä on paras tapa saada mopo seisomaan keskituelle? Nyitäänkö istualtaan, vai sivusta? Ensimmäisellä tavalla ei onnistut ja toisella tapaa meinasin kaataa pyörän pariinkiin otteeseeen, joten aattelin kysyä, olisko tässä joku jippo?
    Mopoton mies
  6. #486
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Nyt seuraa viikon noobikyssäri. Eli, mikä on paras tapa saada mopo seisomaan keskituelle? Nyitäänkö istualtaan, vai sivusta? Ensimmäisellä tavalla ei onnistut ja toisella tapaa meinasin kaataa pyörän pariinkiin otteeseeen, joten aattelin kysyä, olisko tässä joku jippo?
    Pyörä pystyyn, jalalla painat sen keskituen alas niin, että molemmat tassut ottaa maahan. Tukeva ote ohjaustangosta ja kyytiläisen takakahvasta tms. paikasta. Sitten koko painolla keskituen päälle samaan aikaan tangosta ja kahvasta nostaen. Raskaskin pyörä tulee jalalle aika kivuttomasti pienemmältäkin mieheltä kun on tekniikka kunnossa.
    Superbike #7
  7. #487
    Just tuolleen, varsinkin jos Bemua nostat niin se tulee käytännössä melkeinpä itsekseen silloin ylös ilman suurta käsillä nostamistakaan, on se niin hyvin tasapainotettu.
    Tuo minun Vara onkin sitten jo hieman raskaampi kikotettava.
    Viimeksi muokannut: Jouni K; 14.10.2013 klo 07:55. Syy: Opettelin kirjoittamaan
    Honda XL1000VA 2006
  8. #488
    Pyörä helposti keskiseisontatuelle > video.
  9. #489
    Näyttääpä helpolta. Eiköhän näillä avuilla onnistu, kiitos.
    Mopoton mies
  10. #490
    No kappas! Katoin videon ja kävin kokeilemassa niin sehän vaan meni just noin helposti
    ER5
  11. #491
    Yksi kikka on ajaa kakkosnelosen päälle jolloin takarengas nousee sen 5 cm korkeammalle.

    Oma mopo on suhteellisen korkealle nostettava jos haluaa keskituelle nostaa. Tuo ylimääräinen nostokahva on rakennettava talven aikana
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  12. #492
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Yksi kikka on ajaa kakkosnelosen päälle jolloin takarengas nousee sen 5 cm korkeammalle.
    Tuo on muuten todella kätevä konsti myös silloin mikäli takahaarukasta nostava huoltopukki on turhan korkea ja lankarullat kohtuuttoman edessä, jolloin vipuvarsi jää lyhyeksi. (esim Kawa Z1000SX)
  13. #493
    Pohjoisessa toimii ainakin, tiedä sitten miten etelässä, mutta:

    - nyt kun ns "ajokausi" alkaa, missä vain poikkeat: huoltamoilla, kahviloissa, yms. turistirysissä ja kun kuulet että olet kevään ensimmäinen mp-ohjastaja, niin kysy siihen sitten tyhmän rohkeana, mutta vakavana:

    " no mitä mie sitten voitin"?

    Yleensä tulee ilmaiset kahvit, kaakaot, salaatit, tms. jokin "muu" motoristialennus....
  14. #494
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Pohjoisessa toimii ainakin, tiedä sitten miten etelässä, mutta:

    - nyt kun ns "ajokausi" alkaa, missä vain poikkeat: huoltamoilla, kahviloissa, yms. turistirysissä ja kun kuulet että olet kevään ensimmäinen mp-ohjastaja, niin kysy siihen sitten tyhmän rohkeana, mutta vakavana:

    " no mitä mie sitten voitin"?

    Yleensä tulee ilmaiset kahvit, kaakaot, salaatit, tms. jokin "muu" motoristialennus....
    Tosi hassu
    Sei ole nii
  15. #495
    Kahlasin tämän listan läpi ja tuli vähän sellainen olo et motoristi joutuu tuolla liikenteessä suoraan verenhimoisten terroristien sekaan No vinkit on olleet todella hyviä näin aloittelijalle ja harjoittelu tapahtuu öisin parkkipaikalla ja lähtö/jarrutus öisillä kaduilla silloin on liikenne harvaa sit tietenkin noita mutkateitä rauhallisella vauhdilla ja usko on vankka et pärjää kun ei hötkyile eli tiedostaa ettei taidot ole huippuluokkaa.Mielestäni vahingot sattuu juuri silloin kun uskoo jo osaavansa eli usko omiin kykyihin on suurempi kuin taidot hallita pyöräänsä.
  16. #496
    Lainaa Pappis kirjoitti Katso viesti
    Varsinkin keväällä tienpinta on aamuisin senverran kylmä, että renkaat lämpenee hitaammin eikä siis saavuta sitä normaalia pitokykyä niin pian.
    Jos tämänkin muistais niin saattais välttyä muutamaltakin pitoon liittyvältä ylläriltä. Kokemusta on.
    Tätä olen aina ihmetellyt, putoaako se pito kolealla oikeasti niin paljon, että normaalissa ajossa alkaa lipsua ? Mulla ei ole pyörä lipsunut kuin kerran, loskassa.

    Veikkaisin että joutuu kuitenkin aika kohtalaisesti kahvomaan että ero löytyy ? Itse kun en harrasta moista, niin en tiedä
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  17. #497
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Tätä olen aina ihmetellyt, putoaako se pito kolealla oikeasti niin paljon, että normaalissa ajossa alkaa lipsua ? Mulla ei ole pyörä lipsunut kuin kerran, loskassa.

    Veikkaisin että joutuu kuitenkin aika kohtalaisesti kahvomaan että ero löytyy ? Itse kun en harrasta moista, niin en tiedä
    Kyllä mulla ainakin ihan normaaleissa ripeissä avauksissa rampeilta lähtiessä on useammankin kerran takapyörä lyönyt tyhjää isoillakin vaihteilla kun on lähelle nollakeleissä ajanut. Kesäkuumalla taas ei sudi millään vaihteella, nostaa vain keulaa.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  18. #498
    kylmällä suttaa tosi herkästi. Jollain twinillä(esim TL), oli kylmällä kaksi vaihtoehtoa, se keulii tai sutii.

    Lisäksi kylmällä säällä tehoa tuntuu olevan enemmän kun ilma on kylmää.

    jollain nelisylinterisillä ei kovin helposti sudi, kun teho tulee niin kuminauhan takaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #499
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Tätä olen aina ihmetellyt, putoaako se pito kolealla oikeasti niin paljon, että normaalissa ajossa alkaa lipsua ? Mulla ei ole pyörä lipsunut kuin kerran, loskassa.tiedä
    Riippuu renkaasta. Katulaillinen soft-seoksen sliksi on täysin saippuapala alle +5 asteen lämpötiloissa vaikka olisi kuivaa, kun taas touringkumin pito ei juuri lämpötilasta välitä.
    Superbike #7
  20. #500
    Eilen Turussa sattui taas kolari jossa toinen osapuoli oli motoristi.Autoilija selitti et motoristi tuli ikäänkuin puskista eteen,onneksi silminnäkijät kertoi totuuden,ei ollu ylinopeutta ja autoilijalla oli kolmio joten poliisi totesi tapauksen selväksi (autoilijan vika)Olisikohan noin et autoilijat katsoo vain tuleeko autoja eikä kiinitä mitään huomiota moottoripyöräilijään.?Vaikka ajaahan noi autotkin välillä toinen lamppu pimeenä
  21. #501
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Eilen Turussa sattui taas kolari jossa toinen osapuoli oli motoristi.Autoilija selitti et motoristi tuli ikäänkuin puskista eteen,onneksi silminnäkijät kertoi totuuden,ei ollu ylinopeutta ja autoilijalla oli kolmio joten poliisi totesi tapauksen selväksi (autoilijan vika)Olisikohan noin et autoilijat katsoo vain tuleeko autoja eikä kiinitä mitään huomiota moottoripyöräilijään.?Vaikka ajaahan noi autotkin välillä toinen lamppu pimeenä
    Tuossa jutussa saattoi vaikuttaa Motion camouflage ilmiö.
    Autoilija ei näe suoraan kohti tulevaa moottoripyörää, koska se ei näytä liikkuvan mihinkään taustansa suhteen eikä sen koko kasva silmissä kuten vastaavan auton.
    Tuolla videota asiasta
    Pekka
  22. #502
    Eilen hokasin kun vahingossa olin laittanut takapenkin luukun huonosti kiinni niin sen auetessa kiihdytyksessä toimii erittäin hyvin eturenkaan nostattajana.
    Pitää tänään asentaa servotoiminen penkin avaaja/sulkija.
    Horo Elää !
  23. #503
    Kun touhuatte mopon erillaisten tiivisteiden kanssa, niin ei koskaan kuivana...
    Jarruvaseliini on hemmetin hyvä liukuvoide kaikille tiivisteille.
  24. #504
    Kun talli tarvitsee satunnaisesti tilapäistä tuuletusta, niin hyvin halpa vaihtoehto on veneen konehuoneen tuuletin.
    Mie hommasin semmoisen 12V puhaltimen. 105mm (4") putkeen sopiva ja 6500L/min virtaus.
    Puhaltaa tai imee tarpeen mukaan.
    Maksoi 25€ ja aina tallissa on joku joutava akku sitä pyörittämään. Sattui vielä niin kivasti, että katolle menevä entinen viemärintuuletusputki oli juuri sopivan paksuinen, joten tuote oli bolt-on! ! !

    On muuten ihan eri hintainen kuin jos saman systeemin olisi tehnyt 230V vehkeillä.

    http://tmcin.com/browseproducts/TMC-...-may-vary.html
  25. #505
    Nyt oon saanut kahlattua läpi tämän kikka-topiikin. Paljon on tullut hyviä neuvoja. Erityisesti jäi mieleen keskustelu näkyvyydestä ja pitkistä valoista. Vaikka mulla ei ole kokemusta mopoilusta vielä niin pitkiä valoja en aio käyttää; se olis sellainen helvetinmoinen valopallo jonka liikkumista kotilokuski (kuten mä) ei tajua. Täytyy yrittää muistaa sitten kun pääsen mopolla liikenteeseen, että muut eivät näe mua. Olen muutaman kerran kotilossa säikähtänyt kun prätkä/skootteri on edessä. Mistä helvetistä se oikein tupsahti siihen eteen? Onneksi mun mopo on lähes yhtä valkoinen kuin Mustasurman postauksessa yllä. Mun valkoinen kuuppa varmasti parantaa näkyvyyttä. Ja ajopuku ei ole sitten sininen.

    Toinen keskustelun aihe tuntui olevan mopon kaataminen erilaisissa tilanteissa. Täytyy todeta että mopon parkkeeraminen kyllä jännittää kun olen kooltaan pieni (pituutta vain 171cm) ja mun jalat ei ihan yllä kunnolla maahan mun mopossa. Varsinkin sen keskituen käyttö jännittää. Täytyy ehkä miettiä madallussarjan hankkimista. Mopossa tuli laukut mukana joten ehkä niitä ei kannata (paitsi takalaukkua) pitää mukana jos se mopo kaatuu. Ei sitten ole ne paskana.

    Kiitoksia paljon hyvistä neuvoista!
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #506
    Mahtaa se olla painava nostaa tuo Bandu keskijalalle jos madaltaa.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  27. #507
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Mahtaa se olla painava nostaa tuo Bandu keskijalalle jos madaltaa.
    Joo, saas nähdä sitten kuinka se sitten onnistuu. Ehkä jää laittamatta keskijalalle. Tärkeämpää olis varmaan että pelkät varpaat ei yllä maahan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #508
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, saas nähdä sitten kuinka se sitten onnistuu. Ehkä jää laittamatta keskijalalle. Tärkeämpää olis varmaan että pelkät varpaat ei yllä maahan.
    Laudanpätkä takapyörän alle auttaa tilannetta keskijalalle nostoon.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  29. #509
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Laudanpätkä takapyörän alle auttaa tilannetta keskijalalle nostoon.
    Joo, näin varmaankin on (kuten joku ehdotti aikaisemmin tässä ketjussa). Kotona homma onnistuu,mutta ei viitsis raahata kakkosnelosta mukana mopon kyydissä (tarkoitus ei ole ruveta vittuilemaan nyt, huumorilla mennään).

    Mun yks naapuri nostaa jammunsa (en nyt muista mallia) keskijalalle mutta kun hänellä on pituutta lähes pari metria. Ei kuulemma onnistu aina hänelläkään ekalla kerralla. Ehkä se on osittain tekniikkalaji.

    Tästä tulikin sitten mieleen yksi tyhmä käytännön kysymys. Jos mopon laittaa tankatessa sivujalalle niin tankkia ei ilmeisesti saa aivan täyteen. Mites sitten sen pyssyn kanssa kannattaa toimia? Kotilossahan bensapumppu pysähtyy kun tankki tulee täyteen mutta mites on mopon kanssa. Kun olen niin lyhyt niin tuon mopon taluutus päällä istuen ei varmasti mulla onnistu. Joku myös totes, että mopo kannattaa parkkeerata aina pumpun vasemmalle puolelle koska jos pumppu jää oikealle puolelle niin mopo saattaa kaatua kallistusten vuoks.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  30.  
  31. #510
    Eikös pikkanen pätkä kulje ihan satulan alla?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Sivu: 17 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen