On mulla seokset kohallaan, pyörivät siinä 12.2 ja 12.8 välillä. Tasaisempaa käyntiä kaipaisin ainakin alarekisterissä. Ja jos ny sais mopon skulaa vähintään yhtä hyvin ton tuneEcun kans niin vois repii ton pc:n ja autotunen vex niin olis heti pari elektroniikka boksia vähemmän mitä vois mennä rikki. Onks kukaan leikkiny ton sytkyn ajoituksen kanssa? Saako sillä mitään jännää aikaiseks?
On siihen olemassa oma evo1 ja 2 kartta ainakin. Jossain antureiden jännitteessä taitaa olla eroa vanhempiin malleihin verrattuna. Käsittääkseni toi evo1 kartta pitäis olla just sopiva tarvike sliparin ja hengittävämmän ilmaputsarin kanssa ja snorkkeli pois sieltä suodattimen päältä.
http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html
Eiköhän sillä sytkän säädöllä saa ainakin pakoputken punaiseksi tai sellaista jännää ritinää koneesta aikaiseksi.![]()
Lisäheposia tuskin on vakio moottorista kovin paljoa tarjolla, eiköhän tuon kotarinkin sytkäkartta ole aika hyvin kohdallaan.
Tuon PC:nkin jos revit pois ja myyt, niin taitaa mennä se sama raha sitten penkissä säätöön sillä tuneEculla.
Supermoto
Commanderista en tiedä mut pitäis olla mahdollista, ainaki ne mainostaa sitä. Surkeesti on tarjolla mitään infoa siitä commanderin softasta eikä niitä valmiita karttojakaan pahemmin ole. TuneEcussa pystyy kai värkkää jotai sytkykarttaa. Muistaakseni siinä ohjelman vasemmas laidas oli joku I map tai vastaavaa. Pitäis ajan kanssa perehtyä noihin eri softiin ja hommata uus läppäri ku edellisestä pimeni puolet näytöstä.
TuneEculla pääsee säätämään polttoainekarttoja (FI) ja sillä toisella kartalla (EP) muokataan kaasuläpän avautumista sekä progressiota. 690:ssä on askelmoottorilla ohjattu kaasuläppä, vaijerit menee kyllä läppäkoteloon mutta liikuttaa ainoastaan säätövastusta joka antaa käskyt sähkömoottorilla toimivalle kaasuläpälle.
Omaan pyörään tulee kolme eri karttaa, täysteho pehmeällä kaasuprogressiolla, n.25kw kartta metsäautoteille ja leppoisampaan ajeluun sekä n.11kw kartta poikaa varten jos se hyppää joskus motoradalla Kotarin puikkoihin.
Kartanvaihtokytkin tulee ohjaustankoon joten kartat voi vaihtaa ajon aikana, tosin moottori pitää sammuttaa vahdon ajaksi mutta se ei menoa haittaa.
![]()
Viimeksi muokannut: Koheltaja; 14.02.2013 klo 21:36.
Kylätason kurapyöräilijä.
Rahaa tähän harrastukseen menee väkisinki ku haluu kikkailla. Saattaa muutenki olla vähä vaikeeta myydä toi pc jos nyt kävis niin että sais TuneEculla jotain parempaa aikaiseks![]()
Semmoselle tyypille joka jatkuvasti vaihtaa moottorin osia toi pc + autotune on hyvä vaihtoehto ku se tosiaan haistelee seoksia ja säätää niitä tavoite arvoon.
Jossitteluahan tää nyt vaan on ennenku jollain on jotain konkreettista näyttöö mut jaksan kyl uskoo että tosta sais tasaisesti läpi koko rekisterin vetävän laitteen ja jos se ny on mahdollista muutaman kympin piuhalla niin nättiähän se olis.
Onks noi eri kartat värkätty jossain penkissä vai mistä ne on saatu? Olis mielenkiintoista testata sitä täystehokarttaa että miltä se persdynossa tuntuu. Oletan nyt siis että sullaki on slipari ja tosi hengittävä ilmasuodatin.Jos sul on piuha niin voisitko laittaa kartat jakoon?
![]()
EP karttoja ei ole tehty penkissä, 25kw EP kartat löytyy suoraan TuneEcun sivuilta ja 11kw karttan kaasuläpän aukeaminen on rajoitettu arviolla, persdyno kertoo kesällä osuiko intuitio oikeaan![]()
Mulla on työn alla vakiovaimennin jonka sisukset muokataan hengittävämmäksi ja katittomaksi, absorptiovaimenninta en halua kun ne on liian kova äänisiä enkä tykkää touhuta villojen kanssa. Myös imupuolelta joutuu vähän tinkimään kun en sinnekkään halua liikaa meteliä vapaalla kannella, tyydytään modaamaan vakiokansi hengittävämmäksi että imuäänet pysyy kurissa. Oon jo sen ikäinen että osaan nauttia aivan muista asioista kun kovista äänistä![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Nuo on makuasioita mistä on turha kiistellä. Mua ei niinkään haittaa että se huutaa ku eläin, kurvatulpat vaan syvemmälle.![]()
Tämä saattaisi auttaa tuohon alarekisterin tasaisuuteen. Värkkihän nylkyttää noiden kahden moodin välillä siinä alakierroksilla. F-L -switch (superduke) Tuossa muutoksena se, että heti kun koneessa on vähänkään kierroksia niin ollaan aina saman kartan puolella. JOS olen oikein ymmärtänyt. Ymmärtääkseni voit tuon muutoksen tehdä pyörääsi vaikka sinulla onkin PC kiinni.
Supermotojunkiesissa ja toneboy:n foorumilla ovat pientä sytkäajoituksenmuutosta tehneet sillä logiikalla, että värkki toimii ok hyvinkin paskalla bensalla ja moni ajaa premiumilla. 98:apa tuonne tankkiin menee minullakin ja saattaapa kesä tuoda mukanaan tuota ajoituksen säätöäkin. Ei tässä maagisia hevosvoimalisäyksiä ole hakusalla. Lisää on toki enemmän ja enemmän on parempi, mutta harrastuksena koko tuuninki menee minulla. On se niin pienestä kiinni että nostaako kolmosella keulaa, että...![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Moro
Kiinnostaisi tommonen alkupään 690smc,budjetti vaan aika tiukka.
Onko 42000tkm liikaa. Kilometrejä ei paljon kertyisi.
Katupyöriä en ole omistanut mutta offi vehkeitä kyllä.
Lajinsa voimaa löytyy vissiin tommoses kikottimeks.
Onko nöissä kaikissa muuten takatapit??
Tekisköhän mitään/onko kenenkään ex http://www.nettimoto.com/ktm/690/1410658
Ja mitkä ovat kipeet/tarkastelun alaiset paikat.
Vai joko täys pommi noille km.
Jos pyörä on ollut "järkevällä" kuskilla, huollettu säännöllisesti ja öljyt vaihtuneet 2-3k välein niin mikä ettei. Ulkomaan voorumeilla on 50-80k ajettuja pyöriä ja hyvin rokkaa ilman ongelmia, eli riippuu hyvin pitkälti käytöstä ja käyttäjästä.
Uutena pyörän mukana tulee takatapit jotka voi ruuvaa kiinni tai jättää jonnekkin nurkkaan katoamaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Postiluukusta tipahti tommoset: http://www.koubalink.com/KTM%20690.html
Valitsin noi 1" madaltavat...
Nyt ylttää persjalkasellakin jalat maahan![]()
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Piti kanssa laittaa linkit tilaukseen että saa kompensoitua geometriamuutosta enska/motopyörien välillä, motorenkailla pyörä on etukenollaan. Ohjaus on vakaa motoilla mutta hieman liian ottava pienissä vauhdeissa, perän pudotus tekisi hyvää. Tai sitten teen niin päin että seuraavassa keulahuollossa lisään keulaan pituutta 25mm, kattotaan nyt kumpaan päädyn.
Kylätason kurapyöräilijä.
Joo täytyy pudottaa keulaa matalemmaks samalla...
En osaa sanoa vielä riittääkö alkuperäiset raiserit vai pitääkö vaihtaa nekin että saa tarpeeks tiputettua (suhteessa perään)?!
Busaan nikkaroittin tommoset: http://galleria.busanistit.org/v/Bus...geViewsIndex=1
Joten tuttua hommaa tää korkeuden kanssa pelaaminen![]()
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Jos en ihan väärin muista niin vakio risereillä pitäisi päästä 20-25mm keulan pudotukseen aika helposti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jos ajattelee vaikka näin, että vähemmän ajetun alkuhistorian smc:n reaaliarvo pyörii siellä 6,3-7,3ke välillä riippuen tuuningista ja yksilöstä, niin voihan sen ajatella niinkin, että viiden tonnin kotari saakin olla pommi. Kyllä sillä hintaerolla pienen konerempan tarvittaessa tekee.
Kahvalämppärit, geelipenkki, e-hyväksytty slipari, orkkispeilit = tourinkipeli.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Onko noihin koneen osta kuinka kalliita jos ton nyt tosta viidellä tonnillla päräyttää.
Ja hajooko se eka jostain tietystä paikkaa. Mäntä,nokat,nokkien ketju,runkolaakerit......
Remontti taitoa löytyy joten vain osat kustantas. Saako jostain ulkomailta.
Tosiaan km per kesää jäis varmaan johonkin 1500km ja siihenkin on tekemistä.
Mitkä renkaat tommoseen ois parhaat jos heti pihasta alkaa hiekkapätkää sen 8km ennen kun ollaan päällysteellä.
itsellenin vastaten.
http://tornado-nockenwellen.de/index...is=2010&lan=en
Ainakaan noi kitit ei ole pahoja jos ymmärsin et tulee kitistä riippuen sylinteri,mäntä,nokkakseli mukaan.
Tarvitseekohan ohjelmointia nuo 1 ja 2 kitit. Putken ainakin vai...
Kertokaa,,,,,,,, hirveeeeeeeeeeeeeeeeeeee kuume.
Vaikee sanoo pyörän kunnosta näkemättä/kuulematta sitä mutta jos saat hinnan kohdalleen niin hae pois. Tuolla on 690 koneella ajettu 50k kestotesti, eihän noi kestotestit kaikkea kerro mutta jotain suuntaa antavaa tietoa koneen kestosta saa. kuuklen kääntäjällä siitä saa jotain tolkkua jos saksa ei taivu: http://www.motorradonline.de/dauerte...-690-sm/269735
Jos haet pyörän niin aletaan sitten käymään läpi mitä siihen kannattaa heti ekana tehdä, jos ei ole jo tehty![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Joku jo oli eile ostanu perk.... Varmaan nämä postaukset edesautto, koska koko talven myynnissä ja elein just sattu menee...![]()
kellään evo1 pakettia sc-projectin sliparilla? (smc-r)
oon tässä pähkäilly noita ajosaappaita jo jonkun aikaa ja kaikki tuntuu niin perkeleen jämäkiltä ja kävely vaikeelta nii oliskohan tollasista alpinen tech 2 mihinkään tähän tarkotukseen en kumminkaan varmaan ikinä mee radalle (tai ei sitä tiedä) vai ostanko vaan pitkävartiset ku eihän sitä kävelemään olla kuitenkaan lähdettty jos mopon selkään hyppäädainesen rotsin menin ostamaan ja kevlar farkut kun puoleen hintaan sain mutte ne saappaat puuttuu.. kiitoksia vaan jos joku voisi helpottaa päätöstä
![]()