'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Mun mielestä smc ei tunnu painavalta millään kestopäällysteisellä tiellä, vaikka olis routinukkin eikä oikeestaan sorallakaan. Mettään en ole menny kun en sienestämisestä niin välitä. Nyt ajanu noin 10tkm eikä mitään pahaa sanottavaa. Pirun hyvä mopotin se on, tehoa on sopivasti kun poistaa kaikki rajotukset, sillä voi ajaa pidemmänki reissun(pärsse tulee kyllä kipeeks), soppaa ei vie juuri mitään ja huoltoakin kaipaa melkosen vähän verrattuna muihin mitkä on lähelläkään samoissa spekseissä.
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Sulla ei oo käyny mielessä että ne paineet olis alhasemmat ihan sen takia kun vehkeet on kevyempiä kun vaikka kyykyt missä pidetään se melkein kolme kiloa painetta?
Tässä kaikille muille linkki missä on kaikkea hyödyllistä kyseiseen peliin http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/...topic-%5D.html
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
On käynyt mielessä matalammat suorituspaineet keveyden takia ja siltikin on täyttä tuubaa nuo "1,8bar jotta voi vetää korva maassa liikenneympyrässä"... Tuollaisella kevyellä Vespalla ajaa vaikka 5v vanhoilla perus diabloilla karusellin nopeampaa kuin suurin osa nopeanryhmän kyykkykuskeista ajaa slickseillä.
Minun puolesta toki saa ajella aivan rauhassa vaikka tyhjillä kumeilla ja miettiä kuinka race kuski sitä onkaan kun eivät kestäneet kuin 700km.
Kannattaa kuitenkin miettiä tosissaan kilpakuskin uraa jos ei pito piisaa siinä Smc:ssä kadulla niillä SM:llä yli 2.0 baarin.
Supermoto
On aina mukava lukea asiantuntijan kirjoituksia, kiitos että jaoit tietämyksesi meidän kanssa![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Jep jep kiitos tiedosta.
Itsellä on nyt ollut 1.8 bar edessä ja takana 1.9bar ajettu vasta n.1500km siis aivan mahtavat, voi luottaa aika pitkälle. No itsellä loppuu kantti ennen kuin renkaista pito, eikä nyt ole kulunut mitenkään..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Mä olen alusta asti ajanu n.2barilla kun ton mopon ostin, ensin siinä oli jotkut metzelerin sport touring kumit ja takanen lipsu kaikilla paineilla, varsinkin pienissä vauhdeissa. Conti SM tuli viime kesän loppupäässä ja nyt ajettu 4000km ja takakumi on kulutusmerkissä, etusesta lähteny ehkä milli mutta eipä ole lipsunu kertaakaan. Taakse tulee nyt sportattack 2 mikä pitäis olla samankaltainen kumi, jos kestäis vähän pidempään...
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
27v mies, Lahti, Täyskasko, Lähitapiola, 550e. vaihdoin kaikki vakuutukset lähitapiolaan nii tippu 400e pyörän vakuutusLaitoin eilen evo ilmanputsarin kannen ja päivitin kartan nii yllätyin kyllä positiivisesti muutoksiin
revin killerin juurinee irti ja fiilistelin menee
![]()
690 smc-r 2012
28v mies, Kouvola. Vakuutukset Tapiolassa, liikennevakuutuksessa 40% bonusta + hirvi, palo, varkaus, ilkivalta = 450e vuosi. Ja ihan täysillä tehoilla papereissa.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
täydet bonarit + paljon vakuutuksia.
690 smc-r 2012
Ropailimpa tuossa.
Kytkinnesteet on syytä vaihtaa ajoittain. Näillä ajettu 18tkm ja ilmeisesti vuodesta 2010 alkaen.
Bensafiltteri ei näytä ihan freesiltä sekään samassa iässä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Jep jep....Noi kytkinnesteet näyttää hyvältä. Niitä kannattaa vaihtaa vaikka 2 vuoden välein, samalla kun vaihtaa jarru nesteet. Tuo bensafiltteri näyttää mielenkiintoiselta
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
2008-mallisen SMC:n manuaalista muistutus "Do not use brake fluid.", uudemmista en tiedä. Siinä kytkinnestesäiliön kannessakin lienee joku huomautus tuosta sopivasta nesteestä. Pitäisi olla ISO VG (15) -standardin mukaista hydraulinestettä, mitä tuo sitten ikinä tarkoittaakaan.
Olen törmännyt foorumeilla itkuun siitä että kytkinsylintereistä vuotaa jarrunesteet pihalle -> paska laite. Älkää vain sortuko samaan![]()
Viimeksi muokannut: juhvi; 10.07.2013 klo 13:06.
juhvelström
Tietääkö kukaan onko mitään supermoto kokoontumisia missään? Tääl pk-seudullakin tuntuu olevan näitä SMC:itä jonkun verran ni olis ihan kiva käydä kimpas päristelemässä jokupäivä. Löytyiskö tämmöseen innokkuutta muilta?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kurapyörien puolella on lähes viikottain jotain ajoja, välillä motoilla, toisinaan nappuloilla. Motoilla ajelut on mutkatietä, Hyvinkään tai Lavangon motoradalla tai EMK:n krossiradalla.
Sinne sekaan vaan niin saadaan enemmän ryhmää kasaan, kimpassa kaikki on kivampaa![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
SAE 5 keula öljyä tullu ite käytettyä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Hei, minkäslaisia kilometrejä olette saaneet SMC mittariin ja onko ollut murheita? Itse tuli talvella mietittyä SMC ja Dr-z väliltä ja lopulta päädyin suzukiin kun kilometrejä tulee se 10k vuodessa ja en pitänyt SMC niin luotettavana. Nyt kuitenkin ehkä vähän kaduttaa välillä että tuli ostettua Suzuki. Mites tuon SMC osto, että jos ostaa tommosen 10-15k ajetun niin minkälaisia murheita odotettavissa ja onko isoja huoltoja tehtävä lähiaikoina?
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 300L 22 + Husqvarna 701 enduro 22
Ktm 390 Adventure 22 Honda CRF 250l Rally 18 Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06