Sivu: 43 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33414243444553 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1261:stä 1290:een 2518:sta
    Minä muistelen, että omassa XT660x:ssä tärinä kasvoi kierrosten myötä. Kotarin kone tärisee jossain 3-4krpm välillä eniten ja tasoittuu kierrosten myötä. Tarkoittaa sitä, että juuri maantiellä XT:llä reilumpi vauhti tarkoitti käsien puutumista ja kotarissa taas vaan kaula venyy.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Täysin vastakohtana oli taas pitkällä huoltovälillä olevat 250 japsi yksipyttyiset, on kun rivikoneella olisi ajanut, ei tärise eikä puuduttanut sormia.

Mulla taisi pisimmät rykäsyt olla jotain 250km luokkaa, mukavin matkavauhti on 90kmh, kaikki sen yli menevä on aika rasittavaa kun ilma alkaa painamaan kuskia. Mä laitoin KTM:än oman pleksin kiinni ja se auttoi selkeästi, oli paljon mukavampi ajella siirtymiä kun tuuli ei pananut niin paljoa. Lähes poikkeuksetta tulee etsittyä niitä mutkaisia teitä, siellä SMC/Endurolla viihtyy, suorat tiet on aika tylsiä ja ryydyttäviä ajaa tolla pyörällä, ainakin mulle kun en jaksa kauaa istuskella pyörän päällä toimettomana.

Ohuena ajatuksena on tehdä omasta ER:stä enemmän sekakäyttöön soveltuva rallipyörä, riippuu miten sattuu rahaa olemaan, jos vaikka pikkuhiljaa. RallyRaid EVO2 tankit/katteet, saa pitemmän käyttösäteen, navigointi katteiden taakse sekä vähän tuulisuojaa. SeatConseptsin penkki ja toiset 21/18 vanteet semirenkaita varten, smotoja ei tollasen alle enään kehtaa laittaa. Kolme tonttua kun olisi ylimääräistä niin sen jälkeen pyörä olisi mulle aika täydellinen, voisi käydä vähän reissussa, eikä soratie ominaisuudet ainakaan huonone.

Kylätason kurapyöräilijä.
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Täysin vastakohtana oli taas pitkällä huoltovälillä olevat 250 japsi yksipyttyiset, on kun rivikoneella olisi ajanut, ei tärise eikä puuduttanut sormia.

Mulla taisi pisimmät rykäsyt olla jotain 250km luokkaa, mukavin matkavauhti on 90kmh, kaikki sen yli menevä on aika rasittavaa kun ilma alkaa painamaan kuskia. Mä laitoin KTM:än oman pleksin kiinni ja se auttoi selkeästi, oli paljon mukavampi ajella siirtymiä kun tuuli ei pananut niin paljoa. Lähes poikkeuksetta tulee etsittyä niitä mutkaisia teitä, siellä SMC/Endurolla viihtyy, suorat tiet on aika tylsiä ja ryydyttäviä ajaa tolla pyörällä, ainakin mulle kun en jaksa kauaa istuskella pyörän päällä toimettomana.

Ohuena ajatuksena on tehdä omasta ER:stä enemmän sekakäyttöön soveltuva rallipyörä, riippuu miten sattuu rahaa olemaan, jos vaikka pikkuhiljaa. RallyRaid EVO2 tankit/katteet, saa pitemmän käyttösäteen, navigointi katteiden taakse sekä vähän tuulisuojaa. SeatConseptsin penkki ja toiset 21/18 vanteet semirenkaita varten, smotoja ei tollasen alle enään kehtaa laittaa. Kolme tonttua kun olisi ylimääräistä niin sen jälkeen pyörä olisi mulle aika täydellinen, voisi käydä vähän reissussa, eikä soratie ominaisuudet ainakaan huonone.

Tuo ois kyllä kiva. Itse painin seuraavan ongelman kanssa..

a) tallissa makaa RC8R 1190 joka on ratapyörä
    b) tallissa on myös 690 Enduro joka on sekalaiseen ajoon (moto vanteet myös)
    c) tarvisi vielä kaveriksi kevyen smoton, crossin ja enskan (kuulemma yksi pyörä ei riitä, kun eri offsetit, alustat, vanteet jne.)

Eihän tästä hommasta tuu yhtään mitään jos kaikkeen pitää olla oma lelu
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Tuo ois kyllä kiva. Itse painin seuraavan ongelman kanssa..

a) tallissa makaa RC8R 1190 joka on ratapyörä
    b) tallissa on myös 690 Enduro joka on sekalaiseen ajoon (moto vanteet myös)
    c) tarvisi vielä kaveriksi kevyen smoton, crossin ja enskan (kuulemma yksi pyörä ei riitä, kun eri offsetit, alustat, vanteet jne.)

Eihän tästä hommasta tuu yhtään mitään jos kaikkeen pitää olla oma lelu
    Noihan se vaan oikeasti menee... Harmillisesti kaikki eivät synny niin puuperseeksi että voivat suu vaahdossa selittää kuinka se oma Gessu on täydellinen kaikkeen.
    Supermoto
    Jooh ajokautta availtu 170km siirtymällä mummolan tallista kotiin. Koheltajan kommentti matkanopeudesta tuli todettua - kyllä se tuo 90km/h on sellainen mukavuuden kääntökohta. Suurempiin nopeuksiin pitää vähän harjaannuttaa kaulaa, vatsaa ja käsiä. Kyllä 120 on viime kesän muistikuvan puolesta ihan ok kun siihen totuttelee, mutta toki se kinnaa.

Värinöitä fiilistelin ajaessa. Lähinnä tuota 4000-5100rpm aluetta mihin noilla -0p/+3p sattuu matkanopeus talvirajoituksin. On siinä pari pistetaajuutta joilla tankoon saa sellaisen tärinän aikaan jonka huomaa otetta löysäämällä. Tärinä häviää kun tangosta pitää kiinni. Pari taajuutta täristää penkkiä ja yksi jalkatappeja. En koe näitä ongelmaksi koska ovat hyvin kapeita kierrosalueita. Persaus puutui välillä näin kauden avauksessa mutta tuollahan ajelee mielikseen seisaaltaankin niin sitä on helppo lepuuttaa. 2h meni ilman stoppeja. Sen jälkeenhän sitä pitää kuitenkin tankata. Ihan kelpo tourinkipeli jos on vähän asennetta.
    Viimeksi muokannut: mjtee; 15.04.2013 klo 22:05. Syy: välitykset olikin erit
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Ihan kelpo tourinkipeli jos on vähän asennetta.

Voiko tuohon muuta sanoa

Ja kuten moneen kertaan on todettu, 690 SMC/Enduroon löytyy lisähimmeleitä aivan älyttömästi. Jos vähänkään enemmän istuu penkillä niin 2012-> istuin on ihan siedettävä muotoilultaan eikä maksa mahottomasti. Vielä parempi vaihtoehto on SeatConseptsin istuin, kerran kokeillut ja hyväksi todennut ja on laitettu hankintalistalle.

http://seatconcepts.com/products#!/~...352&id=7072115

Multa taitaa sitten puuttua asennetta, mutta itse en kyllä pystynyt ajamaan SMC:llä moottoritietä pitempään kuin yhden rampinvälin. Sitten oli pakko häipyä vieressä kulkevalle vanhalle tielle. 90km/h oli muistaakseni maksimi matkavauhti, ja moottoritien 110-120 liikaa. Pyörä tärisi niin että paikat meinasivat tippua hampaista, sarvissa sai roikkua kun ilmavirta tuntui myrskytuulelta, ajovakaudesta ei voi edes puhua, melu oli infernaalinen... en voi siis suositella
    Muutenkin SMC oli hieman ankea suoraa tietä ajaessa, koska se ei ole supermoton käyttötarkoitus. Tylsyys meinasi iskeä heti.

Nykyisellä Dorsodurolla (supermotohenkinen katupyörä) pystyy paremmin ajamaan matkaakin. Toki tietyissä ominaisuuksissa se häviää SMC:lle, koska ihan yhtä fokusoitunut laite ei ole kyseessä. Mutta kokeilemallahan se selviää miltä itse kustakin rautaperseestä tuo tuntuu
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Multa taitaa sitten puuttua asennetta, mutta itse en kyllä pystynyt ajamaan SMC:llä moottoritietä pitempään kuin yhden rampinvälin. Sitten oli pakko häipyä vieressä kulkevalle vanhalle tielle. 90km/h oli muistaakseni maksimi matkavauhti, ja moottoritien 110-120 liikaa. Pyörä tärisi niin että paikat meinasivat tippua hampaista, sarvissa sai roikkua kun ilmavirta tuntui myrskytuulelta, ajovakaudesta ei voi edes puhua, melu oli infernaalinen... en voi siis suositella
    Muutenkin SMC oli hieman ankea suoraa tietä ajaessa, koska se ei ole supermoton käyttötarkoitus. Tylsyys meinasi iskeä heti.

Nykyisellä Dorsodurolla (supermotohenkinen katupyörä) pystyy paremmin ajamaan matkaakin. Toki tietyissä ominaisuuksissa se häviää SMC:lle, koska ihan yhtä fokusoitunut laite ei ole kyseessä. Mutta kokeilemallahan se selviää miltä itse kustakin rautaperseestä tuo tuntuu
    No en kyllä allekirjoita tätä. 100 km/h matkavauhdissa ei mitään häritsevää tärinää eiklä ilmavirta pahemmin riepotellut. En myöskään huomannut +150kmh vaihdeissa mitään outoa tärinää eikä edelleenkään se tuuli riepotellut. Tietysti se tuuli voi ottaa jos on jonkinlainen purje päällä, mutta ei ainakaan Astarin nahoilla ollut ilmavirran riepottelun kanssa ongelmia ja muutenkin on sen verran voimaa, että pystyy pitää pyörästä kiinni.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    ^^Jos SMC/Enduro ei ole vakaa suuremmissa vauhdeissa niin takarengas ei ole linjassa eturenkaan kanssa, jos on vähänkään killissä niin pyörä woblaa ja vipottaa minne sattuu.
    Ei tuntunut missään:
    http://youtu.be/1goi9NOoVtQ
    Heh, kahden minuutin kohdalla näkee miten tylsää se suoralla tiellä ajaminen on, Mulla tulee helposti samaa kiemurtelua kun aikansa ajelee suoraa paanaa, siinä vaiheessa alkaa pää pyöriä ja etsiä viihdyttävämpiä teitä

Lainaa -kepa- kirjoitti Katso viesti
    Tietysti se tuuli voi ottaa jos on jonkinlainen purje päällä, mutta ei ainakaan Astarin nahoilla ollut ilmavirran riepottelun kanssa ongelmia ja muutenkin on sen verran voimaa, että pystyy pitää pyörästä kiinni.
    Tuo muuten pitää varmaan paikkansa, ite oon keskimittainen ja sopisuhtainen 186/95 somelainen jatka. Takin alle kun laittaa Dainesen suojapaidan ja päälle cordura teltan niin purje on valmis, pinta-alaa on riittävästi eikä suuremmat nopeudet ole herkkua. Paitsi silloin kun saa hiekkaa renkaiden alle, siellä ne vauhdit nousee huomaamatta.
    No en kyllä allekirjoita tätä. 100 km/h matkavauhdissa ei mitään häritsevää tärinää eiklä ilmavirta pahemmin riepotellut. En myöskään huomannut +150kmh vaihdeissa mitään outoa tärinää eikä edelleenkään se tuuli riepotellut. Tietysti se tuuli voi ottaa jos on jonkinlainen purje päällä, mutta ei ainakaan Astarin nahoilla ollut ilmavirran riepottelun kanssa ongelmia ja muutenkin on sen verran voimaa, että pystyy pitää pyörästä kiinni.
    Lainaa -Koheltaja kirjoitti
    Tuo muuten pitää varmaan paikkansa, ite oon keskimittainen ja sopisuhtainen 186/95 somelainen jatka. Takin alle kun laittaa Dainesen suojapaidan ja päälle cordura teltan niin purje on valmis, pinta-alaa on riittävästi eikä suuremmat nopeudet ole herkkua.
    Hyvinkin totta. Itse olen ratanahoissa ajava kynäniska 183/74. Ei minuun tuuli ota muuten kuin päähän. Toki se vähän siis käsiä kinnaa jo satasessa, mutta mistään riepottelusta ei voi puhua. Eniten vauhti tuntuu minulla päässä koska kirjaimellisesti pitkäkaulaisella kynäniskalla tuo kaula ei ole kovin vahva.
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Ei tuntunut missään:
    http://youtu.be/1goi9NOoVtQ
    Näkeekö noista peileistä jotain? Pitäisi omaan husaberttiin vaihtaa peilit, mutta en oikein ole vielä löytänyt sopivia. Noiden vakiopeilien kanssa tuo näyttää vähän heinäsirkalta
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    Näkeekö noista peileistä jotain? Pitäisi omaan husaberttiin vaihtaa peilit, mutta en oikein ole vielä löytänyt sopivia. Noiden vakiopeilien kanssa tuo näyttää vähän heinäsirkalta
    Pienentävät rajusti eli vaikeampi niistä on päätellä yksityiskohtia että mikä/kuka siellä takana on. Vastaavasti kuva-ala on suurempi eli pysyy jopa vakiota parempi käsitys siitä, mitä tulee takaa. Eivät myöskään tärise. Hiukan pitää kääntää päätä alaviistoon että niistä näkee kun ovat tangon alapuolella.
    Onkos kukaan viritellyt SMC:hen tuota SM:n pientä etulokasuojaa? Oli ajatuksena näillä kevään kurakeleillä viritellä vähän suojaa ettei niin sotkisi.

SM:n lokasuoja/teleskooppien suoja
    7500109400033 Splash protector black matt

Molemmissa teleskoopin alapäät on ilmeisesti samat, joten myös teleskooppisuojien kiinnitykset. SMC:n teleskooppien väli on mitattuna ja netistä katsottuna 210mm keskeltä keskelle. Mutta mitä tuossa SM:ssä on, kun en löytänyt?

SMC:n teleskoopin suojan alimmasta kiinnitysruuvista renkaan harjaan on matkaa 230-240mm. Renkaat kun on samat halkaisijaltaan, pitäisi kaiken järjen mukaan korkeuskin tuossa SM:n suojassa riittää SMC:n vaikka joustot onkin eri mittaiset, jolla ei siis merkitystä...
    KTM 950 SM
    No ei ole kallis!

Kokeile ja raportoi. Kiinnostaisi itseäkin.
    Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
    Honda CBR600F 2003 (Myyty)
    KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
    Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
    KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
    Minulla oli ennen 690 smc:tä xt660x jossa on vastaavantyyppinen alalokari pumpuissa. Hiukan vielä pidempi. Siinä, kuten myös SM:ssä on ns etupuolinen etulokari eli siinä ei ole perää ollenkaan. Lokari on siis vain etupumpuista eteenpäin. Ilman tuota pumppujen välissä olevaa lokaria laite nakkoo vettä ja kuraa pumppujen linjassa syliin ylös. Tämä tuli myös XT:llä nähtyä. Kun siihen vaihtoi sitten normaalin lokarin (jossa on perää kuten myös SMC:ssä) lakkasi roiskuminen. Olen melkoisen varma, että tuo härveli on turha laitteessa, jossa on oikea pumppujen välistä taakse jatkuva etulokari.

referenssiä:
    XT alalokarilla
    XT alalokaritta <- huomaa mistä kohti on hyvä reitti syliin. Roiski.
    XT tarvikelokarilla<- ei roiski

edit: Sorry. Tarkkasilmäinen huomaa, että toisessa kuvassa on kuin onkin takajatko paikallaan. Kyseinen ratkaisu ei siis roiskinut enää kun tuon jatkon sinne lokarin alle kiinnitin.
    Viimeksi muokannut: mjtee; 11.04.2013 klo 18:14. Syy: virhe
    Mulla on toi 690 sm ja sen etuloksun keskiväli on tuo sama 210mm. Se lokari tulee pumpuista taakse n. 20cm ja eteen 10cm.
    Buell xb12Ss
    Onko täällä kukaan laittanut tuota sc-project:in pönttöä ja tuota MEMJET boxia? Onko millanen homma tuo boxin asennus ja toimiiko se oikeasti?
    Ktm 690Enduro/smc -12vm
    Lainaa Kafuusti kirjoitti Katso viesti
    Onko täällä kukaan laittanut tuota sc-project:in pönttöä ja tuota MEMJET boxia? Onko millanen homma tuo boxin asennus ja toimiiko se oikeasti?
    Pönttö on hyvä, mutta boxi ei. Ymmärtääkseni se on vain pelkkä vastus muovirasiassa. Käy säädättämässä putken ja ilmaboxin jälkeen jossain kunnon pajalla, niin tulee hyvä.

-Matti

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009

www.mattipoeka.com
    Joo ko mulla on jo tuo pönttö mutta laihallahan se käy jos on normi ohjelma sisällä, ja acran mappi ei kuulemma pelaa tuon pöntön kanssa yhtään?
    Ktm 690Enduro/smc -12vm
    Lainaa Kafuusti kirjoitti Katso viesti
    Joo ko mulla on jo tuo pönttö mutta laihallahan se käy jos on normi ohjelma sisällä, ja acran mappi ei kuulemma pelaa tuon pöntön kanssa yhtään?
    Voi olla että ei toimi juu, mutta pk seudullakin on nuita paikkoja missä tuon saa saadettyä kuosiin esim. prätkäpaja helsingissä ja viitaniemi espoossa.
    Viimeksi muokannut: mattipoeka; 14.04.2013 klo 11:04.

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009

www.mattipoeka.com
    Hanki ne vaimentavat korokkeet jotka löytyy powerpartseista. Ymmärtääkseni erittäin hyvät ja moni ihmettelee miksei tule vakiona
    Onko kellään näistä kokemuksia? Kehuhan kaikki powerpartsin satulaakin mutta mun peresuus puutu sillä jopa nopeemmin ku vakiolla
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
    http://aijaa.com/K6JXiy

Dropbox linkit ei toimmi täällä vai?

Tähän tulee kohta uudet tarrat! Onko kukaan irroittanu noita powerpartsin tarroja katteista? Lähteekö miten hyvin vai onko helpompaa ostaa heti uuden setin muoveja?

Contin SM gummit hyvät vai huonot kadulla?
    Viimeksi muokannut: Luke690; 13.04.2013 klo 12:27.
    Lainaa Luke690 kirjoitti Katso viesti
    http://aijaa.com/K6JXiy

Dropbox linkit ei toimmi täällä vai?

Tähän tulee kohta uudet tarrat! Onko kukaan irroittanu noita powerpartsin tarroja katteista? Lähteekö miten hyvin vai onko helpompaa ostaa heti uuden setin muoveja?

Contin SM gummit hyvät vai huonot kadulla?
    Kai nuo lämmittämällä lähtee pois nuo tarrat helpostikin. Ainakin omasta enskasta lähti alkuperäiset tarrat todella nättiin.

-Matti

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009

www.mattipoeka.com
    Ok. kiitos vastauksesta.
    Riittääkö perus föönin lämmöt vai käytitkö lämpöilma puhallinta?
    Kyllä ne lähtee ilman lämmittelyäkin, testattu on,
    FXSB & ZX10R
    Voi olla että ei toimi juu, mutta pk seudullakin on nuita paikkoja missä tuon saa saadettyä kuosiin esim. prätkäpaja vantaalla ja viitaniemi espoossa.
    Tuo Prätkäpaja on Helsingissä Tattarisuolla.
    Itse suosittelen tuota Samin Autopajaa Sami Vittaniemi Alaniementie 2 ESPOO, siinä Vihdintien varressa......
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Nyt tarvis fiksummalta apua Miten hitossa toi ketjusuoja lähtee irti swingin päältä? Onko se jotenki lukittu kiinni siihen liukupalaan? Ilmeisesti pitää myös katkaista ketjut että sen saa veks? En löytäny ku kaks ruuvia millä se on kiinni, toinen niistä oli näköjään irronnu viime kauden aikana.
  30.  
    Voisiko joku mitata SMC:n keulan pituuden? Akselin keskeltä teleskoopin yläpäähän ja vielä varmistuksena miten pitkällä joustolla kyseinen keula on, 250 vai 275mm. Kiitos
Sivu: 43 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33414243444553 ... ViimeinenViimeinen