jos et ole vielä kokeillut niin ainakin itse suosittelen Alpinestarsin Supertech R kenkää. Huikean notkea ja mielyttävä saapas joka ainakin mulla toimii tavalla johon ei yksikään muu ajosaapas ole yltänyt vielä lähellekkään.
http://www.alpinestars.com/moto/foot...l#.US2VyHwaySM
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
R:stä on vaikea pistää paremmaksi ainakin ratamielessä. Koeastunut monesti tuota R:ää mutta tällä hetkellä jalassa SMX-Plus Gore-versiona mikä myös on huikean kevyt ollakseen kunnolla tuettu ja suojattu kenkä ja kaupanpäälle noita kylmän/surkeen kelin ominaisuuksia. Sen sijaan kun hypätään SMX-5-versioon niin katoaa suojaus jo touring-tasolle...no vähän säärtä ja kantapäätä saa suojattua.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
kiitoksia vaan nyt ja aikasemmin vastanneillepäädyin forma dominator malliin jämäkät on mutta suht notkeat
![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tunnistus kilpailu. Kenen ex pyörä. Tietäs onko ohjelmia ajettu yms. Kun entine omistaja ei ole paljon ajanut/tiennyt pyörästä. OTR putki
Penkin alla oleva nupikka 3. Elikkä onko siinä nyt joku uus ohjelma vai olenko ymmärtäny väärin. 1 vaisu,2 ärhäkkä,3-9 omat setupit, 0 laihat pensat yms paskat hätätila selviytymis moodi.
![]()
Kartat menee niin että 1 on lussu, 2 agressiivinen kaasuvaste ja 3 netraali/normaali kaasuvaste. Lopuista numeroista ei kannata välittää.
Kannattaa kurkata myös http://www.matkaendurot.net/ siellä on enemmän juttua 690 Endurosta ja entinen omistajakin voi löytyä, kaikki kurakuskit ei notku tällä foorumilla
Eikö otsikon voisi muuttaa SMC/Enduro, molemmat hyvin pitkälti samoja pyöriä ja samoja asioita käsitellään. Tarttisko pyytää Ylläpitoa hommiin?
Viimeksi muokannut: Koheltaja; 02.03.2013 klo 12:16.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jäähdyttimen eteen on kuulema hyvä laittaa pahvia, ainakin puolet tukkoon. Sulla näyttäisi olevan E malli joten siinä on kierrosluvullinen mittaristo? Jos on niin lämpömittari pitäisi pysyä vähintään neljässä tolpassa että kone on riittävän lämmin, mielummin 5-6 tolppaa näkyvissä.
Mulla oli pahvia about 3/4 syyläristä. Kannattaa sitten varmistaa ettei se pahvi valu alas sieltä kun palaa komiasti muuten pakoputkea vasten... Ei mitään ongelmia tuntunut ilmaantuvan -15 kelissä.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Mistä hommailette ihan perusosat laitteeseen.
Öljyt/suotimet.
vissii motorexin 10/60 ois jees,tartteeko vielä lisäks kytkimen lisäaineistusta,ex omistaja käytti vielä lisäs tohonkin öljyy. Nettipuljuja varmaankin katsella kun tarjonta tässä savossa ton kotarin puolesta huonoa.
laitoksella ajettu 25tkm. Mitkä huollot ovat seuraavat. Venttiilit ovat säädetty 18tkm.
Kaikkihan varmaan löytyis mut menee ikuisuus lukea tää treadi.
Vaan on kortti höllässä jos tallä julkisille väylille eksyy. Satku tulee jo huomaamatta maasturin urassa auraamattomalla metsätiellä......![]()
Suodattimet ja muut tarvittavat olen hakenut marmoritiskiltä, kulutusosien hinnat on sen verran kohtuulliset etten ole katsonut tarpeelliseksi etsiä euron säästöä tarvikeosilla. 10W60 Motorex on sellaisenaan hyvää öljyä, jotkut on käyttänyt myös LiquiMoly 10W60 öljyä joka on hieman edullisempi vaihtoehto, löytyy vaikkapa Motonetistä ja autotarvike liikkeistä.
Kytkimen lisäaineistusta en ole lisäillyt öljyyn, toimii mainiosti ilman sitäkin. Öljyt ja suodattimen sekä sihtien puhdistuksen olen tehnyt omaan pyörään 2500km välein vaikka uudemmissa on 10000 huoltoväli. Jos en väärin muista niin sulla olisi tossa 7500km huoltovälit, joku varmaan osaa sanoa niistä paremmin.
Kyllä siinä puhtia piisaa, mulle jopa liikaa moneen paikkaan, siksi ajelenkin aika usein lussulla kartalla. TrailTechiltä löytyy valmista kartanvaihtokytkintä ohjaustankoon, tai näppärä kaveri pystyy tekemään sellaisen itekkin. Paljon mukavampi vaihtaa tehokartat ajon aikana maaston ja ajotarpeiden mukaan, virrat pois, kartan vaihto, kone tulille ja taas mennään. Soratierallissa sitten taas on kaikki pelissä, siellä se on ihan älyttömän hauska pyörä![]()
Viimeksi muokannut: Koheltaja; 04.03.2013 klo 09:01.
Kävin vähän kokeilemassa nastarenkaita, valitettavan vähän kiinteää lunta oli tarjolla. Melko huonot pidot kaikkialla, tämmöinen pieni videon pätkä tuli kuitenkin aikaiseksi:
http://www.youtube.com/watch?v=kcUaAQdrwdE
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Minkä mittaiset nastat? 250llä pitää vähän liiankin hyvin enskapiikeillä, ja mm. enskakäännöksissä pyörä ei luista niin helposti lumikelillä kuin se luistaisi soralla. Umpilumessakin ainakin 250llä kotarilla voi ajaa enskapiikeillä, luistaa toki (ja lumi lentää), mutta se kuuluu asiaan. Ns. autotyyliset lyhyet tieliikennenastat ei taida pitää oikein tiellä, krossiradalla, enskaspoorissa eikä umpilumessa. Ei kannata käyttää liian lyhyitä nastoja, ne ei ole turvalliset.
ZX6R & KTM Enduro
Välikelin nastat on just hyvät kilpipeliin tienpäälle. Pitoa ei ole kunnolla missään olosuhteissa, joten kuski pysyy hereillä ja on hauskaa hieman maltillisemmillakin vauhdeilla.
Supermoto
Vaikuttaako tuo alkukäyrä tohon vaimentimen asentoon vai miten tuossa ekassa kuvassa tuo vaimennin on saatu noin pystyyn. Akrahan näyttää omasta mielestä kans hyvältä ku on hieman pystyssä eikä vaimentimen ja muovien väliin jää turhia rakoja.
http://www.ktmtwins.com/sc-project-2...exhaust-system
Taitaa kuvat hämätä vaan..
Viimeksi muokannut: Jurz4; 19.03.2013 klo 19:50.
Onko porukka tehnyt smc:llä reissuja pitemmälle, minkälaisia laukkuja löytyy smc:hen?
Kesällä ois tarkotus painella Suomi-Norja-Ruotsi yms vastaavaa reissua ja en ala vaihtamaan mainiota kaupunkipyörää pelkän reissun takia.
Tosin viime kesänäki painoin hangosta ouluun päivässä niin eipä tuo paha ollu, olihan se mutta ei ollu![]()
<p>Ktm 690 Smc -> Pure pleasure!</p>
Touratech, RallyRaid, Wolfmans, SW-Motech. Noiden tuotemerkkien alta ainakin löytyy kiinnikkeitä pusseille, muitakin varmaan on. Muistaakseni Wolfmanilta löytyi satula-laukku joka ei välttämättä tarvinut häkkyrää ollenkaan.
Onko kellään tarvetta oransseille muoveille? Muistaakseni mulla on ylimääräisenä etulokari, etumaski, sivupanelit, takalokari. Vakiomuovit -08 SMC. Jos jollain on mielenkiintoa ostaa näitä voin käydä räpsimäs kuvia niistä. Tarjouksia?
Itse myös kiinnostunut kuulemaan smc:n soveltuvuutta pidemmille reissuille. Huutaako kroppa armoa jo 300 km siirtymissä (50/50 suoraa maantietä/mutkapätkää), vai pitäisikö suoraan katsella isompia 990-sarjalaisia? Onnistuuko smc:n "takapenkille" Kriega US-20:n kiinnitys, kokemuksia?
Jos 690 enduroilla onnistuu reissaaminen niin miksei SMC:lläkin?
Mukana kulkevan tavaran määrä on liene ihan mielikuvituksesta ja omista mieltymyksistä kiinni?
![]()
300km ei ole mitään. Sen huonommin ei matka taitu kuin muillakaan nakuilla. Mitä mutkaisempaa, sitä kivempaa. Tällaisella kynäniskalla yli 140km/h matkanopeus alkaa olla tuskallista, mutta johtuu vain pään kinnaamisesta taaksepäin. En oikeastaan keksi mitään syytä miksi noin lyhyelle matkalle jokin muu nakupyörä olisi parempi.
Tavaroiden perälle pakkaamisessa on se ikävä piirre, että tankkaus tapahtuu siitä missä kassi olisi kiva pitää. Se on sitten maku/kokoasia että voiko sitä kiinnittää tankkiaukon etupuolelle ajoasennon kärsimättä vai pitääkö laukkutyypin olla helposti löysättävä. Eipä tämäkään yhden tankkauksen vuoksi ongelma ole mutta pidemmillä matkoilla asia alkaa kiinnostaa.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kiitokset kokemuksista Seikkailu_R:lle ja mjteelle. Nykyisellä Z750:lla matkanteko on tuttua ja tuuli ottaa niskoihin about samoissa vauhdeissa melko ikävästi, eli se on tuttua. Mutta mites se yksi mukisen tärinä, kun on tottunut "tärinättömään" rivineloseen? Puuduttaako se paikat pidemmässä juoksussa?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Itse olen 690 SMC:n omistanut ja ei nyt mitään tourinkia tullut ajettua, mutta kerta-ajona n. 250km lenkin aikana ei mitään ongelmia puutumisten tms. suhteen. Eihän tuo konstruktio tärise käytännössä ollenkaan. Helvetin hyvin tuolla matkaa taittaa ainakin sen, mitä itse ajoin noita lenkkejä.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Pientä pääsiäistuusausta...
Madallus eestä ja takaa (Koubalink 1"), tangonpäätypeilit ja katesarja...
Torstaina tuli ajeltua kauden ensimmäiset rapia sata km
![]()
Viimeksi muokannut: Nesmit; 06.04.2013 klo 10:42.
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Minulla tuli sekä ceparilla että rykkösellä vieterisormet alle 200km matkalla. 690:sen kanssa olen tullut sellaiseen käsitykseen, että koneet ovat tärinän suhteen yksilöitä. Joku on joskus valittanut keskikierrosten voimakasta tärinää ja olen ihmetellyt tätä. Minulla kone tärisee käsittämättömän vähän enkä muista viime kesän parin tunnin etapeilta, että tanko tärisisi ollenkaan maantienopeudessa. Huomenna 160km niin katsotaan onko muistikuva oikea.
Aika yksilöitä on tärinöiden suhteen, se minkä huomasin viime kesänä, se on aika tarkka rattaisen kunnosta. Jos on vähänkään kuluneet rattaat niin tärinää on sitten ihan riittävästi, eturatas kannattaa vaihtaa heti kun vetopuolelle alkaa ilmestyä kulumaa.
Toiset sietää tärinää paremmin kun toiset, ihan samalla tavalla XT660Z puudutti sormet kun 690. Kotarissa täsinä on vaan siedettävämpi kun siinä on enemmän funfactorya![]()