Moro
Ostin FZ1:n keväällä ja edellinen omistaja oli asentanut pyörään rapid bike boxin. Toimii oikein hyvin eikä ole tietoakaan FZ1:n moottorin ei-toivotuista ominaisuuksista mitä netistä olen lukenut. Tosin minulla ei ole vertailupohjaa vakiopyörään tai Power commanderiin.
Tilletson: Onko Akrassa noise killer kiinni? Omasta pyörästä loppui paukutus kun laitoin dB-killerin kiinni. Olisiko pyörä (siis omani) säädetty killerin kanssa ja ilman sitä paukuttaa, koska säädöt eivät natsaa?
Onko kuinka moni vaihtanu orkkis-tankoa hieman käyrempään malliin?
Koeistuin tänään sen uuden malli Z1000 ja siinä tuntui ajoasento hieman paremmalta kuin omassa FZ1:ssä. Tuossa Z1000 ei näytä olevan lainkaan raisereita ja hieman käyrempi tanko.
Mulla on tälläinen tanko omassa pyörässä:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...lsl-128axn1si/
Ajoasento itselleni ainakin parempi vakiotankoon verrattuna ja kaikki johdot,vaijerit ja letkut riittivät tolle tangolle, ettei tarvinnut ruveta vaihtamaan tai jatkamaan. Hieman olisi mun makuun saanut kyllä olla leveempi tanko.
Pyörä meni vaihtoon niin siitä jollekin perinteinen virisetti pyörään, mm. PC, Speedo, Slipari yms.
Käykö powercommander 5 vuoden -08 fz1:een? Ja mitä eroa tolla pc5 on pc3:een?
Millä saisi FZ1 N takapään(ei keskitukea) nostettua takahaarukan/jousitusosien/voimansiirron remontteja varten kätevimmin ? Normaali varikkopukki ei käy kun se nostaa takahaarukasta mikä pitää vapauttaa. P.Putkihan kulkee koneen alta ja se voi ehkä olla haavoittuvainen. Markkinoilla on saksipukkeja ja rungosta nostavia vehkeitä jne. mutta onko foorumin väellä kokemusta hyvästä/turvallisesta/kustannustehokkaasta tavasta nostaa FZ 1:stä ?
Tuli sitten hommattua FZ1-S vm. 2008 ja täysin vakio. Ajokelejä siis odotellessa
Vuoden 2005 Hondan 1300CB toimittanut virkaa tähän asti...siinä voimaa oli alhaalta asti.
Mistä lähtisi liikenteeseen, juuri näiden tiedossa olevien "ominaisuuksien" poistamiseksi..
tökkivä kaasun avaus, ala ja keskialueen väännön puute.
Sliparia olen kaavaillut lähinnä ulkonäkö syistä, orkkiksenkaan äänet eivät huonot.
Kuinka tarpeellinen tai toistensa hyödyt kumoava on, jos pyörään asentaa molemmat PC3 ja FCE?
Pystyykö PC3 hoitamaan saman asian kun FCE:llä? Vai tarvitaanko PC:n lisäksi aina FCE?
Mistä FCE kannattaa hommata? Hinta?
Exhaust servo removal module?? Onkos joku tuollaiseen törmännyt, missä yhteydessä tarvitaan?
Olisiko jollain akran, yoshimuran tms.. putkea kaupan, muitakin osia FCE, PCIII /PCV, saa tarjota.
Mistä muutoksesta tämä putkessa paukkuminen johtuu, josta syystä AIS-järvestelmä pitäisi estää / poistaa?
Vastauksia voi laittaa joko yksityisviestillä tai
tojotaurus@gmail.com
Viimeksi muokannut: JoEs; 19.02.2013 klo 03:52.
Moro!
Hankin juuri FZ1-N:n. Ajattelin kevättä odotellessa vaihdella aikani kuluksi öljyt. Mitä öljyjä olette käyttäneet omissanne? Tai lähinnä, onko jokin öljy todettu huonoksi tai erityisen hyvin toimivaksi.
Jos ei muuta ideaa tule, laitan jonkin perus 10w-40 täyssynteettisen, ehkä 10w-50. Jälkimmäistähän manuaali ei luettele, mutta useat racing-maninnalla olevat öljyt näkyvät olevan tuolla viskositeetilla.
Jep, kiitos tuosta! Castroleja olenkin eniten katsellut. Taidan siis ostaa sitä 10w-40. Se näyttää olevan halpaakin, joten hyvä niinOmaan ajoon 10w-50-racing-tuotteet olisivatkin ehkä vähän turhan "hyviä" omaan keskikevyeen käyttöön
![]()
Z750 -> FZ1-N
Tere, alkava kausi alkoi jo poltella ja piti päästä tuhlaamaan! Varmaankin huomenna kusti polkasee PC V:n
Jonka käyttö/asennus herättää kysymyksiä:
Ennen kun ammattimies(toivottavasti) säätää komentajaan kartat niin pitää pyörällä päästä liikkeelle, latailin jo netistä muutamaan eurokartan jotka vastaavat omaa laitosta (FZ1-n 08 + Yoshimura TRC Slipari) ja nolla kartan, nyt mietinkin voiko laitteeseen ladata molemmat edellämainitut kartat ja vaihtaa testimielessä käyttämättä tietokonetta laitteessa kiinni? Tai onko "nollakartta" edes vertailukelpoinen enää jos lambda on irrotettu?
Toinen asia liittyen juurikin lambdan deaktivoimiseen, eli tarvitsenko vastuksen anturin johdolle että vikavalot ei välkkäis vai riittääkö ainoastaan anturin piuhan irrotus?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
HUOM. jos tiedätte missä Jyväskylän liepeillä pyörä kannattaisi säädättää niin saa vinkata..
FZ1-N
Sen PCVsen mukana tuli ainakin mun Yammuun se deactivointi blugi. Eli älä huoli....
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Koke: koska suitsaankin tuli pcv:n mukana se blugi ni saanet säkin sen. Ei slipari riko vaikket laittaiskaan karttamuutoksia. Mut ei ne suuren suuria ole, eli mä lataisin sen ko. kartan. Mut tarttethan sä tietokonetta et saat sen kartan ladatuksi, putosin rattailta... Se nollakarttahan on juuri niin että pcv ei muuta mitään arvoja.
Joo tuli plugi mukana ja kaikkeen tuli selkeys kun laitos saapui.
Nyt PCV:hen ohjelmaa sisuksiin, laitos kyytiin ja kevättä odotellessa.
Siis tarkoitin voiko kahden ohjelman välillä vaihtaa ns. kesken ajon, eli onko PC:eessä nappulaa "kartan vaihto"
No eipä ollu, mutta ilmeisesti semmoisenkin saa lisävarusteena ihan stongaan laitettua!
FZ1-N
Mulla on Hondan PC 3usb:n kaverina se lcd näyttö ja siinä muistikorttipaikka (SD), kortille saa eri karttoja joita voi sitten vaihtaa "lennossa".
http://www.powercommander.com/powerc...ander_lcd.aspx
Älä korjaa ehjää....
Minkäslaisia jalkatappimuutoksia olette tehneet? Kun nuo orkkistapit on liian alhaalla. Eikä haittais jos se vaihdekaavio samalla kääntyis toisinpäin.
Jopo
Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.
Soininen racing
Käykö FZ-1S:än myytävä Yamahan takalaukkuteline myös FZ-1N:än?
Yamahan sivuilta kun katsoo tuo "Top Case Carrier Kit FZ1 Fazer" on vain S:n varusteissa, ei N:n ollenkaan. Eikö perän pitäisi olla samanlainen molemmissa pyörissä?
Moro!
On tullut aika päivittää vanha pikkufasu uuteen rautaan ja vahva vaihtoehto on käytetty FZ1-S. Kertokaapa arvon palstaveljet mitä kannattaa erityisesti tsekata/tutkia alle 40tkm ajetuista? Eli tyyppiviat ja tyyppikulumiset kiinnostaa, normaalit yleismaailmalliset asiat toki tiedän. Onko 2006 ja 2007 malleissa suuria eroja, eli kannattaako tuoreempia suosia jos ovat muuten vastaavia?
Onkos jollain kokemusta alla olevasta ratkaisusta. Itseäni kiinnostaa tuo siksi, että takatelineen saisi irti milloin tahansa (muutamassa sekunnissa) ja painopistekin olisi paljon paremmin pyörän päällä kun laukku ei ole ilmassa irtonaisena omalla telineellä. Omaan silmään myös paremman näköinen ratkaisu. Ainoana haittapuolena voisi olla se, että matkustajaa ei saa kyytiin ja pyörän päälle/pois kampeaminen voi olla hankalampaa.
Ilmeisesti FZ1 ja FZ1-S molemmille on omansa.
http://www.capitalcycle.com/Sportrac...1-_p_3776.html
https://www.youtube.com/watch?v=pCmPCHWrpTE
Täällä ei taida saada mainostaa, mutta s-alkukirjaimilla alkavasta mp-verkkokaupasta ainakin saa tilattua ja google auttaa.
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
Ite olen kesäksi väsäämässä samanlaista viritystä, kun tuli hommattua vanha penkin runko. Ehkäpä ostan sitten tuollaisen kun ei onnistunu. Stormin lisäksi Louisilta löytyy kanssa: http://www.louis.de/_3005c23cdef624e...artnr=10026933
Yamaha FZ1-N
Tuli itselläkin laitettua tuommoinen naku yamaha parin vuoden pyörättömyyden jälkeen ja melko rajulta kamppeelta se tuntuu. Varsinkin kun edellinen pyörä oli hetken mielijohteesta halvalla saatu SV 650 Suzuki
No kuitenkin vaikka tässä löylyä on niin tämä töksäyttely kaasua avattaessa ärsyttää. Esim kaupungissa ajellessa missä vähän väliä kaasua pitää sulkea ja taas avata...
Olenkin miettinyt tuota Ivan's FCE:tä poistamaan tämän "vian". Kokemuksia tästä, auttaako juuri tähän on/off kaasu-töksähtelyyn ja onko muita positiivia TAI myös negatiivisia kokemuksia? Entäpä onko vaikea asentaa?
Myydäänkö näitä muualla suomessa kuin täällä:
http://www.motorshop.fi/product/Ivan...amaha-FZ1.html
Lisäksi olen miettinyt sliparin laittoa lähinnä äänien takia. Siinä sitten mietityttää se että pystyykö näitä ruisku vehkeitä säätämään ilman että laittaa powercommanderin? Niin ja kannattaatko se EXUP jättää käyttöön vaiko laittaa väliputki joka korvaa sen ja siihen suoraan slipari kiinni(näin olen ymmärtänyt että mallikohtaisissa paketeissa toimitaan, eli se exup jätetään pois käytöstä? Mihin ne vaijerit ja muut siitä servosta sitten laitetaan/kytketään?
Niin ja pyörähän on täysin alkuperäinen vielä joten tässä pienoinen kynnys alkaa ulkoisia muutoksia, esim sliparia, laittamaan. Mutta tärkeintä kuitenkin tuo että sias pyörästä mukavasti käyttäytyvän.
Suuret kiitokset jos joku kehtaa vastatata kattavasti näihin kysymyksiin. Kuten varmaan huomaatte niin melko noviisi tässä ollaan varsinkin näiden ruisku moottorien kanssa...![]()
Onnittelut loistavasta valinnasta
Ei mulla kyllä kovinkaa pahasti töksäytellyt, mutta kyytiläinen kyllä huomas että kyytissä mukavempi olla commanderin laiton jälkeen, eli tais se vähä töksähellä.Tosin tekee kyllä ne pirun notkot vääntökäyrässäkin tehas asetuksilla.
07 mallista lähtienhän tuota bensan katkomista on muutettu tehtaalla jo ja en kyllä itekkään mitään ivanssin palikkaan tuohon laittanu/enkä laita.
Ei muuta ku commanderia paikalleen, paranee kummasti koko laitos, samalla slipari ja välitykset.
Servon vaijerit voi laittaa tallin hyllylle, ei niitä kannata paikalleen jättää, servo surisee penkin alla sitte itekseen.
Siihenki on joku palikka saatavilla että saa sen pois, tulis ihan hyvin kyllä vaikka työkaluille lisä tilaa.