Joo se on nyt paikoillaan, modailin alkuperäisestä killeristä( joka oli vain n. 10cm pitkä supistus 47mm->40mm) paremmin vaimentavan hitsaamalla siihen 40mm reikäputkea johon tein vielä ~30mm supistuksen päähän ja kiersin villan ympärille. Omaan korvaan kohtuu passelit äänet, naapureitten mielipidettä en oo kehannu käydä kysymässä.Vielä kerran kiitokset kun lahjoitit tuon vaimentimen
Välillä häirittee se putkessa paukkuminen kun se jatkuu koko moottorijarrutuksen ajan eikä silleen että paukahtais vaan muutaman kerran. Vinkkejä tuohon AIS blokkauksen toteutukseen kellään?
Helpoin nostaa hieman tankkia, irrottaa ilmaletku ja tunkea kuulalaakeri tai marmorikuula letkuun ja laittaa takaisin kiinni. Letku tulee siihen ilmaboksin reunaan vasemmalle puolelle. Jos jaksaa askarrella enemmän, tilaa esim. tuollaiset ja poistaa koko ilmaventtiilin. Ainakin S-mallissa piti syyläriä vähän löysätä että saa työskentelytilaa siihen eteen.
Hankin FZ1-S tuossa 1.5kk sitten ja toiminut erinomaisesti mitä nyt alapuolella pientä tukkoisuutta (ominaisuus). Nyt viime vkl jälkeen lähdin ajamaan töihin jolloin en huomannut vielä mitään, mutta takas tullessa kävin ajamassa pienet kurvin käännöt ja ihmettelin, että mihin tehot ovat hävinneet 8000rpm eteenpäin. Aikaisemmin eturengasta sai keventymään/nostettua kaasun kanssa vaihteilla 1,2 ja 3 (2-3 vaihteella suljetulla), mutta nyt ei kevene tai nouse millään vaihteella. Joku voisi sanoa, että "totuit jo tehoon", mutta sitä repivää ja vetävää voimaa ei tule enää 8000rpm jälkeen vaan pelkkää tasapaksua. Ikäänkuin koko ylärekisteri olisi leikattu tasaiseksi ohjelmallisesti. Meno ei ole nykivää, mutta junamainen repiminen on poissa.
Mieleen tulee: Tulpat, ei saa tarpeeksi bensaa (hiukan taittunut bensaletku), ilmansuodatin tukossa, toisioläpät jumissa tai eivät avaudu tarpeeksi ylärekisterissä, kesäisemmän ulkoilman lämpötilan nousu 10 astetta ?
Mikähän vekottimeen on mennyt ? Pitäisikös käydä liikkeessä näyttämässä kerran se 6kk luvattu takuu ainakin on olemassa...
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
Sen verran kysäsen väliin että kuuluuko FZ1-N:n nostaa etupyörää pelkällä kaasulla noin niinku yleensä? Itselläni on pc3 + slipari ja muuta pientä säätöä (mm. 16 eturatas) ja penkitetty 143hp takapyörältä. Ei kyllä ole tarkoituksena opetella keulimaan, mutta herätti vain ihmetystä.![]()
2007 Suzuki Intruder 1500
No varsinainen keuliminen ei varmaan ole ihan oikea ilmaisu tässä kohtaa, mutta aikaisemmin rajummissa rykäsyissä etupää on lähtenyt "keventymään" tai nousemaan 5-20cm riippuen vaihteesta ja kaasun asennosta (10 000 -12 000rpm).
Omassa siis vain slip-on putki ja vakio välitykset.
Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->
ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
Millaisia kulutuslukemia porukalla on S/N malleissa, onko jotain kiinnostanut niin paljon että laskenut?
Tuntuu että on suht janoinen peli. Itsellä täysin vakio ja vie nätissä ajossa sen melkeen 6l/100km
Manuaalin mukaan tankki on 18l, onko kenelläkään tarkkaa tietoa asiasta?
Siinä vaiheessa, kun bensan määrää ilmoittava viimeinen palkki alkaa vilkkumaan, eli käsittääkseni jäljellä on "varatankki" 3,7l niin kun tankin täyttää siinä vaiheessa keskijalalan varassa täyttörajaan asti, jopa vähän ylikin niin sinne menee n.12l.
12l+3,7l= 15,7l. Olisi kiva tietää paljonko siellä on oikeasti bensaa jäljellä siinä kohtaa, kun viimeinen palkki alkaa vilkkumaan?
Viimeksi muokannut: JoEs; 30.05.2013 klo 01:02.
Kulutus on minulla pyörinyt 6.5L kieppeillä. Hiukan lyhemmät välitykset, ilmanottoa parannettu, pc3 ja slipari.
Jos paljon taajamassa pyörii niin menee tuonne 7L helposti.
2007 Suzuki Intruder 1500
https://www.fuelly.com/driver/shuntti/fz1
Siinä omia kulutuksia tältä vuodelta.
Pyörässä tiukemmat välit, pc5, slipon
Onko kellään kokemuksia 15-piikkisestä eturattaasta? tuntuu tuo 16-piikkinenkin melko pitkälle tuohon kaupunki ajeluun![]()
Lähinnä mietin sitä, että rupeaako ketju kuinka pahasti kyntämään tuota kumi suojaa jos vielä eturatasta pienentää... sen verta laiska ettei jaksaisi tuota takaratasta ruveta vaihtamaan suurempaan.48-piikkisellä olisi sama välitys suhde tuon 16 piikkisen kanssa, kuin 15-45
Joku aika sitten hankin FZ1-N:n siinä näyttäisi olevan pc3 ja akran slip-on, mutta katti löytyi vielä putkesta ton sliparin edestä. Kannattaako lähteä poistamaa, onko eroa poiston jälkeen... Varmaan säädettävä uudestaan. Kokemuksia?
Eikös se niin ole, että kaikki rajoittava, ahdistava ja ympäristöystävällinen on yhtä kuin vähemmän kivaaLisäkysymyksenä heittäisin että tietääkö joku viisaampi onko katin posto melusaastetta lisäävä tekijä? Itselläni tuo on poistettu...
2007 Suzuki Intruder 1500
Iltaa, onkos FaZ1steilla kokemusta tulppien vaihdosta? N-malli kyseessä.
Riittääkkö syylärin kiinnityspulttien irrotus ja tieltä sivuun vääntäminen vai joutuuko ottaa kokonaan pois?
Tarkoitus olis tällä viikolla vaihtaa ja kaikki vinkit ovat erittäin suotavia!
Keskustelu on ollut aika hiljaista tässä uudessa threadissa joten kertokaapa hyviä varustevinkkejä kys. om. mopooon? Löytyykö kenelläkään kokemuksia esim . siitä takapenkin tilalle tulevasta laukun kiinnikkeestä?
FZ1-N
ostin stormista sportrackerin, en kyllä suosittele enää liikettä vihollisellekkaan, mut muualta en sitä saanu, senverran meni käsille kaikki kyseisessä liikkeessä, 3 viikossa piti tulla, 6 viikossa tuli. Mutta piti ite hakea se Turun liikkeestä ku eivät saaneet sitä 9 päivässä vielä lähetettyä Helsinkiin, peräti 20€ tuli alennustaja tietenki oli vielä N-malliin vaikka ois pitäny olla S, mitä painotin kokoajan. Piti pari tuntia vielä muokata että sai kiinni. Mutta sportrackeriin, oli hyvä, pysy kiinni vielä 240 vauhdissa ja laukussa n.10kg kamaa! mut repun kans joutu aika etukenossa ajamaan, että mahtu väliin!
<p>FZ1-S -07</p><p>ex. GSX 650F -08</p>
Kiitti, varmaan huomenna pääsee kokeilee kuinka helppo homma on...
Oliko hommassa mitään vinkkejä mitä pitäisi tietää?
Varmaan turhaan asiaa näin paljon pähkäilen, mutta ei oo paljon tullu mp huoltoja tehtyä + jos joku menee pieleen menettää niitä niin tärkeitä ajopäiviäKuitenkin senverran itsekäs että liikkeen en anna näitä helppoja huoltoja tehdä..
Samurau:
Hyvä jos sportrackki toimii, menee varmaan hankintaa. Ei taida vaan muut suomessa myydä kuin Stormi..
FZ1-N
Huolto hommia pitäs kans tehä ja tarvitsisin neuvoa.
Stefat pitäisi vaihtaa 09 nakuun, mutta osaakohan joku neuvoa minkä viskositeetin öljyä sinne pitäisi lisätä?
Niin ja osaako joku kääntää tämän palikkakieleksi, että meikäläinenkin ymmärtää!
Kun katson taulukkoa niin kannattaako vain tuijottaa viskositeetti indexiä ja kannattaako sen olla täällä suomessa iso vai pieni?
Viimeksi muokannut: mkk0; 17.06.2013 klo 21:46. Syy: Lisää kysymyksiä
Onko kellään ollu virtalukon kanssa ongelmia?
Tänään olin ajelemassa ja käytin avainta hetken pois virtalukosta niin sen jälkeen ei enää mene sisään kun pari senttiä, eli ei kukaan voinu laittaa mitään lukkoon.
Kaveri tuli hakee sit mut pois ja kokeiltiin lukkorasvaa eikä auta mitään, sinne jäi prätkä.
pari tuntia kokeilin kaikkee, avain vaan tökkää kun seinään, se menee pari senttiä ja sitten tulee seinä vastaan. Siellä on joku jousi, joka antaa periks pari milliä, samalla lailla kun laittais ohjauslukkoon, mutta sitten ei mitään.
Mulla takerteli tossa edellisessä -08 fazussa kanssa tuo virtalukko. Voitelulla tuli vähän paremmaks.
Kaverilla on -08 mt-01 joka on rekisteröity -10.. Siihen vaihettiin viimekesänä takasinkutsuna kaikki lukot,muistaakseni liikkeessä sanottiin että fz1 on ollu samaa vikaa. Kannattaa käydä marmorilla kysäsemässä onko noissa takasinkutsu..
1290 superduke
Ei se sitä kumia syö vaikka on toi 15-piikkinen eturatas.
Nostaa se ainakin 15-piikkisellä eturattaalla ykkösellä iloisesti ja kakkosellakin kaasulla kun tietää missä kohtaa vääntää tupin nurin. Jalka sinne jarrulle vaan ja ehkä voit hieman aluksi laahatakkin sitä, kyllä se siitä lähtee. Sitten kun hiukan harjotellut niin meneekin jo koko laatikko läpi ja vauhtia +200 kmh/h
Tehoista en osaa sanoa tuoko lisää, mutta kyllä hitusen rouheemmat äänet lähtee, muttei juurikaan kovempia.
Oma FZ1-N lähti ruttutukkuun kymmenien metrien asvaltilla liukumisen jälkeen ja ajovarusteet myös vakuutusyhtiön roskalavalle ja pyörä merkki vaihtui jo! Voin kyllä tänne vilkaista silloin kuin muistan, tuli kuitenkin jo aika hyvin paneuduttua tuon fazun sielunelämään.
Ei ollut paskempi pyörä, paitsi hankkikaa nyt hyvät ihmiset siihen vehkeeseen ohjausiskari! Säästää monilta "kivekset kurkkuun" -ilmiöiltä!
Tilletson: Mistä hankit ohjausiskarin ja kenen tekele?
Ollut alusta asti hankintalistalla, nuukailu on vaan hillinyt ostohimoja...
FZ1-N
Tarkennukseksi mulla ei ollut koskaan omassa pyörässä ohjausiskaria. Tarkotus oli tilata heti seuraavasta tilistä se silloin, mutta menin ja kaaduin niin eipä lähtenyt tilausta koskaan.
Kiinaniskaria oli tarkoitus koittaa, ei olisi ollut varaa mihinkään stormin myymään viiden huntin iskariin.
Ja tuosta linkki iskariin joka oli tarkoitus tilata:
http://viewitem.eim.ebay.fi/CNC-Stee...689014623/item
Ei hinnalla pilattu ja toimituskulut nolla euroa! Eikä oo kallis kokeilumielessä jos edes vähän rauhottaa etupäätä!
Ja kokemuksia on vain kavereiden pyöristä miten toi ohjausiskari toimii. Ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna ohjausiskarittomaan mopoon.
Nykyinen pärrä on suizan TL1000R ja jo kotiin hakureissulla mutkapätkällä pomppasi etupää ylös vähän reilummassa vauhdissa möykystä, pari kertaa kerkes sarvet vähän vispaamaan ja oikeen tunsi miten iskari pisti kampoihin vatkaamiselle. Fazulla muutaman kerran samat kokeneena saa oikeesti sarvista pitää kiinni ja toivoa ylemmältä taholta josko tää tästä vielä oikenisi
Ps. Jos joku haluaa hieroa kauppoja kanssani, niin löytyis vielä fz:n jäämistöä. Akrapovicin täyshiilikuitu-vaimennin kiinnikkeineen, kunto hyvä. Takapenkin tilalle tuleva muovi, päällystetty hiilikuituteipillä. Vakio sarvet, siro kilpiteline, vakio kilpiteline, vähän kärsinyt tumma takaledivalo jossa vilkut, kesken eräset kaatumaraudat, täysin vakio pakosarja (raiskaa vaikka katittomaksi putkeksi) + muuta pientä sälää mitä en juuri muista!
Viimeksi muokannut: tilletson; 03.07.2013 klo 17:01.
Tilletson:
Oisko kuvia tuosta sirommasta kilpitelineestä ja takavalosta?
Itselläni on myös akran hiilikuitu slipari ja tarvitsisin siihen jostain tuon "end capin" päätykapaleen.
Entinen omistaja ryykännyt siihen jotain niin, että kulmassa pieni reikä. Haitta lähinnä vain esteettinen.
Tuo ohjausiskaria oon itekkin miettinyt kun tahtoo reippaissa kiihdytyksissä nousta keula just ja just ilmaan ja alkaa jo siinä vispaamaan helposti puhumattakaan "oikeasta woblaamisesta" kun esim. keula palaa maahan vaihteen vaihdon aikana.. Ootko tuosta linkittämästäsi iskarista kysellyt myyjältä, sisältääkö kaikki hilppeet jotta saa asennettua bolt on meiningillä? Jos tuo on passeli niin tilaan tuommosen ja laittan sitten tänne kommenttia onko toimiva kapistus.
Onko sulla tilletsoni vielä tuo siro kilpiteline? Paljonko siitä haluat ja löytyiskö kuvaa mistään? mistä oot sen hankkinu vai ootko itse väännellyt? niin ja passaako vakio vilkut siihen?
Kiitos