Sivu: 10 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 823:sta
  1. #271
    Lainaa mäkkäri kirjoitti Katso viesti
    Onkos kokemuksia rapid biken käytöstä fz1:ssä?
    Moro
    Ostin FZ1:n keväällä ja edellinen omistaja oli asentanut pyörään rapid bike boxin. Toimii oikein hyvin eikä ole tietoakaan FZ1:n moottorin ei-toivotuista ominaisuuksista mitä netistä olen lukenut. Tosin minulla ei ole vertailupohjaa vakiopyörään tai Power commanderiin.

    Tilletson: Onko Akrassa noise killer kiinni? Omasta pyörästä loppui paukutus kun laitoin dB-killerin kiinni. Olisiko pyörä (siis omani) säädetty killerin kanssa ja ilman sitä paukuttaa, koska säädöt eivät natsaa?
  2. #272
    Lainaa Starbringer kirjoitti Katso viesti
    Moro
    Ostin FZ1:n keväällä ja edellinen omistaja oli asentanut pyörään rapid bike boxin. Toimii oikein hyvin eikä ole tietoakaan FZ1:n moottorin ei-toivotuista ominaisuuksista mitä netistä olen lukenut. Tosin minulla ei ole vertailupohjaa vakiopyörään tai Power commanderiin.

    Tilletson: Onko Akrassa noise killer kiinni? Omasta pyörästä loppui paukutus kun laitoin dB-killerin kiinni. Olisiko pyörä (siis omani) säädetty killerin kanssa ja ilman sitä paukuttaa, koska säädöt eivät natsaa?
    Ei oo mun akrassa killeriä kiinni.
  3. #273
    Onko kuinka moni vaihtanu orkkis-tankoa hieman käyrempään malliin?
    Koeistuin tänään sen uuden malli Z1000 ja siinä tuntui ajoasento hieman paremmalta kuin omassa FZ1:ssä. Tuossa Z1000 ei näytä olevan lainkaan raisereita ja hieman käyrempi tanko.
  4. #274
    Lainaa cripple kirjoitti Katso viesti
    Onko kuinka moni vaihtanu orkkis-tankoa hieman käyrempään malliin?
    Koeistuin tänään sen uuden malli Z1000 ja siinä tuntui ajoasento hieman paremmalta kuin omassa FZ1:ssä. Tuossa Z1000 ei näytä olevan lainkaan raisereita ja hieman käyrempi tanko.
    Mulla on tälläinen tanko omassa pyörässä:
    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...lsl-128axn1si/

    Ajoasento itselleni ainakin parempi vakiotankoon verrattuna ja kaikki johdot,vaijerit ja letkut riittivät tolle tangolle, ettei tarvinnut ruveta vaihtamaan tai jatkamaan. Hieman olisi mun makuun saanut kyllä olla leveempi tanko.
  5. #275
    Lainaa tilletson kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tälläinen tanko omassa pyörässä:
    [url]http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/
    Ilmeisesti jouduit vaihtamaan myös riserit, kun eikös tuo vakiotanko ole 22mm? Laitoitko lsl:n riserit?

    Minun on tarkoitus vaihtaa myös hieman matalammat riserit ja ilmeisesti monet suzukin pyörie en riserit käy suoraan, kuten sv, bandit, vx ja gz.
  6. #276
    Lainaa cripple kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti jouduit vaihtamaan myös riserit, kun eikös tuo vakiotanko ole 22mm? Laitoitko lsl:n riserit?

    Minun on tarkoitus vaihtaa myös hieman matalammat riserit ja ilmeisesti monet suzukin pyörie en riserit käy suoraan, kuten sv, bandit, vx ja gz.
    Joo laitoin tollaset lsl fatbar-raiserit, vakiot eivät sovi kun juurikin ovat tuolle 22mm tangolle.


    Miten onkos porukka laitellut kyseisiin mopoihin siftereitä, ja jos on niin minkä mallisia, merkkisiä?
  7. #277
    Pyörä meni vaihtoon niin siitä jollekin perinteinen virisetti pyörään, mm. PC, Speedo, Slipari yms.
  8. #278
    Käykö powercommander 5 vuoden -08 fz1:een? Ja mitä eroa tolla pc5 on pc3:een?
  9. #279
    Lainaa tilletson kirjoitti Katso viesti
    Käykö powercommander 5 vuoden -08 fz1:een? Ja mitä eroa tolla pc5 on pc3:een?
    Käy. Mulla on toi pc5 kiinni -08:ssa. Pc5 on pienempi ku pc3
  10. #280
    Millä saisi FZ1 N takapään(ei keskitukea) nostettua takahaarukan/jousitusosien/voimansiirron remontteja varten kätevimmin ? Normaali varikkopukki ei käy kun se nostaa takahaarukasta mikä pitää vapauttaa. P.Putkihan kulkee koneen alta ja se voi ehkä olla haavoittuvainen. Markkinoilla on saksipukkeja ja rungosta nostavia vehkeitä jne. mutta onko foorumin väellä kokemusta hyvästä/turvallisesta/kustannustehokkaasta tavasta nostaa FZ 1:stä ?
  11. #281
    Tuli sitten hommattua FZ1-S vm. 2008 ja täysin vakio. Ajokelejä siis odotellessa

    Vuoden 2005 Hondan 1300CB toimittanut virkaa tähän asti...siinä voimaa oli alhaalta asti.

    Mistä lähtisi liikenteeseen, juuri näiden tiedossa olevien "ominaisuuksien" poistamiseksi..
    tökkivä kaasun avaus, ala ja keskialueen väännön puute.

    Sliparia olen kaavaillut lähinnä ulkonäkö syistä, orkkiksenkaan äänet eivät huonot.

    Kuinka tarpeellinen tai toistensa hyödyt kumoava on, jos pyörään asentaa molemmat PC3 ja FCE?
    Pystyykö PC3 hoitamaan saman asian kun FCE:llä? Vai tarvitaanko PC:n lisäksi aina FCE?
    Mistä FCE kannattaa hommata? Hinta?

    Exhaust servo removal module?? Onkos joku tuollaiseen törmännyt, missä yhteydessä tarvitaan?

    Olisiko jollain akran, yoshimuran tms.. putkea kaupan, muitakin osia FCE, PCIII /PCV, saa tarjota.


    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Mitä tämä "AIS-järjestelmän estäminen / poistaminen" auttaa?
    Mistä muutoksesta tämä putkessa paukkuminen johtuu, josta syystä AIS-järvestelmä pitäisi estää / poistaa?


    Vastauksia voi laittaa joko yksityisviestillä tai

    tojotaurus@gmail.com
    Viimeksi muokannut: JoEs; 19.02.2013 klo 03:52.
  12. #282
    Moro!

    Hankin juuri FZ1-N:n. Ajattelin kevättä odotellessa vaihdella aikani kuluksi öljyt. Mitä öljyjä olette käyttäneet omissanne? Tai lähinnä, onko jokin öljy todettu huonoksi tai erityisen hyvin toimivaksi.

    Jos ei muuta ideaa tule, laitan jonkin perus 10w-40 täyssynteettisen, ehkä 10w-50. Jälkimmäistähän manuaali ei luettele, mutta useat racing-maninnalla olevat öljyt näkyvät olevan tuolla viskositeetilla.
  13. #283
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jakhe kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Hankin juuri FZ1-N:n. Ajattelin kevättä odotellessa vaihdella aikani kuluksi öljyt. Mitä öljyjä olette käyttäneet omissanne? Tai lähinnä, onko jokin öljy todettu huonoksi tai erityisen hyvin toimivaksi.

    Jos ei muuta ideaa tule, laitan jonkin perus 10w-40 täyssynteettisen, ehkä 10w-50. Jälkimmäistähän manuaali ei luettele, mutta useat racing-maninnalla olevat öljyt näkyvät olevan tuolla viskositeetilla.
    Esim. Castrolin 10W-40 synteettisena toimii ihan kivasti näiden Yamahoiden koneissa. Eikä siinä tartte ees lukee Racing vaikka kilpurin koneeseen menis. Ei se öljy tiedä, että ajetaanko sillä kilpaa vai ei.
    Superbike #7
  14. #284
    Jep, kiitos tuosta! Castroleja olenkin eniten katsellut. Taidan siis ostaa sitä 10w-40. Se näyttää olevan halpaakin, joten hyvä niin Omaan ajoon 10w-50-racing-tuotteet olisivatkin ehkä vähän turhan "hyviä" omaan keskikevyeen käyttöön
    Z750 -> FZ1-N
  15. #285
    Delvac MX 15w-40, niin et vahingossakaan maksa kaikenmaailman racing-maininnoista ja on varmasti vielä halvempaa kuin tuo gastrol.

    -B52-


    Lainaa jakhe kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Hankin juuri FZ1-N:n. Ajattelin kevättä odotellessa vaihdella aikani kuluksi öljyt. Mitä öljyjä olette käyttäneet omissanne? Tai lähinnä, onko jokin öljy todettu huonoksi tai erityisen hyvin toimivaksi.

    Jos ei muuta ideaa tule, laitan jonkin perus 10w-40 täyssynteettisen, ehkä 10w-50. Jälkimmäistähän manuaali ei luettele, mutta useat racing-maninnalla olevat öljyt näkyvät olevan tuolla viskositeetilla.
    -Quid licet lovi, non licet bovi-
  16. #286
    Lainaa Tinne kirjoitti Katso viesti
    Kukaan laittanu -1etupiikin lisäksi +2takapiikkiä?
    Huutaako se hinaajan lailla jo noilla väleillä?
    Mulla oli vanhassa pyörässä just noin ja tuntu sopivalta normaaliajossa. Motarilla (Saksassa +150km/h) olis kaivannu ehkä pidempiä välityksiä, mutta kuka hullu nyt ajaa nakulla suoraa motaria muutenkaan?
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  17. #287
    Tere, alkava kausi alkoi jo poltella ja piti päästä tuhlaamaan! Varmaankin huomenna kusti polkasee PC V:n
    Jonka käyttö/asennus herättää kysymyksiä:
    Ennen kun ammattimies(toivottavasti) säätää komentajaan kartat niin pitää pyörällä päästä liikkeelle, latailin jo netistä muutamaan eurokartan jotka vastaavat omaa laitosta (FZ1-n 08 + Yoshimura TRC Slipari) ja nolla kartan, nyt mietinkin voiko laitteeseen ladata molemmat edellämainitut kartat ja vaihtaa testimielessä käyttämättä tietokonetta laitteessa kiinni? Tai onko "nollakartta" edes vertailukelpoinen enää jos lambda on irrotettu?

    Toinen asia liittyen juurikin lambdan deaktivoimiseen, eli tarvitsenko vastuksen anturin johdolle että vikavalot ei välkkäis vai riittääkö ainoastaan anturin piuhan irrotus?

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

    HUOM. jos tiedätte missä Jyväskylän liepeillä pyörä kannattaisi säädättää niin saa vinkata..
    FZ1-N
  18. #288
    Sen PCVsen mukana tuli ainakin mun Yammuun se deactivointi blugi. Eli älä huoli....
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  19. #289
    Koke: koska suitsaankin tuli pcv:n mukana se blugi ni saanet säkin sen. Ei slipari riko vaikket laittaiskaan karttamuutoksia. Mut ei ne suuren suuria ole, eli mä lataisin sen ko. kartan. Mut tarttethan sä tietokonetta et saat sen kartan ladatuksi, putosin rattailta... Se nollakarttahan on juuri niin että pcv ei muuta mitään arvoja.
  20. #290
    Joo tuli plugi mukana ja kaikkeen tuli selkeys kun laitos saapui.
    Nyt PCV:hen ohjelmaa sisuksiin, laitos kyytiin ja kevättä odotellessa.

    Siis tarkoitin voiko kahden ohjelman välillä vaihtaa ns. kesken ajon, eli onko PC:eessä nappulaa "kartan vaihto"
    No eipä ollu, mutta ilmeisesti semmoisenkin saa lisävarusteena ihan stongaan laitettua!
    FZ1-N
  21. #291
    Mulla on Hondan PC 3usb:n kaverina se lcd näyttö ja siinä muistikorttipaikka (SD), kortille saa eri karttoja joita voi sitten vaihtaa "lennossa".
    http://www.powercommander.com/powerc...ander_lcd.aspx
    Älä korjaa ehjää....
  22. #292
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Minkäslaisia jalkatappimuutoksia olette tehneet? Kun nuo orkkistapit on liian alhaalla. Eikä haittais jos se vaihdekaavio samalla kääntyis toisinpäin.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  23. #293
    Käykö FZ-1S:än myytävä Yamahan takalaukkuteline myös FZ-1N:än?
    Yamahan sivuilta kun katsoo tuo "Top Case Carrier Kit FZ1 Fazer" on vain S:n varusteissa, ei N:n ollenkaan. Eikö perän pitäisi olla samanlainen molemmissa pyörissä?
  24. #294
    Moro!
    On tullut aika päivittää vanha pikkufasu uuteen rautaan ja vahva vaihtoehto on käytetty FZ1-S. Kertokaapa arvon palstaveljet mitä kannattaa erityisesti tsekata/tutkia alle 40tkm ajetuista? Eli tyyppiviat ja tyyppikulumiset kiinnostaa, normaalit yleismaailmalliset asiat toki tiedän. Onko 2006 ja 2007 malleissa suuria eroja, eli kannattaako tuoreempia suosia jos ovat muuten vastaavia?
  25. #295
    Lainaa Leikkimotoristi kirjoitti Katso viesti
    Millä saisi FZ1 N takapään(ei keskitukea) nostettua takahaarukan/jousitusosien/voimansiirron remontteja varten kätevimmin ? ?
    matkustajan jalkatappien kiinnityspisteistä sopivalla vinssillä / taljalla , kunhan tallin katossa on sopiva koukku tms.
    etupyörä pitää tietenkin lukita / tukea ensin sopivasti.
    FZ1-N
  26. #296
    Lainaa Starbringer kirjoitti Katso viesti
    Käykö FZ-1S:än myytävä Yamahan takalaukkuteline myös FZ-1N:än?
    Yamahan sivuilta kun katsoo tuo "Top Case Carrier Kit FZ1 Fazer" on vain S:n varusteissa, ei N:n ollenkaan. Eikö perän pitäisi olla samanlainen molemmissa pyörissä?
    Takalaukkutelineen osalta en tiedä, mutta esim. takapenkin tilalle tuleva seat cowl ei ole yhteensopiva mallien kesken.
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  27. #297
    Onkos jollain kokemusta alla olevasta ratkaisusta. Itseäni kiinnostaa tuo siksi, että takatelineen saisi irti milloin tahansa (muutamassa sekunnissa) ja painopistekin olisi paljon paremmin pyörän päällä kun laukku ei ole ilmassa irtonaisena omalla telineellä. Omaan silmään myös paremman näköinen ratkaisu. Ainoana haittapuolena voisi olla se, että matkustajaa ei saa kyytiin ja pyörän päälle/pois kampeaminen voi olla hankalampaa.

    Ilmeisesti FZ1 ja FZ1-S molemmille on omansa.

    http://www.capitalcycle.com/Sportrac...1-_p_3776.html

    https://www.youtube.com/watch?v=pCmPCHWrpTE

    Täällä ei taida saada mainostaa, mutta s-alkukirjaimilla alkavasta mp-verkkokaupasta ainakin saa tilattua ja google auttaa.
    Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->

    ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
    ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
    ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
  28. #298
    Lainaa iSot kirjoitti Katso viesti
    Onkos jollain kokemusta alla olevasta ratkaisusta. Itseäni kiinnostaa tuo siksi, että takatelineen saisi irti milloin tahansa (muutamassa sekunnissa) ja painopistekin olisi paljon paremmin pyörän päällä kun laukku ei ole ilmassa irtonaisena omalla telineellä. Omaan silmään myös paremman näköinen ratkaisu. Ainoana haittapuolena voisi olla se, että matkustajaa ei saa kyytiin ja pyörän päälle/pois kampeaminen voi olla hankalampaa.

    Ilmeisesti FZ1 ja FZ1-S molemmille on omansa.

    http://www.capitalcycle.com/Sportrac...1-_p_3776.html

    https://www.youtube.com/watch?v=pCmPCHWrpTE

    Täällä ei taida saada mainostaa, mutta s-alkukirjaimilla alkavasta mp-verkkokaupasta ainakin saa tilattua ja google auttaa.
    Ite olen kesäksi väsäämässä samanlaista viritystä, kun tuli hommattua vanha penkin runko. Ehkäpä ostan sitten tuollaisen kun ei onnistunu. Stormin lisäksi Louisilta löytyy kanssa: http://www.louis.de/_3005c23cdef624e...artnr=10026933
    Yamaha FZ1-N
  29. #299
    Tuli itselläkin laitettua tuommoinen naku yamaha parin vuoden pyörättömyyden jälkeen ja melko rajulta kamppeelta se tuntuu. Varsinkin kun edellinen pyörä oli hetken mielijohteesta halvalla saatu SV 650 Suzuki
    No kuitenkin vaikka tässä löylyä on niin tämä töksäyttely kaasua avattaessa ärsyttää. Esim kaupungissa ajellessa missä vähän väliä kaasua pitää sulkea ja taas avata...
    Olenkin miettinyt tuota Ivan's FCE:tä poistamaan tämän "vian". Kokemuksia tästä, auttaako juuri tähän on/off kaasu-töksähtelyyn ja onko muita positiivia TAI myös negatiivisia kokemuksia? Entäpä onko vaikea asentaa?

    Myydäänkö näitä muualla suomessa kuin täällä:
    http://www.motorshop.fi/product/Ivan...amaha-FZ1.html

    Lisäksi olen miettinyt sliparin laittoa lähinnä äänien takia. Siinä sitten mietityttää se että pystyykö näitä ruisku vehkeitä säätämään ilman että laittaa powercommanderin? Niin ja kannattaatko se EXUP jättää käyttöön vaiko laittaa väliputki joka korvaa sen ja siihen suoraan slipari kiinni(näin olen ymmärtänyt että mallikohtaisissa paketeissa toimitaan, eli se exup jätetään pois käytöstä? Mihin ne vaijerit ja muut siitä servosta sitten laitetaan/kytketään?

    Niin ja pyörähän on täysin alkuperäinen vielä joten tässä pienoinen kynnys alkaa ulkoisia muutoksia, esim sliparia, laittamaan. Mutta tärkeintä kuitenkin tuo että sias pyörästä mukavasti käyttäytyvän.

    Suuret kiitokset jos joku kehtaa vastatata kattavasti näihin kysymyksiin. Kuten varmaan huomaatte niin melko noviisi tässä ollaan varsinkin näiden ruisku moottorien kanssa...
  30.  
  31. #300
    Onnittelut loistavasta valinnasta
    Ei mulla kyllä kovinkaa pahasti töksäytellyt, mutta kyytiläinen kyllä huomas että kyytissä mukavempi olla commanderin laiton jälkeen, eli tais se vähä töksähellä.Tosin tekee kyllä ne pirun notkot vääntökäyrässäkin tehas asetuksilla.
    07 mallista lähtienhän tuota bensan katkomista on muutettu tehtaalla jo ja en kyllä itekkään mitään ivanssin palikkaan tuohon laittanu/enkä laita.
    Ei muuta ku commanderia paikalleen, paranee kummasti koko laitos, samalla slipari ja välitykset.
    Servon vaijerit voi laittaa tallin hyllylle, ei niitä kannata paikalleen jättää, servo surisee penkin alla sitte itekseen.
    Siihenki on joku palikka saatavilla että saa sen pois, tulis ihan hyvin kyllä vaikka työkaluille lisä tilaa.


    Lainaa FZ1N kirjoitti Katso viesti
    Tuli itselläkin laitettua tuommoinen naku yamaha parin vuoden pyörättömyyden jälkeen ja melko rajulta kamppeelta se tuntuu. Varsinkin kun edellinen pyörä oli hetken mielijohteesta halvalla saatu SV 650 Suzuki
    No kuitenkin vaikka tässä löylyä on niin tämä töksäyttely kaasua avattaessa ärsyttää. Esim kaupungissa ajellessa missä vähän väliä kaasua pitää sulkea ja taas avata...
    Olenkin miettinyt tuota Ivan's FCE:tä poistamaan tämän "vian". Kokemuksia tästä, auttaako juuri tähän on/off kaasu-töksähtelyyn ja onko muita positiivia TAI myös negatiivisia kokemuksia? Entäpä onko vaikea asentaa?

    Myydäänkö näitä muualla suomessa kuin täällä:
    http://www.motorshop.fi/product/Ivan...amaha-FZ1.html

    Lisäksi olen miettinyt sliparin laittoa lähinnä äänien takia. Siinä sitten mietityttää se että pystyykö näitä ruisku vehkeitä säätämään ilman että laittaa powercommanderin? Niin ja kannattaatko se EXUP jättää käyttöön vaiko laittaa väliputki joka korvaa sen ja siihen suoraan slipari kiinni(näin olen ymmärtänyt että mallikohtaisissa paketeissa toimitaan, eli se exup jätetään pois käytöstä? Mihin ne vaijerit ja muut siitä servosta sitten laitetaan/kytketään?

    Niin ja pyörähän on täysin alkuperäinen vielä joten tässä pienoinen kynnys alkaa ulkoisia muutoksia, esim sliparia, laittamaan. Mutta tärkeintä kuitenkin tuo että sias pyörästä mukavasti käyttäytyvän.

    Suuret kiitokset jos joku kehtaa vastatata kattavasti näihin kysymyksiin. Kuten varmaan huomaatte niin melko noviisi tässä ollaan varsinkin näiden ruisku moottorien kanssa...
Sivu: 10 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen