Sivu: 128 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2878118126127128129130138 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3811:stä 3840:een 4602:sta
  1. #3811
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ne on suht arvokasta tavaraa, joten älä ihmettele kun googletat:
    Ulompi pölyhuuli "Kawasaki 43049-1107"
    Varsinainen tiiviste "Kawasaki 43049-1106"
    Osta sieltä mistä saat OEM-kamaa kuluineen halvimmalla.

    Mulle tuli just muutama osa http://www.powersportsplus.com :sta.
    Hinnat oli kohillaan, kulut siedettävät, ja toimitus nopea vaikka osat ei ollu mitään kulutusosia.
    Positiivinen yllätys kaikenkaikkiaan, ja näyttää noi tiivisteidenkin hinnat olevan siel ihan ok.
    Tuolta ostin tiivisteet oman mopon R6R satuloihin. Taisi maksaa noin kolmasosan KX-Centerin hinnasta.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  2. #3812
    Lainaa Jarnol84 kirjoitti Katso viesti
    Kylläpä muuten olikin aikas arvokkaita tiivisteitä!
    Mites tuo pikkutiiviste "43049-1004" osaatko sanoa kannattaako laittaa samalla tilaukseen kans?
    Tuo sun laittama paikka oli äkkiä selailtuna halvimmasta päästä!
    Kiitos!
    Mulla on -05:ssa vieläkin kaikki alkuperäset tiivisteet/ monta kertaa olen jo noi satulat aukonu ja männät putsannu/ tiivisteet edelleenkin täysin ok kunnossa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3813
    Jos ei välttämättä alkuperäisosista halua maksaa niin esim. WeMoto myy suht' edukkaasi tiivistesarjoja.
    Kawasaki Z1000 -03
    Kawasaki ZX-6R 636B - EX
  4. #3814
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mulla on -05:ssa vieläkin kaikki alkuperäset tiivisteet/ monta kertaa olen jo noi satulat aukonu ja männät putsannu/ tiivisteet edelleenkin täysin ok kunnossa.
    Täytyy varmaan itsekkin ensin purkaa ja sitten, jos tiivisteet näyttää huonolta, niin sitten laittaa uudet tilaukseen.
    kuitenkin koko talvi aikaa rempata!
    Kawasaki ZX-6R 2004
  5. #3815
    Lainaa Jarnol84 kirjoitti Katso viesti
    Täytyy varmaan itsekkin ensin purkaa ja sitten, jos tiivisteet näyttää huonolta, niin sitten laittaa uudet tilaukseen.
    kuitenkin koko talvi aikaa rempata!
    Jos haluut jatkossakin pitää samat vanhat tiivisteet kunnossa, niin uhraa yks pieni ruuvimeisseli ja hio se pyöreeks vesihiomapaperilla, niin et hajota niitä tiivisteitä kun kaivat ne ulos niistä satulan urista.
    Sit kun putsaat niitä satulan uria, niin käytä jarrunestettä ja hammasharjaa, älä sitä meisseliä. Jos jollain haluut välttämättä raaputtaa, niin käytä puu tai muovitikkua.

    Ja pyöräyttämällä jarrusatulat etuhaarukassa väärin päin, saat niksutettua satuloita koossa pitävät pulti auki, jos sulla ei satu oleen sopivaa ruuvipenkkiä/leukasuojia siihen, millä saisit satulat kiinni/ jos ne ruuvit sattuu olemaan vähän kovemmin jumissa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #3816
    Olisko kenelläkään myidä tämmöstä:

    http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...emid=390450020

    Tuon "putken" tarttis, kiinnikkeiden kohdalta halki ja koko keula roikkuu kivasti ajelles..
    Mistähän noita kannattais suomen maalla kysellä?
  7. #3817
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Olisko kenelläkään myidä tämmöstä:

    http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...emid=390450020

    Tuon "putken" tarttis, kiinnikkeiden kohdalta halki ja koko keula roikkuu kivasti ajelles..
    Mistähän noita kannattais suomen maalla kysellä?
    Jos oot käsistäs kätevä, niin tee esim rosteri tai alumiinipellistä tohon tötteröön ulkopuolelle korvakkeet, jolloin se tötterö tulee edelleen niillä orkkisruuveilla kiinni runkoon.
    Silleen tos mun mopos on...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #3818
    Lainaa -jake- kirjoitti Katso viesti
    Pari kysymystä olisi liittyen tuohon omaan zx-6r:ään. Vm.2000 ja ajettu n.61 tkm.

    Paljon mahtaa olla nokkaketjun vaihtoväli? Huoltokirjasta en löytänyt merkintää että olisi vaihdettu vai kuuluuko johonkin huoltoon?

    Kylmänä vaihteet menee sisään lähes äänettömästi mutta lämpimänä tahtoo kolahtaa helposti. Kuuluuko asiaan vai pitäskö vaihtaa öljy merkkiä? Öljyt on Kendall elite 4t racing 5W-50. Mitäs öljyjä muut on käyttäneet?
    Nokkaketjun vaihtoväliksi olen lukenut jostain keskustelusta 24 tkm näille vanhemmille ninjoille. Itsellä vaihteiston temppuilut loppui kun laitoin Castrollin Magnatecit sisään, ihan liikkeestä suosittelivat, ei ole ollut valittamista.
  9. #3819
    Lainaa tommo kirjoitti Katso viesti
    Nokkaketjun vaihtoväliksi olen lukenut jostain keskustelusta 24 tkm näille vanhemmille ninjoille.
    Ei kai tuota ketjua kuulu vaihtaa kuin sitten kun se on venynyt ja rallattaa. Itselläni on 58tkm ajettu kone ja alkuperäinen ketju paikoillaan. Myöskään ainakaan Haynesiin ei ole merkitty ketjun vaihtoa mihinkään säännölliseen huoltoon.
  10. #3820
    Selviteltiin ZX6R:n käyntihäiriötä (epätasainen käynti, 1 sylinteri selvästi pois pelistä) eilen ja se korjaantui itsestään (knock knock) tulpan johdot irrottamalla ja takaisin laittamalla. Voisi kuitenkin nuo tulpatkin vaihtaa kun kerran on uudet tulpat hankittuna.

    Onko kokemuksia tuosta 1997 "antiikkimallista" huoltotoimenpiteissä -
    eilen koitettiin vaihtaa tulppia mutta homma jäi hieman kesken kun ei saanut tulpanavainta millään mahtumaan etummaisiin tulpanreikiin kun runko, putken pää tms. oli aina kanittamassa vastaan. Kokeiltii mukana tulleen työkalusarjan tulpanavaimella, muilla ei olisi ollut toivoakaan ko. operaatiosta. Haynesissa tai Kawasakin huoltomanuaalissakaan ei tunnuttu ottavan kantaa miten työkalun saa mahtumaan. Tai mahtuuko se ylipäätään vai pitääkö etummaisiin tulppiin olla joku erikoistyökalu vai onko se vaan huoltajan painajainen noin operaationa?

    Lisäksi missä välissä pitäisi bensansuodattimen sijaita? Tässä yksilössä näytti menevän bensaletku suoraan tankista pumppuun ja pumpusta kaasuttimeen eikä mitään suodattimia ollut näkyvissä. Ilmeisesti tankin ja pumpun väliin suodatin pitäisi lisätä jos se puuttuu? Huoltomanuaalissa ei ollut selkeää kuvaa missä suodattimen pitäisi sijaita tarkalleenottaen.
    ZX6R & KTM Enduro


  11. #3821
    Lainaa karoliinasalmin kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia tuosta 1997 "antiikkimallista" huoltotoimenpiteissä -
    eilen koitettiin vaihtaa tulppia mutta homma jäi hieman kesken kun ei saanut tulpanavainta millään mahtumaan etummaisiin tulpanreikiin kun runko, putken pää tms. oli aina kanittamassa vastaan. Kokeiltii mukana tulleen työkalusarjan tulpanavaimella, muilla ei olisi ollut toivoakaan ko. operaatiosta. Haynesissa tai Kawasakin huoltomanuaalissakaan ei tunnuttu ottavan kantaa miten työkalun saa mahtumaan. Tai mahtuuko se ylipäätään vai pitääkö etummaisiin tulppiin olla joku erikoistyökalu vai onko se vaan huoltajan painajainen noin operaationa?
    Se vaan on painajainen, kaikissa ninjoissa, ja vissiin muissakin vastaavissa. Kiinnityspulttien välysten takia koneen asento pääsee muuttumaan "liikaa" vs inssin piirrustuspöytä jossa tulpanvaihto just ja just onnistuu.
    Jos oot varma että se tosiaan on se alkuperäinen tulppa-avain, eikä siltikään onnistu, niin vedä rälläkällä pieni siivu pois siitä yläpäästä "kulmasta", jolloin saat millin pari lisätilaa.
    Jos sekään ei riitä, niin yks keino on löysätä kaikki koneen kiinnityspultit (ei niit oo ku neljä) ja kikkailla tunkilla tms konetta aavistus eri asentoon.
    Viimesenä kikkakolmosena etummaisten pulttien ja taka-ala-pultin irrottaminen irrottaminen ja koneen "pyöräytys" taka-ylä-pultin ja tunkin varassa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #3822
    Jos oot käsistäs kätevä, niin tee esim rosteri tai alumiinipellistä tohon tötteröön ulkopuolelle korvakkeet, jolloin se tötterö tulee edelleen niillä orkkisruuveilla kiinni runkoon.
    Silleen tos mun mopos on...
    Eli rosterista uudet "kuoret" muoville ton putken ja pyörän rungon väliin?
    Tekeminen tuskin on ongelma, kun vain ymmärtäis mitä tekis.
    Piirtäkää kuva niin ymmärrän, ehkä.
  13. #3823
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Olisko kenelläkään myidä tämmöstä:

    http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...emid=390450020

    Tuon "putken" tarttis, kiinnikkeiden kohdalta halki ja koko keula roikkuu kivasti ajelles..
    Mistähän noita kannattais suomen maalla kysellä?
    Hommasin omaan kawaan uuden ram air putken jenkeistä ebayn kautta, hintaa kotiin kannettuna alle n. 90e. Suomen hintaa en ees uskaltanut kysyä...
    ex. ZX6R 2003
  14. #3824
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Eli rosterista uudet "kuoret" muoville ton putken ja pyörän rungon väliin?
    Tekeminen tuskin on ongelma, kun vain ymmärtäis mitä tekis.
    Piirtäkää kuva niin ymmärrän, ehkä.
    Siin hieno paintti, idea kuvattu ylhäältäpäin, punasella ympyröity peltilevyt ja ruuvit joilla se peltilevy on kiinni, rungon päästä se on niil orggispulteilla.
    Joko sä tajuut vai piirränkö lisää hienoi kuvei?
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/torvi.PNG
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #3825
    Kuva kertoo enemmän ku 1000 sanaa.

    Kiitän ja kumarran, Scuuba.

    Hommasin omaan kawaan uuden ram air putken jenkeistä ebayn kautta, hintaa kotiin kannettuna alle n. 90e. Suomen hintaa en ees uskaltanut kysyä...
    Tätäkin mietitty, mut katotaan nyt.. Rosteri paloilla pääsis halvalla.
    Onneksi on koko talvi aikaa taas harrastaa.. Jos vaikka hommais hiilikuitua..


    BTW, uus 636!
    http://www.youtube.com/watch?v=8MrN7...ature=youtu.be
    Viimeksi muokannut: JuizeR; 07.10.2012 klo 20:41.
  16. #3826
    räjäytys kuvassa suodatin bensa hanan ja pumpun välissä,pumpun ja kaasarin väliin ei sais laittaa suodatinta
    tankin ja pumpun välissä ei ole suodatinta.tankista letku hanalle,hanasta suodattimen kautta pumpulle,pumpulta kaasarille,räjätys kuvassa näkyy suodattimelle oikee telinekin

    Lisäksi missä välissä pitäisi bensansuodattimen sijaita? Tässä yksilössä näytti menevän bensaletku suoraan tankista pumppuun ja pumpusta kaasuttimeen eikä mitään suodattimia ollut näkyvissä. Ilmeisesti tankin ja pumpun väliin suodatin pitäisi lisätä jos se puuttuu? Huoltomanuaalissa ei ollut selkeää kuvaa missä suodattimen pitäisi sijaita tarkalleenottaen.[/QUOTE]
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  17. #3827
    Lainaa karoliinasalmin kirjoitti Katso viesti
    Lisäksi missä välissä pitäisi bensansuodattimen sijaita?
    Tossa pokskuva aiheesta:
    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1899
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #3828
    scuuballe,kun näytät tietävän kawasta paljon,oisko heittää tietoa miten sais ilmattua 97 zx6r
    vaihdoin nesteet,laskin vanhat nesteet pois mittasin paljonko ainetta tuli ulos,lisäsin uudet nesteet
    käytin koneen kuumaks,flekti pyöri,samaa määrää nestettä ei saa tilalle,jossain ilmalukko,termari ok
    korkin avaa lyö paineet paisuntasäiliölle,ylivuotletkun kautta tulee jonkin verran pois,syylärissä neste pinta ei vajoa,jotain 3 dl pitäis saada menemään
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  19. #3829
    Lainaa kawa97 kirjoitti Katso viesti
    scuuballe,kun näytät tietävän kawasta paljon,oisko heittää tietoa miten sais ilmattua 97 zx6r
    vaihdoin nesteet,laskin vanhat nesteet pois mittasin paljonko ainetta tuli ulos,lisäsin uudet nesteet
    käytin koneen kuumaks,flekti pyöri,samaa määrää nestettä ei saa tilalle,jossain ilmalukko,termari ok
    korkin avaa lyö paineet paisuntasäiliölle,ylivuotletkun kautta tulee jonkin verran pois,syylärissä neste pinta ei vajoa,jotain 3 dl pitäis saada menemään
    Mutuja:
    Onks sulla se takapukilla? Pist se sivujalan varaan.
    Tsekkaa syylärin korkin tiiviste. Ei se joka on siinä korkissa jousen päässä olevassa läpässä, vaan se mikä on siinä korkin kannessa, ja tsekkaa syyläristä paisariin menevä letku.
    Ts onks jompi kumpi jo niin hapero ett vuotaa ilmaa siin vaiheessa kun mopo jäähtyy ja sen pitäis imasta nestettä takas paisarista.
    Jos perinteinen letkujen puristelu on jo suoritettu, niin:
    Mopon ollessa käynnissä ja kone lämpimänä, kallistele sitä, ja varsinkin vasemmalle niin pitkälle kun menee, mut älä kaada.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #3830
    Rupesi tänään f3-mallin ('97) nopeusmittari leikkimään hyppää-pois-leikkiä. Neula pomppii hullun lalla 120-150 nopeuksissa. Hiljempaa tai kovempaa kun köröttää niin pysyy hyvin aloillaan ja näyttää oikein.

    Vaijeri vai joku muu?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  21. #3831
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Rupesi tänään f3-mallin ('97) nopeusmittari leikkimään hyppää-pois-leikkiä. Neula pomppii hullun lalla 120-150 nopeuksissa. Hiljempaa tai kovempaa kun köröttää niin pysyy hyvin aloillaan ja näyttää oikein.

    Vaijeri vai joku muu?
    sguballe,thanks pyörä pukilla,kokeilen tota jalka juttua,letkujen puristelua jo kokeiltu,letkut ok kun paissarille työntää paineet kun korkin löysää

    itellä meni omasta mittarista vaijeri poikki,vika alko samalla tavalla,yläpäästä poikki,siksi vaihdoin koson rx1 asetusten laittaminen vaikeeta,magnetipalat ei oikeen toiminut,kokeilin etupäästä ja takapäästä,löysin kosolta
    adapterin oma vaijjeri adapteri muuttaa sähköllä mittarille,koson asetukset ei niitä helpoimpia juttuja
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  22. #3832
    Mahtaako 05- ninjan takaratas olla samanmoinen kun 03-04 mallien?
    Viimeksi muokannut: mppa; 15.11.2012 klo 15:21.
  23. #3833

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Takakatteen kiinnitys"ruuveja" (eli niitä muovisia) kaipaisin. Millä nimellä kulkevat oikeesti? En ebaysta onnistunut löytämään (tod näk en osaa hakea oikealla nimellä). Onko mitään fiksumpaa tapaa kiinnittää takakate kuin nuo muoviset härpäkkeet, ovat aika hepposen tuntuisia..

    Ja tässä samalla voisi tiedustella mikä etuhäkki on englanniksi?
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  24. #3834
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Takakatteen kiinnitys"ruuveja" (eli niitä muovisia) kaipaisin. ?
    Mä en nyt ihan muista oliko ne kiinni näillä, mutta korikiinnike on sana ja noita saa aikas edukkaasti tarvikkeena kotomaasta autotarvikeliikkeistä http://www.finikor.fi/index.php/tarv...innikkeet.html
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  25. #3835
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Takakatteen kiinnitys"ruuveja" (eli niitä muovisia) kaipaisin. Millä nimellä kulkevat oikeesti? En ebaysta onnistunut löytämään (tod näk en osaa hakea oikealla nimellä). Onko mitään fiksumpaa tapaa kiinnittää takakate kuin nuo muoviset härpäkkeet, ovat aika hepposen tuntuisia..

    Ja tässä samalla voisi tiedustella mikä etuhäkki on englanniksi?
    Noi takakatteeseen menevät on:
    Rivet, Kawasaki 92039-1289
    Esim tuolta taalan kappale http://www.powersportsplus.com/parts...2039-1289.html
    Tossa räjäytyskuva http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1522

    Etuhäkki on:
    Bracket, meter&mirror, Kawasaki 11053-1074
    Tuol näyttäis olevan 67 taalaa http://www.powersportsplus.com/parts...1053-1074.html
    Räjäytyskuva http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1536
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #3836

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Kiitos scuuba ja makeka!
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  27. #3837
    Myös Motonetistä saa pusseissa noita muovikiinnikkeitä. Ei ole ihan 1:1 Kawan alkuperäisten kanssa, mutta toimii.
    Kawasaki Z1000 -03
    Kawasaki ZX-6R 636B - EX
  28. #3838
    Moro! Sanokaas viisammat, et miks ninja alko tuosta prkl reijästä työntämään öljyä, kun tarkistin venat ja vaihdoin öljyt. Pyörää kun käyttää niin työntää tasaseen tahtii tuosta, ilmeisesti jonkin sortin huohutusreikä...

    https://www.dropbox.com/s/b5f2363ug7xiqb9/PAINT.jpg

    ps. sain infoa et pitäs alkaa kattoa onks varsinanen huohotin tukos. Ilmeisesti löytyy vaihteiston päältä ja tuleepi ilmanputsari koteloon?
    Viimeksi muokannut: Lopponen; 08.12.2012 klo 17:59.
  29. #3839
    Lainaa Lopponen kirjoitti Katso viesti
    Moro! Sanokaas viisammat, et miks ninja alko tuosta prkl reijästä työntämään öljyä, kun tarkistin venat ja vaihdoin öljyt. Pyörää kun käyttää niin työntää tasaseen tahtii tuosta, ilmeisesti jonkin sortin huohutusreikä...

    https://www.dropbox.com/s/b5f2363ug7xiqb9/PAINT.jpg

    ps. sain infoa et pitäs alkaa kattoa onks varsinanen huohotin tukos. Ilmeisesti löytyy vaihteiston päältä ja tuleepi ilmanputsari koteloon?
    Viisaudesta en tiedä...Puhdas arvaus: Tulppien poterot täynnä oljyä? Olet ryssinyt jotain venttiilikopan asennuksessa (tiivisteet puuttuu /ei ole kohdillaan tai koppa löysällä).
    zx-6r 636 -03
  30.  
  31. #3840
    Onko väliä mitä jäähdytinnestettä laittaa? Ohjekirja sanoo:

    Permanent type of antifreeze (soft water and ethylene glycol plus corrosion and rust inhibitor chemicals for aluminum engines and radiators) eli etyleeniglykolipohjaista, vihreää, "vanhanmallista" ja sitä siellä näytti olevankin.

    Mitä nuo "rust inhibitor chemicals":it tarkalleen ovat ja sisältääkö kaikki etyleeniglykolinesteet noita? Ilmeisesti kansi on alumiinia?

    Hyviä suosituksia uudeksi jäähdytinnesteeksi? Koko järjestelmä huuhdellaan luonnollisesti hyvin.
Sivu: 128 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2878118126127128129130138 ... ViimeinenViimeinen