Moro kaikille!
Hain eilen pyörän tallista ja pieniä ongelmia sliparin kanssa. Ostin uunona pyörän viime keväänä ja en muistanut tsekata rookiena sliparia huolella. Se on yoshimuran TRS malli (pyörä zx-6rr 2005 eli putki sivussa) ja USA versio. Ei siis laillinen CE. Onglema on noice killer. Edelliset omistajat on repineet sen pois ja tarttisin sen. Se kuulemma voisi hellyttää poliisit ettei sakkoo tulis, jos edes ääni ois matala. Tällä hetkel varmaan laiton. Oisko kellään semmoista db noice killeriä tai tietäs mistä sen saisin et voisin ruuvailla paikalleen?
Kiitos.
ZX-6RR
Mulla puuttuu myös killeri rs5 usa mallista. Muistaakseni stormin tai allrightin kuvastossa oli hintaan 45€/kpl. Kattelen illanpäälle, kun pääsen töistä.
Pro-oileri saapui ja jäi hieman epäselväksi, mutta otetaanko nopeustieto mittarin johdoista. Huonolla lontoon taitamisella näin ymmärsin ja kun mukana ei mitään magneettiakaan näkyny. Pyörä 06- zx6r.
Olen kysyny aiemminkin, mutta onko 05-06 vuosimalleihin sopivia takalaukkuja. Nuo kelpais, mutta eipä ole mallia listalla. http://www.rmheino.fi/index.php?cPath=4_171_172_245
Olisko kellään tietoa kaasuvaijerin reitistä 03-04 mallin kawaan tai jopa kuvia?
ja myös ruiskulle tuleva reitti kiinnostaisi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tänään vaihdoin mopoon (636 04) öljyt (valvoline 10w-40w) ja suodattimen. Siinä siten pukilla pyörä kävi ykkösellä ja kun paino kytkimen pohjaan niin takapyörä jatko pyörimistä vielä kovalla voimalla reilun sekunnin painamisen jälkeen, eli siis kytkin ei tunnu aivan heti irrottavan? En tiedä vielä miten tämä ilmenee käytännössä, eli jatkaako mopo menemistaan vaikka kytkin on painettu, mutta käsin ei meinannut takarengasta saada pysähtymään.. Osaako joku sanoa onko vakavaa? Johtukoo öljyistä?
ZX-6r -04
Eipä mielestäni mitään vakavaa. Itelläkin pyörii takanakki kevyesti, jos on pukilla vaihdepäällä vaikka vetäs kytkimen pohjaan . Sit pyörä käynnissä maan tasolla niin toimii täysin moitteita, ei esim. vetele eteenpäin vaikka olis vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
On muuten Scuuba todellä pätevä tuo teikäläisen jarruilmausvinkki! Ei tarvii nestättä olla koko ajan lisäämässä. Aika pirulliset silti ilmata nuo satulat. Tuntu auttavan, kun irrotti satulat ja käänteli eri asentoihin. Osaatko sanoa, että onko minkäläinen vaikutus kylmällä ilmalla tuohon ilmauksen "herkkyyteen"? Nesteet ja talli oli about nollan pinnassa, kun tuota tein. Lämmittelin kuumailmapuhaltimella satulat kädenlämpöseksi, et jos vähän herkistys nesteet. Kohtalaisen hyvä tuntuma tuli kyllä jarruihin. Pääsis jo koeajolle prkl![]()
Pyöriihän se takanen usein pikkuisen vapaallakin kun öljyt on viileät.
Kyllähän se satuloiden ilmaaminen on hiukan hankalampaa jos jarrunesteen lämpötila on ~nolla, oli ilmausmenetelmä sitten mikä tahansa. Jarrusatuloiden kanavat on tehty mahdollisimman pieniksi, ja jos nesteen viskositeetti on suuri, niin ei ne kuplat oikein liiku.
Lämpö tosiaan auttaa, ja toinen on paine. Eli nipat kiinni, ja puristaa/sitoo kahvan pohjaan hetkeksi.
Toinen keino on painaa ensin satulan toisen puoliskon alamäntä sisään, pitää se siinä, ja painaa ylämäntä sisään. Sit pitää ne männät siinä (pistää väliin jotain muuta kuin sormet...), ja pumpata nestettä läpi. Ja sen jälkeen pumpata männät takaisin kiinni levyyn.
Satulan ulomman puoliskon alamännän, ja satulan sisäpuoliskon molempien mäntien, ongelmahan on se että se jarrunestekanava tulee siihen männän yläpuolelle, joten neste ei kierrä siellä männän sylinterissä. Ts jos siellä on kylmässä nesteessä kupla jumissa, niin ei se lähe sielt mihinkään pelkästään nestettä kierrättämällä. Mutta puristamalla sen männän sisään, se sylinterissä oleva neste työntää sen kuplan liikkeelle.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mitenkäs herkät/jäykät noiden jarrujen pitäisi olla kun ne on täysin ilmattu ? Itse tuossa pari tuntia pumppailin ja ei tullu kyllä enään mitään muuta kuin nestettä ulos ja silti saa yksin käsin aika helposti pohjaan kahvan.
Viimeksi muokannut: maz; 09.04.2012 klo 14:15.
Tulipa sellainenkin mieleen tosta jarrujen ilmailusta, että jos mopo on sivujalan varassa, niin onkohan ne jarrusatulat just sen verran kallellaan ett sinne jää pikku kuplat jemmaan...?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
[QUOTE=Lopponen;6037618]Eipä mielestäni mitään vakavaa. Itelläkin pyörii takanakki kevyesti, jos on pukilla vaihdepäällä vaikka vetäs kytkimen pohjaan . Sit pyörä käynnissä maan tasolla niin toimii täysin moitteita, ei esim. vetele eteenpäin vaikka olis vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Jesjes, eilen kävin testilenkillä toimi täysin moitteitta kytkin sekä vaihteisto. Kuullut vain joskus huhua, että väärän merkkisillä öljyillä saisi kawassa kytkimen/vaihteiston tahmeaksi yms.. Mutta hyvä näin. Olipa upeeta päästä taas tienpäälle, pito ei vaan meinannut riittää kun tienpinta niin kylmä, mutta kyllä sitä keulaa silti sai ylös ihan mukavasti ja mukavasti paukuttelee kyllä putkessa, nyt vaan sitä kesää!![]()
ZX-6r -04
Ite tullu tosiaan nyt keväällä turattua noiden jarrujen kanssa. Muutama hyväksi havaittu vinkki.
Uudet alumiiniprikat panjopulttien välille ja ilmausnippaan tiivisteteippiä. Scuuban neuvojen mukaan ilmaus, välillä kannattaa vaikka toisen satulan nippa sulkea kokonaa, jotta paine kasvas hieman enemmän toisella puolella. Myös satuloiden irrotus ja mäntien sisään puristelu auttaa yllättävän paljon. Ilmailu satulat irrallaan ja joku kalikka palojen väliin niin tapahtuu... Läpinäkyvästä letkusta näkee hyvin, kun nuppineulan kokosia ilmakuplia liikkuu nesteen seasssa. Eikä sitä jarrukahvaa tarvii sitten pumputa hullun kiilto silmissä, tahtiin viis painallusta sekunnissa![]()
Ite huomasin et aika sopivan tiukkaan menee sillon, kun kierrät sormineen sen nipan kiinni. Sillon neste tulee ulospäin, mut ei imeydy enää takasin päin. Esim. työvalolla on hyvä kattoa sitä nesteen liikettä, kun peilaa valolla sopivasti niin erottaa pieimmätkin ilmakuplat. Niitä ei meinaa ilman valoa nimittäin erottaa.
Mä oon ton "säädön" tehny yksinkertasesti silleen ett on ollu kiintoavain toisessa kädessä ja toisella kädellä pumpannu kahvaa, ja vääntäny sitä nippaa hitaasti kiinnipäin niin kauan ett alkaa kahvassa tuntuu pieni vastus. Onnistuu vaikka silmät kiinni.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Morjesta pöytään!
Olis hakusessa crash padit ebayn ihmeellisestä maailmasta.
Löytyi esim. tämänlaiset http://www.ebay.com/itm/140581247968...4b9be0&vxp=mtr
...mutta alkoi pikkasen hälytyskellot soimaan. Saako 05-06 mallin mopoon tatit kiinni ilman porausta, vaikka nuo ovat suoranmalliset? Mulla oli sellainen käsitys että niiden pitäis olla kulmakiinnityksellä. Vai tulkitsenko mä kuvaa ihan väärin?
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05