Jokunen viikko sit tuli tsekattua vika.Oli luiskahtanu yhden tulpan ja venttiilikopan välinen tiiviste pois paikoiltaan... Tulipahan sit toiseen kertaan irroteltua koppaIlmeisesti koppaa paikalleen asentaessa tyrkänny kopan reunalla tiivistettä, kun oli jäänyt sen ohjurin varaan kuitenkin
![]()
mulla 6r -05 ajettu 43 tkm. "automaatti"kiristintä säädetään huollossa kuulemma 5 naksausta.
Isot pojat sano,että sitä säädintä voi naksautaa pykälän eteenpäin pelkäämättä,että ketju menisi liian kireälle.
Menin sitten napsauttamaan ja eipä naputa kone enää.en aatellu vielä ketjua vaihtaa.![]()
Morjesta,
Itellä on tuollanen vm. 2006 vehjas ja yhden kesän sillä rällänneenä on löytynyt oikeastaan vain yksi vika:
Tankin korkin "kuoppaan" menee vettä ja se ei lähde mistään pois, joten tankin korkkia avatessa kaikki valuu tankkiin. Kai siellä joku tyhjennysrööri pitäs olla tollasille sadevesille? Yhden kolon löysin, mutta on ainaki piukasti ummessa. Onko muilla ollu kokemusta ja ja millä tommosen saa auki? (paineilmat sun muut kokeiltu.)
Kiitän.
Ota satula pois, tankki "auki", ja kato onko se tankin etuosan pohjasta lähtevä pikkuletku kanissa jossain. Ko letku on läpivienti siitä korkin kauluksesta.
Kuvassa letku numero 702:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1129
Ko letku jatkaa matkaansa siihen nippuun vasemman koneenposken takapuolelle ja alakatteeseen.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onko kellään tietoa meneekö -03/-04 mallin keula -05/-06 mallin mopoon?
636 -06
Onko kukaan kokeillut laittaa -10 Ninja 250:n peilejä ZX-6R:ään? Netistä hieman epävarmana tietona löysin, että kyseiset peilit pitäisi olla sopivat ZX-6R:n omaan peilin varren kiinnikkeeseen.
Näyttäisi vähän hienommilta, kuin -04 6R:n omat peilit. Miten nuo 250:n peilit kestävät kovemmista vauhdeissa, alkaako täristä liikaa?
Kellaan tietoa mistä saisi -00:aan kaatumatapit? Mistään ei oikeen tunnu löytävän kymmenen vuotta vanhaan pyörään ko palikkaa, mutta jos se nyt radalle lähtee tänäkesänä niin pakko ne on hankkia...
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Saksasta löytyi melkein heti haulla.
http://www.louis.de/_20733564282c8c0...yp_id=ZX600-JJ
Myös ebaystä löytyy.
http://viewitem.eim.ebay.fi/RG-Racin...406378623/item
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
^mutta suomesta. Saksasta tai ebaysta kun tilaa niin ei tuo visa electron niminen kortti kelpaa... Siksi pitäis olla suomesta, vaikka onkin vissiin hitusen hankalampi. Kun ei ole mahdollisuutta tilata ulkomailta eikä tuo saksa oikeen avaudu...
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Kyllä suomestakin löytyy vaikka stormilta hyllystä.
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...x-6r636-00-02/
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Terve kaikille!
Tulipahan käytyä hakemassa talliin 636C -05 mallin Ninja! Todella upee kuntonen, hiuka yli 20 tkm rullattu ja täysin orkkiskuntonen ja ollut alusta saakka 25 kW tehoissaEli ei ainakaan revitty, lieneekö ihan tukossa kun nuo kuristukset tuosta irroittelen?
Fooruminkin luin innostuksesta alusta loppuunNyt sitten tullut höylättyä mastercarda ebayn ihmeellisessä maailmassa, lankarullia, racing jarru- ja kytkin kahvat, tankin sivu gripit, kaatumatattia, tuplakuplaa yms pientä jo tarttunut matkaan
![]()
Asiaan:
Slipari tarttis vaihtaa, vähän himottais tollanen Lazerin triplaulostulolla oleva putki, mutta luulen ettei milisii ilahdu siitä. Toinen vaihtoehto olisi sitten Mivv:in ovaali mökäpönttö dB-Killerillä. Tähän liittyen, mitäs maksaa esim. Allrightilla se servon rajoitus mötikkä...? Vai tilaanko samaan syssyyn eliminaattorin? Ei ilmeisesti ole kovin vaikea asentaa. Ja toinen kyssäri, mistä voin nostaa tyhjäkäyntiä? Ihan muuten vaan tykkäisin jos tyhjäkäynti olisi esim 3000 rpm
Kiitos vastauksista!
Jos sulla ei oo servicemanuaalii, nii ota tosta: http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
Tyhjäkäyntisäädin löytyy vasemman sivukatteen "takaa" koneenposken yäpuolelta, musta muovinen "mutteri".
Servon rajotin, eli se peltiläpyskä?
Ota koko servo pois+ jarska myy erittäin konaisedulliseen hintaan eliminaattoria.
http://www.moottoripyora.org/keskust...newpm&u=106488
jarska-setä löytyy myös tuolta: http://www.mprata.fi jos tuntuu ett se ei satu lukemaan orggiviestii.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
KiitoksiaLaitoinkin jo YV:tä menemään. Sais nyt kevät jo tulla, pääsis vähän vertailemaan millanen kawa on vrt edellinen Yammu R6 -05 joko oli harraste ratapelinä pari vuotta sitten. Lupaavalta ainakin ko tuote tuntuu
![]()
Pidetään mielessä, todennäkösesti tulee asiaa tänne useinkin.
Tota etujättö asiaa oon jo alustavast miettiny, mut saas nähdä et tuleeko tarpeen tehdä muutoksia, ainakin korkeamman profiilin takarenkaan ajattelin hankkia mut katsotaan.
Mutta, osaako joku auttaa 25 kW kuristusten pois otossa, ecun kuristuksen otin pois ( se liitin mikä oli jompattu), mutta mites se kaasukahvakuri? Sehän on siellä pyörän rungon ja ruiskun välissä, miten sinne pääsee käsiksi? Pyörästä on nyt tankki ja katteet pois. Täytyykö koko ruiskurunko irroittaa...?![]()
Tulipa tästä kuristusten pois otosta haastava keikka. Nyt on airboxi poissa. Ruiskun kyljessä, johon kaasuvaijeri tulee, on asennettu joku kuparin värinen kolmiomainen kiila estämään kaasun liikkeen loppuun asti... Nyt sitte varmaa täytyy irrottaa koko ruisku että pääsee siihen käsiksi...? Ei taida ruuvari mahtua rungon ja ruiskun väliin![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Moro,
mulla olis tossa pajalla työnalla yksi -99 mallinen 6R. Oliskohan kellään jäänyt ylimääräiseksi kaasarin neuloja? Vakioneulatkin kelpaa.. Yksi neula on jossain vaiheessa katkennut. En tiedä onko noi vakioneulat, kun ei ole mitään vertailukohtaa. Suuttimet saattaa olla dynojetin, koska koot eivät vastaa servicemanuaalin kokoihin.
Toki koko suutinsarjankin voin ostaa jos löytyy joltain kohtuu hintaan. Manuaalin mukaan myös -98 mallin neulat käy..
- T -
Edit: tietääkö joku saako esim. dynojetin neuloja jostain varaosana?
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jaaha tein tossa vähän reesöörtsiä asian tiimoilta.. Kiitos valaisevasta informaatiosta Antille!
Eli kaasareista löytyy neulat, joissa ei ole mitään merkintää ja kuusiasentoinen neulan säätö -> vinkkien perusteella kyseessä on Factoryn neulat. Pääsuuttimet on keskipytyille 132:t ja 128:t reunoilla.
Ei ristus mitkä nettisivut tolla Factorylla on! Ville viis vee jostain viime vuosituhannelta eikä mitään tietoja mitä kamaa tohon sarjaan tulee, ei edes suutinkokoja. Onkos jollain tota factoryn manuaalia mistä näkis noi suuttimet ja neulan asennot?
Eli lopputulemana factoryn neuloja olisin vaille tai sit vakiopalikoita noiden tilalle..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Hä?
Eikö kellään ole 98-99 mallista 6ärrää? Tai Factoryn suutinsarjaa?
Eikö edes ketään muuta vituta noi Factoryn nettisivut?
Luulis että yleisinsinööri Scuuballa olis joku fakta heittää pöytään?!?
Kukahan tota factorya myy suomessa? Virallista myyjää ei liene olemassa..
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jos jollekkin on jäänyt ylimääräiseksi 05-06 6r:n takaiskari, olisin kiinnostunut. Laitoin ostoilmon mutta laitanpa tännekkin.![]()
Moro.
2005 vuoden kutosesta tihkuu öljyä jostain vasemman puolen posken alueelta. Ajattelin kokeilla vaihtaa tiivisteen siihen, koska se on ollut edellisellä omistajalla auki tuo poski. Jos siltä olisi jäänyt se tiiviste huonosti.
Onko tuo nyt se oikea tiiviste mitä etsin? http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...diagram&id=411
Olisiko jollain vinkkiä, että mikä pitää vikinää takapyörän seudulta? Laakerit olen vaihtanut ja muutenkin silmäillyt, että mikään ei ota mihinkään kiinni. Mutta takapäästä kuuluu välillä ihme vikinä kun pyörää liikuttaa eteen tai taakse, se ei ihan aina kuulu. Kuulostaa ehkä vähän siltä kuin kumi hinkkaisi jotain vasten, mutta ei rengas ainakaan ota mihinkään kiinni. Ajaessa tuota ei tietenkään kuule, mutta kyllä se vähän ihmetyttää. Pukille en vielä ole pyörää saanut, siinä se ehkä selviää kun pääsee ihan viereen kuuntelemaan, vaikka kyllä sitä muutama kaveri yritti kuunnella kun talutin eteenpäin, mutta ei saanut selkoa mistä ääni tulee.
Kiitokset muuten tuosta tankin poistoletku vinkistä, oli mullekkin hyödyllinen apu![]()
Tuo on öljypannu/ sen tiiviset + muut osat tuolla sivulla.
Varmaan tästä löytyisi oikea http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...diagram&id=410
Olisiko kyseessä osa 11601 ?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.