Sitä on päässyt harrastamaan harmillisen vähän (viikossa vain 300km) kun täytyy yksin pyöritellä päivät sirkusta kolmen muksun kera
Mutta nyt kun eilen sain uuden kumin alle taakse (180/55R17 Pilot Road 3), niin tänään täytyy käydä vähän antamassa happea ja hakea samalla vähän rattaita
Jätän tuon lämpöjen ihmettelyn sitten ensi kesälle.
Millasia paineita pidätte renkaissa?
Ja millaset moottorinlämmöt on matka-ajossa tälläin
viileillä keleillä?
Kyseinen menopeli on siis zx-6r 636 -05
ja kummit 120/65 ZR17 ja 180/55 ZR17
Kawasaki ZX-6R -05
Itellä putoo kyl johki +63C ja torstaina päivällä
olin viimeks ajelemassa niin kävi välillä
jossain +59C tienoilla.
Kawasaki ZX-6R -05
...ja tuosta!
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
^ ei noista paljoa vielä nähnyt mutta yllättävän hyvältä vaikuttaa ulkonäkö
Edit: Liikaa mustaa silti katteissa omaan makuun.. alakate voisi olla musta mutta muuten vihreä
636 -06
Tulipas Kasawiasta mukavampi ajettava kun sääti painaumat suositeltuihin, vaimennukset tehdasarvoihin ja vaihtoi ratastuksen -1 / vakio. Ei tarvii niin älyttömästi pykältää hätäisesti isompaa silmään ja motarilla ei kierrokset ole jatkuvasti yli kahdeksan tonnin
Ketjut pitää vielä vaihtaa, en löytänyt katkaisijaa mistään, niin suoritin koeajolenkin vanhoilla liian pitkillä ketjuilla :/
Millä nuo niitatut vanhat saisi katki kun a) ei ole dremeliä tai vastaavaa, b) ei ole rälläkkää? Rautasahalla? :P
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kävimmepä ostamassa 97-vuosimallia olevan käytetyn ZX6R:n. Vihreän tietenkin. ZZR250:een verrattuna aika mahtava peli. Todella paljon vakaampi ja mutkissa helpompi kallistaa. Vaikka outo pyörä kun ekaa kertaa sillä ajelin, taisin ajaa mutkat aavistuksen lujempaa kuin ZZR:llä. Ei tule ongelmaa ettei kallistuisi, kallistuu kun jo melkein vaan ajattelee. Penkkikään ei tunnu yhtään epämukavammalta kuin ZZR:ssä (melkeimpä päinvastoin) ja ajoasetokaan ei ole ollenkaan huono kun tankkiin nojaa ja kädet jää vähän koukkuun ettei ole pingottuneena suorana. "Agressiivisen" ajoasennon haukkumiset netissä on kyllä liioiteltuja. Riippuu tietenkin mm. omista mitoista mikä sopii itselle. Täytyy melkein sanoa että ZZR250:llä väsyn nopeammin kuin ZX6R:llä, koska ZZRssä on liian pysty ajoasento ja motarilla pitää kyykkiä alempana (jos ei halua että tuuli puhaltelee yläkroppaa älyttömästi) kuin mikä on pyörän geometrialle luonteva ajoasento ja ZZR250:ssä taitaa olla jalat enemmän koukussa, ideaalinen ehkä minua lyhyemmille kuskeille. ZX6Rssä on valmiiksi pää matalammalla ja penkki korkeammalla, ja ei ollut tuulenpuhallusongelmia. Niin ja se kaasu, aika jouhevan tuntuisesti kiihtyilee ja kiihtyvyyttä ei edes juuri huomaa muusta kuin että nopeusmittari vilahtaa nollasta sataan uskomattoman pikaisesti. Ja alkuperäinen pakoputki on miellyttävän hiljainen ja pyörän soundi on mielestäni hyvä. Meillä on jo lentokone jonka Lycoming-moottori kuulostaa ja tuntuu joltain vanhalta traktorilta (ja auto sen pauhinan jälkeen tuntuu tosi tasaiselta), moottoripyöränkään ei tarvitse röpöttää. Mukavampi tasaisena pehmeäkäyntisenä.
Viimeksi muokannut: karoliinasalmin; 16.09.2012 klo 00:44.
ZX6R & KTM Enduro
Olisiko jollakulla linkkiä mielellään pdf-muotoiseen ZX6R vm 97 service manuaaliin?
ZX6R & KTM Enduro
Heitä meili, niin laitan vastauksena pdf:t. riku@hevikaraoke.fi
![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Käykö 2005 vuoden zx10r:stä umpio 2006 zx6r:n?
Olisiko kellään tietoa, tarvitseeko 6r 99 kaasareiden säädön tai suuttimien vaihdon jos asentaa sliparin?
Vinkkejä edukkaista slipareista?
Näistähän on puhuttu varmasti moneen otteeseen, mutta en jaksanut koko ketjua kahlata läpi.
Tackar
No nyt meillä on 2 kpl wanhaa 1997 ZX6R:ää.
Ja uusi kysymys: Ensimmäisessä penkki on korkeammalla kuin toisessa (jossa korkeutta jollakin tapaa lienee madallettu tai sitten siinä on jotain vikaa). Ilmeisesti iskarit ovat eri säädössä? Koska olen 180 cm pitkä, haluaisin nostaa myös toisen penkin yhtä korkealle kuin ensimmäisessä (muuten toisessa pyörässä jalkojen kulma jalkatappeihin ei ole yhtä mukava kuin ensimmäisessä ZX6R:ssä ja ajoasento niinikään on vähemmän "sporttinen" ja jalat on enemmän linkussa vähän kuin vanhassa ZZR250:ssä). Onko tuo jollakin tapaa säädettävissä vai onko takaiskarit vaihtokunnossa, josta syystä penkin normaaliasento on alempana? Jousto tuntuu olevan aika saman tyyppinen molemmilla, mutta penkki vaan on tässä kakkospyörässä ihmeen alhaalla. Saattaisiko tuo penkki olevan jollakin muulla tapaa madallettu? Edellinen omistaja vaikutti tykkäävän penkki alhaalla ja tanko ylhäälä jutusta missä minä haluan päinvastaista. Voikohan tuota iskaria itse huoltaa & säätää vai onko huoltoliikekeikka edessä?
ZX6R & KTM Enduro
Mittaa ensin satulan pehmusteen korkeus.
Sit katso paljonko kierrettä näkyy takaiskarissa säätömuttereiden yläpuolella.
Ja mittaa viel "koiranluut", jotka löytyy mopon alta takaiskarin linkustosta, eli ne lattaraudat jotka on kiinni linkun ja takahaarukan välillä.
Noi on ne yleisimmät tavat muuttaa perän korkeutta.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Moro,
Mistä porukka on tilaillut vm-04 jarrusatuloiden/mäntien tiivistesarjoja? Pitäs talven aikana purkaa ja putsata jarrut totaalisesti.
Mitäs kuuluis 42 tkm huoltoon? Huoltokirjan huollot loppuu 36 tkm...
Kawasaki ZX-6R 2004
Ne on suht arvokasta tavaraa, joten älä ihmettele kun googletat:
Ulompi pölyhuuli "Kawasaki 43049-1107"
Varsinainen tiiviste "Kawasaki 43049-1106"
Osta sieltä mistä saat OEM-kamaa kuluineen halvimmalla.
Mulle tuli just muutama osa http://www.powersportsplus.com :sta.
Hinnat oli kohillaan, kulut siedettävät, ja toimitus nopea vaikka osat ei ollu mitään kulutusosia.
Positiivinen yllätys kaikenkaikkiaan, ja näyttää noi tiivisteidenkin hinnat olevan siel ihan ok.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pari kysymystä olisi liittyen tuohon omaan zx-6r:ään. Vm.2000 ja ajettu n.61 tkm.
Paljon mahtaa olla nokkaketjun vaihtoväli? Huoltokirjasta en löytänyt merkintää että olisi vaihdettu vai kuuluuko johonkin huoltoon?
Kylmänä vaihteet menee sisään lähes äänettömästi mutta lämpimänä tahtoo kolahtaa helposti. Kuuluuko asiaan vai pitäskö vaihtaa öljy merkkiä? Öljyt on Kendall elite 4t racing 5W-50. Mitäs öljyjä muut on käyttäneet?