Joo, oli alkuperäinen hollanninkielinen (onko hollanti kieli?) huoltokirja / manuaali, nippu saman maan kuitteja putkista, suuttimista, dynosta, huolloista yms. Missä lienevät nyt, se on arvoitus. Voin kuitenkin kertoa, että pyörä on huollettu Hollannissa 1. huolto + 6tkm, 12tkm ja 18tkm. Motofocus huolsi 24tkm kun tuon ostin ja sen jälkeen n. 30tkm ja 34tkm kohdilla öljyn- ja suodattimen vaihdot (tein itse). Muistaakseni ainoa vika mulla oli tuona aikana 24->42tkm öljyvuoto jostain eturattaan liki, vilkkukytkin kipuili kanssa, mutta alkoi toimimaan puhdistuksen jälkeen. Hieno pyörä! Laita kuntoon ja aja itte!![]()
Retired
xs2jammu, vaihdoitkin sitten TeeReXin lujan eurovaluuttaan...
TRX850 -96
XT500 -80
Jep, näin pääsi käymään ja jäi se kyllä mieltä kaivelemaan, mutta kun toi kaasukäsi on vihoitellut enempi ja enempi niin enpä viitsinyt pitää pyörää tyhjänpanttina ja laitoin kiertoon ja hain sitten välittömästi uuden lelun, Yamaha XS650 -79 eli jytäjammun museojytärin rinnalle ja onhan sitten toi GTS vielä matkakulkineena.
Nyt kun voi todeta runsaan vuoden TRX kauden jälkeen että mitä jäi käteen, niin oikeasti oli hauska peli jolla oli mukava kurvailla mutkaista syrjätietä, mutta isot valtatiet oli myrkkyä. Sitten oli vielä ongelmana se että ei millään malttanut ajaa rajoitusten mukaan vaan koko ajan piti olla pikkasen "vauhdikkaampaa" menoa koska se oli vaan niin paljon hauskempaa ja alkoi pelottamaan että koska se rapsahtaa lappu kouraan, sehän oli vain ajan kysymys.
Ehdottomasti suosittelen kaikille jotka tykkäävät kevyestä pikkukyykystä. Se on makeen näköinen ja halpa käyttökustannuksiltaan ja kaikkea pientä kivaa varustelu puoleltakin löytyy. Siitä tulikin mieleen että jäi sitten uudet etupään teräspunosjarruletkut ja bluespot-satulat uusilla paloilla yli jotka saatan laittaa kyyllä myyntiin jollei ne sovi tähän uuteen jytäri projektiin.
Täälläpäin saattaisi myös olla kiinnostusta bluespotteihin. Katsotaan nyt saako tuon vakiokeulan suoristettuaOtan kaadutun mopon työn alle syksymmällä... jos vielä silloin löytyy satulat... Onko Thunderace/cat vai r1/6 satulat? Lähinnä letkujen kiinnityksiä mietin?
Tässä pari kuvaa.
satukat.jpg
satula.jpg
Aattelin kysyä onko yhtäkää Teereksi kuskia menos botniaringille torstaina?
Oon ostamas kyseistä pärrää ja mulla ei oo mitää hajua minkälaanen siinä on tua ajoasento niin olis mukava, jos sais istahtaa jonkun pärrän päällä niin sais jotain käsitystä.
Tuskin tua ajoasento poikkiaa kovin paljon saman aikakauden cebareista sun muista?![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
http://cycle-ergo.com/
Tuon (loistavan) sivuston mukaan olisi itse asiassa täysin sama ajoasento kuin samanikäisessä CBR:ssä. Molemmissa polvikulma 68 astetta ja etunoja 28 astetta.
Retired
Tuahan oli hyvä sivusto ja varsinki jos ne pitää viälä paikkansa. Kiitoksia.
Näyttää siltä ettei tua ajoasento oo niin tramaattinen mitä mä oletin, mutta voi silti mennä hetken aikaa ku tottuu on kuitenki 4vuatta ajeltu pysty asennos.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
No niin nyt tuli ostettua Teereksi ja sekin piti hakia ruattista asti niinku kotarikin.
Oli kyllä jännä mennä Gööteborgiin asti kattomaan minkälaanen prätkä se on ku ei oo ikinä edes nähny kyseistä prätkää luannos. No olihan se sitä mitä myyjä lupas ja kaupat tehtiin.
Sitte vain keula kohti Kapellskääriä ja paatilla suamehen niin kyllähän sitä matkaa tuli 935km täysin oudolla prätkällä.
Täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti tästä prätkästä ja siitä kuinka voimakas moottori siinä on ja tua ajoasento vaatii viälä tottumista, mutta vähä ku nostaa sarvia ylöspäin ja laskoo jalkatappia alemmas niin varmaan helpottaa huomattavasti.
Kutakuinkin kiva prätkä ja nyt kun viälä sais ylimääräistä rahaa jostain niin vois tehdä semmosia hintavia parannuksia: Mikunin kaasarit, putkisto, alusta, kevyet vanteet, hiilikuitu katteet ja kaikkia muuta kivaa![]()
Niin joo ja ääntä tähän pitää saada tavalla tai toisella nimittäin täs on hiljaisemmat äänet ku mun kotaris oli vakio putkilla ja sehän nyt ei oo mistää kotoosin, jos ei kuule ku männät teköö töitä...![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
Nyt on sitten 2 trx:ää tallissaTaidan olla rakastunut kyseiseen malliin
Vähän aikaa alla ollut hondahornetti ei kyllä suurempia tunteita herättänyt
joten vaihdoin sen trx:ään
Toimiva mopedi (honda), mutta mulla nää mopojutut on kyllä näköjään enemmän tunnepuolen juttuja
On rexissä kyllä melkoisesti enemmän pippeliä
Aikaisemmin keväällä kippaamani raato laitetaan ratapyöräksi tai sitten tehään joku racelook kokokatettu kilpurireplica jossa hyödynnän lähinnä rexin moottorin ja rungon
Pidetäänkö trx miittinki vielä tänä kesänä? Kiinnostusta/osallistujia?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo8190/
Siinä siis hankinnasta vielä kuva (Vihreä mopo) Hyvin on palikkaa kiinni
Over racing putkisto, hiilarilokarit, acen satulat yms pientä
![]()
Onnea hankinnalle !
On mullakin ollut kaksi TRX:ää mutta ei kuitenkaan samaanaikaan![]()
TRX850 -96
XT500 -80
Katselin että mun vanha on myynnissä uudelleen. Olis kyllä mielenkiintoista hakea uudestaan kotiin, mutta nyt ei ole mahiksia. Jäi kyllä meinaan takaraivoon vielä vaivaamaan. Pitäiskö pistää GTS vaihtoon ?
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1350037
Joo, itse asiassa tais mennä vaan kolme viikkoa kun tuli ekaa kertaa kalliilla myntiin, nyt sais jo alle sen mitä itse sain siitä.
Oikeesti kiinnostais vielä, mutta kun tänä kesänä on tullut pistettya kiertoon sekä TDM että TRX ja hommattua tilalle GTS ja pari XS650:stä joista toinen tosin on vielä kilvetön projekti. Voi olla että perhesopu joutoo jo liian kovalle koetukselle ja kun ei noi talliasiatkaan tunnu edistyvän vielä.
Tere vaan!
Kuulkaa kaikki. Olisi hakusessa järeempää takahaarukkaa mallia yzf750r joka siis sopii suoraan trx:ään. Jos jollain on ja haluaa myydä niin ostantai kertokaa jos tiedätte purkaamojen sivustoja jotka oikeasti olemassa. Googlella kun hakee niin todella hämärän oloisia lähes kaikki
/ kokemuksia jos jostain olette jotain kyselleet/ostaneet
![]()
iiPeissä olisi tarjolla ja vieläpä suht. edukkaasti.
...
[QUOTE=Tenere-Heikki;6096421]iiPeissä olisi tarjolla ja vieläpä suht. edukkaasti.[/QUOTE
Löysin jo suomesta yhdenKatsotaan kun saan kuvan vielä osasta, että laitetaanko tilaukseen
![]()
Laittele kuvia kun saat jotian ikaiseksi, kiinnostaa nääs.
http://www.motot.net/galleria/albumi10856/
Talveksi kyllä suuria suunnitelmia ainakin ulkonäön suhteen. Katsotaan ehtiikö tekniikkapuoleen keskittyä. Tehoja ei kuitenkaan olla hakemassa lisää.![]()
Moro
Ei keneltäkään löytyis nurkista etulokasuojaa trxään? Värillä ei niin väliä kunhan on vaan ehjä.
http://www.poly26.com/
Tuolta saa lasikuituisen. Eikä ole edes kauhean kallis![]()
Täälläpä on ollut hiljaistaParin viikon sisällä oma mopo talliin ja rakentelu voi alkaa
saapa taas nähdä mitä saa aikaiseksi. Toivottavasti ei jää vaan suunnitelmaksi (yzf750r takahaarukka, yhden istuttava laskuitu takakate, endurance etukate, cliponit, yms pientä + tietenkin uusi väri
![]()
Etukate toimii, mutta takakate on ainakin tuollai pohjamaalissa hiukan raskaan oloinen. Ehkä sopivalla maalausteemalla kevenee? Hienoa, että joku harrastaa näitäkin edelleen!![]()
Retired