Jonkin verran Länsipyörässä asioineena taidan tietää tuon TRX:n taustaa. Ainakin silloin kun mulla vielä omani oli (06-09) omistaja mainitsi kaveristaan, jolle oli tuollainen jäänyt käteen kun oli mennyt jotain tarjoamaan. Ilmeisen hankala myytävä ollut, kuten nämä tuntuu olevan.. Jos on kyse samasta pyörästä ei varmaan ole vuosiin juuri ajettu.
Retired
Siinä olet ihan oikeassa, että vaikea tuo on hukata, varsinkin tuohon hintaan. Ei näitä taida kukaan muu haluta kuin toiset yhtä "tärähtäneet" aiheeseen perehtyneet.![]()
Toki TRX on sen verran harvinainen pyörä, et kun tankissa ei lue merkkiä niin moni ei tiedä, että mikä pyörä kyseessä ja tulevat kyselemään ja ihmettelemään, varsinkin, kun kuulevat noiden Overien laulun.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Tuli katsottua noita neulaputkia tarkemmin, enkä huomannut niissä silmällä kulumaa.
Onko kellään kokemusta suutinsarjan asennuksesta? Ilmeisesti sarjassa tulee uudet neulat ja läjä suuttimia. Pitääkö sopiva suutin arpoa summamutikassa vai onko tähän joku nyrkkisääntö olemassa?
Onko kellään kokemusta tuon tukkoisen ilmanputsarikotelon modauksesta vapaammin virtaavaksi? Ilmeisesti jengi on porannut siihen putsarin kannen etureunaan reikiä paremman virtauksen toivossa?
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Itse puntaroin omaani ihan erillisillä kurkuilla olevia kartiosuodattimia. Toi vakiokotelo on aika painavakin
Kaipa sitä voi porailla vaikutuksesta en sitten tiedä![]()
Mites muuten seosten säätö? Oletteko itse säädelleet käyttäen apuna jotain mittaria vai käyttäneet jossain penkissä säädätettävänä? Hinta?
Ei taida tulla mitään yzf750r takahaarukan kanssa. Kokeilin laittaa vannetta niin perskules sehän on leveämpi kuin trx vakiohaarukkaOlisi pitänyt jotkut holkit laittaa, että saa keskelle. Samaten huomasin, että ketjulinja saattaa kanssa vaatia eturattaan ulospäin siirtoa.
No joo vaihdoin vakiohaarukan takaisin kiinni jo ja eipä tule putkiston kanssa ongelmia. Overit kiinni.
Pitää asentaa se haarukka tohon toiseen ajan kanssa, kun tuntuu, että tulee kiire kun kohtahan ne lumet jo sulaa![]()
Helou teereksi kuskit onko suosituksia etujarrupaloille eli ostanko vakiot vai jotku toiset?
Niin ja jos on tiatoa hyvä äänisistä slipareista niin kertokaa ihmees ja saa olla käytetyt tai uudet. Ääntä pitääs saada tähän hiljaiseen maailmaan![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
minä porasin ilmanputsarikotelon etuseinään (silleen että jäävät tankin alle piiloon) kaksi n. 20 mm reikää ja revin niiden kohdalta sen pehmikevaahtomuovin pois. Säätämisestä tai laihalle menemisestä en kanna huolta kun kaverit laittaa mut jonon viimeiseksi käryn takia.
no ehkä hiukan imuäänet kuuluu mutta loput taitaa olla "tsykoloogista"vaikutusta.
TRX850 -96
XT500 -80
Tervehdys
Tallilla käyty taas ropaamassa ja alkaahan se jo joltain näyttää
http://www.motot.net/galleria/kuva173446/
http://www.motot.net/galleria/kuva173447/
Melkolailla kohtapuoleen voisi maalarille katteet viedä. Eipä olleet kalliit, mutta pientä modaamista kyllä vaatii istuakseen edes kohtuullisesti. Tarjosin sahaa myös takalokarille![]()
Hienon näköinen tuo "kykloppi". Joko alkaa väritys selviämään? Itse ehdottaisin jotain kirkasta väriä, punainen, oranssi tai keltainen, miksei limenvihreäkin vaikka valkoisilla yksityiskohdilla höystettynä.
Meinasitko päällystää tuota satulaa jollain?
Onkohan maailmalla olemassa jotain "takuuvarmaa" modia tuohon putsarikoteloon?
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Väriä on mietiskelty ja lähes joka kerta eri tulosAjattelin jossen maalauttaisi tankkia ollenkaan vaan katteet vaan joko toi vihreä tankki tai punainen toisesta moposta. Säilyisi jonkunlainen alkuperäisyys, koska liikaa kikkailemallakaan ei yleensä kauhean hienoa synny. Satulan päällystämisestä en vielä tiedä eikä muutenkaan hirveästi kokemusta. jossei toi neopreeni ole kauhee pesusieni niin saattaa jäädä tuollaiseksi. Vinkkejä otetaan vastaan päällystykseen liittyen. En itse ainakaan viitsi putsarikoteloa modailla. Siitä ei melko varmasti ole mitään hyötyä. Jos tehon kannalta haluaa niin laittaisin suoraan kartiosuodattimet jotka kylläkin pitää säädättää hyvin, että toimii eikä riko paikkoja.
Laittakaa kuvia mopoistanne muutkin, vaikkei mitään modauksia olisikaan
![]()
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo17002/
Lisäsin tuonne muutamia kuvia ja tarinaa omasta TRX:stä. Katsotaan, innostunko lisäämään kuvia myöhemmin.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Aurinko paistaa siihen malliin, että vein katteet maalaukseen. Väriksi tulee/säilyy tuo alkuperäinen vihreä. Vielä pientä näpräystä tallissa niin alkaa olemaan valmis kevään paukutteluihin mm lsl clipareiden asennus.
Tuosta vielä yksi kuva. Mielestäni hieno ellei hienoin vaikkei trx olekkaanJos siitä toisesta tuon näköisen kyhäis?
http://www.motographite.com/2011/09/...y-radical.html
Posti oli tuonut Briteistä GS500:seen tarkoitetun Ramair-suodattimen, jota ajattelin kokeilla sovittaa alkuperäisen suodatinkotelon imutötteröihin ja heittää alkuperäisellä suodatinpaneelilla kuikkaa. Samalla reissulla tuli haettua Dynojet-suutinsarja, jonka ajattelin yrittää itse asennella perussäädöillä kaasareihin. Katsotaan, miten käy, todennäköisesti penkki säätäjineen kutsuu jossain vaiheessa.![]()
Viimeksi muokannut: Cona; 02.03.2013 klo 14:49.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kirjoitellaan nyt vähän taas tarinoita tänne
Lsl cliparit asenneltu. Muuten menivät suoraan, mutta jarrunestesäiliön letku piti vaihtaa pidemmäksi koska tanko nyt t-palan alla. Ajoasento muuttu näillä siis enemmän race/epämukava, miten sen haluaa mieltääToki myös reiät tankohin namiskuukkeleiden kohdalle, kun niissä on ne tapit, että pysyy paikallaan. Nesteitä myös täytelty koneeseen. Jäähdytysnesteet kolmeen kertaan
Sieltä kannen päältä olevasta metalliputken juuresta vuosi perkule. No joo toinen yritys: laiton loctiten tiivisteliimaa sinne kannen ja putken väliin. Ja taas vuoti, mutta ei ihan niin paljon. Round 3: Löysin tuurilla laatikosta jonkun o-rengastiivisteen joka sattui olemaan oikean kokoinen. Nyt näyttäis pitävän. Onkohan tuossa alunperin miten ollut tarkoitus tiivistää tuo paikka?
Pitänee tutkia räjäytyskuvia. Jospa sitä savut saisi otettua lähiviikkoina ja varmistaa omien venttiilisäätöjumppien toimivuus
![]()
"Onkohan tuossa alunperin miten ollut tarkoitus tiivistää tuo paikka?Pitänee tutkia räjäytyskuvia."
Sillä pelkällä o-rinkulalla se on tiivistetty.
TRX850 -96
XT500 -80
Kävinpä kokeilemassa, että lähteekö. Lähtihän se. Bensan syöttö suppilon kautta, koska tankki ja katteet vielä maalauksessa. Vainoharhaisesti sitä kuuntelee koneen ääniä varsinkin kun on itse räpeltänytTyhjäkäyntiä kävi ok ja otti kierroksia iloisesti eikä pätkinyt yhtään. 2000rpm kohdalla kuitenkin tuntui, että kaasutin aivasteli ja putkessa paukkui samaan aikaan
Samaten jos antoi nopeasti kaasua niin kierrosten laskiessa löi lieskaa putkista. Vaikuttaakohan toi suppilolla bensan syöttö tuohon? Kyllä se jako ainakin taitaa silloin olla kunnossa, koska eihän se kierroksia ottaisi jos jako pielessä. Tiedä noista kaasarien säädöistäkään, että onko säädetty yläkierroksille vai miten. Ei tuolla alle 3000rpm kierroksilla tule ajeltuakaan kun ravistaa ja sätkii alle sen...
Päivitetääs taas vähän. Tuli asenneltua Dynojetin neulat ja suuttimet kiinni ja kaasarit takaisin pyörään. Dynojetin neulat olivat paljon terävämpikärkiset kuin alkuperäiset neulat. Hetki meinasi mennä vaijerien ja letkujen kanssa, mutta lopulta jokaiselle löytyi oma paikkansa. Samalla tuli asenneltua alkuperäseen suodatinkoteloon tuo Ram Air-suodatin ja Gessun suodatin menikin ihan kivasti paikalle imutorvien ympärille. Seuraavaksi pitäisi kokeilla pyörää käyntiin ja katsoa, että kuinka pahasti olen saanut pyörän käynnin pieleen.
Pääsuuttimissa oli muuten merkinnät 142.5, vaikuttaisi siis siltä, että joku on aiemmin jo vaihtanut suuttimet miedosti isompiin, TRX:n vakiokokohan pitäisi olla 140 ja itse laitoin paikoilleen 148:t.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kovasti odotellaan katteita maalariltaMuuten alkaa olemaan ajokunnossa suurinpiirtein. Harmi kun tietäisi tämän yksilön historiaa enemmän... Tietäisi onko säädätetty seokset yms... Minkä näköinen toi GS ramair kotelo oikein on? Kerro jos saat pelittämään
![]()
Itselläni on haaveena saada omasta pyörästä Dynolappu tänä keväänä, näkisi sitten, että mitä tuolla kombinaatiolla on vaikutusta vakioon verrattuna.
GS:n Ram Air-merkkinen suodatin näyttää suunnilleen tältä:http://ramair-filters.co.uk/ms-sock-...uki-gs500.html Kuvasta poiketen suodatin on muodoltaan ovaali.
Minkä värisiksi maalari katteet värjää?!
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kyllä tuo kannattaa ehdottomasti säädättää. Hengittää varmasti huomattavasti paremmin kuin vakio. Saattaa jopa tulla lisää tehoakinKatteista tulee vihreät (trx vakioväri) Siihen keltaiset numeropohjat ja muuta pientä... mielikuvissa tuntui hyvältä ratkaisulta, mutta katsotaan kun saan kasattua. Pistän kuvaa sitten...
Jammu käy ja kukkuu. Ja vieläpä hyvin ja tasaisesti. Eli vaikuttaisi ettei remppa mennyt ihan pieleen, yleensä toimiviin kaasuttimiin ei kannata koskea, kun menevät vaan huonommaksi. Ei ole montaa viikkoa, kun jo uskaltaa lähteä ajelemaan.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Onpas täällä hiljaista.
Tuo länsipyörässä myynnissä oleva on saanut "kaverin" nettimotoon: http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1480385 Olikos tämä nyt se XS2jammun vanha?
Huomenna olis tarkoitus vaihtaa öljyt suodattimineen ja sään salliessa käydä kokeileen miten TRX vetää suutin-suodatin-modauksen jälkeen.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Terve
Taitaa olla foorumin väsynein topicci tämäMitenkä saataisi lisää trx kuskeja mukaan? Eipä taida suomessa kyllä olla kuin kymmenkunta tätä mallia
Pikkuhiljaa alkaa olla ajokunnossa oma mopo. Ajattelin kumminkin päällystää satulan, koska kumminkin viimeistellymmän näköinen. Muovipohja tehty satulaan ja neopreeni leikattu. Pitäisi verhoilijalle vielä viedä
Takakatteeseen tulee samalaiset tarrat kuin vakiossa elikka TRX SuperTwinSports sekä muita pikku tarroja ympäri pyörää. Tuosta vielä pari kuvaa. "Monoposto" pientä viimeistelyä vaille (satula, tarrat)
http://www.motot.net/galleria/kuva179303/
http://www.motot.net/galleria/kuva179304/
Ensi viikolla hyvällä säkällä eka lenkki![]()
Aika mielenkiintoisen näköinen "kyklooppi".
Pitäsiköhän ostaa oma TRX takaisin kun näyttää taas ilmestyneen netimotoon.
Taitaa olla harvassa joo TRX-omistajat. Kuitenkin malli rupeaa olemaan jo yli 15 vuotta vanha ja kaasareineen vanhahkoa tekniikkaa. Toki jos hakee GSXR-CBR-R1-pyörää niin TRX on täysin väärä valinta.
Arvelisin, että näitten Foorumilla esiintyneiden pyörien lisäksi olisi vielä muutamia muita TRX:iä Suomessa joten kokonaismäärä lienee n.15-30 kpl yhteensä.
Itse vaihdoin tänään öljyt pyörään ja tein pienen lenkin.Pyörä pelasi ihan OK, mutta tuntuu että säädettävää vielä jäi kaasuttimien osalta. Kiihtyvyys tuntui perstuntumalla hieman nahkealta ja ihan yläkierroksillä "rötäsi" ennen punarajaa. Periaatteessa luulisi, että juuri yläkierroksilla pyörän pitäisi toimia nyt paremmin, kun on isommat suuttimet sisällä.
Hieno Kykloppi, tuo tosiaan kaipaa hieman "race-henkeä" eli jotain tarrantynkää jne. Hyvä siitä tulee!
Mitäs mielipiteitä porukalla on renkaista. Mun pitäisi uusia takarengas ja miettinyt vähän Michelinin Pilot Road 3:sta joka voisi olla hyvä kompromissi ominaisuuksien ja kestävyyden suhteen.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Onhan täällä TRX kuskeja, mutta ittellä pitää viälä odottaa kedon lähetystä, että saa laittaa kaasariihin uudet kummikurkut ja ehkä pääsuuttimet aavistuksen isompiin ku tuli hommattua Beowulfilta titaanikuoriset pöntöt.
Voi helevetti mikkä saundit niistä lähtöö aiva niinku ukkoonen ja painoaki lähti abaut 8kiloo.![]()
Toivottavasti pian pääsis kaasuttelemahan![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Omassani oli Pilot Road kakkoset edessä sekä takana ja toimi hyvin, TDM:ssä oli Pilot Road kolmoset ja mun ajotyylillä en suurta eroa huomannut, märkäpito ehkä vieläkin parempi kuin kakkosissa. GTS:ään hommasin myös kolmoset ja hyviltä tuntuu painavammankin pyörän alla. TDM:llä kerkesin ajaa noin 7tkm ennen kuin meni vaihtoon ja takarengas oli noin puolessa välissä kulumisen suhteen kun taas aikaisemmat kahdet eri Dunlopit alkoivat olla tiensä päässä noissa lukemissa.