Tyhmä kysymys, mutta mitän toi TPS-anturi tekikään? Ohjaako sytkää kaasun asennon mukaan? Ilmeisesti on kuitenkin tarpeellinen? Miten meinasit ton koodata toimimaan? Apicoilla johdot uudelle Sytkäboxille? Laitahan tarinaa ja kuvia, kun oot saanu pitemmälle, ettei kaikki lyödä päätä samaan mäntyyn, todennäköisesti lähtee tilaukseen talven mittaan.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
TPS (throttle position sensor) hienosäätää syttykäyrää kaasun asennon mukaan. Pelit toimii ilman sitäkin, vakiostakin voi ottaa sen liittimen irti ja käyrä siirtyy 3-ulotteisesta 2-ulotteiseksi.
Tuossa Ignitechissä kytketään ohjelmointijohto kiinni ja laitetaan vain rasti tuutuun "use TPS" ( ehkä, kuten sanoin en ole kokeillut).
Mitään liitinhommia sen kanssa ei tarvitse tehdä, kuvia en ehtinyt ottaa kun homma tosissaan meni paikoilleen ihan naps-naps kun en edes ottanut vanha boxia irti.
TRX850 -96
XT500 -80
Lähtee kyllä ensi viikolla boksi tilaukseen hilppeineen, jos vaikka ehtis testata vielä tällä kaudella.
http://trx850caferacer.com/ Ihan mielenkiintoinen sivusto, jos kahvila-raaserit kiinnostaa.
Olikos sulla m1kk0 jotkut (toimivat) aftermarket-jouset tuon ratapyörän etupampuissa?! Myy ne mulle tai vaihda noihin Wirtheihin tai orggiksiin..
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Boxi tuli ja asennus oli helppoa. Sen verran oli pimeää ja märkää, etten kokeillut kuin käyttää pyörän pitkästä aikaa lämpimäksi, mutta jotenkin tuntui, että TRX käy tasaisemmin, kuin aiemmin...![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Pistäkää kuvia bokseista ja kytkennöistä! Jospa sitä taas rakastuisi uudelleen omaan osakasaan ja saisi motivaatiota kasata kuntoonNäin muuten punaisen trx tänään liikenteessä tattarisuolla
![]()
Voin yrittää muistaa ottaa kuvan. Eipä tuo kovin kummoiselta näytä, alkuperäisiin sytkäboxin liittimiin tulee jatketut adapterit joilla saa vedettyä tuon Ignitechin mustan palikan sinne matkustajan penkin alle. Ohjainlaitteessa on piuha johon saa serialport-liittimen ohjelmointia varten. Itse tilasin myös tuon välikaapelin jonka RHR:kin oli tilannut.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Noniin. Otin kuvan asennuksesta, mutta jostain syystä uuden kännyn muistista ei löytynytkään mitään..
+2 astetta ja aurinkoa niin piti oikeen käydä ajamassakin. Tuntuu, että TRX käy nyt tasaisemmin ja ehkä vääntää jossain 2-4000 rpm hieman paremmin, tiedä sit. Täytyy talvella kytkeä vielä TPS päälle ja kokeilla paremmin mitä persdyno kertoo..![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Tää nyt ei oo varsinaisesti mikään osto- ja myyntipalsta, mutta kannattaa kysellä täällä, jos on osatarpeita. Minulla ja varmaan monella muulla on ylimääräisiä osia varastoituna.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Olisko kellään tietoo miten saa ohjausakselin irti alakolmiosta?
Siellä on jonkulainen sokka välissä, et miten sen saa pois... prässillä jo koitettiin, mutta ei ees luvannu irtilähteehän se väkisin, muttei viittis rikkoa mitään...
Tästä lähti Aprilian keulan sovittaminen käyntiin![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Kumpaan suuntaan yritit
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Moro. Aika hiljaista täällä. Oma rojekti nyrjähti taas vähän eteenpäin, kun vaihdoin sopurahaan lunastetut piparkakkulevyt eteen ja huolsin etuiskarit. Samalla tuli käytettyä pyörää ja kyllähän se Overien pauhu on aina mukavaa kuultavaa. Täytyisi vielä asennella pitemmät koiranluut takapäähän ja muuta pientä niin voisi taas ruveta odottamaan tulevaa ajokautta.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Täällä on prokkis siinä vaiheessa, että pitäis saada t-kappaleet ja vanne väriin... saakeli, että on vaikeeta saada pulverimaalaria täältä pöndeltä (Mikkeli)! Sit olis RSV:n keula Bremboineen kasaamista vailla Jammussa
Varastossa odottaa sit (Ducatin) hiilikuitukehänen pinnavanne TRX:ään sorvaamista
Tulee kyllä magee kampe jos ja kun ton saa pelikuntoon
edit: Tuli tuossa mieleen, että sattuisko jollain pyöriin nurkissa oem vaimentimet? Mulla on omassa Termin (mallia race) pöntöt ja ne ei mene leimasta läpi, kun ajattelin noi muutokset kirjauttaa ihan lapulle saakka, ettei tarvii kenenkään tulla avautumaan! Periaatteessa voisin ihan vaikka lainatakki leimalle, mutta jos sattuu oleen joutilaana niin sama se olis ostaa pois... tai tarvike e-hyväksytytkin käy![]()
Viimeksi muokannut: b_tommi; 21.01.2015 klo 17:26.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Mulla olis E hyväksytyt H-D:n orkkis vaimentimet 2kpl.100e + kulut. Olis niissä sorvaamista paikoilleen tuohon, mutta ei liene mahdoton tehtävä.
http://www.harley-davidson.com/en_us...00_def_dom.jpg
Tuosta mallia.
Retired
Mulla on orggis-putket varastossa mahdollista entisöinnin mielenhäiriötä silmällä pitäen.Ne vois ehkä joutaa lainaan, jos lainaaja tarjoo kahvit ja palautuvat luonnollisesti samassa kunnossa takaisin. Ja löytyy siis PK-seudulta.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
mullakin orggisänärit paketissa, ihan sama lainaatko minulta vai conalta kun ollaan kivenheiton päässä toisistamme.
Entisöin Over hormeja, uudet hiilarikuoret on tuossa pöydän alla, teräsosat kiilloteltu ja seuraavaksi pitäisi ruveta vääntelemään kiinnityspantoja. Niin ja ne noisekillerit kans tarviis tehdä....
TRX850 -96
XT500 -80
...ihan mielenkiinnosta niin mistä ne uudet hiilarikuoret hommasit? Teitkö vai saako varaosana?
Tuli vaan mieleen, ku mun tarviis noi Termin hormit kans restauroida ja en oikeen vieläkään tiedä millä ne sais toimivasti kuosiin... ku kukaan ei oikeen tiedä miten tollaset mattapintaset (siis ei lakkaa tms.) sais lakattua... meinasin kyllä vetää ihan kylmästi autolakkaa ja hioa välissä sen verta monta kertaa, että tulee tasanen pinta =)
Mutta pidän teidän orkkiskannut mielessä, kun saan ton omani kasaan! Perjantaina pitäis saada osat maalarilta, että saa keulan kasattua.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Itse olen tehnyt parit pannat itse rosterista ja ei ollut mikään kummoinen homma, jos vähänkin pysyy peltisakset, pora ja viila kädessä. Ja olen laittanut kannuihin lisää villaa, kun vanhat oli hävinny teille tietämättömille. Sen sijaan jos noita uusia päätyjä ja kuoria olisi jossain niin tarvetta olisi itselläkin. Tuo vanha hiilikuitu on aika kellastunutta ja haurasta.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Tää nyt voi olla ihan tuulesta temmattua... mutta tuli mieleen, kun näin esim Hongkongissa (siis se halpakauppa) sellasta hiilikuitumattoa, jota voi itte laminoida johonki... Että jos sellasesta leipois jollai muotilla oikeen kokosen lieriön ja vaihtais noi vanhat kuidut siihen...
En äkkiä näe miksi ei vois onnistua? Ja ei kait noi niin hitokseen edes lämpene, että tulis ongelmaa...
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Tässä vähän ohjetta hiilikuidun kanssa värkkäilyyn… http://www.mprata.fi/index.php?topic=548.0
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Laitetaas vähän fiilistelykuvaa, vaikka kuvissa pyörä onkin paskainen ja tausta sanalla sanoen ruma.
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Enklannista tilasin PJ Engineering:ltä, heillä on monenkokoista torvea tarjolla. Kuori ei lämpene liikaa jos villa on kunnossa, laitan vielä kuitenkin villan päälle sammutuspeitteestä yhden kerroksen.
Kuitu Guru MotoMatti sanoi että vanhan kuoren saa elvytettyä hiomalla varovastikunnes ollaan kuidussa (pöly muuttuu mustaksi) mutta kuitua ei saa rikkoa ja vetämällä sitten päälle 2-komponentti kirkaslakkaa.
TRX850 -96
XT500 -80