virtalukon "nuljupultit" saa auki terävällä taltalla ja vasaralla. ensin lyöt kunnon uran reunasta kohti pultin keskustaa ja kun siinä on hyvä kolo niin vaihdat lyöntisuuntaa niin että pultti lähtee aukenemaan. tai sitten hitsaat lukkopuhdit kiinni pultin nysään...
Oma peli on nyt liikenteessä ja kuola valuu leukaperistä mutkatiellä, niin hauskaa on taas. Sopivassa kohtaa tulee mieleen Ahvenisto 80-luvulla ja Camaro cupin lähdöt, voi niitä sulosointuja...
TRX850 -96
XT500 -80
Kuulostaa hyvältä.. btw, RHR missä päin Vantaata voi ton sun TRX:n bongata ajossa?(RHR @ Huhti. 27 2009,12:51) kirjoitti
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Vois kokeilla, vaikka on vissiin osastossa "helpommin sanottu kuin tehty"(RHR @ Huhti. 27 2009,12:51) kirjoitti
![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
klip- Kuulostaa hyvältä.. btw, RHR missä päin Vantaata voi ton sun TRX:n bongata ajossa? -klip
valitettavan harvoin täältä koilis nurkalta pääsee liikkeelle. en käytä peliä jokapäiväisessä ajossa kun on vietävä muksua hoitoon yms yms...
TRX850 -96
XT500 -80
Jep.. Ite pyörin suunnilleen tuninghörhöjen kiertämän lenkin alueella vaikken ite sitä kierräkään..(RHR @ Huhti. 28 2009,08:19) kirjoitti
Evil vieläkös sulla oli suunnitteilla, et ois kesällä pidetty joku miitti? Vois varmaan kohta alkaa tiedustelemaan, et ketkä on mahdollisesti tulossa..![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Miitistä....(Cona @ Huhti. 28 2009,08:56) kirjoitti
Toki voitais pitää joku miitti. Saatais aiankin kuulla miltä kuullostaa kun useampi TRX pörähtää käyntiin samaan aikaan. Kahdesta on kokemusta, sekin oli ihan vaikuttavaa![]()
Vein tiistaina tankin sun muut maalarille, katotaan saisinko loppukuusta ne sieltä. Rungon haen maanantaina, jolloin jätän vanteet. Laakerit sain jo. Eli kokoomaan päästään joltain osin ensi viikon alusta. Toukokuu siihen menee.
Voisko sen päämiitin sopia elokuun alkuun jonnekin? (voihan näitä pitää useampiakin aiemminkin) Olis ehkä kelien puolesta aika varma...
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE !![]()
![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Sitä samaa ja pitäkää TRX lippua korkealla! Loistava pyörä, joskus vielä kadun, että omasta luovuin. Hienot kyydit antoi vielä, kun vein ostajalle eilen.![]()
Retired
Tuo elokuun alku kuulostaa ihan hyvältä miitin ajankohdaksi. Voisi jonkun päivän alustavasti sopia niin voisi lyödä raksin ruutuun kalenterissa sille päivälle.
TwinTenox: onko jotain uutta pyörähankintaa harkinnassa nyt?
Suzukin Intruder M1800R vm. 2007 (ml 7500km) on alla nyt. On mutkateilläkin kuin kotonaan, muttei nyt tietysti TRX:n veroinen. 0-150km/h saattaa olla jopa nopeampi. Ajoasento on rennompi ja mukavampi. Twineissä siis pysyin.(TomiF @ Touko. 01 2009,11:55) kirjoitti
![]()
Retired
Olisko päivä joku lauantai, esim 8.8. / 15.8. / 22.8. /29.8(TomiF @ Touko. 01 2009,11:55) kirjoitti
Näistä voitais äänestää?
Entäs paikkakunta (eikös meitä ole vähän sieltä sun täältä?), ehdotuksia? *
Tietysti voidaan ottaa joku tapahtuma-aktiviteetti samalla, elokuussa olis tämmönen Tampereella:
Mansen Mäntä Messut
Tampereella 29.08.2009 klo 12. alkaen
Drive-in moottoripyöränäyttely rakennetulle kalustolle.
Iltabileet Ravintola Hellä
Lisätietoja, aikataulut ja juliste:
http://www.koneitajakiisselia.fi/
Järjestää:
Koneita ja Kiiseliä
Tänään pitäisi saada runko ja vanteet jauhemaalaamosta (maalasivat runkonumeron peittoon vanhingossa, joten korjasivat asian eli meni uusiksi). Loppuviikosta saan tankin, takakatteen, etulokarin ja keulaputket ym. kynäruiskumaalarilta, joten kunhan saan muut osat pestyä niin kasaus voi alkaa. ** Jotain pientä pitää tosin vielä hommata. Niin ja maski tulee verhoomosta loppukuusta (voi olla aika mielpiteitä jakava *
)
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Noniin. Eilen tuli hirveällä kiireellä lopulta vietyä T-Rex katsastukseen. Paperisotineen, tarkastuksineen ynnä muine häslinkeineen kyseiseen toimenpiteeseen meni lähes kolme varttia, mutta lopulta kassaneiti kaivoi hyllystä pinon päällä ensimmäisenä olleet kilvet.
Eilen ajoa kertyi noin 100km, osa aika vauhdikkaastikin taitettuna. Ensimmäiset parannuskohteetkin löytyi; Etupää oli huollon jälkeen jäänyt perusasetukseen ja kiristin sitä puoleen väliin ettei niiaisi niin herkästi jarrulla. Jarrut ei ole mitenkään yltiötehokkaat, mutta kait niilläkin pärjää.. Vakiovälitykset (oletetan tuossa sellaiset olevan) ovat yltiöpitkät, taajamassa ylimmät vaihteet on ihan turhia.. Kaasukahvassa on ärsyttävä klappi "nollakohdan" ja vedon välillä, tekee hitaasti ajamisesta nykivää..
Muuten pyörä tuntuu oikein mukavan väännökkäältä, kiva ja kevyt viedä mutkissa ja äänet on enemmän kuin kohdallaan. Pikkupoikien ihaileviin katseisiin saa tottua.. *![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Joo, TRX kaipaa sopivasti kierroksia mukavaan etenemiseen. Vitonen on minun mielestäni turha alle 100km/h todellisissa nopeuksissa ja kakkoselle joutuu helposti pudottamaan taajamassa. Vaan on se hieno moottori joka tapauksessa.![]()
Retired
Hienoa, että sait pyörän ajoon. Välityksiä kannattaa muuttaa. Itse laitoin taakse 42 piikkisen vakio 39 piikkisen tilalle ja pyörä muuttui astetta hauskemmaksi.
Hyvä että sait pelin liikenteeseen, ttuo 41 hampainen takaratas on hyvä muutos, itselläkin tulee tapahtumaan kun on suraava vaihdonaika vuonna ....
ja kaasukahvan välys kannattaa säätää ihan nollille siitä vaijerissa olevasta säädöstä.
omasssa kamppeessa on etulevyt alkaneet hiukan nypyttää, täytyisi koittaa herkistellä niitä niittejä mutta kun niissä ei ole keskellä reikää niin niitä on vähän hankala mitenkään pyöritellä hereäksi, pitäisköhän käyttää levyt irti jotta pääsisi painelemaan niittejä takapuolelta?
TRX850 -96
XT500 -80
Do diin, hyvä Cona!
Tota noin, etupää on mullakin huollon kohteena kunhan kerkiän hankkimaan öhlarin jouset sinne sisään joku 120€ pari. Ja sitten 10 öljyt perään. Katsotaan paraneeko yhtään.
Mulla on 43 takaratas ja se on mun mielestä sopiva. Kaverilla on vissiin 45 mut se on jo liian iso, 8500-9000rpm = about 200km/h.
Mulle tulee teräspunosletkut eteen ja sitten sellaset jarrunesteet että kestää kiehua. Kaverilla on näin ja voin sanoa että sen ja mun jarrut (vaikka mulla uudet palat ym.) on kun yö ja päivä. Sillä ne tuntuu kuin uudessa pyörässä. Samanlainen TRX kuitenkin kyseessä. Teräspunos pitää paineet paremmin eikä pullistele, jolloin jarrun pitäisi olla tunnokkaampi. Jarrunesteethän pitää vaihtaa muutenkin 2v välein (näin kertovat). No, oli miten oli, sittenhän osaan varmaksi sanoa kun olen itte saanu ko. homman pakettiin ja kokeiltua. *
-----
Oma projekti on edennyt viikonloppuna tiskailun merkeissä, eli joka ikinen pultti ja mutteri ja osa käy pineline pesuprosessin läpi ja saa sen jälkeen viimeistelyn pintaan, mm. ketjusuojankin saatana vahasin **. *Lopputuloksena on, että jokainen osa on käyty läpi ja toivottavasti tulee puhdasta.
Mallailin tankin, peräkatteen ja penkin rungon päälle, uusi keula on kiinni (ei vielä etupamput) ja tanko, niin täytyy sanoa, että ainakin omaa silmää miellyttää todella paljon.
Vanteisiin vetelin laakereita kiinni ja kohta ne pitää viedä jonnekin, että saavat laittaa kumit takas päälle ja ne venttiilisysteemit niihin vanteen reikiin, on muuten tiukassa...
Tarkoitus olisi että ensi viikonloppuna lauantaina saisin koneen kiini runkoon (tai oikeastaan toistepäin), jos siinä onnistutaan niin sitten on rakentaminen nopeaa sen jälkeen. Tämä viikko menee töiden jälkeen osia pestessä aika pitkälle.
Tsemppiä kaikille! *![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Poistin mun penkin kuvan , että näyttää paremmalta ruudussa tämä sivu. Se kuva oli liian iso.![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Onko muuten tossa kombinaatiossa ainoa säätö siinä kaasarien läheisyydessä missä on se vaijerien säätö?(RHR @ Touko. 11 2009,09:04) kirjoitti
Varmaan itsekin tarvii vaihtaa tuo takaratas astetta isompaan niin ei olis taajamassa niin kurja ajaa.. eihän tuo vissiin ota edes vitosella maksimikierroksia? Ja toisaalta, missähän sitä niin kovaa Suomessa pääsis ajamaankaan.. kuin korkeentaan kiitoradalla.. oltiin muuten semmosella tänään leikkimässä, mut tällä kertaa autoilla..![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
säätö löytyy myös kaasuvaijerista yläkolmion kohdilta tiukan n 5 cm pitkän kumisuojan alta.
TRX850 -96
XT500 -80
Soon moro.
Nyt on moottori kiinni rungossa, termostaatti, akkukotelo tilpehööreineen ja tietysti sähköt myös. So far so good. Jos hyvin käy niin mopo on pyörillään sunnuntaina. Täytyy koittaa vaan malttia pitää, ettei tule hutiloitua kiireessä. Mutta taas ollaan aikataulussa. *![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Tässä väliaikakuvia. Pikkuhiljaa alkaa osat löytämään toisensa. (Talli on pikkasen sotkuinen, mutta heti kun saan ton pyörilleen niin pääsen kunnolla siivoamaan...rapatessa joskus roiskuu *
).
Vaiheessa mutta kyllä se siitä...
Toinen foto
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Sehän edistyy.. *(evilHR @ Touko. 18 2009,14:03) kirjoitti
![]()
Meikäläinen asens tänään killerit noihin OVER:in pönttöihin, pari-kolme sataa tuli ruuvattua ilman ja mökä oli niin infernaalinen, huomiota herättävä ja rasittava pitemmän päälle ja et oli pakko laittaa noi killerit. Nyt on huomattavasti vaimeammat, mut silti suht miehekkäät.. muuten homman nimi onkin ollut ajamiseen totutteleminen monen vuoden tauon jälkeen, pikkuhiljaa rupee tuntumaakin löytymään.. *![]()
Pitäs varmaan itekin pestä pyörä ja ottaa kuva, miltä pärrä näyttää valmiina.. mut ei jaksa, mielummin ajaa niitten satojen tallissa vietettyjen tuntien jälkeen.. *
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kaikille lukioille voin kertoa, että Conan pyörästä lähtee juurikin todella miehekkäät soundit. Olen muutamat TRX:t kuullut ja tässä on todella kohdallaan. Sen verran et mummot herää *(Cona @ Touko. 18 2009,22:10) kirjoitti
. Cona sai oikein nätin pelin aikaiseksi. Korjattu nätisti ja maalaus tehty hyvin.
Kiva kun kävit näyttää pyörää! Selvis sen yhden letkun paikkakin mulle samalla *![]()
Kohtahan tässä itsekin pääsee ajamaan (ellei joku Murphyn laki TAAS osu kohdalle).
...tuli mielleen, että se Elokuun miittipäivä *voitais laittaa lukkoon. Ketäs sinne olis tulossa? Missäs päin porukka asustelee? Montako meitä olis tulossa?
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Eikös harjoitella miittinkiä ensin täällä pääkaupunkiseudulla, johan meitä taitaa olla kolme tässä nurkilla....![]()
TRX850 -96
XT500 -80
Saako miittiin tulla kuokkimaan, jos osuu päivä sopivasti? Näin siis vaikka olisi TRX:n myynyt.![]()
Retired
Niin kait se on, et enemmistö päättää. Voidaan olla mun puolesta täällä Helsingin suunnallakin. Voidaan varmaan ottaa nuo moponsa myyneetkin mukaan..
Olisko siis muualta Suomesta tulijoita tai halukkaita tavata jossain muualla kuin Hesassa? Voidaanhan me PK seudulla pitää useampi miittikin kolmeen pekkaan kesän aikana. Pistetään tänne vaan tarinaa, että onko joku kynnelle kykenevä jossain treffaamaan. Tänne siis päivä ja kellonaika ja paikka, josta löytää. Voidaan noita numeroita vaihdella kun on tavattu niin voi sitten vaikka soitellakin jos on jossain tarkoitus herätellä mummeleita nokosiltaan *
![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Mulle käy kans aikavarauksella melkeen kaikki parinsadankilsan säteellä, lähellä tai vähän kauempana.
Laitetaas vähän kesäistä kuvaa, tänäänkin oltiin ajelemassa nimim. sen minkä kesä kastelee se kuivaa.. *
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Mulla on kesä vielä melkoisen auki ja mun puolesta voidaan sopia joku päivä tai parikin ja tulen, jos en ole töissä silloin.
Paikkana voisi olla joku kiva paikka jossain Helsingistä kohti pohjoista sen ehkä 100km sisällä, kuitenkin ei mielellään motarin varrella tai mikäli porukkaa kiinnostaa voidaan sopia paikaksi mun puolesta myös Ahvenistoa tai Alastaroa. Itse asun Tampereella ja en välttämättä hirveesti innostu jurnuttamisesta motaria pitkin Helsinkiin. Tulipa mieleen myös vaihtoehdoksi Parolan moottoripyörämuseo.
Parolan moottoripyörämuseo kuullostaa hyvältä idealta, jossa vois porukalla käydä joku päivä! Ahvenisto myös, millos siellä on joku Radalle.com tapahtuma... tms.(TomiF @ Touko. 20 2009,01:08) kirjoitti
Tässä kuva eilisestä tilanteesta:
FOTO
Tuli pikku probleema eteen, kun uudessa koneessa on 17 piikkinen edessä ja siinä vanhassa 16, takana on 43 nen ja nyt ei ketjut riitä... täytyy varmaan laittaa 38 taakse jos sit riittäis... tai koittaa vaihtaa se 16 eteen. Ihme juttu, mutta täytyy tänään jotekin taistella ne ketjut päälle... aina tulee jotain pikku juttuja vastaan tässä projektissa *![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Parolan moottoripyörämuseo kuullostaa hyvältä idealta, jossa vois porukalla käydä joku päivä! Ahvenisto myös, millos siellä on joku Radalle.com tapahtuma... tms.(TomiF @ Touko. 20 2009,01:08) kirjoitti
Tässä kuva eilisestä tilanteesta:
FOTO
Tuli pikku probleema eteen, kun uudessa koneessa on 17 piikkinen edessä ja siinä vanhassa 16, takana on 43 nen ja nyt ei ketjut riitä... täytyy varmaan laittaa 38 taakse jos sit riittäis... tai koittaa vaihtaa se 16 eteen. Ihme juttu, mutta täytyy tänään jotekin taistella ne ketjut päälle... aina tulee jotain pikku juttuja vastaan tässä projektissa *![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF