Vs1400 -95
Ex Z1000 -06
ex GPZ900R -84
Nooh, on tuo zeta ihan eri maailmasta kuin ernu. Toki se kaverin vehje on tän vuoden malli, joten täysin uusi ja kaikki toimii, ei kilise ja kolise mutta 70hp vs. mun +130hp tuntuu kyllä ajossa. ernua saa kierrättää niin pirusti että liikkuu, kokoajan laittaa pienempää pesään.. Omalla ei tarvii kuin kahvaa kääntää niin liikutaan
Itse kun aloin katsomaan prätkiä tuossa keväällä, niin olin jo päättänyt että zeta tulee alle. pohdiskelin seiskapätkän ja tonnisen välillä, mutta kun katsoin ihan vain teknisiä tietoja niin päätös oli selvä, tonninen se on ostettava. kuivapainossa ei ole eroa kuin pari kiloa, tonnisessa on paremmat jarrut ja jousitus, 30 heppaa enemmän.. vakuutuksissakaan ei ollut isoja eroja.
Tämä on tosiaan ensimmäinen prätkäni, ja sopii kyllä aloittelijalle erittäin hyvin. Ketterä ajaa, jalat ylettyy maahan (175cm~) hyvin, tehoa löytyy sen verran että ei tarvitse huudattaa ja kokoajan polkea pienempää pesään.. ajoasento sopii itselle kuin nyrkki silmään, selkäkivutkin hävisi mitkä työ ja nykyisen auton penkki aiheuttaa kun siinä röhnöttää![]()
Voin kyllä suositella tonnista suoraan alle ja skipata se seiskapätkä![]()
Voin suositella Z1000 ihan vaikka ensi pyöräksi. Itsellä nyt ollut tuo ekana pyöränä ja ajokokemusta ei ollut ennen. Äärettömän helppo ajaa tai sitten vaan osaan.
Olis edelleen myynnissä -10 mallinen Z1000!! Ostakaa pois. Suomen halvin.
Itsellä oli täysin sama juttu mietinnässä viime talven aikana ja Zeta tuli alle ja Erppa päätyi myyntiin. Zetan alusta on paljon parempi, kuin Erpan. Ei tärise eikä heilu ja menee sinne minne haluat. Erpan kanssa sai jotenkin enemmän olla varuillaan kuin Zetan kanssa. Vaikka Zeta painaa enemmän ja on hieman isompi muutenkin, niin mielestäni se on silti helpompi käsitellä ja mukavempi ajossa. Pohdin kanssa Z750:sta, mutta tulin siihen lopputulokseen, että alkais kuitenkin pännimään, jossen oiskaan suoraan vaihtanut tonniseen. Ja tosiaan jarrut ja jousituskin on ihan eri maailmasta kuin Erpassa, joten suosittelen suoraan tonniseen vaihtoa kyllä, et tule katumaan![]()
Kawasaki Er-6n -06 -> Kawasaki Z1000 -08 -> Kawasaki Z1000 -13 -> Husqvarna Vitpilen 701 -18 -> Triumph Speed Triple R -16
Morjesta, tuli tossa tän ajokauden alusta hommattua tollanen Z1000 vm06 kawa ja oon kyllä pitäny kovasti pyörästä!
Ainut vaan se, että tässäkun on tullu mittariin matkaa ja käyny tuolla stripilläkin pyörää ajaan niin alkaa tuntuun pikkusen laiskahkolta.. Siitäpä tulikin sitten kyssäri mieleen, että onkos täällä kukaan tehny mitään isompia muutoksia pannulle tehonlisäystä haettaessa? Niin ja millasia? Joo ja kyllä, monelta löytyy K&N, putkisto/slipari ja Commander..
PS. En jaksanu alkaa selaan koko ketjua läpi, pahoittelut siitä.
Kawasaki Z1000 vm. 06
^^ hyvään alkuun pääsee juuri putkiston vaihtamalla ja commanderi kaveriksi
---------------------------------------------------
Sitten omaan vaivaan
Tänään huomasin että perhana vasen etupumppu falskannut oikein kunnolla(?) öljyä pihalle
Saakos tuon kuntoon vain stefan vaihtamalla ja öljyt tietenkin samalla, vai onko isompi remppa edessä?
ja toki samalla huoltaa oikean pumpun myös...
ja mitäs moinen homma maksaa korjaamolla, vai onko ihan helppo homma itse tehdä? työkalut kyllä pysyy kädessä mutta tietoa ja taitoa ei prätkistä vielä ole kun on ensimmäinen prätkä alla ensimmäistä kesää![]()
Terve!
Mulla oli sama ongelma omassa pyörässä tosin pyöräni -07, mutta samapa se.
Vein mopon motovilleen suomenojalle. Ajattelin ensin itse tehdä keulahomman, mutta hyvä että en alkanut siihen. Motovillessä sanoi että tuota ucd-keulaa on vaikea itse korjata, koska tarvitsee erikoisen puristimen(jonka näyttikin mulle). Noh sinnehän se mopo sit jäi ja samalla se sääti keulan kohdilleen, koska niissä on kuulemma tehtaalta tullessaan ollut paljonkin heittoa niinkuin minullakin. Täytyy sanoa että todellakin kannatti viedä motovillen asiantunteviin käsiin ja lystikin maksoi karvan alta 200e.
Suosittelen.
.....Teoista mies tunnetaan!
Moto morini corsaro 1200 '09-ex
Z1000 ´07-ex
Jep, muutaman euron säästää siinä, jos otat ite keulan irti ja viet pelkästään sen korjaamolle, ei tosin mitään huomattavia summia.. ammattimies tekee homman n. 2h ja siihen öljyt ja stefat päälle, ei pahakaan hinta tule oleen. ite huollatin keulan tossa kuukauspari sitten ja hintaa jäi 170e muistaakseni.
Joo, aattelin vaan kysyä noista viilauksista, kun ei pahemmin tunnu näihi pyörii hirveenä olevan mitään tehty, muutaman nähny mihin on sovitettu 9r/10r partseja ja saatu n. 160hp takarattaalta tehoa irti.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Kokemusta ei ole itsellä, mutta useampi kaveri on saanut itse putsattua stefan alta roskat pois ja säästynyt huoltolaskulta. Seal Mate (tai itse tehty kopio) on ollut ratkaisuna.
Juttua löytyy täältä: Vuotava stefa/liukuputki ja Etupään stefan vaihto
Kawasaki Z1000 -08
160 heppaa takikselta voi olla aikamoisen työn takana ellei sitten käy hieman optimistisemmassa dynossa
Noilla perusvireillä (kokoputkisto, PC, K&N filsu ja avarrettu ilmanputsarin kansi) tulee ehkä reipas 10hp lisää.
Jos tämä ei riitä niin sitten kannen porttaus + puristusten nosto ja 9R:n nokat (tarvii sitten myös 9R:n venttiilijouset ja retskut).
Näillä pitäis tulla hönkää lisää kans reilu 10hp.
Tosin noi ysiärrän nokat on sen verran järeet että alavääntö/teho heikkenee selkeesti - säädettävillä hammaspyörillä tuota pystyis hieman korjaamaan.
Ja tässä vaiheessa viimeistään olisi hyvä hommata myös sytkäboxi, jolla saa optimoitua sytkäkartan ja nostettua rajoitinta ylemmäs.
Sitten yksi vaihtoehto noiden nokkien tilalle (tai niiden kanssa) on laittaa 10R:n ruiskurungot, joilla saa lisää tehoa yläpäähän - ilman mainittavaa alatehon menetystä.
Sen verran mainosta että multa löytyis 10R:n ruiskurungot![]()
ZH2 2020
Tämän viimeisen postauksen perusteella rupesin vähän kaivelemaan ja näyttää pahasti siltä, että ensi talvelle on tiedossa rahanmenoa. 9R:n nokat taidan jättää pois, mutta 10R läppärungot, PCIII, 9R:n pakosarja + slipari, K&N:n filtteri ja airboxmodi, sekä joko alkuperäisen vauhtipyörän keventäminen tai 9R:n vauhtipyörä + staattori.
Myös jousituksen parantaminen on käynyt mielessä tai jopa radiaalijarruihin siirtyminen, mutta saa nähdä mihin pelimerkit riittää.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Joo tai hyvää myyntipuhetta, heh.. Itekki mietin tota ruiskurungon uusimista niin, onko mistä vm sulla toi runko ja tarviko mitään isompaa säätöä paikalleen saamikseksi?
Jos tämä 9r'n hilppeet ulee heikentään alavääntöö enempiki niin tiputtaa suorilta suunitelmista pois..mitään hirveitä alavääntöjä nyttenkään pannussa ole..
sama homma oikeestaan tossa 9r pakosatsissa, joitaki kappaleita löyty jotka ovat laittaneet, muttei vuosmallia ja miten sovitus on menny.Tämän viimeisen postauksen perusteella rupesin vähän kaivelemaan ja näyttää pahasti siltä, että ensi talvelle on tiedossa rahanmenoa. 9R:n nokat taidan jättää pois, mutta 10R läppärungot, PCIII, 9R:n pakosarja + slipari, K&N:n filtteri ja airboxmodi, sekä joko alkuperäisen vauhtipyörän keventäminen tai 9R:n vauhtipyörä + staattori.
ja jos alat modaileen niin pistäs ihmeessä ketju pystöön/tänne viestiä niin pysytään kärryillä.
Viimeksi muokannut: Z1K06; 15.08.2012 klo 18:07.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Itselläni oli tarkotus tehdä ruiskurunkomodi tähän uuskoppaseen Zetaan, mutta homma tyssäs siihen että tässä ruiskurungot ovat rungon välissä ja olis tarvinnut alkaa rälläköimään rankasti runkoa että olisivat mahtuneet paikalleen, joten se siitä sitten!
Modi onnistuu helpoiten 2006 - 2007 10R:n ruiskurungoilla ja juurikin tollaset 2007 mallin huippukuntoiset ja täydelliset ruiskurungot olis nyt sitten myynnissä.
Modin pitäis mennä tähän tyyliin:
- TPS:n johdot pitää kääntää toisinpäin
- orkkis ilmanputsarikotelo huitsin nevadaan ja tilalle 4kpl kartiosuodinta
- 10R ruiskusuuttimet antavat liikaa kakkua mutta orkkis suuttimia käyttämällä homma rokkaa
Tuolla MP-tallin puolella on tuon meitsin mopon tehokäppyrät: http://www.moottoripyora.org/keskust...33#post6092133
ja ens talven aikana olis tarkotus tehdä nokille jotain että pääsis puolentoistasadan paremmalle puolella...
ZH2 2020
http://www.riderforums.com/z1k-z750-...le-bodies.html
tuolta lueskelinkin vähä englanniksi selostuksia.. ei näyttäs mikään paha homma olevan, ainut toi imuboxi näyttäs nopeesti kattotuna olevan melko ahas repiä irti.. pistin yv kans.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Onkos porukalla tullu käytyä ratapäivillä zetoreilla? mites on pyörä alla toimut, millasilla renkailla, kestikö jarrut hyvin?
Itellä ei ole tullu ratapäivillä käytyä, mutta maili on tullu käytyä kiihyttämässä, 245,45 oli loppunopeus. akran sliparit ja kn filsu oli tuollon pelkästään paikallaa. Radalta ei saanu väliaikoja tai mitään.. Nytten kuun lopusta on tarkotus lähtiä 1/4 kiihdyttään ja kattomaan miten pyörä taittuu ton matkan, toivottavasti kelit sallii![]()
Kawasaki Z1000 vm. 06
Nyt kelpaaAppiukko tekas töissä happoteräksestä koiranluut.
Pyörä on nyt 3 senttiä matalampi
prkl ku säikähdin että mikäs laakeri se nyt hajoaa, kun piti sellasta jurnutusta ja
perce tärisiEmpäs tollo tajunnut löysätä ketjua
![]()
Vs1400 -95
Ex Z1000 -06
ex GPZ900R -84
etupään stefa oli ainoa mikä korkkas tähän mennessä tälle kesälle, muuten on loistavasti pelannut ja pelaa edelleenkin, yli 5000km tuli mittariin lisää ~4kk aikana mitä nyt kortti on ollut taskussa, säät on rokottanut kyllä monet kilometrit kun joutunut aamulla autolla lähtemään vesisateessa töihin, tai päiväksi luvattujen sateiden takia..
ostettaessa oli etujarrupalat loppu ja takarengas viimeisillään joten ne vaihtui heti alkuun, muuten on öljyt vain kahdesti vaihtanut ja muuten vain bensaa tankannut ja painanut menemään
Edittiä 28.8 :
Eiku joo, kyllähän tuosta toisesta änkkäristä petti kiinnitys ("klemmari" joka menee änkän ympäri), pääsee putket liikkumaan liikaa -> hitsisauma petti klemmarista. eikun hitsi käteen ja kolvaamaan, sit laitoin vielä putkiklemmarit/letkukiristimet änkän kiinnikkeen ja takajalkatappien rungon väliin estämään putkien ylimääräisen liikkumisen, talvella jos duunailis paremmat kiinnikkeet![]()
Viimeksi muokannut: väizki; 28.08.2012 klo 22:46.
Mulla sama... etupään stefat kahesti korkannu, 1. kerran varmaankin vanhuuttaan, 2. kerran ostin halvalla kiinalaiset ja säästin ilmiö.
4500 km tänä kesänä pörrätty.
Nyt alkuperäiset oottaa paikoilleen laittoa...
CB 1300 -07
Täällä kans 4000km takana ja ei mitään mainittavaa vikaa. Pari kertaa on jättänyt tekemättä ruiskun "sopeutuksen" kun on kääntänyt virrat päälle ja pyörä ei ole lähtenyt käyntiin, mutta nuo kerrat on yhden käden sormin laskettavissa. Varmaankin jokin liitin löysällä.
Keväällä heitti myös pari kertaa vaihteen pois päältä jos kakkosella kierrätti rajoittajaan, mutta enää ei ole tuotakaan tehnyt. Liekkö ollut jotain uusien öljyjen kanssa tekemistä.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
jep, stefat täälläkin.. Meni heti alkukesästä, edellisellä omistajalla pyörä seissy paljon niin oisko päässy vähä vesittyyn niin pukkas sitten öljyt pihallekko keulaa vähä nosteli. Tuli niin paljon eripyörä ajaa, kun vertasi vaikka siihen mitä oli ennenkö öljyt valskas pihalle.
Muuten onglemitta, nytten oiski sitten 24tkm huolto edessä tänä talvena.
Oisko n.4tkm tullu nyt kesänä mittariin, tosiaa rajottanu paljonko ei tullu vedettyä mitään pitenpää reissua ja ei päässy töissäkään oikeen kulkeen ton sään takia.. Vaikkei tässä nyt mitään sokeripoikia ollakkaan niin mielummin istun kuivassa autossa kotia tullessa, heh.. On sillä pyörällä vähän vaikee tietenniin työkamojakin siirrellä, välissä vaihtuu usempaankin kertaan työmää viikossa.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Voin yhtyä aivan täydellisesti tähän kommentiin. Kaksi kesää tuli kortin saamisen jälkeen ajeltua Erpalla ja tänä keväänä vaihdoin Zetaan. Jo pyörän koeajossa kiinnitin huomiota, että Zeta kulkee kuin juna verrattuna Erppaan. Alusta on ihan toiselta planeetalta. Ihan rehellisesti kehtaan väittää, että tonnisella Zetalla on vakaampi ja helpompi ajaa kuin ER-6:lla vaikka tehoja on melkeen tuplat. Ja kyllä voin suositella suoraan tonnista - ei tuossa niin paljon tehoja ole, että pyörä hanskasta helposti lähtisi.
Ei ole tullu kaverilta Z750 -07 mallia kokeiltua, mutta kyllä +100km/h kiihytyksissä hoskaa tehoerot aika hyvin jo tonnisen puolelle. Kaverikaan ole ennen pyöräsä laittamista ajanu muutako autokoulussa moottoripyörällä ja sano jo kesän puolessä välissä siitä, että harmittaakun tuli laitettua 750.. Ois voinu suoraan tonnisen laittaa.
Itelläkin ekana omana pyöränä toi Z1K ja nopeesti pääsi pyörään sisään kyllä.. Tosin itellä on tullu oltua melkeen koko pien ikä kaksrattaisten päällä.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Noniin, kommentit ylempänä oli noteerattu muiden vinkkien lisänä, ja päädyin lopulta 750:n ja 1000:n välillä kotiuttamaan Z1000:n. Eli täällä yksi uusi tyytyväinen kyseisen fillarin omistaja.
...Ja kotimatkalla yritettiin jo rakasta Zetaa ajaa kylkeen Volvon toimesta, tulipa tööttikin testattua kun ei sitä koeajossa painellut.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Mitähän mahtais maksaa uudet etujarrulevyT Zetaan (-08), ja onko millanen homma vaihtaa ite vai liikkeeseen?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
saksan tarjonta pikaisesti http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat...temCondition=3
vaihto-operaatiosta en tiedä, eikai se nyt älyttömän iso homma lopulta ole itse tehdä jos työkalut pysyy kädessä. mitä pikaisesti omaa tuossa yksipäivä tutkin niin se levyhän on vissiin vaan muutamilla (5-6kpl oisko ollu) pulteilla kiinni vanteessa/navassa missä lie.