Jos painan etujarrua voimakkaammin, niin pyörän liike on "nykivää". Hieman samantapasta kun jos ajaisi kutosella kävelyvauhtia. Eli veikkaan, että jarrulevyt on menny kieroks tms. Ajoin tosin pyörän kovassa sateessa kotiin, mutten muista ajaneeni mihinkään lätäkköön tai tehneeni mitään kovia jarrutuksia matkalla.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Eine välttämättä ole kierot. Omassa pikkuzetassa oli kanssa nykivää jarrutusta tuossa keväällä. Korjaavat toimenpiteet:
1. Satulat irti
2. Hippasen painaa jarruja satulat ilmassa, EI niin paljoa, että männät pullahtaa ulos. Liikkuuko männät samaan tahtiin?
3. Jos vastasit kohtaan (2) "ei" niin siirry kohtaan 4.
4. Pura satulat: Männät saa painamalla hyvin irti, ne jotka ei kerkeä sillä painalluksella tulla ulos saa vetämällä aika helposti kun vetää vaan suoraan, ettei mäntä kanita vinosti. Laittaa vaikka vessapaperia pihtien väliin ettei jää mäntiin jälkiä. (jos on todella paskaiset männät niin voi tulla sitten tiivisteetkin mukana. Jos tiiviste ei vahingoitu niin se saa kyllä helposti takaisin. Jos vahingoittuu niin hommaa uusi.
5.Täydellinen puhdistus, hinkkaa hinkkaa..
6.Kasaus: sivele mäntiin ja tiivisteisiin vähän jarrunestettä liukkariksi ja sujauta takaisin sisään.
7.Kokoa satulat paloineen, täytä uudella nesteellä ja ilmaa jarrut.
Viimeksi muokannut: Z-man; 06.09.2012 klo 22:32.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Ja jos männät ottaa ulos satuloista niin tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla. Yleensä yhden satulan tarpeet maksaa max. 20EUR, ja myöhemmin sitten harmittaa jos tiivisteet alkaa vuotaa / jumittaa.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Sattuuko kenelläkään olemaan Z1000 2009 vuosmallin alkuperäisiä slipareita joutavana?? Olis pikku tarvetta.. Sekä missä päin porukka on käyny asennuttaa ja säädättää PC:tään?? Ois tarkoitus ny lähi aikoina hankkii tohon Z1000 PC niin ois mukava saada tietää vähän noita hinta haarukoita..
Viimeksi muokannut: Rillumarei; 13.09.2012 klo 00:35.
Eka ajokesä takana (BMWF800R) ja pyörän päivitys suurempaan on edessä. Yksi vaihtoehdoista on Z1000SX, josta ei ole juuri näkynyt kommentteja palstalla...
Ajeleeko kukaan ko mallilla ja minkälaisia kokemuksia pyörästä on? Olen etsimässä jotain nakun ja sport touringin risteystä, paljon mutkatietä ja pieniä (max vkonloppu) reissuja.
Mihin ajoon tuo parhaiten soveltuisi?
Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
Etelä-Saksa
kukaan ottanu täällä 03-06 mallista ilmaputsaria kokonaan pois? ite purkanu läppärunkoo, starttii yms. eestä ja laskettelin nesteet koneesta ja purin siitä jäähytyslinjastoa edestä, eikä vieläkään taipunut pois takaosa sieltä.
manuaalissa sanotaan suoraan, että ota kone poisa.. oon omasta mielestä kyllä lukenut jostain päin, ettei tarvis ottaa.. on tullut meleko voimallakin yritettyä sitä sieltä saada revittyä irti, muttei ole pois sieltä tullut..
Jos joku on ottanut pois sen eheenä ja ilman konetta irrottamatta niin vois vähä valasta missä asennossa se sieltä tulee.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Ei taida ilmaboksi tulla A1H.sta tosiaan kuin kone irrottamalla, joka ei loppujen lopuksi ole edes kovin paha homma.
Millaisia kulutuksia jengillä on 03-06 Z:lla tullut seka-ajossa? Itsellä matalin 5,8l / 100km ja korkein 6,4l / 100km. Maantiellä tuntuu, että saa työntää niin kovaa kun huvittaa ja kiihdytellä vaikka miten ja aina pysyy kulutus siinä 6-6,2l tuntumassa. Tuon alle taas ei pääse sitten mitenkään ellei jaksa ajaa tasan 80km/h pitkiä siivuja.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Juu mullakin rupee siinä 250km kohdalla viimenen bensapalkki vilkkumaan ja fuel tekstiä varottelee näytöllä. Piripintaan tankkaan aina.
Tosin viimesintä kuittia katsottuani jossa ajoin piripinnasta 250km ja fuelia huuteli niin tankkauspisteellä tuli otettua 15 litraa. Onko tossa zetassa 16 vai 18L tankki?
Edit: Zeta vm -08
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Loppukauden tuunaus oli tangon vaihto, alkoi alkuperäinen ahdistaan, se voi olla ihan ok lyhyemmälle kuskille mutta itse kaipasin lisää tilaa. Nyt on paikalla LSL Superbike Low, pari senttiä matalampi ja muutaman alkuperäistä leveämpi, ja kyllä oli hyvä parannus, ihan uutta fiilistä tuli ajoon ja odotellaan taas kevättä.
Z1000 -07
Mites tuon perän pieni muotoinen korotus menee käytännössä? Koiranluita vaihtamalla ja vaatiiko jousen vaihdon myös?
Perstuntumalla tuntuis pieni korotus olevan paikallaan ja stongan vaihtokin tulee..kunhan saa jotain aikaiseks.
edit vm-04
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Onko kenelläkään kokemuksia Z1000:n alustan päivityksestä Hyperpron jousilla? Näkyy Etujouset olevan luokkaa 130EUR öljyineen ja takaiskari kokonaisena vajaa 500EUR.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Nyt sai mopo todellista etähoitoa
Tuossa Zetassa kun on PCV + sytkäboxi, niin siinä on myös mahdollista nostaa kierrosrajoittaa ylemmäs Dynojetiltä saatavalla aktivointikoodilla.
Mutta jostais syystä toi rajoittajan nosto ei pelannutkaan kunnolla, vaan toisinaan kierrokset stoppasi alkuperäiseen rajoittajaan ja sitten toisinaan kone kiersi tuohon uuteen arvoon.
Jonkun aikaa olin asiasta jenkkilään meilinvaihdossa mutta mitään vikaa ei löytynyt.
Sitten tämä Dynojetin tyyppi ehdotti että ottaisin yhteyttä heidän remote support tiimiin, jotka siis ratkovat livenä ongelmia etäyhteyden avulla.
Nyt perjantai illalla sitten kokeilin tuota etäyhteys juttua (aikaero Las Vegasiin on 10 tuntia), eli läppäri kiinni
mopoon, kone tulille ja sitten vaan katella kun se Dynojetin tyyppi käyttää meikäläisen läppäriä ja tutkii
power commanderin asetuksia jne - tosin pientä hankaluutta jenkkilän päähän aiheutti suomenkielinen Windows
Siinä etäyhteysohjelmassa on jonkunnäkönen mesengeri, jonka kautta sitten saattoi viestitellä puolin ja toisin.
Puolisen tuntia kaveri siinä katteli ja tuli siihen lopputulokseen että mopossani on väärä rajoittimen aktivointikoodi, aikasempi koodi oli saatu Dynojetin Saksan toimipisteestä - eli taas tuli todettua Seppo Rädyn viisaus todeksi
Harmi vaan että alkaa olemaan kelit sen verran viileät että uuden koodin toimivuuden testaus jää ensi kesälle, mutta joka tapauksessa ihan toimivan oloinen systeemihän toi oli.
ZH2 2020
Z1000 -13 flat ebony black tilattu.
Pressi kuvissa takana näkyvä kilpihäkkyrä on kyllä niin totaalisen järkyttävä, joten tilaukseen lisättiin myös minikilpiteline+led vilkut.
Ja täähän on sitten mun eka mopo, joten mielenkiinnolla odotellaan ens kevättä mitä tuli ostettua![]()
Hypermotard
Tuli tuossa vähän moodailtuun noita Z1000:nen vakkariputkia ja tälläinen siintä tuli.. Eli tarkoituksena oli rakentaa paremmin hengitävämpi putki vakkariputkesta. Koska tykkään tuosta vakioputken muodosta...Tein myös Powerpoint shown jos jotain kiinnostaa mitä sisältä löytyy..
https://www.dropbox.com/s/hywdi0y0nw...116_132832.jpg
https://www.dropbox.com/s/vki12s3ky5...116_132837.jpg
Viimeksi muokannut: Rillumarei; 16.11.2012 klo 18:46.
Eikös tuo -13 malli ole ihan identtinen 2012 versioon verrattuna, pois lukien värivaihtoehdot?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Onkos se niin, että pelkät koiranluut vaihtamalla korotus onnistuu? Vai vaatiko linkin kuvassa näkyviä muita osia? Ja onkos tuossa jotain huomioitavaa, kun irroittelee ja asentelee uudet? Ebayhän tarjoaa noita pelkkiä luita edullisesti.
http://www.dragrace.fi/product_info....ducts_id=16151
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Jousiin kannattaa ehdottomasti sijoittaa jos vakiojouset ovat liian löysät tai jäykät sinun painollesi. Jos vakiojousi taas on jäykkyydeltään sopiva, ei uusista jousista ole mitään iloa. Jousen oikean jäykkyyden pystyt selvittämään mittaamalla keulan vapaan pituuden ja painuman kuskin kanssa ja ilman. Jos operaatio ei ole ennestään tuttu, löytyy tuolta ratapuolelta seikkaperäiset ohjeet ko. operaatioon. Kuskin kanssa keulan tulisi painua vapaasta pituudesta n. 35-40mm. Jos painauma on enemmän, on jousi löysä, jos vähemmän on jousi liian jäykkä. Kautajossa himpun liian löysä jousi ei juurikaan haittaa, mutta liian tiukka tekee alustasta turhan kovan, jolloin jousituksen liikematkaa jää käyttämättä ja pito on näin ollen esim. epätasaisella jarruttaessa heikompi. Takapään jousen jäykkyys selviää vastaavalla tavalla, mutta painuma kuskin kanssa pitäisi olla n. 10mm vähemmän kuin keulassa.
Superbike #7
Z1000:n koko putkisto, commanderi ja ohjausiskari kiinnikkeineen myynnissä!!
http://www.moottoripyora.org/keskust...nikkeill%C3%A4