^ Paljon onnea & turvallisia kilometrejä nyt ku viileet & liukkaat kelit lähestyy. Kylmä / märkä asfaltti on jo itsessään yllättävän "jäätä". Siihen vielä puista tippuneet lehdet mausteeksi ja saa olla todella sukkasillaan. Se on se ensimmäinen kerta kun kaasua avatessa perä lähtee alta niin tajuaa et "jumaliste onki liukasta". Joka syksyinen & keväinen tilanne.
Pyörähän vaikuttaa persoonalliselle. Varmasti oiva peli eikä liiemmin mitään sen suurempia tyyppivikojakaan? Tai sit ne on vuosien varrella jo fiksailtu pois. Äänien luulisi olevan kohdillaan myös, makeet noi tuplaputket!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
kiitoksia vaan, onhan tuo aika huomiotaherättävä kuosi niskassa tosiaan. Hillitympikin olisi mulle kelvannut mutta kun hinta oli opiskelijalle sopiva, eikä koeajollakaan mainittavia vikoja löytynyt niin ostin pois. Pieniä kauneusvirheitä ja muuta niplattavaa toki löytyy, mutta eihän tässä uutta oltu ostamassakaan.
Jonkun mielestä ehkä turhan isokoneinen pyörä vasta-alkajalle, mutta omasta mielestä pyörä tuntui "käteen sopivalta" ja uskoisin että rauhakseen kun malttaa harjoitella niin pysytään ojien välissä
Ulkonäkö noin muuten omaan silmään on sopivan räyhäkäs ja kieltämättä pakoputkisto on mukava lisä. Kierrosten noustessa riittävästi, tuntuu kuin ukkonen löis selän takana. Ei mikään korvia halkova rääkäsy vaan miehekäs pauke![]()
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Itse aloittelin "isoilla mopoilla" kanssa suoraan 1000cc. Kevariajan jälkeen oli 8 vuoden tauko ja sit suoraan tonnisen Yamahan sarviin. Eikä mitään ongelmia. Alottaa vaan varovasti eikä kuvittele missään vaiheessa olevansa mikään katuhaukka käytännössä... Mielikuvat erillään todellisuudesta niin hyvin menee.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mielikuvat ei ole juuri koskaan lähellä todellisuutta. Ajokokemus ei auta siihen ensimmäisen 10 vuoden aikana.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juu, ei kilometrit maantiellä auta varsinaisiin ajotaitoihin. Mä väittäisin et ekan ajokauteni jälkeen isolla mopolla, taitotaso on pysähtynyt paikoilleen. 4kk vuosittainen tauko ajamisen suhteen sekä mielenkiinnon puute omien ajotaitojen edelleen kehittämiseen ovat omiaan pitämään tästä huolen. Kilometrejä takana on varmaankin about 150 000-170 000. Varsinaiset "taidot" hankittiin ensimmäisen 10 000km aikana...
Tämän jälkeen mä olen mennyt copy/paste tyyppisesti luottaen lähinnä omiin ennakointitaitoihini. Niinä ohikiitävinä hetkinä kun aivo on ripustettuna narikkaan ja kahvaa käännetään reilummin, mennäänkin sitten varmasti enemmän tuurilla kuin taidolla.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Onko vinkkejä 2012 mallisen Z1000:n matkustajan penkin irroitukseen? Ei tunnu lähtevän millään ja avainta ei tekisi mieli vääntää kieroksi. Lukkoöljy auttoi keväällä lukkopesän toimintaan, mutta nyt tuntuu olevan todella jumissa
edit: aukes kun nojasin täydellä painolla takapenkin päälle ja samalla avasin.
Viimeksi muokannut: Timii-; 30.10.2014 klo 18:12.
Kawasaki Er-6n -06 -> Kawasaki Z1000 -08 -> Kawasaki Z1000 -13 -> Husqvarna Vitpilen 701 -18 -> Triumph Speed Triple R -16
onkos muilla ollut semmoista ongelmaa että takaiskarin yläkiinikkeen reijjät on mennu kohloiks? perästä kun nostaa niin on sentti pari klappia mitailtiiin rungossa olevat pultin reijjät on suurentunu millin josta johtuu tuo klappi. hyviä korjaus vinkkejä otetaan vastaan
zzr1400
noniin pyörä on siis 05 vuosimallia ja siihen on vaihdetty 10r takaiskari. vian syyksi paljastui liian pitkä ykäpään pultti ei siis ollut tiukkaantunut kunnolla ja sen takia päässyt klappaamaan reikää isomaksi. hetki mietiskelyä ja pora käteen rungossa olevat reijät alunperin 10mm kohlootumisen jäljiltä 11mm porattiin 16mm ja sorvissa pyörätettiin 16mm holkit jossa 10mm reikkä ne paikalleen ja pultti läpi ei klappia enään
zzr1400
Uusi Kawan omistaja ilmoittautuuvm 2011 valkoinen Z1000 talutettiin sunnuntaina talliin, kesää odotellessa!
Mitä on kustantanut 24 tkm:n huolto ja missä? Vantaalla vaikutan ja huolto mopoon suoritettava kevään aikana.
Samoin kiinnostaa kokemukset Misukan PP3:sta tälläisessä mopossa.
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Viimeksi muokannut: Pitkiss; 02.03.2015 klo 17:40. Syy: hinnat ruotuun
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Mistähän mahtaisi löytyä näitä tuulisuojia/pleksejä zetaan? Vai onko tosiaan ettei niitä ole olemassa kovin montaa erilaista mallia.. Vm 2011 pyörään näytti Allrightilla olevan yksi malli ja Stormilla yksi.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Itsellä kuvassa näkyvä etuplexi. Toimii hyvin ohjaten suurimmat viimat ohitse. Huima ero kun vertaa orggis plexiinZ1000.jpg
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Tuo sama on itselläkin ja tyytyväinen olen ollut-
Muistaakseni tuo on ihan orggis-lisävaruste.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Näyttääpi löytyvän tuolta
http://www.kawasaki.fi/fi/accessorie...F1fWV5GDgFFLiE
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Tuli tilattua pyörään leo Vincen sliparit mallia factory EVO II. Onko näin että orkkisputkista menee jotkut vaijerit johonkin ja nämä täytyy myös irroittaa kun asentaa uudet? Eli vaan toisesta päästä vaijerit irti?
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Tulipas vihdoin hankittua Z1000 vuosimallia 2007
Olis vähän kysyttävää:
-Täällä villissä Länsi-Helsingissä asuessa tulee pohdittua kaikenlaista; esimerkiksi mistä saisi jotkut M8x60mm erikoispultit(torx tamperproof?) slipareihin, jotta saisi vähän lisää mielenrauhaa.
-Mistä hiilikuituisia/mustia kaatumatappeja? Puig tms.
-Mistähän ebaysta saisi laadukkaiksi todettuja säädettäviä kytkin-, jarrukahvoja?
Kawasaki Z1000 -07 *appelziini* <3
Tuolta tilasin omaani (vm 2010) kaatumatapit ja kahvat: http://www.ebay.com/usr/areyourshop-...72.m2749.l2754
"Frame sliders" ja "Adjustable levers"
Toimivaksi todettu liike ja kahvat aitoihin Pazzoihin verrattuna hinta-laatusuhteeltaan asialliset. Toisesta kahvasta eloksointi haalistui auringossa, mutta tälle kesälle saivat kärmeskuosinKytkin kahvan runkoon/nastaan joutuu tekemään pikku modin jos haluat vääntää parempaan asentoon ;)
Tilasimpa tuolta myyjältä mustat shortyt, ilman mitään riskialttiita kääntyviä niveliä ja säätöjä, ei voi ainaka katketa niin helposti.sekä kilventelinettä sun muuta pientä krääsää, saa nähdä mitä tulee.
Onkos kukaan poistanut 2007 vakioputkesta katalysaattoria? Paljonkin hyötyä slipareilla? Komentaja löytyy + ilmanputsarimodi, katti vaan ahistaa mieltätaikka jos on saatavilla jotain valmista Y-putkea...
e: juuh elikkäs ei maksa vaivaa poistella katteja, kiitti moi
Kawasaki Z1000 -07 *appelziini* <3
Mites porukka on päivitellyt Zetan etujarruja? Putsasin jarrusatulat ja laitoin uutta kumia sisään, jarruletkut vaihdoin teräspunosletkuihin ja vaihdoin myös pääsylinterin männän ja kumit, mutta edelleen vaan on jarrutuntuma aivan liian pehmeä omaan makuun...
Pääsylinteri jostain toisesta pyörästä vai mikä avuksi?![]()
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Käytössä on goldfren sintteripalat. Kyse ei ole niinkään siitä etteikö pyörä jarruttaisi, vaan siitä, että kahvaa joutuu painamaan turhan paljon. Jos kahvaa runttaa rystyset valkoisena, niin sen saa painettua melkein kaasukahvaan kiinni. Tykkään käyttää jarrua kahdella sormella ja nyt pelkään että hätätilanteessa ratkaiseva jarruvoima jää puuttumaan, koska nimetön ja pikkurilli jää jarru- ja kaasukahvan väliin. Edellisessä pyörässäni ei olisi ikimaailmassa saanut painettua jarrukahvaa kaasukahvaan kiinni, vaikka olisi kaksin käsin survonut ja siinäkin oli ihan vakio jarrut.
Attitude, en pystynyt vastaamaan yksityisviestiisi, koska sulla on postilaatikko täynnä.
Viimeksi muokannut: Slerba; 09.06.2015 klo 08:58.
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Viikonloppuna tuli ajettua Z1000:lla (-10) kunnon reissu kun ajettiin Vantaalta Joensuuhun ja takaisin. Kaiken kaikkiaan 1150 km
Sekä mennessä että tullessa pari tuntia ajosta suht kovassa sateessa. Misukan PP3:n piti hyvin vaikka vauhti oli aika reipasta. Eikä muuten puutunut takapuoli vaikka sitä itse lähtiessä pelkäsin![]()
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010