Mittailtiin noita venttilien säätöpaloja rockwell -mittauksella. Tehtaan paapan tekemä pala kovuus 60, 20 kymppää ite pois hiottu kovuus 60, 40 kymppää ite pois hiottu kovuus 40. Eli ei ole läpikovia.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Ensimmäinen pärrä tuli hankittua ja nyt pitäs vaihella kaasareihin jouset mutta ongelmana on seuraava...
Miten lähtee tankki irti jotta pääsen kaasareihin käsiksi???
ZZR1100 -93
Service manuaaliakin koittanut kalastella mutta ei tunnu löytyvän toimivaa linkkiä...
Kiitos ja anteeks.
ex.ZZR1100; nykyään cdr900 räärää
Hana kiinni, 2 puttia etupuolelta ja 2 takapuolelta auki. Taaemmat pultit taisi olla sivulla penkin alla (pääsee jostain rungon kolosta käsiksi). C-mallista piti irroittaa ylempi letku, mutta D-mallin hana on erilainen ja siitä pitää kaiketi irroittaa alimpana oleva letku.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kiitos näistä sanoista.
Pohdeinkin näitä kahta etummaista pientä pulttia mutta takimmaiset olivat siinä keskellä penkin alla juurikin.
ex.ZZR1100; nykyään cdr900 räärää
Ossasisko joku sanoa mistä löytäs kaasareihin kalvot sigun kulkineeseen??
Tuli vaihdettua jouset ja samalla huomasin että oli vähän kalvot olleet kannen välissä ja heikonpuoleiset.
Interneetin ihmeellistä maailmaa tutkinut mutta ei kyllä osunut silmään soveltuvia![]()
ex.ZZR1100; nykyään cdr900 räärää
Luistit?
Ei niitä taida saada erikseen?
Kato osanumerot/nimet vaikka tosta ja etsi eBaysta
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=3763
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
[QUOTE=MustaSurma;6004804]Luistin yläosan reiät tukkoon ja alaosan reikää hieman isommaksi - jos sen alaosan reiän tukkii/poraa liian isoksi niin saattaa olla melkoisia käyntihäiriöitä tiedossa... ...se ei taida se luisti enää sen jälkeen liikkua.
Jos se toimii niin älä korjaa sitä ;)
--------------------------------------------------------
Tää luistihomma on kans vähä sekava soppa. Tuossa omassa kulkineessa (saksan tuonti) on kaikki reiät ummessa ja pitäs olla täystehonen, ei toisin mitattu mitenkään vielä.
http://www.vkukko.fi/kawasaki/luisti.jpg
Olis sitte pari mallierokysymystä. Meneekö D -mallin penkki C- malliin (- 92) ? , ja että meneekö D-mallin tankki C-malliin, lähinnä ajattelin tuota polttoainemittaria jos vaihtais en talvena viisarimittarin noitten räpsyvien valojen tilalle.
Sähköjen kanssa ei pitäs tuleman vaikeuksia, sen verran niitä räpistelly ennenkin, mutta silleen mekaanisesti.
Purkailin venttiilit pois tuosta D-mallin kannesta kunnostusta varten ja huomasin että sielä oli pakokanavsissa reiät kannenläpi venttilikoppaan eli pakokaasujen takaisinkierrätystä. Tuossa c-mallin venttilikopassa ei ole niitä letkuja
venttilikopan päällä niinkuin d-mallin venttilikopassa, joten onko noita pakokanvien porauksia kannessakaan c-mallin kannessa.?
----
Keväthuolto muuten alkaa olla hyvällä mallilla. Valojen rele asentunee varmaan pääsiäisenä paikoilleen. Stongan vaihdon jälkeen jäi kaasuvaijeri vähän lyhkäseksi, täytyy katella onko ram air-poksin alla yhtään varoja vaijerissa kun kiertää vähä vasenta laitaa venttilikopan päällä.
Vaihdevivun teen vielä ite toisenlaisen että sopii 47-saapas paremmin väliin ja ehkä jalkatapitkin alemmas ja taksemmas. Ny just ei uskalla hitsailla ku kahen mopon tankit tallin lattialla vielä ..
Yhestä tutun-tutun-tutun kautta saan varmaan automaalijämiä ja osteltua lakkaa niihin joten kaipa tuo väri vaihtuu enstalvena joksikin. Tankissa on klommoja joten täytyy sitä ennen selvitrellä tuo D-mallin tankkisopivuus.
Kynäruiskun kompura on kasaamista vailla..joten tarroja miettimään kesällä-syksyllä.
takalinkun ku jaksais vielä pemottaa auki niin näkis misä kunnossa se on, jotenkin oli vähä levoton ajaa loppukesästä viimevuonna. Vähän niinku olis uria tiessä koko ajan vaikka sileetä.
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 06.04.2012 klo 09:40.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
gaagamel ja muutkin:
Onko teillä tietoa nokka-akselien kiinnityksestä, eli olen saanut nokka-akselit paikalleen. Nehän ovat paikoillaan niillä "sillan näköisillä" jutuilla eli olisko nokka-akselipukin osa.
Miten on eli kun se "silta" on paikallaan holkkeineen ja pultteineen niin se ei mene tasaan/aivan kiinni kanteen, vaan väliin jää selvä rako? Voiko se olla noin?
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Ei pitäs olla rakoa. "sillat" jos on oikeilla paikoillaan oikein päin niin välissä on likaa tai holkki kantaa tai sillan reunassa joku kolhu tai akseli vääränkokoinen( vaihto-osa romikselta eri mallisesta pyörästä tms..)
Mulla on tuo rojektikansi ruuvipenkissä putsauksessa, voin katella tänään jonku pukin siihen jos arkistosta löytyy. Jos pukki (laakerikansi) ei mee käsin paikalleen niin ei kannata kiristää väkisin, voipi mennä alumiiniset laakerikaulat piloille.
Jos ei ole pahassa vaiheessa se rojekti niin kokeile ilman akselia että meneekö pukki kuinka sitten.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Katselin tossa kuvia ja ilman rakoja ne ovat kiinni! Vähän epäilyttävää niiden keson kannalta se olisikin ollut-> nokat nimittäin pyörivät varsin vinhaa tahtia
Sekä niistä kuvista huomasin että olen laittamassa niitä pukkeja väärille paikoille eli pitää vaihtaa toisin. Selvästi olen niitä irroittaessa sählännyt jotain... Mut onneksi huomasi ja muistin miettiä välillä mitä teen
Eli summa summarum. Pukit on numeroitu 1-> 8 ja numero yksi tulee vasemmalle (pako) eteen ja n:o 2 sen viereen etc. n:o 5 on sit vasemmalla alhaalla. Eiköstä niin?
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
[QUOTE=gaagamel;6036574]Ostit multa tuon korokepalan niin se on mun pyörässä ollu aikaisemmin ja vaijeri oli laitettu kulkemaan "väärältä" puolelta eli kuskin näkökulmasta oikealta. Käytettävyydessä ei ollut muuta eroa, mutta nyt kun laitoin kulkemaan vasemmalta niin kaasu tuntuu löysemmältä sillä vaijeri ei tee niin jyrkkää mutkaa.
Kawasaki zzr 1100 -99
Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
Yamaha XJR1300 -04
Suzuki VX800 -97
Kawa zzr600 -92
Honda CB K5 -75
Tekevälle sattuu... Kansi ja nokat ja nokkaketju paikallaan sekä ajoitus kohdallaan. Huomasin että koneen sisältä puuttuu yksi ketjunkiristin (se ylempi musta)
Ei kun kone auki ja kiristin paikalla ja kasaa´n... PRKL, mutta menipä helpommin läjään kun ekalla kerralla
Näin se homma etenee!
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
No ni joo - jollainen helvetin käynnistyssprayllä sit lähti kahden vuoden tauon jälkeen käyntiin - yks pannu on pimeenä. Nyt tarjouksia kehiin, tää paska lähtee halvalla. Ajettu konerempan jälkeen 400km (!!!!)( alakerran täydellinen remppa), kuitit 2500€ vuodelta 2006. 2001 tai 2002 vaihdettu venttiilit...2010 viimeksi ajettu, sillon vaihdettu etupumppujen stefat ja öljypumppu putsattu, 750 egee kuitteja.
1750 € lähtöhintana...giwin 3 laukkua + teline.
RFM ( = Rip that Fucking Manual)
[QUOTE=aTu;6036709]njoo purkailin vähä roinaa pois edestä ja kattelin että sen vaijerin vois siirtää menemään oikeanpuoleisesta johtoläpivientireiästä vasemman sijaan(rungossa). Varmaan jokunen sentti tulee lisää ja se riittää. Nykyisellään se kiristää vaijeria vasta ihan ääriasennossa eli ei paljoa tarvi saada tulemaan. Samalla voi öljytä vaijerit ku unohtu stonga-asennuksessa.
Rälläköin siitä yläkolmiopalan mukana tulleesta ohjaustangosta pari senttiä pois ku oli vähä turhan leveä. pitää katella mopoliikkeitten tanko0hyllyjä ku kerkee ja ku on kokeillu tuota että mihin päin asentoa täytyy viedä.Helppoa ny ku saa tangon vaihdettua.
Viimeksi muokannut: gaagamel; 06.04.2012 klo 18:59.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
No nyt meni sit holkki nokka-akseleiden kiinnikeestä. Kyseessä on siis holkki joka on ensimmäisessä kiinnikkeessä nokka-akselin hammaspyörän ulkopuolella.
eli http://www.cmsnl.com/kawasaki-1998-d...ist/E1111.html
koodi 920431262 PIN,DOWEL,4.2X6X12.
Löytyisikö keltään ylimääräistä?
Voip olla että pitää taas tilata ja kesää 2vkoa!![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
[QUOTE=gaagamel;6036574]Tuskinpa menee penkki ja tankki ihan heittämällä paikalleen,onhan noissa C ja D mallissa runkokin ihan eri mallinen.
Suosittelen vaihtaan swingiin uuden laakeri/holkki-sarjan. Maksaa noin 80 e Stormilla.
Linkuston uudet laakerit ja holkit pölysuojineen kustantaa pyöreesti sellaset 200e jos maahantuojan osia käyttää.
Löytyskö mistään muualta koneesta saman kokoista joka ei olisi niin kriittinen, esim venttilikoppa, kytkinkoppa, eturatassuoja jne.. laittais sinne sitte jonku omatekeleen esim putkisokan pätkän.
Näyttäs yhtäkkiä suomestaki löytyvän .. jos tuolla kokomerkinnällä hakee
http://www.mp-osat.fi/kawasaki/index...ategory_id=488
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 06.04.2012 klo 22:47.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Ei ny kuitenkaan kellään sattus oleen mittarin asteikkoja skannattuna?
Vois ottaa tuon mailimittarin pois huutonetistä ja värkätä printterillä uudet numerot.. ..ja taustakuvaksi joku Touko-Pouko tai muu sankari
-vk-
edit: mittari menee tänään purkuun ja asteikot lähipäivinä skannaukseen.
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 09.04.2012 klo 11:36.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Ei sitten alkanu kausi kuten Strömsöössä. 30km jälkeen pyörä pelitti ok mutta sitten kävi jotain. Kuulu joku ihme rätinä/kilinä(?) koneesta ja alko käymään ku vain kolmella pytyllä. Tehoja katos eikä pyörä ottanu kunnolla kierroksia.
Nyt käy ku traktori. Ei kuten hienostunut zetori.
Prkl, osasinko muka talvihuollossa mokata venojen säädön niin vituralleen, että jotain kilahti? Pakoputkenkin vaihdoin vakkariin talvella, samalla laitoin uudet pakoaukon tiivisteet, vois siellä olla jotain häikkää? Putket kiristin mielestäni kunnolla kiinni lohkoon.
u No, ei kai se auta ku tilata aika huollosta alkaa pelätä pahinta... Joka vois olla mitä?!
Nyt maistuu olut jos toinenkin...![]()
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Enkä se sylkäisi shimmin, tai lukkopalat ja venttiili putosi?
Venakoppa auki vaan, sillä se selviää.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Niin venttiili on kiinni lautasessa sellaisilla pienillä (puoli)kartion mallisilla lukkopaloilla. Jos lukkopala irtoaa niin venttiili putoaa männän päälle jolloin saattaa tapahtua kamalia, vähintään lyö varren kieroon.
Vaikea kuvitella että venttiilien säädössä voisi tehdä mitään väärin jos pyörä toimi kuitenkin ensin normaalisti. Rätinä ja kilinä + yhden sylinterin putoaminen voisi kuitenkin viitata joko tohon (venttiilinjousi ym irronneet hilut ottaa osumaa nostajaan) tai sitten että säätöpala on vaan pompannut pois... Vetelitkö rajoittajalle tms?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tuli värkättyä ohimennen tuommosen ketjun öljystimen prototyyppi. Täytyy vielä vähä fiksailla..
Paineilmasylinteristä pääsdyt, akryyliputki väliin ja 12 voltin magneettiventtiili vanhasta kolvausasemasta.
Ruuvipenkkitestissä toimi mainiosti, ehkä kuristimen kaipaa vielä letkulinjaan...
http://www.vkukko.fi/kawasaki/oiler11.jpg
http://www.vkukko.fi/kawasaki/oiler12.jpg
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
No en kyllä rajoittajalle asti mutta annoin kyllä kunnolla happea. Siis kierrätin lämmintä konetta huoltiksella, en ajon aikana.
Täytynee huomenna jos säät suo avata (kerrostalon pihalla prkl) venakoppa ja tarkistaa onko kaikki shimmit paikoillaan.
Kiitos pirusti neuvoista ja kommenteista! Sulta on aikasemminkin herunut hyviä vinkkejä ja asiallisia neuvoja.
t. J-P
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Juuri taannoin luin netistä tarinaa tuosta paikallaan kierrättämisestä, kuinka se saattaa aiheuttaa säätöpalan hyppäämisen paikaltaan. Selitystä oli jos jonkin moista ja osa varmaan urbaanilegendaa, mutta en nyt sitä keskustelua löydä eikä se auta asiaan. Valve float tjsp oli aihe.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Rajoitin ei ole missään vehkeessä "seinä johon nojata".... piste.
Sytkäpuolella toteutettuna se aiheuttaa vaihtelevissa määrin... mutta väistämättä...
tilanteen jossa palotapahtuma menee "ihan vitun sekaisin".
Siitä seuraa sitten eri konstruktioissa erilaisia "katastrofeja", joita koitetaan selittää
mitä ihmeellisimmillä tavoilla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi