1. Kaasarien synkaruuveja ei ilmeisesti pysty/mahdu säätämään ilmatötterö ollessa kiinni, ootteko käyttäneet konetta ilman suodatinta ja tötteröä ja siinä sitte synkkaan. ???
2. Tuossa takalaukussa lukee että max 5kg/ ja max 120 km/h , onko tuo ihan relevantti ? eli 130 km/h niin lähtee irti ??
5 Kiloakaan ei ole kauheen paljo näin yhtäkkiä ajatellen... ?? Muistaakseni givi:n laukku
3. Mistä vois johtua että eturenkaasta puuttuu paloja, sellasia n. 5mm halk. koloja aika keskellä rengasta. Syvyyttä 1-2 mm, lähteny silleen irti ei syöpyny. ??? Pintaa olis vielä vaikka kuinka... ???
4. Hion tulevalla viikolla venttilien säätöpalat hiomakoneella töissä. Onko Mielipiteitä että mihin välyksiin. Kirjan mukaan vai suuremmat ? Imu 0,15-0,2 ja pako 0,2 -0,25 ajattelin päästellä. (ylärajalle).
5. Kummalta puolen etuhaarukan putkea kiertää kytkinletku ja sen puolen kahvan sähköt kun on vähä kireen oloiset(tanko vaihdettu). Etu vai takapuolelta alunperin orginaalissa.. ??
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 25.03.2012 klo 20:47.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Itellä on enemmänkin toivomista ulosannissa ku tämmönen ujo hissukka ja näppiksen edessä yleensä niin paljo romua että pitää jotenki oudosti koukaten kirjotella. Oluttakin kaatuilee välillä näppikselle ... ja kahvia. Täytyy ihmetellä tuota ohjaustankoa ku saa eka venakopan takas kiinni. Aika leveä tanko, vois vähä lyhentää. Kaipaan enemmän lähinna lisää korkeutta kuin leveyttä tankoon. Varsinkin tankkilaukun kanssa voi tulla llisäkorkeus tarpeeseen.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
2 Kaippa se laukku/teline kestää, mutta ehkä tuossa on ajateltu sitä, että suuremmalla massalla ja kovemmalla nopeudella laukku voi alkaa resonoida rungon kanssa aiheuttaen ikäviä ravistuksia, woblauksia. Mulla ainakin takalaukun teline oli suht ohutta putkea ja se kyllä heilui kuorman kanssa käsinkin kokeilemalla. Ajossa kuulemma näytti välillä heiluvan reilusti.
3 Renkaan keskeltä puuttuvat palaset on varmaan pienistä viilloista aiheutuneita kuminpalan irtoamisia, joista ei line mitään haittaa. Itse havainnut moisia lähinnä takarenkaassa.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Just. Sitten se vissiin kannattaa viedä jollekkin joka osaa ja uskaltaa putsata ne kaasarit. Noin niinkun äkkiseltään silikonin suihkiminen kaasareihin kuullostais ainakin mun korvaan hippasen huonolta idealta - silikoni kun on jonnin verran tota likaa keräävää ja sulla on jo muutenkin ongelmia sen käymisen kanssa...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
https://lh5.googleusercontent.com/-u...0/IMG_5184.JPG
Tässä kuva miten ne vasemmanpuolen kytkinputki, ryypynvaijeri ja sähköt menee.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
En ny yhtäkkiä löydä niitä samoja mutta carb balance -hakusanalla ja vastaavilla ..
http://www.youtube.com/watch?v=tW2O-REFqUA
http://www.youtube.com/watch?v=t0qf1...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=CYgN2...eature=related
Tämä menee aiheen ohi mutta mutta oli taas mennä kahvit näppikselle ..
http://www.youtube.com/watch?v=uC59T...eature=related
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 28.03.2012 klo 06:45.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
carburetors synchronized
Noilla sanoilla Google antaa ainakin kymmeniä sivuja. ZZR:ssä järjestys, 1 ja 2 tasapainoon keskenään niiden välissä olevasta säätöruuvista, sitten 3 ja 4 keskenään samallatavoin ja lopuksi nämä parit siitä keskimmäisestä säätöruuvista.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Morjesta vaan Etelä-Pohjanmaalta..
Tarkoitus olis lukea tää palsta läpi kokonaisuudessaan, 9sivulle vasta päässy ja paljon on kyllä hyvää juttua!!
Mutta "ilmoittaudutaan" nyt tänne eka
Myin vanhan 1000f Cebarini pois talvella ja innostuin Zzr 1100:sta, joten ostin Tuusulasta (makijt) ´93 1100d mallin...
Pyörä on ihan helekutin siisti, niin katteiltaan, kuin moottori tilaltaan..mutta.. Pyöräpäs käykin alle 3000rpm kolmella pöntöllä..tyhjäkäynti hyvä, tasakaasulla ajo,alle 3000rpm--->pröpeltää, mutta kun pikkuisen kääntää vetoa päälle, niin johan käy hienosti, ja vetää loppuun asti..
Tulpat (oli kyllä vähän mustat) ja paskaisen ilmansuodattimen vaihdoin, ei parantunut..
Sitten setäni sanoi, jolla uudesta asti ollut samanlainen´98 mallinen, et hänellä esiintyy sama vika joka kevät, ennenku saa 15L uutta bensaa tankkiin ja ulkolämpötila nousee +10´c:een..
Tyhjäsin tankin, uus bensa ja toiveet korkeelle...mutta ei,aivan kuin olis vähän parantunut, tiedä sitte..
Laitoin muuten kans Delvac mx koneeseen, vaihteet on kyllä hiljaiset!
Nyt on viikon päästä menossa paikalliselle säätö velholle, pistetään katsoen kaasareiden säädöt kohilleen, meinas että olis kuvauksen perusteella neulat pykälän liian korkealla..
Pyörässä on muuten Lazerin tehoputki, ja myyjä sanoi että ed.omistaja sen vaihtanut ja vissiin suuttimiakin, mutta ei ollut varma..
No kohta tuon näkee..
Ilmanputsarikotelon ja kaasarien välissä on pyöreät (ovaalit?) tiivisteet. Kaksi niistä on katkennut. Mistäköhän saisi mokomat uudet, vai pitäskö laittaa vaan pikkiriikkinen tippa pikaliimaa ja laittaa päät yhteen?
Ilmaahan sieltä vaan voi vähän päästä, mutta ne kaasarit imee muutenkin putsarin suunnasta, ei luulis että paskaa pahemmin pääsee tiivistesaumasta kaasarinkurkkuun? Mitä sanoo viksummat?
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Ei taijeta puhua... Nämä on kumitiivisteet, jotka on ilmanputsarikotelon ja kaasarin välissä, ne tulee kaasarissa oleviin uriin.
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Käsittääkseni ne eivät ole alunperinkään yhtenäiset rinkulat, vaan niissä liitoskohdissa on jokin liima-aine tiivistämässä rinkulaa. Itse laitoin tiivistemassalla kiinni koko sen "torvilevyn" kaasariin, sillä sitä harvemmin tarvii irti ottaa kaasarista. Maalaisjärjellä ajaeltuna siellä missä jonkinlainen tiiviste on, niin jokainen ilmarako on haitallinen.. luulisin![]()
Kawasaki zzr 1100 -99
Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
Yamaha XJR1300 -04
Suzuki VX800 -97
Kawa zzr600 -92
Honda CB K5 -75
Itselläni oli vanhassa zzr600 samaa vikaa talvisäilytyksen jälkeen. Jatkuvasti teki tulppaa mustaksi ja oireet olivat samanlaiset. Otin tankista bensaa valkealle lautaselle ja tuikkasin tuleen, niin upeaa sysimustaa savua ja jäljelle jäi vain palanutta ruostehiukkasta. Kaasarin tarkastin ns. valoa vasten ja oli silmin huomattavaa kuinka ruostebensa oli hionut kaasarin sisäpinnat väljäksi. Joten romikselta uusi kaasari h.80 egee vanha roskiin, koppa kaljaa kaveriksi, tankille sitruunahappokäsittely jolla lähti ruostepaskat pois ja sisään uudet tulpat. Eiku koneet tulille, mutta kopallisen kaljaa tuhottuani en tohtinut testilenkkiä tehdä, mutta pyörä toimi. Tästä oppineena aina talvisäilytykseen tankki piripintaan täyteen säilöntäaineen kanssa!
Kawasaki zzr 1100 -99
Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
Yamaha XJR1300 -04
Suzuki VX800 -97
Kawa zzr600 -92
Honda CB K5 -75
[QUOTE=aTu;6033393]Käsittääkseni ne eivt rinkulat, vaan niissä liitoskohdissa on jokin liima-aine tiivistämässä rinkulaa. Itse laitoin tiivistemassalla kiinni koko sen "torvilevyn" kaasariin, sillä sitä harvemmin tarvii irti ottaa kaasarista. Maalaisjärjellä ajaeltuna siellä missä jonkinlainen tiiviste on, niin jokainen ilmarako on haitallinen.. luulisin[/QUOTE
Jossain youtube pätkässä taisinkin nähdä et joku liimas tiivisteen yhteen eli taktiikkaa täytyy soveltaa itekki...
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Ei onnistunu venttiilien säätöpalojen hiominen töissä ku ei pysyny palat magneettipöydässä kiinni joten tuli tehtyä hionta sitte tolleen... tommonen pötkö, mihin saa palan kiinni..
Smirggeliin ekaksi ja sitte pylväsporakoneeseen... ihan kohtuullisia tuli pari satkua kuperia.
http://www.vkukko.fi/tool.jpg
http://www.vkukko.fi/tool2.jpg
Rengaskuopista olis aiemmin kysymys tuossa kuva..
http://www.vkukko.fi/rengas.jpg
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Puukalikan päällä hioit? Jos niistä tuli kuperia niin älä laita niitä paikalleen. Ite olen hionut pari palaa lasin päällä, käsin, vesihiomapaperilla. Toi sun paperikin näyttää aika karkealta....
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Hiottu puoli venttiiliin päin, pari satkua kuperia, ei haittaa meikäkäistä .. ens talvena näkee minkämoista löytyy ku purkaa..
Palikka on kovaa kudospakeliittia.
edit
niin ja pyörivänä porakoneessa ettei tuu vinoja. kuperuutta ei näy mikrometrissä keskellä, pari satkua maximissaan reunoilla ihan jees ku tulee venttiilin vartta päin.
Kokeilin tason päällä käsin mutta ei tullu hyviä. Pitäs hommata venttilihiomakoneeseen kivi niin sais sillä vetää.
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 31.03.2012 klo 11:35.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Puh, olipa zetori painotteinen päivä, 2pizzaa tuli naposteltua , muuten aamusta iltaan.
Tuli kaasarien sykkaustakin kokeiltua letkusysteemillä. Sen verran helppo että täytyy tsekata joka kerta ku on tankki yms pois. Ykkönen oli aika lailla eri kuin muut. Ram airin boxi ei istu ykkösen kaaasariin kunnolla ts. niin hyvin kuin muihin(pieni rako alareunassa), tosin ne menee limittäin jonkun verran ja o-rengas. Siinähän on se irto muovipala juuri siinä ykkösen kohtaa. Koko Ram-airin boxi pitänee hommata josain vaiheessa jostain ... Toki voi ero johtua muustakin ..
Pari sähkömuutosta ja katteet takaisin, sitte saa keskittyä laukkutelineisiin.
Kuvatus säädön jälkeen ja käynnissä.
http://www.vkukko.fi/kawasaki/synk1.jpg
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 02.04.2012 klo 00:00.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Jollekulla varmaan tietoa.. Onko tossa -93 laitteessa ohjauslaakerit oikeasti keskenään erilaiset vai onko tuohon laitteeseeni joskus tyrkätty vahingossa väärä laakeri? Numerosarja heittää viimisen kohalla ja sisäkehän toinen reuna eripaksunen. Alemman laakerin ulkokehä olikin sitten saanu kunnolla siipeensä, löyty ainakin syy kaupunkiajon "tyylikkyyteen"..![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Tuli eilen avattua yhden kaasarin kansi, ja kyllä siellä vakio neulat oli..eli ei ole kuin tehoputki laitettu...
Nyt kuitenkin kun ilmat lämpee, niin pyörä lähtee säädätykseen, ja jos jollain on jäänyt ylimääräisenä joku esim.Dynojet kitti hyllyyn ja olis etuusa, niin vois tarjota sitä mulle..(Zetori 1100d ´93)
Samalla säädätyksellä voisi suuttimet ja neulat pistää