Kymihän sai MXGP-kisat koska Indonesia perui. Ulkopuoliset eivät tiedä hintaa mitä sopimuksessa on sovittu, mutta oletettavasti nollan saa tiputtaa pois, niin myöhään Kymiring kisat vastuulleen otti. Tämä on hyvin tyypillistä Infrontin toimintaa, kun kalenterista ei haluta karsia tapahtumien määrää.
Belgia on noin 1/11 Suomen koosta, populaatio sen sijaan 2x. Yleisötapahtumia on hankala verrata. Lisäksi Kymin aika oli mahdollisimman huono. Itsekin olin kesän suunnitelmat jo lukinnut Kymin ilmestyessä kalenteriin ja ulkomailla. Sen verran hardcorea motocross minulle, että n 20 kilpailutapahtumaa tulee tänäkin vuonna käytyä, mutta juuri kotimaassa oleva MXGP jäi väliin.
Isoin ongelma kulisseissa lienee se, että Kymiin tuli myös todella vähän kuljettajia, kaikki luokat mukaan lukien. Kun esim Saksassa oli Adac samaan aikaan ja erityisesti Baltian kärkikaarti sekä meidän Haavisto olivat siellä.
vuoristoatleetti
Nyt tuli FB:ssä jo viides mainos Uddevallan ensi viikonlopun MX-kisasta, vaikka en ole osoittanut mitään mielenkiintoa sitä kohtaan.
Siellä on varmaan oluen anniskelulämpötila kunnossa?
Viisinkertainen mestari Herlings palasi sairastuvalta pari kisaa sitten, ja nyt Ruotsiin saapuu toinen ex-rampa 5x mestari Gajser.
Kymiringillä tapahtuu taas viikonloppuna
https://www.ringraceclub.fi/tapahtum...-kymiring-2025Screenshot_2025-08-16-00-37-47-34_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Rallicrossin MM-sarjaa ajetaan ensi kertaa Kymiringillä 23.–24. elokuuta. Päijät-Hämeen Iitissä sijaitsevan Kymiringin osakilpailun lähtöviivalle asettuu vain viisi pääluokan autoa.
Sarjan suurnimiin kuuluva Hansen Motorsport vetäytyy kisaviikonlopusta talousvaikeuksien vuoksi. Se vie kisasta kaksi autoa, kun Hansenin veljekset Timmy ja Kevin Hansen eivät osallistu kilpailuun.
https://yle.fi/a/74-20177902
Mutta ei se välttämättä ole Kymiringin vika, että ei tiimejä kisaan löydy:
Lähtöviivalle Suomessa asettuvat moninkertainen ruotsalaismestari Johan Kristoffersson
Suomen Niclas Grönholm ja Juha Rytkönen
Ruotsin Klara Andersson
norjalainen Ole Christian Veiby
Kristoffersson johtaa MM-sarjaa ennen Suomen ja Turkin osakilpailuja seitsemän pisteen turvin Grönholmiin. Rallicrossin MM-sarjan kauden päätöskisa ajetaan Istanbulissa syyskuussa.
Rallicrossin MM-sarja on yleisestikin kutistunut viime vuosina rankasti. Esimerkiksi vuonna 2020 MM-pisteitä keräsi vielä 27 kuskia. Tällä kaudella sarjassa on nähty kymmenen kuljettajaa.
Ilta-Paskan artikkelissa eniten ärsytti se, että otsikko oli runoiltu näyttämään että Kymiringissä tai Suomessa ois se syy miks tulee kisasta farssi, vaik artikkeli itsessään kertoo selkeästi että sarja itsessään tekee kuolemaa.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
No KymiRingin sijainnilla nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Hansenin suurin sponsori vetää tiimiltä tukensa pois ja tiimin kassa on tyhjä. Ja tuo sponsorin vetäytyminen on ihan ymmärrettävää, sarjassa ei ole kilpailua eikä oikein nykyisin enää katsojiakaan. Ei olisi päässyt tuo tiimi osallistumaan vaikka kisa olisi naapurin takapihalla.
Tuo rallicrossin MM-sarja on kuihtunut alkuvuosistaan ja korisee ja vääntelehtii keskellä kuolinkamppailuaan. Sikäli harmi kun tuo on kuitenkin varsin viihdyttävää katseltavaa. Kenties tuo joskus tulevaisuudessa ottaa taas tuulta purjeisiinsa mutta sitä odotellessa karu fakta on että rallicrossin MM-sarjassa OLI kuusi tiimiä ja nyt ilmeisesti sitten enää viisi elleivät Hansenit jostain taio ensi kaudelle rahakasta sponssisopparia.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Millainen fiilis jäi muuten viime viikonlopun sm:stä?
Olin itse edellisenä viikonloppuna Pärnussa ja siellä ainakin jäi kisasta aika hyvä fiilis,
poislukien yksi yli-innokas (Suomalainen) järjestysmies lipunmyynnissä.
Kiva rata vähän vetää![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Näin kilpailijan näkökulmasta jäi hyvä fiilis, oli kiva päästä ajamaan kotikisaan ja nähdä tuttuja kisaamassa sekä yleisössä. Olisihan sinne enemmänkin yleisöä mahtunut, mutta hyvä nyt näinkin ja tuo kaksipäiväisyys oli hyvä juttu, se yhden päivän kisa oli vähän meh.
-Illu
PS.
Tuolla kuvia kisoista ja tulokset:
https://www.ringraceclub.fi/tapahtum...-kymiring-2025
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Rallicrossin MM-sarjassa kisaava CE Dealer Team on astunut tukemaan pitkäaikaista kilpailijaansa Hansen Motorsportia. Tämä mahdollistaa tiimin osallistumisen tänä viikonloppuna Suomessa ajettavaan FIA:n rallicrossin MM-osakilpailuun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...ion,mtvuutiset
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Tiedän että tässä langassa pitäisi pohjoiskorealaisesti taputtaa kyyneleet silmissä Kymiringin puolesta. En pysty.
Todellisuus on -valitettavasti- toista. KR:n taustayhtiöt tekivät lähes miljoonan euron tappiot viime vuonna, mikä on 4M kauppahintaan(kin) nähden todella paljon. Taas on ehken voudin vasaralle tarvetta, koska tyypillisesti näitä kohteita kukaan järjissään oleva ei osta omalla vaan rahoittajien rahalla.
Ihan kiitettävästi olet muistanut maalailla piruja seinälle![]()
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Kuinka 'Mikaael' hanskaisi tilanteen, jossa velkojat haluavat korkoja ja lyhennyksiä tilanteessa jossa kohde pelkästään syö rahaa?
Tämä on reaalielämää.
Omassa taloudessa olen korkoni ja velkani maksanut.
Usein kun uutta firmaa laitetaan pystyyn ja kehitetään, niin ekat vuodet viivan alle jää miinusta ennen kuin toiminta saadaan täydellä volyymilla pyörimään.
Ketä se auttaa, että täällä ruikuttaa miten huonosti Kymiringillä menee? Varsinkaan jos ei tiedä miten siellä oikeasti menee. Tuskin sinullakaan on uiden omistajan maksukyky ja tämän vuoden talouslukuja tiedossa?
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen että rata on saatu rakennettua ja toiminta radalla pyörii.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
No itseasiassa MikeyX taitaa olla yks harvoja jotka alusta asti sanoivat että kahteen kertaan täytyy moottoriradan mennä suomessa konkurssiin ennenku toiminnasta saadaan kannattavaa....
Eipä olla enää kovin kaukana tuosta skenaariosta... Ni onko se "pirujen seinille maalaamista" jos talousasioiden suhteen oliki kyseessä realismi?
Kyllä minäki haluaisin että Kymiring menestyisi vaikka itse kyseistä rataa inhoankin. Mutta jos miinusta tekee ni miinusta tekee. Kyseessä ei kuitenkaa ole katolinen kirkko jolla on oikeus sulkea kirjanpitonsa...
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Rata on siellä missä on ja pysyykin siellä. Toistaiseksi se on massatapahtumien kannalta onnettomassa sijainnissa - toki jos Kouvola kasvaa 500.000 nuppiluvun cityksi niin tilanne muuttuu.
Siis rata on ja pysyy. Omistaja voi vaihtua (vaihtuu?) ja toiminta jatkuu. Sitten kun myöhemmin tarvitaan isommin rahaa vaikkapa uudelleen päällystämiseen, niin tilanne muuttuu. Silloin täytyy löytää rahoittaja, joka uskoisi saavansa rahansa ja korkonsa takaisin. Nimittäin tappiollisilla MXGP tai Rallycross tapahtumilla omistaja tekee vain tappiota - jossain vaiheessa rahoittajien hermo loppuu.
Käykää siis ajamassa ennen kuin rata ruohottuu. Vuosia on siis aikaa.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Niinpä. Onhan Kymiring pk-seudun lähin kunnon moottorirata. Pk-seudulla kuitenkin Suomen laajin harrastajapohja sekä yleisö suuriin tapahtumiin. Helsingin keskustasta matkaa 130km. Ainoastaan Apparalle hieman lyhyempi matka mutta se nyt on mitä on.
-- Brake later and open the gas earlier --
Ja yhtään tuon lähemmäksi mitään kaupunkia ei rataa voi edes rakentaa, melurajat ja valitukset pitävät siitä huolen.
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
^Kymiringiä ei saa kritisoida.
Se on oikeassa paikassa kaikkien muiden paitsi rahamiesten ja suuren yleisön näkökulmasta.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 27.08.2025 klo 22:54.
Mä oon kyllä välillä lukenut kriittisiäkin kirjoituksia, ettei ne onneksi ihan pannassa ole kuitenkaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllä, tässäkin langassa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hieno rata vetää prätkällä/autolla ( se pitkä suora kyllä vähän tarpeeton)
Toivottavasti pystyvät pitään toiminnassa😊
Viva la figa