Sivu: 114 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1464104112113114115 ViimeinenViimeinen
Tulokset 3391:stä 3420:een 3435:sta
  1. #3391
    Kävin eilen ajaas sellasen pienen kyläringin ja kahvilla siitä sitten kun tein lähtöä niin eipä meinannut millään pyörä startata joku 5min sahasin ja vääntelin kaasua ja ilman kaasua,mitään vikavaloja ei palanu ja pyörä piti sitä hurinaa mitä ny pitääki,onneks uus akku et jakso pyörittää, mut jätti kyllä sellasen fiiliksen et uskaltaako tuolla reissuun lähteä,tulpat vois tietty vaihdattaa taitaa olla perin vittumaiset vaihtaa itse mut myyjä sano et alle 10tkm ajetut iridiumit olis kun kysyin tartteeko huollossa vaihtaa.Pari tankillista 98 tuolla ajellu ilman ongelmia joten bensakaan ei ole vanhaa,kerran oon pessy mut senkin jäleen ajellu,mut en tiedä miks meinas tielle jättää.
    Viimeksi muokannut: XX75; 13.04.2025 klo 05:35.
  2. #3392
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Kävin eilen ajaas sellasen pienen kyläringin ja kahvilla siitä sitten kun tein lähtöä niin eipä meinannut millään pyörä startata joku 5min sahasin ja vääntelin kaasua ja ilman kaasua,mitään vikavaloja ei palanu ja pyörä piti sitä hurinaa mitä ny pitääki,onneks uus akku et jakso pyörittää....
    Ihan mielenkiinnosta, niin mitä hurinaa pyörä piti, jos ei kerran lähtenyt käyntiin? Bensapumppu vinkaisee hetken, kun kääntää virrat päälle. Flektin nyt ei olettais lähtevän pyörimään enää tauon jälkeen.
  3. #3393
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, niin mitä hurinaa pyörä piti, jos ei kerran lähtenyt käyntiin? Bensapumppu vinkaisee hetken, kun kääntää virrat päälle. Flektin nyt ei olettais lähtevän pyörimään enää tauon jälkeen.
    Juu bensapumppu vinkas hetken kun väänti virrat päälle sitä juurikin tarkotin.Ilmansuodattimenkin olen siitä tarkastanut oli ok ja kotelon kansi on hyvin paikallaan.
  4. #3394
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Juu bensapumppu vinkas hetken kun väänti virrat päälle sitä juurikin tarkotin.Ilmansuodattimenkin olen siitä tarkastanut oli ok ja kotelon kansi on hyvin paikallaan.
    Ilmasuodatin on viimeinen vikakohde tässä tapauksessa.
  5. #3395
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Ilmasuodatin on viimeinen vikakohde tässä tapauksessa.
    No niin on joo,tänään sit taas kylmä startti ja kaks kuuma starttia ei mitään ongelmaa,mut pisti vähän pelottaa jos reissussa ei starttaakkaan taas.
  6. #3396
    Sotketaan kaksi termiä, starttaa ja käynnisty! Ikävä sitten selvitellä eikö se starttaa (startti ei pyöri) vai starttaako se mutta ei käynnisty! Kolmas vielä vikakuvaus, että startti surisee, tarkoittaako sitä, että startti pyörii, mutta ei pyöritä konetta?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #3397
    Startti toimi ihan normaalisti ja pyöritti moottoria mut ei ees luvannu.
  8. #3398
    Monessa Hondassa on sellainen erikoisuus, että kone pyörii, vaikka virrat on poikki tappokatkaisijasta. Aloittaisin diagnosoinnin siitä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #3399
    Tänään meinas taas jättää huoltsikan pihalle,kaasun kanssa lähti tahmeesti käyntiin ku sahas ja väänteli kaasua.Oiskohan bensan saannissa sit se ongelma?Bensapumppu paskaa tankissa tai jotain..
  10. #3400
    Eikös toi kaasun avaustarve kuumakäynnistyksissä ole yleensä merkki liian rikkaasta seoksesta? Ja eikös tuossa ollut kulutuskin isompi kuin toisilla?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #3401
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikös toi kaasun avaustarve kuumakäynnistyksissä ole yleensä merkki liian rikkaasta seoksesta? Ja eikös tuossa ollut kulutuskin isompi kuin toisilla?
    Okei elikkäs saisikin liikaa bensaa vai,mut kuin se sit vaatii sitä lisää käynnistyksessä et täytyy pitää tuppia liki nurin että käynnistyy ja joo kyllä tuolle rakkineelle bensa maistuu 7l/100km nurkissa mutta siinä monta kylmäkäynnistystä pakkasyön jäljiltä..ex pyöränä oli zzr1400 säädetty peli se vei 8l/100km joten en sit tiedä eikä siis kokemusta xx kulutuksista yleensä mitähän mahtaa täysin vakio kuluttaa.
  12. #3402
    Ruiskuista en tiedä mutta kaasarivehkeissä nimenomaan kun pidettiin kaasu selällään kuumalla koneella niin tuulettaa sylintereitä ja kastuneet tulpat kuivaa ja lähtee ennenpitkää käymään. Autopuolella oli tärkeää että ei pumppaa koska silloin kiihdytyspumppu tunkee sinne vaan lisää bensaa.
    FJR -17
  13. #3403
    Ruiskupyörissä vaihtelee miten käynnistetään, jotkut lähtee paremmin kun laittaa vähän kaasua, joku ei käynnisty ollenkaan jos kaasuun koskee, jossakin sekottaa tyhjäkäynnin jos on kaasua startatessa jne.

    Hyvä nyrkkisääntö jos pyörää ei tunne paremmin on, että ei kosketa kaasuun startatessa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  14. #3404
    Kyllä ei pitäs joutua ruiskussa kaasuun koskemaan..
  15. #3405
    Näyttääkö moottorin lämpömittari uskottavia lukemia koneen ollessa lämmin?
  16. #3406
    Tuosta lämpömittarista tuli mieleen että ruisku tarvitsee luotettavan lämpötilalukeman, joten ruiskun käyttämä lämpötila-anturi kannattaa tarkistaa (se voi olla eri kuin mittariston käyttämä).

    Ruiskuhan mittailee sekä koneen että ulkoilman lämpötilaa ja arpoo satsin sen mukaan. Isohko kulutus viittaisi siihen että ruisku luulee koneen olevan todellisuutta kylmempi, samaa ajatusta tukee se, että lämpimänä on kaasukahvaa pidettävä enemmän auki.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #3407
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Näyttääkö moottorin lämpömittari uskottavia lukemia koneen ollessa lämmin?
    Kyllä lämpömittari toimii ihan ok kylmänä käynnistettäessä viivaa 50 asteessa lähtee ryyppy pois 80 maantiellä ja 100 kaupungilla.
  18. #3408
    Voisiko starttimoottori kuumana ollessaan olla niin heikkotehoinen, että se ei jaksaisi pyörittää konetta riittävällä nopeudella, ja ecu ei siksi ruiskuttaisi bensaa ollenkaan? Kaasua avattaessa imuvastus pienenee ja startin kuorma helpottaa. Tämä olisi todennettavissa/poissuljettavissa starttispräyllä/bräkkärillä tms.

    Autopuolella mm. Fordeissa hajoava startti usein oireilee huonona kuumakäynnistyvyytenä, koska kuuman koneen lämmössä myös startti on kuuma.
  19. #3409
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kaasua avattaessa imuvastus pienenee ja startin kuorma helpottaa.
    Taitaa käydä päinvastoin, koska kaasua avatessa täytös paranee ja puristuspaine kasvaa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #3410
    ^Ilmavuoto nostaa tyhjäkäyntiä em. syystä.

    Vaan kokeilkoon ja katsoo aiheelliseksi.
  21. #3411
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Voisiko starttimoottori kuumana ollessaan olla niin heikkotehoinen, että se ei jaksaisi pyörittää konetta riittävällä nopeudella, ja ecu ei siksi ruiskuttaisi bensaa ollenkaan? Kaasua avattaessa imuvastus pienenee ja startin kuorma helpottaa. Tämä olisi todennettavissa/poissuljettavissa starttispräyllä/bräkkärillä tms.

    Autopuolella mm. Fordeissa hajoava startti usein oireilee huonona kuumakäynnistyvyytenä, koska kuuman koneen lämmössä myös startti on kuuma.
    Hyvin startti pyörittää kyllä ja on uus akku ni jaksaa sahata..
  22. #3412
    Ruiskuhan tuo 2006 malli on. En kyllä ole kuullut koskaan että olisi vastaavaa tullut vastaan. Joskus ollut jotain käynnistysongemia, mutta kerrankin oli pc3 johto irti eräällä kaverilla.

    Kyllä äksän pitäisi lähteä tulille ja yleensä lähtee aika reippaasti. Kaksi kertaa on ollut ongelmaa omassa, ekalla kerralla laatikko oli niin jumissa Saariselällä, että piti potkaista kunnolla, oli joku ihme välivapaa tms ja moottori käynnissä ja toinen kerta oli kun ei Kolilla lähtenyt käyntiin tankkauksen jälkeen, tankkilaukku painoi tappokytkimen pohjaan. meni siinä silti tovi miettiessä..

    Sitten eri asia jos akku tyhjä kun säädin tai staattori on mennyt, eikä lähde käyntiin. Että jos haluaa ihan varman päälle ottaa niin reissuun ctekki ja hauenleuat mukaan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #3413
    Tässä hämää tuo että kaasua pitää antaa isosti... se ei oikein 'sovi yhteen' rikkaan seoksen kanssa. Suosittelisin kokeilemaan hörähtääkö bräkkärillä kaasun olless kiinni.

    Kun asiasta ei ole mainittu niin olettaisin pyörän käyvän tyhjäkäyntiä, joten tk-ilman säätömoottorikaan ei sopisi oireisiin.
  24. #3414
    Siis niinku miten kokeilelen bräkkärillä kaasun ollessa kiinni..
  25. #3415
    Ja joo pyörä käy tyhjäkäyntiä normaalisti ja muutenkin toimii moitteettomasti ajossa ja siis kaks kertaa on tuon tehnyt että ei käynnisty kun kaasulla,eilenkin kun kävin tankilla kone oli kuuma ja keli +20 ja lähti herkästi käymään ilman kaasua.En tiedä vaikuttaako mihinkään mut kummallakin kerralla kun ei ole käynnistynyt kun kaasulla niin olen liikuttanut pyörää ennenkuin olen laittanut virrat päälle ja yrittänyt startata..
  26. #3416
    Kun kytket virran päälle, odota että muutama sekka että ecu ehtii herätä (ja bensapaineet nousta) ennen starttinappiin kajoamista.
    Mittaristossa usein on tapahtumia heräämisen aikana, starttaa vasta kun ne on ohi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #3417
    Juu, luulin vian olevan krooninen.

    Kuten joku aiemmin vinkkasi, mahdollisesti kone kastelee sammutuksen yhteydessä tulpat.
  28. #3418
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Kun kytket virran päälle, odota että muutama sekka että ecu ehtii herätä (ja bensapaineet nousta) ennen starttinappiin kajoamista.
    Mittaristossa usein on tapahtumia heräämisen aikana, starttaa vasta kun ne on ohi.
    Tartteepa odotella hetki eikä liikutella pyörää jospa ei tekis tuota enää..bensan kulutuksen mittaus on käynnissä parhaillaan niin tietää kulutuksen että onko sika rikkaalla että voiko se vaikuttaa ongelmaan..
  29. #3419
    Tuolla pyörän liikuttamisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
  30.  
  31. #3420
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Tuolla pyörän liikuttamisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
    Ei minunkaan mielestä..
Sivu: 114 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1464104112113114115 ViimeinenViimeinen