Ollaan vahvalla arvauksella liikkeellä. Jotta tähän keskusteluun saadaan jotain faktaa, niin ohessa hitsausprosessit ja niiden numerot:
MAG-hitsaus (135)
MIG-hitsaus (131)
MAG-täytelanka (136)
MIG-täytelanka (137)
puikkohitsaus (111)
TIG-hitsaus (141)
Kaasuasiat käytiinkin jo aiemmin läpi.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Voiha essonbaari,hitsaa vaa puikolla,mut älä migillä mustaa![]()
Kylhä tol ydintäytelangalla hätätapauksessa jotai pakoputkee heppailee ja autoon paikkaa pistää,
mut ei sil mitää kunnon saumaa saa.
Toi rutiilitäytelanka mitä konepajoissa käytetään on sit iha eri juttu.
Näin harvoin hitsaavana puikot kerää kosteutta tallissa, vaikka kuinka ne yrittäisi huolella pakata. Ja kosteina ne on sellaisia liimapuikkoja, ettei minun taidot riitä ja hermot kestä.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suosittelen säilyttämään puikkoja kuivassa huonetilassa, niin ainakaan ok46 ja ok48 -tyyppiset merkkipuikot eivät muutu liimapuikoiksi pitkässäkään säilytyksessä. Jotkut halpispuikot ovat liimapuikkoja uudesta saakka.
Kotoa landelta löytyi mm. Neuvostoliiton standardit täyttäviä puikkoja ja pienen jääkaapin kokoinen 280A Kemppi jossa on vielä leveän mallilen virtajohdon liitin, yli 30 vuotta lämmittämättömässä tallissa olivat ja kun ammattimies näytti säädöt, sai niillä U-profiileja hitsattua toisiinsa ihan kohtuullisesti jotta sai peräkärryn laitojen tuet tehtyä. Sen sijaan Tokmannilta 60e poistosta ostettu 80A Stanley on sellainen vekotin että sillä ei tunnu saavan yhtään mitään järkevää, ohutta tai paksua. Reikiä kyllä sain tehtyä mönkijän pakoputkeen kun yritin ratsupaikkaa nykertää, maskikin ikääntyi parissa vuodessa niin kehnoksi että jopa silmät kipeytyi kun piti sivusta kurkkia homma alkuun.
Taitaa nämä kevyemmät puikkohommat olla ainoastaan ammattilaiselle sopivia, tai ainakaan eivät minulle sopineet. Tietenkin pennin suutarilta ei voi liikoja osottaa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mulla Yamaha viritin-vahvistin jonka kanssa ongelmaa siten että pitää herätellä toista kaiutinta potikasta voimakkaasti ääntä lisäten ja välillä kesken kuuntelua vaihtaa itsekseen soittavaa kaiutinta. Lisäksi jos levarin laittaa phono liitäntään niin ääni on puuro, mutta kun laitan sen tape liittimeen ninn toimii hyvin. Löytyykö läheltä Vihtiä semmoista paikkaa joka näitä katsoo ja kunnostaa?
Luulin että renkaissa pitää käyttää typpeä, kun se kuulemma käyttäytyy toisin kuin muut kaasut eikä paine muutu lämpötilan mukana. Sitähän tosin on ilmassa lähes 80%, merkillistä että tuo 20% muita kaasuja vaikuttaa niin paljon. Voisikohan sitä käyttää hitsauksessa, tai hitsauskaasuja renkaissa?
SF 1098S
MTS V4S Sport
Minulle tuli tuollaisen vanhan Kempin mukana pahvilaatikollinen ikivanhoja puikkoja ja niillä alkeita opetellessa huomasin, että puikoilla ja puikoilla on eroa, vaikka koneessa potkua riittää. Kaikki sulivat , mutta jos katseli minkälaista jälkeä niillä maalikko sai aikaan, niin eroja oli paljon.
Sattumaako, mutta helpoimmalla sai kelvon lopputuloksen Esabin ja Lincolnin neljäkasella että haponkestävälle tarkoitetuilla. Kaiken toki sai palamaan, mutta lopputulos.
Rinnalle on tullut myöhemmin halpisTelwin inventteri, mutta kovin pienellä puikolla sillä joutuu turaamaan, vaikka mukamas virtaa pitäisi ilmoituksen mukaan olla kohtalaisesti. Liimapuikkoa tulee helposti, vaikka mukamas joku antistick.
Kyllä typenkin paine menee lämpötilan mukana samalla tavoin kuin muutkin kaasut.
Ilmassa on 78% typpeä, 21% happea ja 1% argonia. Happi tunkeutuu kumin läpi neljä kertaa nopeammin kuin typpi, joten ilmalla täytetty rengas vajuu nopeammin kuin typellä täytetty. Toisaalta kun ilmalla täytetyn renkaan vajauksen täyttää pariin-kolmeen kertaan, niin sisältö alkaa olla jo melkein 100% typpeä.
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Pari vuotta sitten myin vanhat sterkat audiodivariin. Silloin se oli Punavuoressa. Nyt löytyi vain tämä, en ole varma onko sama kauppa. Sekä vahvistin että viritin kaipasivat kunnostusta ennen myyntitiskiä. Heillä on varmaan osaamista tai tietoa missä kannattaa / voi kunnostaa vanhoja hifilaitteita.
^Tuskin on taloudellisesti kannattavaa vrt. ostaa tilalle käytetty - tai jopa uusi.
Tape, aux ja muut rca-liitännät paitsi phono kaipaa linjatasoisen signaalin.
Jos vahvistimessa on phono-liitäntä, niin se oletettavasti on vahvistamattoman signaalin liitäntä levysoittimelle, ja vahvistimessa on RIAA-esivahvistin tuossa liitännässä. Silloin siinä on myös levarin erilliselle maadoituspiuhalle paikka. Jos sun levari toimii aux- tai tape-liitännässä hyvin, silloin tuo RIAA-esivahvistin on jo levarissa, jolloin se ei toimi phono-liitännässä. Silloin levarista ei todennäköisesti lähde erillistä maapiuhaakaan.
Potikat kaivannee putsausta tai vaihtoa, joten voi olla, että ei kannata korjata, vaan ostaa vaikka joku käytetty tilalle.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Kyllä noita vanhoja Yamahoita kannattaa fiksata, yleensä noi pätkivät potikat ja kytkimet tulevat kuntoon ihan asianmukaisella puhdistusspraylla, esim. PRF 7-78 https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...YaAhZcEALw_wcB
Tuota suihkuttaa kytkimeen ja potikkaan sisälle ja sitten napsuttelee kytkimiä ja pyörittää potikkaa, jonka jälkeen samat toimenpiteet voi vielä halutessaan toistaa.
Jos ei itse halua avata niin mikä tahansa elektroniikkahuolto laittaa kuntoon.
Lajin halpuus viehättää.
PK henkilöille kysymys. Pitäs huomenna mennä illalla temppeliaukion kirkkoon kattoon konserttia, minne auto?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ite en paljoa miettis, vaan vetäisisin Aimo parkin halliin Finlandia-talon viereen.
Vitosen tunti 8-22 ja 22-8 on euron tunti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
sain ja ymmärsin, tack.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tony Ann tuli nähtyä, auton parkkeeraus sujui sutjakasti Aimossa, jäi oikeen kaks minuuttia aikaakin ennenkuin konsertti alkoiJa aiemmin päivällä tuli ostettua tommoinen Stanley StarMIG 130 joka on hieman harhaanjohtavasti nimetty koska eihän tuo ole MIG vaan FCAW, eli flux core arc welderi. Hieman arvelluttaa toi ainoa kytkin josta voi valita eniten täysii ja vähemmän täysii, eli ilmeisesti 35A/130A, Lauantaina nähdään miten tolla onnistuu helmakotelon korjaus vai onnistuuko...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91