Sivu: 139 / 148:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3989129137138139140141 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4141:stä 4170:een 4411:sta
  1. #4141
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Niin ydintäytelangalla hitsauksen oikea termi taitaa olla MOG. Tos ois paikallises rautakaupas kaverialennuksella Stanley 199. Houkuttais...
    Ollaan vahvalla arvauksella liikkeellä. Jotta tähän keskusteluun saadaan jotain faktaa, niin ohessa hitsausprosessit ja niiden numerot:

    MAG-hitsaus (135)
    MIG-hitsaus (131)
    MAG-täytelanka (136)
    MIG-täytelanka (137)
    puikkohitsaus (111)
    TIG-hitsaus (141)

    Kaasuasiat käytiinkin jo aiemmin läpi.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  2. #4142
    Voiha essonbaari,hitsaa vaa puikolla,mut älä migillä mustaa
  3. #4143
    Kylhä tol ydintäytelangalla hätätapauksessa jotai pakoputkee heppailee ja autoon paikkaa pistää,
    mut ei sil mitää kunnon saumaa saa.
    Toi rutiilitäytelanka mitä konepajoissa käytetään on sit iha eri juttu.
  4. #4144
    Näin harvoin hitsaavana puikot kerää kosteutta tallissa, vaikka kuinka ne yrittäisi huolella pakata. Ja kosteina ne on sellaisia liimapuikkoja, ettei minun taidot riitä ja hermot kestä.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  5. #4145
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Näin harvoin hitsaavana puikot kerää kosteutta tallissa, vaikka kuinka ne yrittäisi huolella pakata. Ja kosteina ne on sellaisia liimapuikkoja, ettei minun taidot riitä ja hermot kestä.
    Ne on laitettava humidoriin!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #4146
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ne on laitettava humidoriin!
    Ei köyhällä sellaisia ole...
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  7. #4147
    Suosittelen säilyttämään puikkoja kuivassa huonetilassa, niin ainakaan ok46 ja ok48 -tyyppiset merkkipuikot eivät muutu liimapuikoiksi pitkässäkään säilytyksessä. Jotkut halpispuikot ovat liimapuikkoja uudesta saakka.
  8. #4148
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ne on laitettava humidoriin!
    Siihen Cohiba Behike-sikarien viereen....
  9. #4149
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen säilyttämään puikkoja kuivassa huonetilassa, niin ainakaan ok46 ja ok48 -tyyppiset merkkipuikot eivät muutu liimapuikoiksi pitkässäkään säilytyksessä. Jotkut halpispuikot ovat liimapuikkoja uudesta saakka.
    Kotoa landelta löytyi mm. Neuvostoliiton standardit täyttäviä puikkoja ja pienen jääkaapin kokoinen 280A Kemppi jossa on vielä leveän mallilen virtajohdon liitin, yli 30 vuotta lämmittämättömässä tallissa olivat ja kun ammattimies näytti säädöt, sai niillä U-profiileja hitsattua toisiinsa ihan kohtuullisesti jotta sai peräkärryn laitojen tuet tehtyä. Sen sijaan Tokmannilta 60e poistosta ostettu 80A Stanley on sellainen vekotin että sillä ei tunnu saavan yhtään mitään järkevää, ohutta tai paksua. Reikiä kyllä sain tehtyä mönkijän pakoputkeen kun yritin ratsupaikkaa nykertää, maskikin ikääntyi parissa vuodessa niin kehnoksi että jopa silmät kipeytyi kun piti sivusta kurkkia homma alkuun.

    Taitaa nämä kevyemmät puikkohommat olla ainoastaan ammattilaiselle sopivia, tai ainakaan eivät minulle sopineet. Tietenkin pennin suutarilta ei voi liikoja osottaa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  10. #4150
    Mulla Yamaha viritin-vahvistin jonka kanssa ongelmaa siten että pitää herätellä toista kaiutinta potikasta voimakkaasti ääntä lisäten ja välillä kesken kuuntelua vaihtaa itsekseen soittavaa kaiutinta. Lisäksi jos levarin laittaa phono liitäntään niin ääni on puuro, mutta kun laitan sen tape liittimeen ninn toimii hyvin. Löytyykö läheltä Vihtiä semmoista paikkaa joka näitä katsoo ja kunnostaa?
  11. #4151
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    Voiko takarenkaassa käyttää eturengasilmaa?
    Voi, varsinkin jos sen saa letkulla siirrettyä renkaasta toiseen ettei sekoitu ulkoilmaan. Keväällä pitää edellisvuoden ilmat vaihtaa tuoreisiin mutta älä hitsaa mustaa rautaa migillä.
  12. #4152
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Voi, varsinkin jos sen saa letkulla siirrettyä renkaasta toiseen ettei sekoitu ulkoilmaan. Keväällä pitää edellisvuoden ilmat vaihtaa tuoreisiin mutta älä hitsaa mustaa rautaa migillä.
    Luulin että renkaissa pitää käyttää typpeä, kun se kuulemma käyttäytyy toisin kuin muut kaasut eikä paine muutu lämpötilan mukana. Sitähän tosin on ilmassa lähes 80%, merkillistä että tuo 20% muita kaasuja vaikuttaa niin paljon. Voisikohan sitä käyttää hitsauksessa, tai hitsauskaasuja renkaissa?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #4153
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Kotoa landelta löytyi mm. Neuvostoliiton standardit täyttäviä puikkoja ja pienen jääkaapin kokoinen 280A Kemppi jossa on vielä leveän mallilen virtajohdon liitin, yli 30 vuotta lämmittämättömässä tallissa olivat ja kun ammattimies näytti säädöt, sai niillä U-profiileja hitsattua toisiinsa ihan kohtuullisesti jotta sai peräkärryn laitojen tuet tehtyä.
    Minulle tuli tuollaisen vanhan Kempin mukana pahvilaatikollinen ikivanhoja puikkoja ja niillä alkeita opetellessa huomasin, että puikoilla ja puikoilla on eroa, vaikka koneessa potkua riittää. Kaikki sulivat , mutta jos katseli minkälaista jälkeä niillä maalikko sai aikaan, niin eroja oli paljon.
    Sattumaako, mutta helpoimmalla sai kelvon lopputuloksen Esabin ja Lincolnin neljäkasella että haponkestävälle tarkoitetuilla. Kaiken toki sai palamaan, mutta lopputulos.

    Rinnalle on tullut myöhemmin halpisTelwin inventteri, mutta kovin pienellä puikolla sillä joutuu turaamaan, vaikka mukamas virtaa pitäisi ilmoituksen mukaan olla kohtalaisesti. Liimapuikkoa tulee helposti, vaikka mukamas joku antistick.
  14. #4154
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Luulin että renkaissa pitää käyttää typpeä, kun se kuulemma käyttäytyy toisin kuin muut kaasut eikä paine muutu lämpötilan mukana. Sitähän tosin on ilmassa lähes 80%, merkillistä että tuo 20% muita kaasuja vaikuttaa niin paljon. Voisikohan sitä käyttää hitsauksessa, tai hitsauskaasuja renkaissa?
    Kyllä typenkin paine menee lämpötilan mukana samalla tavoin kuin muutkin kaasut.

    Ilmassa on 78% typpeä, 21% happea ja 1% argonia. Happi tunkeutuu kumin läpi neljä kertaa nopeammin kuin typpi, joten ilmalla täytetty rengas vajuu nopeammin kuin typellä täytetty. Toisaalta kun ilmalla täytetyn renkaan vajauksen täyttää pariin-kolmeen kertaan, niin sisältö alkaa olla jo melkein 100% typpeä.
  15. #4155
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Onko jännite ja virta... Mikäs niitten ero olikaan?
    Ero vähän kuin kaasuilla.
  16. #4156
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Onko jännite ja virta... Mikäs niitten ero olikaan?
    Näin tosi rajusti yleistäen puutarhaletkuun, jännite on kuin paine ja virta virtaama. Letkusuutin on sitten vastus (resistanssi) joka painetta vasten pyrkii rajoittamaan virtausta.
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  17. #4157
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Mulla Yamaha viritin-vahvistin jonka kanssa ongelmaa siten että pitää herätellä toista kaiutinta potikasta voimakkaasti ääntä lisäten ja välillä kesken kuuntelua vaihtaa itsekseen soittavaa kaiutinta. Lisäksi jos levarin laittaa phono liitäntään niin ääni on puuro, mutta kun laitan sen tape liittimeen ninn toimii hyvin. Löytyykö läheltä Vihtiä semmoista paikkaa joka näitä katsoo ja kunnostaa?
    Pari vuotta sitten myin vanhat sterkat audiodivariin. Silloin se oli Punavuoressa. Nyt löytyi vain tämä, en ole varma onko sama kauppa. Sekä vahvistin että viritin kaipasivat kunnostusta ennen myyntitiskiä. Heillä on varmaan osaamista tai tietoa missä kannattaa / voi kunnostaa vanhoja hifilaitteita.
  18. #4158
    ^Tuskin on taloudellisesti kannattavaa vrt. ostaa tilalle käytetty - tai jopa uusi.
  19. #4159
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Luulin että renkaissa pitää käyttää typpeä, kun se kuulemma käyttäytyy toisin kuin muut kaasut eikä paine muutu lämpötilan mukana. Sitähän tosin on ilmassa lähes 80%, merkillistä että tuo 20% muita kaasuja vaikuttaa niin paljon. Voisikohan sitä käyttää hitsauksessa, tai hitsauskaasuja renkaissa?
    Ilmassa oleva kosteus on merkittävä tekijä lämpötilan ja paineen vaihtelussa. Pullosta täytetty typpi on kuivaa.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  20. #4160
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Mulla Yamaha viritin-vahvistin jonka kanssa ongelmaa siten että pitää herätellä toista kaiutinta potikasta voimakkaasti ääntä lisäten ja välillä kesken kuuntelua vaihtaa itsekseen soittavaa kaiutinta. Lisäksi jos levarin laittaa phono liitäntään niin ääni on puuro, mutta kun laitan sen tape liittimeen ninn toimii hyvin. Löytyykö läheltä Vihtiä semmoista paikkaa joka näitä katsoo ja kunnostaa?
    Tape, aux ja muut rca-liitännät paitsi phono kaipaa linjatasoisen signaalin.
    Jos vahvistimessa on phono-liitäntä, niin se oletettavasti on vahvistamattoman signaalin liitäntä levysoittimelle, ja vahvistimessa on RIAA-esivahvistin tuossa liitännässä. Silloin siinä on myös levarin erilliselle maadoituspiuhalle paikka. Jos sun levari toimii aux- tai tape-liitännässä hyvin, silloin tuo RIAA-esivahvistin on jo levarissa, jolloin se ei toimi phono-liitännässä. Silloin levarista ei todennäköisesti lähde erillistä maapiuhaakaan.

    Potikat kaivannee putsausta tai vaihtoa, joten voi olla, että ei kannata korjata, vaan ostaa vaikka joku käytetty tilalle.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  21. #4161
    Lainaa Ukkonen kirjoitti Katso viesti
    Tape, aux ja muut rca-liitännät paitsi phono kaipaa linjatasoisen signaalin.
    Jos vahvistimessa on phono-liitäntä, niin se oletettavasti on vahvistamattoman signaalin liitäntä levysoittimelle, ja vahvistimessa on RIAA-esivahvistin tuossa liitännässä. Silloin siinä on myös levarin erilliselle maadoituspiuhalle paikka. Jos sun levari toimii aux- tai tape-liitännässä hyvin, silloin tuo RIAA-esivahvistin on jo levarissa, jolloin se ei toimi phono-liitännässä. Silloin levarista ei todennäköisesti lähde erillistä maapiuhaakaan.

    Potikat kaivannee putsausta tai vaihtoa, joten voi olla, että ei kannata korjata, vaan ostaa vaikka joku käytetty tilalle.
    Kyllä noita vanhoja Yamahoita kannattaa fiksata, yleensä noi pätkivät potikat ja kytkimet tulevat kuntoon ihan asianmukaisella puhdistusspraylla, esim. PRF 7-78 https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...YaAhZcEALw_wcB
    Tuota suihkuttaa kytkimeen ja potikkaan sisälle ja sitten napsuttelee kytkimiä ja pyörittää potikkaa, jonka jälkeen samat toimenpiteet voi vielä halutessaan toistaa.

    Jos ei itse halua avata niin mikä tahansa elektroniikkahuolto laittaa kuntoon.
    Lajin halpuus viehättää.
  22. #4162
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Tuskin on taloudellisesti kannattavaa vrt. ostaa tilalle käytetty - tai jopa uusi.
    Huomasin saman kun tossa googletin, Yamahan R-S202:sta saa alta kahden ja puolen sadan ja siinä on myös bluetooth mukana ym...
  23. #4163
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Huomasin saman kun tossa googletin, Yamahan R-S202:sta saa alta kahden ja puolen sadan ja siinä on myös bluetooth mukana ym...
    Ja toi mainitsemani huoltotoimenpide maksaa sen 12 euron putelin ainetta + puol tuntia aikaa, hyvin tyypillinen vika noissa vanhemmissa Yamahoissa ja kuntoon ne on kaikki tulleet.
    Lajin halpuus viehättää.
  24. #4164
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Ja toi mainitsemani huoltotoimenpide maksaa sen 12 euron putelin ainetta + puol tuntia aikaa, hyvin tyypillinen vika noissa vanhemmissa Yamahoissa ja kuntoon ne on kaikki tulleet.
    Oireiden perusteella on mahdollista että potikan juotoksissa on sanomista, itse katsoisin ne samalla. Melkeinpä uudelleenjuottaisin enempää ajattelematta, monesti noissa on pieniä murtumia jotka pätkii ääntä.
  25. #4165
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Mulla Yamaha viritin-vahvistin jonka kanssa ongelmaa siten että pitää herätellä toista kaiutinta potikasta voimakkaasti ääntä lisäten ja välillä kesken kuuntelua vaihtaa itsekseen soittavaa kaiutinta.
    Tämä vika voi olla myös kuoleentuneessa kaiutinreleessä, jos siinä semmoinen on. Naksahtaako tuo päällelaittaessa hetken päästä virtojen kytkennästä?

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  26. #4166
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Ja toi mainitsemani huoltotoimenpide maksaa sen 12 euron putelin ainetta + puol tuntia aikaa, hyvin tyypillinen vika noissa vanhemmissa Yamahoissa ja kuntoon ne on kaikki tulleet.
    Kokeilen tätä
  27. #4167
    PK henkilöille kysymys. Pitäs huomenna mennä illalla temppeliaukion kirkkoon kattoon konserttia, minne auto?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #4168
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ite en paljoa miettis, vaan vetäisisin Aimo parkin halliin Finlandia-talon viereen.

    Vitosen tunti 8-22 ja 22-8 on euron tunti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #4169
    sain ja ymmärsin, tack.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  30.  
  31. #4170
    Tony Ann tuli nähtyä, auton parkkeeraus sujui sutjakasti Aimossa, jäi oikeen kaks minuuttia aikaakin ennenkuin konsertti alkoi Ja aiemmin päivällä tuli ostettua tommoinen Stanley StarMIG 130 joka on hieman harhaanjohtavasti nimetty koska eihän tuo ole MIG vaan FCAW, eli flux core arc welderi. Hieman arvelluttaa toi ainoa kytkin josta voi valita eniten täysii ja vähemmän täysii, eli ilmeisesti 35A/130A, Lauantaina nähdään miten tolla onnistuu helmakotelon korjaus vai onnistuuko...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 139 / 148:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3989129137138139140141 ... ViimeinenViimeinen