02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tänx, tämä olisi sopivan helppo ratkaisu. Voitko tarkentaa mitä GoPro kiinnikkeitä/klipsua tarkoitit tai olisiko heittää linkki niihin?3M kaksipuolista teippiä, ja gopron kiinnikkeistä (Motonet) klipsujen vastinpalat.
-- Brake later and open the gas earlier --
Pyydät jotain tuttua jolla on 3D-tulostin ni tulostamaan tämän:https://www.thingiverse.com/thing:2374885
tai vaihtoehtoisesti jostain facebookin 3d-tulostus ryhmästä kyselet jos joku korvausta vastaan viittisi
Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
Kiitos, tuohan on siisti, kuin sika pienenä. Tuttavapiirissä ei taida olla 3D-tulostajia mutta katsellaan, jos tulostaja jostain löytyisi.Pyydät jotain tuttua jolla on 3D-tulostin ni tulostamaan tämän:https://www.thingiverse.com/thing:2374885
tai vaihtoehtoisesti jostain facebookin 3d-tulostus ryhmästä kyselet jos joku korvausta vastaan viittisi
-- Brake later and open the gas earlier --
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nuo GoPro travikkeet vaikuttavat aika hyviltä. Bongasin Gigantista tällaisen:
https://www.gigantti.fi/product/urhe...tteelle/194472
Koteloon mahtuisi mokkula sisälle ja tuo kotelon jalusta olisi helppo pistää ruuveilla takakuuppaan kiinni. On vielä sen verran edullinen, että sitä kehtaisi modifioida tarvittaessa. Ja tarvittaessa samaan kiinnikkeeseen voisi pistää kameran kiinni.
-- Brake later and open the gas earlier --
3d-tulostimiahan on nykyään isompien paikkakuntien kirjastoissa, esim https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjasto...itteet(176797)
Moikka,
Honda CBR 1000RR 2004. Syylärin korvake joka on öljypohjassa meni harmillisesti poikki.
Kaverilla on mahdollisuus hitsata alumiinia, joten onnistuuko? Kukaan kokeillut?
Huokosia ja öljyä noissa valuissa yleensä on. Piiseosteisella lisäaineella voisi koittaa. Esilämmityskin vois olla hyvä esim 100 astetta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Aika samat sanat kuin edellisellä. 4043 tai 4047 on aika yleisiä piiseosteisia fillereitä niinkuin valuosatkin on. Molemmilla olen pärrän lohkoa tilkinnyt ja kerran jollain 5-alkuisellakin, hyvin hitsaantuu ainakin Kotarin valu.
Tiivistä jos pitää saada, olen putsannut, sulattanut pinnan ilman filleriä, putsannut uudelleen, sulattanut fillerikerroksen pintaan putsannut ja jos tässä vaiheessa ei ole huokosia, hitsannut paikan. Jos on, uudelleen sulatusta ja puhdistusta.
Jos vaan ulkoinen korvake niin ei ole noin tarkkaa.
Lisälämpö auttaa etenkin jos on vähätehoinen kone mutta olen lämmittämättäkin saanut Kempin valovirtakoneen voimilla hyvää jälkeä.
Kampikammion höyryt osaa joskus vähän tusahtaa. Juurikaasun kun työntää sinne, ei ole happea palamiselle. Kerran unohdin hanan kiinni ja kyllähän se vähän hönkäisi mutta ei säikähdystä pahempaa.
Minulla 200A valovirtatiggi ja se on aika minimi millekään valulle. Toki täydellä virralla alkaa 16A sulakekin olla vähän siinä ja siinä. Koneessa on sekapulssi, jolla saa sulatustehoa reippaasti enemmän kuin normi 200A kone. Pieni esilämpö on lähes aina hyvä idea. Tosiaan hyvin moni valu on piiseosteinen ja 4043 on se peruslanka, jota saa mistä vaan.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Entäs sellainen alumiinijuotospuikko, minkä nimisiä ne nt mahtoi olla?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Technoweld ja muut vastaavat. Omaa kokemusta ei ole, mutta ilmeisesti toimivat jossakin paikassa ihan hyvinkin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
MLS2300 Kemppi kai nimellisesti 230A työntää. Yhtä Sportsterin lohkoa parsiessa oli pedaali koko ajan pohjassa ja olisi lisää kaivannut. Kotarin lohkot on sulaneet aika suosiolla, en ole näyttöä kurkkinut mutta ei pedaali juuri pohjassa ole käynyt. Tosi paljon riippuu siitä kuinka iso pinta-ala lämmöllä on johtua pois ja tietty kuinka paljon sitä lämpöä sitovaa massaa ylipäänsä siinä on.
Tämäkin homma saatiin maaliin. Löytyi ex-kollega jolla 3d-tulostin ja taito käyttää sitä sekä ymmärrystä mikä muovi sopii tähän parhaiten. Kuvissa tulokset. Olen tyytyväinenPyydät jotain tuttua jolla on 3D-tulostin ni tulostamaan tämän:https://www.thingiverse.com/thing:2374885
tai vaihtoehtoisesti jostain facebookin 3d-tulostus ryhmästä kyselet jos joku korvausta vastaan viittisi
-- Brake later and open the gas earlier --
Potilas VZ800.
Venttiilit tuli säädettyä tuossa jo ajat sitten. Minkä jälkeen kaasarisynkka oli persdynollakin jo niin pielessä ettei paljon naurattanut.
No, kaasarit tuli sitten synkattua kotitekoisella mittarilla migin suuttimet adaptereina. Just eikä melkein asentoon jäi. Tyhjäkäynti tosin oli vähän korkealla.
Säätelin myöhemmin tyhjäkäynnin kohdalleen. Ensin toki liian alas... mikä varvikello ? Miksi sammuu risteykseen. No, nyt on hyvä, jaksaa käydä muttei sammu.
Vaan persdyno sanoisi että olisko se synkka nyt vähän sinnepäin _taas_!
Olenko vainoharhainen ? V2 ei vastaa rivinelkkua käynnin tasaisuudessa kumminkaan ?
Menikö synkka ituilleen kun säätelin tyhjäkäyntiä ? Ei pitäisi (kait) mutta tuo vaijerihimmeli on mikä on.
Menikö synkka alunperinkin sinnepäin ?
Ohje käskee irrottamaan kaasuvaijerin haaran ja mittaamaan samanmittaiset päät kummankin kaasarin vetovaijerille. En tehnyt näin (kun en saanut selvitettyä miten sen rikkomatta saa auki) vaan tihrustin kummankin kaasarin kurkkuun ja tein asianmukaisen säädön niin että molemmat kaasuläpät lähtee aukeamaan yhtäaikaa. Tämänhän pitäisi olla sama asia - silmän tarkkuudesta riippuen jopa parempi.
Toisaalta ohje käskee myös laittamaan adapteriin tiivisteen. No, eipä noissa migisuuttimissa sellaisia ollut. Jälkeenpäin tuli mieleen että putkiteippiä... Pieni vuoto kierteen välistä niin mittaus heti päin seinää ?
Olenhan ymmärtänyt oikein, että tuo synkka vaikuttaa pääasiassa vain pikkukierroksilla ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kippi on kyllä kätevä pyörä kärryyn ajettaessa ja sieltä poistuttaessa.
Mutta ongelmia tuottaa kipin lukitseminen, kun olet yksin liikenteessä kuomukärryn kanssa. Kärry meinaan kippaa helposti väärään suuntaan, kun nouset pyörän päältä pois ja hyppäät pois kärrystä. Ja kahden pyörän kyytiin ottaminen on pikkaisen haasteellista kipatun kärryn kanssa. Mutta varmaan näihin ongelmiin joku on keksinyt hyvän ratkaisun?
-- Brake later and open the gas earlier --
Kaasujousen olen jo melkein käynyt ostamassa - pitäisi arpoa vaan oikea pituus. Kaasujousi pitäisi kipin ylhäällä ja pyörän paino laskisi taas lavan alas. Kahden pyörän kanssa tuolla tekniikalla joutuu nostamaan jälkimmäisen (kun ei ollut niitä ramppeja). Lavalta poistuessa pitää muistaa poistua akselin etupuolelta laittamaan lavalukkoja, muutoin tulee kallis muistutus. Toki jos on myös tavaraa kyydissä, niin joutuu tyhjentämään lavaa ennen kipin käyttöä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mä ainakin ihan ajan (kura) pyörän ylöskipattuun kärryyn ja kun ei vauhdilla tule vaan tasapaino pisteessa hieman "heruttaa" niin kärry laskeutuu alas kaasujousen vaimentamana suhteellisen sievästi. Erillistä ramppia ei oo vaan vahvistettu (= vaneroitu) takalaita.
Purkamisen teen niin että otan takalaidan lukot auki mutta laitan pahvinpalan taka ja sivulaidan väliin jottei takalaita aukea ennen aikaisesti. Sitten vaan peruuttelen pyörää vähän kerrallaan kunnes kärry kippaa. Tässä vaiheessa pahvi pitää vielä takalaidan vielä ylhäällä mutta se rämähtää alas kun takapyörällä tuuppaa siihen ja pyörän saa sitten hallitusti alas.
Silloin harvoin jos on 2 pyörää kärryssä niin melkein sen takimmaisen laittaa ja otta pois rampin kanssa.
Kärry on siis kuomullinen 3,25x1,5m Respo jossa kaasujousikippi ja ajosiltavahvistettu takalaita.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Juu, kait tähän jonkun ratkaisun keksii. Kärry ilman kuomua olisi helppo tapaus, kun sellaiseen pääsee kipuamaan kyytiin tai poistumaan sieltä kärryn etuosan kautta. Silloin ei olisi riskiä kärryn tahattomasta kippautumisesta, kun kippilukitus on auki. Tai kehittää kuomukärryyn jonkun nerokkaan ratkaisun jolla kippilukituksen saa avattua/suljettua kärryn sisältä käsin.
-- Brake later and open the gas earlier --
Mulla olisi ratkaisu kuomullisen kärryn ongelmiin, se on tämä. Nyt ei vaan näy Aisapoikien sivulla tota enää tarjolla, eli liekkö sitten poistunut valikoimista. Ittelleni ostin tollasen muutama vuosi sitten, enkä vaihtaisi normaaliin muovikuomuun mistään hinnasta.
edit. Näyttäisi sittenkin Torissa olevassa ilmoituksessa noitakin tarjolla. Kallishan tuo on, mutta ai että on rahan arvoinen.
edit2. No näyttäis niitä löytyvän vielä Aisapoikienkin sivuilta, on vaan vähän piilotettu, mutta tästä löytyy.
1835
Äh joo, luin vähän huonosti tuon ongelma postauksen...
Ja jäi mainostamatta että Respossa on tukevat lokasuojat ja hyvät astinlaudat niiden molemmin puolin eli kärryyn kulku onnistuu hyvin keskeltäkin jolloin kärry ei kippaa vaikka kippilukitus olis auki.
https://www.respo.fi/pub/media/wysiw...d/poritiib.jpg
Eli ratkaisu: Osta Respo tai sitten rakenna kärryysi jonkinlainen astinlauta... Tai ehkä joku irtopukki kärryn viereen minkä avulla pääsee kiipeämään kärryyn keskeltä.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Oikeastaan koko ongelman juurisyy on se, että omaa kärryä ei ole tullut hankittua, koska ei ole säilytyspaikkaa sille. Nyt mennään vuokra/lainakärryllä radalle. Mutta joku kevyehkö irtopukki tms. auttaisi kyllä asiaa.Eli ratkaisu: Osta Respo tai sitten rakenna kärryysi jonkinlainen astinlauta... Tai ehkä joku irtopukki kärryn viereen minkä avulla pääsee kiipeämään kärryyn keskeltä.
-- Brake later and open the gas earlier --