Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ja painojakaumaan vaikuttaa paljon se miten kuski on sijoittunut pyörän päälle. Munat kiinni tankissa vai perse kiinni takakuupassa ja se ylävartalon asentoSäätämisen helppous viehättää.
-- Brake later and open the gas earlier --
Kiitoksia molemmille vastauksesta. Kassellaan taulukkoa ja yritetään löytää joku "vakiota lähelle oleva" öljy. Ei mitään tietoa mitkä siellä on sisällä, mutta epäilen että jotkut kisaölpät. Mun tapauksessa tuo asennustyökalu lienee paikoillaan. Vaikka teen aina maksimaalisen huolellisesti niin murphyn laki toteutuu lähes joka kerta.
Hyvä pointti tuo pidätinrengasEipä tullut itselläni mieleen.
Pitäisi hankkia ajoramppi, jota pitkin moottoripyörän saa perävaunun/pakun kyytiin. Suositelkaa jotain, mikä olisi hyvä ja kustannustehokas malli?
-- Brake later and open the gas earlier --
Pääsääntöisesti 200kg ratapyörää mutta voi myös olla tarve laittaa 250kg matkapyörä kyytiin.Työnnätkö vingiä vai piikkiä kyytiin?
-- Brake later and open the gas earlier --
https://www.puuilo.fi/jape-ajoramppi...ava-340kg-1kpl
https://www.eurobiker.fi/sumomoto-ta...asiteetti.html tääle ei orgin alella jää hirveesti rahaa, mut tää on kyl huomattavasti painavampi ku puuilon tuo alumiininen
Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
Kyllästyin noihin heppoisiin ja yleensä liian lyhyeisiin alumiiniramppeihin joissa alakate raapii lastatessa tai tulee liian jyrkkä kulma. Kaverin kanssa ostettiin kimppaan tämän tyyliset teräsrampit, vissiin mönkijän lastaukseen tarkoitettu. Ei ole sen jälkeen tarvinnut muusta valittaa kun vähän rampin painosta.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...-305-cm-635-kg
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Nuo molemmat vaikuttavat hyviltä. Lajitoveri just kehui tuota Puuilon tuotetta. Paino ei ehkä ole kovin ratkaisevassa roolissa, kun ei tuota tarvitse pitkiä matkoja roudata.
Kuvien ja tuotekuvauksen perusteella jäi mietityttämään onko noissa kummassakaan jotain koukkua tms. kiinnikettä jolla rampin saa lukittua vaunuun, kun lastaa pyörää tai siirtää sen pois vaunusta. Pitää käydä katsomassa lähempää. Ja jos ei ole niin eiköhän TI-periaatteella (Tuhoa Itse) sellaisen kätevästi rakenna.
Edit:
Hyvältä tämäkin vaikuttaa ja tuplarampista on hyötyä kun taluttaa pyörää kyytiin ja voi itse kävellä toista ramppia pitkin.
Viimeksi muokannut: itl; 31.03.2022 klo 17:16.
-- Brake later and open the gas earlier --
Auton vanerilattiaan olen porannut reijjän ja metallilätkä/prikka liimalla ympärille. Sitten rampin autoon tulevaan päähän sopiva esim. m6 pultti ja ramppi pysyy hienosti paikallaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Itel 2 noita ja en kyl toista myis pois. Varsinki yksin lastatessa/purkaessa se toinen ramppi toimii omana astinlautana äärimmäisen tehokkaasti. Iteltä kans vahva suositus noihin ramppeihin. Mul oli aluks 2 halpaa paskaramppia jotka vääntyi suht nopeasti ja oli todella kömpelöt ku niitä ei saanu nippuun.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kyllästyin myös kapeaan ramppiin. Muutaman kerran tullut oho-tilanne.
Pari vuotta sitten hommasin koko leveän rampin. Toimii
https://www.ikh.fi/fi/ajosilta-450kg...0-levea-meg323
Puuilon Jape tai ainakin ihan samannäköinen on ollut ehkä seitsämän vuotta käytössä. Enpä valittamista keksi. Vähän vääntyi kun jouduin yhden auton auttamiseksi sitä käyttämään mutta sai oiottua suht suoraksi. 200kg mopoa tulee melkein joka viikko sillä pakuun ja pois lastattua.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei ole lukituksia valmiina, mutta sellainen kannattaa tosiaan rakentaa. Minä tein tuota Puuilon mallia vastaaviin omiin ramppeihin lattaraudasta pienet koukut, ja pakettiauton perään pulttasin poikittain samaa lattarautaa. Tuon poikittaisen lattaraudan ja auton lattian väliin laitoin mutterit spacereiksi, jolloin latta jää sopivan paljon ilmaan että ramppien koukut on helppo pujottaa sinne alle, mutta vastaavasti niin matalalle, että ei haittaa muuta käyttöä. Nyt ramppien paikka on sivusuunnasta portaattomasti säädettävissä, eli on helppo laittaa ramppi joka kerta liian lähelle tai liian kauas sivuseinästä.
Ramppien lukitus on ehdoton jos pitää mopoa avittaa moottorin avulla kyytiin, ilman lukitusta sinkoilevat rampit pitkin maisemaa puolivälissä suoritusta.
1835
Toistaiseksi mennään vuokrakalustolla, siis perävaunulla. Pitää kehittää joku kiinnikesysteemi, jolla rampin saa kiinni modaamatta kärryä.Ei ole lukituksia valmiina, mutta sellainen kannattaa tosiaan rakentaa. Minä tein tuota Puuilon mallia vastaaviin omiin ramppeihin lattaraudasta pienet koukut, ja pakettiauton perään pulttasin poikittain samaa lattarautaa. Tuon poikittaisen lattaraudan ja auton lattian väliin laitoin mutterit spacereiksi, jolloin latta jää sopivan paljon ilmaan että ramppien koukut on helppo pujottaa sinne alle, mutta vastaavasti niin matalalle, että ei haittaa muuta käyttöä. Nyt ramppien paikka on sivusuunnasta portaattomasti säädettävissä, eli on helppo laittaa ramppi joka kerta liian lähelle tai liian kauas sivuseinästä.
Juurikin näinRamppien lukitus on ehdoton jos pitää mopoa avittaa moottorin avulla kyytiin, ilman lukitusta sinkoilevat rampit pitkin maisemaa puolivälissä suoritusta.![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Mulla on pari aluramppia joiden mukana tuli koukulla varustetut hihnat joilla yläpään luiskahduksen sai estettyä. Hihna ja koukku antaa vähän enemmän vapautta kiinnitykseen. Itse tarvitsen kaksi ramppia, toisen kävelysillaksi, en luota siihen että saisin pyörän varmasti pidettyä pystyssä yksin operoidessa jos pitää askeltaa se reilut puoli metriä. Vähänkö noloo kaataa mopo tuossa tilanteessa.
Hommasin tosin koppikärryn jonka koko takaseinä kääntyy alas ajorampiksi. On hyvä, paitsi talvella liukas jos sattuu olemaan lumiset olosuhteet. Saisi kai siihen jotain karhennusta laitettua, mutta tarvin talvella sitä niin harvoin etten ole kokenut tarpeelliseksi.
SF 1098S
MTS V4S Sport
^
Mulla on sellaista rappukäytävä mattoa, jota levitän kärryn pohjalle suojaamaan piikeiltä ja samalla antaa pitoa. Pitkä siivu telakalta rampin päätyyn.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kenelläkään tämmöisistä kokemusta? https://www.speedgear.fi/lisavaruste...b-p-21549.html
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kokemusta ei ole. Mutta vaikuttaa melko erikoiselta viritykseltä varsinkin hintaansa nähden, kun kahvaparista köyhtyy satasen. Ei mitään lämpötilan säätöä, eikä hintaan ei kuulu virransyöttötarpeita. Systeemi vaatii syödäkseen 5V/2A syötön per kahva, eli mikä tahansa virtapankki tai 12V usb-sovite ei kelpaa. Ja usb-liittimet eivät myöskään tietty kestä vettä, eli sekin rajoittaa käyttöä tai vaatii virittelyä.
Cbr 900rr sc28 takavannetta kiinni laittaessa jarrusatulan tuki alkaa kiristäessä ottaa levyyn kiinni, mitä en nyt tajua? Kun renkaan kiristää niin se ei enää pyöri.
Jos osat on siellä samassa järjestyksessä kuin purettaessa, niin kuvailtua tilannetta ei pitäisi olla.
Onko takaratas linjassa eturattaan kanssa?
Koska oire viittaa siihen, että takarengas ei ole omalla paikallaan takahaarukassa.
Joku hela/aluslevy on väärässä paikassa.
Ei muuta kuin takahaarukan räjäytyskuva esille ja sieltä katsomaan osien järjestys.
Eka veikkaus speiseriholkit väärillä puolilla
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Onko käyttäjäkokemuksia näistä tietokoneeseen USB:lla liitettävistä halpis (<50 €) endoskoopeista?
Siis missä värkeissä on hyvä käytettävyys, valonsäätö, tarkennus jne...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kohtuullisen onnettomia vehkeitä keskimäärin. Jotain niillä näkee, mutta käytettävyys on kyl onneton. Itellä yks USB-malli kesti muutaman käyttökerran kunnes hajosi. Toinen, noin satasen malli, on niin raivostuttava käyttää, kun yhteys on puhelimeen sovelluksen ja wifin kautta. Jos ton kanssa ei saa hermoromahdusta niin ei saa koskaan. Jos onnistut vetelän kaapelin päässä olevan kameran johonkin ujuttamaan ja jonkun aurinkotuulen voimalla saat sovelluksen näyttämään kuvaa, niin se on jopa yllättävän hyvä ja tarkka.
Just testailin töissä vajaan tonnin hintaista näytöllistä mallia. Se on hintaansa nähden aivan paska. Vaikka siinä on valon säätö ja zoom, niin kuvan laatu on luvattoman huono ja epätarkka. Kaapeli on sentään jäykkä ja jollain lailla muotoiltavissa.
Seuraavaksi pitäisi ottaa testiin pykälän kalliimpi kääntyvällä päällä oleva kamera. Toivottavasti se ei ole yhtä suuri pettymys.
Testikohteena oon käyttänyt sylinterin tarkastamisen tulpan reiästä, eli ei edes mikään vaikea paikka.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha