Minä hankin liput tuonne Area 1 katsomoalueelle kolmeksi päiväksi. Kun kyseessä oli kallein lippu niin oletin, että se ois ollu tietenkin radan paras paikka katsoa.![]()
Mutta jälkeenpäin paikalla käyneeltä kuulin, että luultavasti paremmin melkein koko radan näkee area 2 katsomoaluueelta ja sinne ois liput olleet myös hieman edullisemmat. Tosin tuohon karttaan on piirretty area 1 niin laajasti, että ei tiedä yhdään miten päin tuolla istutaan. Jos tuolla istutaan kasvot varikkosuoralle päin niin tuo on kyllä sitten paskin paikka katsoa kisoja, paitsi ehkä lähdön osalta. Tuolta ei pitkästi rataa näe ja screenit ei sinänsä houkuttele, kun taitaa sama lähetys näkyä kotona TV:stä. Mutta toivottavasti tuo area 1 rakennetaan niin, että sieltä näkee muutakin osaa radasta![]()
Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
On siellä tunneli !
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Mä hommasin, tai siis vaimo lahjoitti lipun tuonne nelos alueelle
Näyttäis vain jo kaikki majoituspaikat olevan loppuun myyty lähellä ja kaukaa ko. ajankohtana![]()
Hieman informatiivisempi aluekartta:
https://finnishmotogp.fi/liput/
"Ei numeroituja istumapaikkoja. Istumakatsomot eivät ole katettuja. Jokaisella katsomoalueella on iso screeni sekä pääsy fanalueelle."
Alueen 2 istumakatsomot sijaitsevat alueella 2. Fanikatsomo on erikseen. Alueen 1 katsomot ovat alustavan tiedon mukaan lähtösuoran suuntaan. Tosin voisi kyllä kuvitella, että jos väkeä tulee enemmän, niin katsomoita jatkettaisiin muihinkin suuntiin. Eihän tuolla radan sisäpuolella pitänyt alunperin olla katsomoita. Nyt ne todennäköisesti blokkaavat myös katsomon 2 näkymät lähtösuoralle.
Tässä on siis tullut hiukan muutoksia kuvioihin. Oletan että katsomo-alue 3 olisi tarkoitus olla radan ensimmäisen mutkan ulkopuolella, mutta ehkä tuo jää nyt tässä vaiheessa toteuttamatta. Olisiko sitten alueen aitaaminen yleisölle sopivaksi liian suuri homma tässä vaiheessa, vai onko sitten todettu että alue 1 on sopivampi pääkatsoimoille? Ainakin siirtymiset sujuvat paremmin, mikäli alueella 1 aiotaan järjestää konsertti päivän päätteeksi. Ehkä alue 1 on juuri tästä syystä noinkin kookas, vaikka sinne ei edes saa seisomapaikkalippuja (ainakaan vielä).
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mä ainakin menen pakulla, eiköhän sen johonkin saa??![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Maailmalla on isot campingalueet. Luulis että tuonnekin tulee.
vuoristoatleetti
Tuossahan on ympärillä paljolti yksityistä maata, isännät antavat luvan tai sitten ei. Ilmaiseksi tuskin antavat. Aika näytää kuinka käy.
Jokamiehenoikeudesta, sen teltan kyllä voi yksityiselle maalle pystyttää kunhan ei aivan tontille tule eikä roskata ja sotata saa. Mutta ajoneuvoa ei sinne viedä ilman maanomistajan lupaa. Joten kottero jonnekin pysäköintipaikalle ja teltan kanssa - jos ei kotterolle tai rätkälle lupaa heru - rientomarssia paikalle.
Yksityinenhän voi periä maalleen pysäköinnistä lähes mitä tahansa kunhan vain siitä ilmoittaa.... Että voi olla viisas ajatus käyttää niitä rata-alueen parkkipaikkoja.
Viimeksi muokannut: Patukka; 06.12.2019 klo 23:38.
Tässä yksi vaihtoehto yöpymiselle.
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2585672
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Kyllä pisti hymyillyttämään tuo artikkeli, laittaisin ison tykkäyksen jos moiseen uutiseen voisi.
Hiukan tässä mietin, olisko aamuin illoin 150km liikaa mökiltä tuonne, siis oletan, että mopon saisi kivasti parkkiin. Nyt hiukan kallistumassa ajatukseen, että vain La&Su paikalle.
Testi
Hotellissa yöpyminen on harhaoppista. Tietenkin tuonne tullaan teltalla.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Ratayhtiön TJ totesi jossakin haastattelussa että ainakaan ensivuodeksi ei vielä tule virallista leirintäaluetta heidän taholta. Aikataulu kysymys. Noin kymmenen minuutin ajomatkan (ilman ruuhkaa) päästä löytyy Kouvolan Käyrälammen leirintäalue.
Ei Kouvolaan 2-kaistaista tietä mene, mutta rauhallisempi suunta kuitenkin.
Prisman tai Rintajupin parkkiin pistää autoleirin, palvelut lähellä!!
Lakanamajoituksen löytyminen saattaa olla melko haastavaa.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Kymiring-hankkeelle on myönnetty auto- ja liikennegaalassa Hyvä Suomi -kannustusstipendi. Kyseinen stipendi jaettiin nyt kolmannen kerran. Ensimmäisen kerran se jaettiin vuonna 2017 osana Suomi 100 -juhlavuotta.
Huomionosoitus myönnettiin Messukeskuksessa itsenäisyyspäivän aattona. Palkinnon vastaanottivat Kymiring Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kari O. Sohlberg sekä toimitusjohtaja Markku Pietilä.
Palkinnon perusteluissa todettiin, että kansainväliset mitat täyttävän kilparadan saaminen Suomeen on uroteko.
Palkintoperusteluissa mainittiin myös, että Kymiring on tehnyt viiden vuoden sopimuksen Moto GP -sarjan osakilpailuista.
https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...a-bdbdd1d6d9b2
Nopeat lippujen ostajat palkittiin paremmalla hinnalla.
Ensialkuun 2alueen 3pvä istumapaikat maksoivat 148,50e ja nyt hinta on 221,50e.
Oli kuulemma hinnoitteluvirhe järjestelmässä; istumapaikat seisomapaikkojen hinnalla.
-
Tekniikan Maailma koeajoi: Tällainen on Kymiring
Suomen seitsemäs moottorirata, kansainväliset vaatimukset täyttävä Kymiring, sai syksyllä ensi kasteensa MotoGP-testien muodossa. Kävimme tutustumassa uuteen rataan näiden testien jälkeen.
Suomi on moottoriurheilun luvattu maa, mutta tänne avataan äärimmäisen harvoin uusia moottoriratoja. Suurimpien kansainvälisten tapahtumien mittakaavaan sopivia ratoja ei maassa ole ollut tähän mennessä ainuttakaan.
Kouvolan lähelle, Iitin Tillolaan valmistunut Kymiring paikkaa kertaiskulla molemmat puutteet. Profiililtaan kaksijakoinen 4,6-kilometrinen rata on tällä hetkellä pisin asfalttirata Suomessa. Korkeuseroa on 18 metriä, mikä sekin on paljon.
Rata täyttää leveytensä ja vähitellen valmistuvien varikkotilojensa ansiosta jopa MM-tapahtumille asetettavat vaatimukset. Radalla on FIA:n 1-luokitus ja FIM:n A-luokitus.
Asfalttiradan oheen valmistuu jo ensi kesäksi motocross-rata ja myöhemmin speedway- ja rallicross-radat. Myös kartingille ja liukkaan kelin ajoharjoittelulle on varattu omat alueensa. Radan keskialueesta on tarkoitus rakentaa tapahtumapuisto esimerkiksi konserteille.
Kymiringin sijainti on sekin kansainvälistä tasoa. Matkaa varikolta Helsingin keskustaan kertyy 140 kilometriä. Kouvola ja Lahti ovat käytännössä vieressä, ja Kotka ja Hamina ovat tunnin säteellä varikolta.
Maailmalla ratoja on toki suurkaupunkien lähituntumassakin, mutta huomattavan monet F1- ja MotoGP-näyttämöistä ovat maaseudulla, pienten teiden takana ja kaukana majoituspalveluista. Ruuhkaiset, monen tunnin ajomatkat hotelleista radoille saavat Iitin näyttämään houkuttelevalta vaihtoehdoilta.
”Meidän etunamme on se, että perille saakka pääsee pääväyliä pitkin. Lisäksi satamaan ja maan päälentoasemalle on kohtuullinen matka”, Kymiringin markkinointipäällikkö Janita Lehtonen vertailee.
Niin yllättävältä kuin asia voi kuulostaakin, Kymiring on potentiaalinen kilpailija manner-Euroopan ruuhkaisille radoille.
”Testipäivien hinnat Keski-Euroopassa ovat huikeita. Silti useimmat radat ovat koko sesongin ajan loppuunmyytyjä”, Lehtonen tietää.
Tekniikan Maailman testiryhmä tutustui Kymiringin rataan lokakuussa. Käytimme testiautona farmarimallista Ford Focus ST:tä, jossa on 2,3-litrainen 206-kilowattinen turbomoottori. Kierrosajoista vastasi Robert Koistinen.
Kiersimme rataa reippaalla vauhdilla myös Ford GT:llä, mutta sen sisäänajo-ohjelma esti vielä kaikkein nopeimmat suoritukset.
Mitattu pituus keskilinjalla: 4 515 m
Mitattu pituus ajolinjalla: 4 445 m
Kaarteiden lukumäärä: 18
Leveys: 12 m (lähtö ja maali 15 m)
Korkeusero: 18 m
Kaarteiden kallistuskulma: 1,5–10 %
Kierrosajat testiautoilla: Ford Focus ST 2.19,7; Ford GT 2.05,7
Keskinopeus testiautoilla: Ford Focus ST 117 km/h; Ford GT 129 km/h
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23...n-on-kymiring/
Millainen sisäänajo-ohjelma Fordilla on versus Tekniikan Maailman heput, kun eivät uudelle radalle ekojen joukossa päästessään ajaneet autoa sisään edeltävänä päivänä, tai aamuna...
![]()
Testi
Harvinaisen järkevän näkönen ajolinja piirros, ei toki täydellinen, mutta hyvin lähellä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
^^Kymiringillä ei tällä hetkellä ole kummankaan järjestön myöntämää luokitusta. TM:lle on ilmeisesti puhuttu muunneltua totuutta, eikä toimittaja ole vaivautunut tarkistamaan asian todellista tilaa.
Kymiringin sivuilta
"RATALUOKITUS
Kansainvälisen autoliitto FIA:n luokitus: Grade 1 (korkein). Kansainvälisen Moottoripyöräliiton FIM:n luokitus: Grade A (korkein).
Luokitteluaineiston tuotti Apex Circuit Design Ltd. yhteistyössä Kymi Ring Oy:n kanssa. Apexin suunnittelemat moottoriradat ovat kansainvälisen moottoriurheiluliittojen FIA:n, CIK:n ja FIM:n hyväksymiä. Luokitus sai hyväksynnän syyskuussa 2014."
Muutama ruuvi löysällä
Eli luokitus olisi annettu jo ennen kuin on edes kuokka kiveen iskenyt..:
Miten voi noin naiivi ihminen olla?
Ja Pietilä kiemurtelee kuin mato ongessa: https://yle.fi/uutiset/3-11092309
Tässä vaiheessa kun rataluokitusta tai vahvistusta kisan ajamisesta ei vielä ole, lippuja ostaneet ovat tahtomattaan osallisia joukkorahoitushankkeessa.