Sivu: 36 / 91:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2634353637384686 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 2724:sta
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Tähän asti ymmärrän, mutta selittäkää nyt, miten uudessa laskussa voi olla likennevakuutusmaksu ajalta, kun pyörä ei ole käytössä. Elikä nyt laskutetaan etukäteen, vaikka ei käytetä.
    Tuleeko siitä sitten hyvitys käyttöönoton yhteydessä, tai palautus, jos ei ota lainkaan käyttöön?
    Ilmeisesti tasaerissä sinulla maksut, paljonko on aikaa siitä kun teit liikenteestä poiston?
    Minun laskuissa ei näy pahemmin eroa jos tekee liikenteestä poiston talviajaksi kun maksut painottuu kesäkuukausille, marras-maaliskuun väli taitaa olla sen 0% maksuista liikennevakuutuksissa.
    Yleensä noi vakuutusmaksut maksetaan ennakkoon jotta korvaukset on voimassa jos sattuu jotain, en ole kuullut että vakuutusmaksuja peritään jälkikäteen, tai tietysti silloin jos menee perintään.
    Viimeksi muokannut: tate66; 14.01.2017 klo 15:40. Syy: Lisäystä
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tähän asti ymmärrän, mutta selittäkää nyt, miten uudessa laskussa voi olla likennevakuutusmaksu ajalta, kun pyörä ei ole käytössä. Elikä nyt laskutetaan etukäteen, vaikka ei käytetä.
    Tuleeko siitä sitten hyvitys käyttöönoton yhteydessä, tai palautus, jos ei ota lainkaan käyttöön?
    Monessa erässä sulla on laskut, milloin maksoit viimeisimmän ja milloin poistit liikenteestä?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Monessa erässä sulla on laskut, milloin maksoit viimeisimmän ja milloin poistit liikenteestä?
    Laskut 2 erässä.
    Maksettu 20.7.16 eka erä liikenne ja kasko
    Poistettu liikennekäytöstä 13.8.16
    Tilitetty palautus poiston jälkeen
    Uusi lasku ajalle 20.1.17-19.7.17, jossa laskutetaan liikenne ja kasko

Kysymys kuuluu, miksi laskutetaan liikennevakuutuksesta, vaikka ei ole otettu käyttöön?
    Onko tämä joku ennakkolasku mahdollisesta käyttöönotosta? Liikennevakuutuksen maksukin omituinen 19,55€
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
    Liikennekäytöstä poisto:
    Kasko pitää itse irtisanoa..
    Liikennevakuutuksesta tulee aina perusimaksu, vaan senkin voinee irtisanoa.
    Pirukaan näistä enää tiedä. Korjatkaa..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Ifillä on palvelu, jossa voi tehdä liikennekäytöstäpoiston. Silloin menee kaikki ihan ok vissiin. Ehkä keväämmällä joudun tekemään, jos hankin uuden pyörän, enkä saa vanhaa myytyä.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Minun laskuissa ei näy pahemmin eroa jos tekee liikenteestä poiston talviajaksi kun maksut painottuu kesäkuukausille, marras-maaliskuun väli taitaa olla sen 0% maksuista liikennevakuutuksissa..
    Tuossa aiemmin laittamassani POPin sivuilta lainatussa taulukossa näkyy maksujen painottuminen. Muistaakseni erikseen mainittiin, että maksuista 81% osuu touko-syyskuulle.

Edit: Kävin katsomassa mitä siellä sanottiin. Tässä alla lainaus POPin sivuilta ja taulukko viekä kertaalleen.

Esimerkki moottoripyörän vakuutusmaksun muodostumisesta

Moottoripyöräsi vakuutusmaksu on 400 euroa vuodessa. Moottoripyörän vakuutusmaksun laskut jakautuvat tasaisesti ympäri vuoden. Olet valinnut maksut maksettavaksi kaksi kertaa vuodessa, 200 euroa kerrallaan.

Vakuutuskausi vaihtuu aina toukokuun alussa. Myyt moottoripyöräsi syyskuun lopussa, jolloin myös vakuutuksesi päättyy. Todellinen vakuutuskausi on siis 1.5. – 30.9. Tältä ajalta peritään vakuutusmaksua ajokauden hinnoittelun mukaisesti eli yhteensä 81% koko vuoden maksusta. Olet maksanut vakuutusmaksun ensimmäisen erän eli 200 euroa. Todellisen vakuutuksen voimassaoloajan maksu on kuitenkin 324 euroa, joten vakuutukselta peritään vielä 124 euroa vakuutuksen päättymisen jälkeen.

Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Liikennekäytöstä poisto:
    Kasko pitää itse irtisanoa..
    Liikennevakuutuksesta tulee aina perusimaksu, vaan senkin voinee irtisanoa.
    Pirukaan näistä enää tiedä. Korjatkaa..
    Riippuu kyllä vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksesta miten homma toimii liikennevakuutuksen osalta. Itse poistin toisen pyöräni liikennekäytöstä 30.12. Vakuutusyhtiö (OP/Pohjola) automaattisesti poisti liikennevakuutuksen ja hyvitti kaikki loppukauden jo maksetut maksut. Tosin vakuutuskausi on heinäkuusta heinäkuuhun ja pyörä on ollut siis n. puolet siitä vakuutuksessa, voi olla että joku perusmaksu olisi tullut jos pyörä seisoisi / olisi liikennekäytöstä poistettu koko vakuutuskauden. Kasko oli tästä pyörästä irtisanottu jo lokakuussa.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Laskut 2 erässä.

Kysymys kuuluu, miksi laskutetaan liikennevakuutuksesta, vaikka ei ole otettu käyttöön?
    Onko tämä joku ennakkolasku mahdollisesta käyttöönotosta? Liikennevakuutuksen maksukin omituinen 19,55€
    Pahan pistit... mulla loppuu tähän kohtaa älli . Tilit oli siis tasan 13.8. 2016 eteenpäin, ja sitten tuli lasku, vaikka pyörä ei liikenteessä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Laskut 2 erässä.

Vakuutuksia on erilaisia. Vakuutusyhtiöitä on erilaisia. Vakuutusehtoja eri vakuutuksissa ja eri yhtiöissä on erilaisia. Eli oikean vastauksen saat siitä yhtiöstä missä sulla on vakuutus!
    Ja jos haluat sellaisen vakuutuksen missä vakuutusmaksut on aina hyvitetty justiinsa samalta ajalta kuin mitä se on liikenteestä poistettuna niin joudut todennäköisesti maksamaan 2x-5x kalliimpaa vuosimaksua!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ja jos haluat sellaisen vakuutuksen missä vakuutusmaksut on aina hyvitetty justiinsa samalta ajalta kuin mitä se on liikenteestä poistettuna niin joudut todennäköisesti maksamaan 2x-5x kalliimpaa vuosimaksua!
    Tämä on totta. Ifissä mulla oli ympärivuotinen vakuutus 318;- vuodessa ja vastaava seisonta-ajallinen 684;- eli 57;- per kuukausi.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vakuutuksia on erilaisia. Vakuutusyhtiöitä on erilaisia. Vakuutusehtoja eri vakuutuksissa ja eri yhtiöissä on erilaisia. Eli oikean vastauksen saat siitä yhtiöstä missä sulla on vakuutus!
    En minä mitään sen kummempaa halua.
    Kiinnostaa vain tietää, miksi peritään liikennevakuutusta seisonnassa olevasta pyörästä.
    Selvitän tämän POP vakuutuksen kanssa, kunhan keksin miten sinne saa sähköpostilla yhteyden. Puhelin on keksitty, mutta siitä ei jää mustaa valkoisella. Chatti puolestaan ei osannut sanoa syytä maksuun, joskin epäili sen liittyvän kausihinnoitteluun jotenkin. Niin kyllä minäkin epäilen.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
    Selvitän tämän POP vakuutuksen kanssa, kunhan keksin miten sinne saa sähköpostilla yhteyden. Puhelin on keksitty, mutta siitä ei jää mustaa valkoisella.
    Yritin viime viikolla, olisikohan ollut maanantaina, soitella POPin asiakaspalveluun, mutta 15min jonotuksen jälkeen kyllästyin odottelemaan ja pistin kysymykseni viestillä POPin sivujen kautta, mutta eipä ole vielä toistaiseksi kuulunut vastausta siihenkään.

Sivuilla oli tosin maininta, että viestien käsittelyssä on tällä hetkellä ruuhkaa, joten en ole viitsinyt pidätellä hengitystäni vastausta odotellessa.

Ja sen verran hintakeskusteluun, että siirsin viime viikolla Speed Triplen sekä yhden kappaleen nelipyöräisiä kulkineita POPiin ja ensimmäisen vakuutuskauden maksu 15% alennuksineen toi ihan mukavan 645€ säästön.

POP-vakuutuksessa jo ennestään olleen projektipyörän vakuutuskin antoi laskurilla kokeiltuna selkeästi pienemmän hinnan mitä nykyinen.

Kun viimeksi joskus viime vuoden puolella katselin, niin hinta oli hyvin lähelle samaa luokkaa mitä edellisessä vakuutuksessa.
    Jokos nyt on mahdollista saada suoraan täydet bonukset kakkosajoneuvon liikennevakuutukseen? Vakuutuslakihan muuttui vuodenvaihteessa, ja minun mielestäni tuo oli tulossa.

Onko kukaan kysellyt?
    Lainaa hidas-ja-kankee kirjoitti Katso viesti
    Jokos nyt on mahdollista saada suoraan täydet bonukset kakkosajoneuvon liikennevakuutukseen? Vakuutuslakihan muuttui vuodenvaihteessa, ja minun mielestäni tuo oli tulossa.

Onko kukaan kysellyt?
    Siis autoon saa joo. POPiin siirtäessä nousi ykkösauton bonarit 75:stä 83:een ja saman 83% sain kesäautoon, jossa aiemmin 10% (vai oliko sittenkin 20%?).

Nyt menee sitten muistelun ja mutun puolelle eli If taisi tarjota kakkosautoon 40% (vai oliko se 30%, joka heillä uusi lähtöbonus), Lähitapiola lupaa saman kuin ykkösautossa ja OP ei tarjoa vielä yhtään mitään. Lähitapiolan ja OP:n hommelista kuulin asiaa setvineeltä naapurilta.

Pyörään sain POPilta aiemman 60% sijaan 81%.

Jokaisen on omalta kohdalta helppo tarkistaa ainakin POPin ja IFin laskureilta omalla Hetulla.
    Miten tää nyt oikein menee?
    Tuntuu, että kaikkien bonukset nousee yli 80%.
    Luulisi, että joku nyt sitten joutuu maksamaan lisää, tai muuten tämä yhtälö ei toimi.
    Käykö tässä nyt niin, että seuraavalla kierroksella vakuutuksen hinta sitten kaksinkertaistetaan, tai jotain sinne päin.
    Itsellänikin varmaan boukset nousisivat, kun en muista yli 20 vuoteen laskuttaneeni mitään vakuutusyhtiöiltä.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Luulisi, että joku nyt sitten joutuu maksamaan lisää, tai muuten tämä yhtälö ei toimi.
    Käykö tässä nyt niin, että seuraavalla kierroksella vakuutuksen hinta sitten kaksinkertaistetaan, tai jotain sinne päin.
    Itsellänikin varmaan boukset nousisivat, kun en muista yli 20 vuoteen laskuttaneeni mitään vakuutusyhtiöiltä.
    Monessa yhtiössä missä kattonut tarjouksia niin boonukset ovat nousseet kyllä, mutta myös vakuutuksen lähtöhinta on noussut. Eli pitkällä juoksulla nää uudet tarjoukset (ainakin minulle) tulee kalliimmaksi.

Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    POP-vakuutus
    885,33 €/vuosi osakaskolla.
    Liikennevakuutuksen bonusalennus: 35 %
    Kaskon bonusalennus on 70 %

Jos nyt ottais samasta yhtiöstä (edelleen olis ylivoimasesi halvin):
    782,55€/vuosi osakaskolla
    Liikennevakuutuksen bonusalennus: 55 %
    Kaskon bonusalennus on 70 %
    Ja ensimmäisen kauden "bonus" -15%
    Ja tuossa uudessa "tarjouksessa" liikennevakuutus olisi 622,86 €/vuosi, eli osakaskon osuus on pieni.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
    Tein vertailulaskelmia...

If ympärivuotinen liikennevakuutus ja osakasko 0% bonuksella ~795,-
    Nykyisellä 60% bonuksella 318;-
    Max bonuksella 75% neljän vuoden päästä 198,75

POP ympärivuorinen liikennevakuutus ja osakasko 0% bonuksella ~1167,-
    Nyt saadulla 83% bonuksella vuosimaksu 198,53

Olettaen, että lähtöhinnat pysyvät ennallaan ensimmäisen vuoden säästö 120,-. Bonuksen noustessa toisena vuonna 65:een säästö 80,-, kolmantena 70:een säästö 40,- ja neljäntenä vuonna bonuksen noustua 75% IF ja POP olisi tasoissa.

Todennäköisesti "kilpailutan" taas noin vuoden kuluttua ja katson mistä saan halvimmalla loppusummalla. Minulla nimenomaan loppusumma ratkaisee eikä sillä ole väliä mistä se muodostuu.

EDIT: POPin bonus olikin vain 81% liikennevakuutuksesta ja 70% osakaskosta. En jaksa ynnäillä uudelleen kun homman idea kuitenkin aukesi varmaan edellisestä kappaleesta eli tulevalla ajokaudella piti valita joko vakuutus, jonka hinta 198,- tai vaihtoehtoisesti 318,- ...
    Minulla on seisonta-ajallinen vakuutus If:stä

Osakasko, maksu yhteensä vuodessa 76,38 €
    Liikennevakuutus, maksu yhteensä vuodessa 882,45 € sis bonusalennuksen 20% (220,61 €)

Viime kesän ajokausi alkoi 11.4. ja päättyi 15.10.
    Ajokauden vakuutusmaksuksi tuli 479,43 €, ja päälle 6 € liikenteestäpoistosta

Kokonaisuudessa siis 485,43€ / 6 kk 5 pv ajokaudelle. Siedettävä, mutta ei tuota halvaksi voi sanoa.
    Honda CB1300F
    Lainaa LiiTu kirjoitti Katso viesti
    Minulla on seisonta-ajallinen vakuutus If:stä

Osakasko, maksu yhteensä vuodessa 76,38 €
    Liikennevakuutus, maksu yhteensä vuodessa 882,45 € sis bonusalennuksen 20% (220,61 €)

Viime kesän ajokausi alkoi 11.4. ja päättyi 15.10.
    Ajokauden vakuutusmaksuksi tuli 479,43 €, ja päälle 6 € liikenteestäpoistosta

Kokonaisuudessa siis 485,43€ / 6 kk 5 pv ajokaudelle. Siedettävä, mutta ei tuota halvaksi voi sanoa.
    No ei voi, minulla samassa yhtiössä tuon R1100S:n vakuutus ympärivuotisena 210 euroa ja sentit päälle per vuosi. Sinulekin olisi todennäköisesti tullut halvemmaksi ottaa ympärivuotinen vakuutus. Miksi? No siksi että yli kuuden kuukauden ajokausi on yhtä kuin ympärivuotinen. Joillekin seisonta-ajallinen on järkevä vaihtoehto - jos ajaa 3-4kk vuodessa - mutta ei esimekiksi minulle, ajokautta kun pyrin pitämään vähintään sen 8-9 kuukautta vuodessa.

P.S

Katsoin tuollaisen CB1300:sen vakuutuksen omilla tiedoillani (bonus 40%) ja ympärivuotisen liikennevakuutuksen hinnaksi jäi 315,54 ja osakaskon hinnaksi 50,79€ eli yhteensä 366,33.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 16.01.2017 klo 00:59.
    Niinhän se menee että netto hinta ratkaisee oikean hinnan ei boonusten määrä....
    kuten kaupan teossakin väliraha ei pyyntihinta tai omat kuvitelmat...........
    Ei mene napit tasan: If laskuri antoi minulle ympärivuotisena yht. 513 €/kausi (bonukset 30% ja 70%).
    Ikä ja/tai asuinpaikka vaikuttaa?

Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    No ei voi, minulla samassa yhtiössä tuon R1100S:n vakuutus ympärivuotisena 210 euroa ja sentit päälle per vuosi. Sinulekin olisi todennäköisesti tullut halvemmaksi ottaa ympärivuotinen vakuutus. Miksi? No siksi että yli kuuden kuukauden ajokausi on yhtä kuin ympärivuotinen. Joillekin seisonta-ajallinen on järkevä vaihtoehto - jos ajaa 3-4kk vuodessa - mutta ei esimekiksi minulle, ajokautta kun pyrin pitämään vähintään sen 8-9 kuukautta vuodessa.

P.S

Katsoin tuollaisen CB1300:sen vakuutuksen omilla tiedoillani (bonus 40%) ja ympärivuotisen liikennevakuutuksen hinnaksi jäi 315,54 ja osakaskon hinnaksi 50,79€ eli yhteensä 366,33.
    Honda CB1300F
    Ei mene napit tasan: If laskuri antoi minulle ympärivuotisena yht. 513 €/kausi (bonukset 30% ja 70%).
    Ikä ja/tai asuinpaikka vaikuttaa?
    Nämä vakuutusjutut ovat, aika usein, vähintäänkin mystisiä. IF:illä olen huomannut sellaisenkin muuttujan kuin pyörän yksilönä - sama merkki, malli, käyttöönottovuosi - vaikuttavan vakuutusmaksun suuruuteen. Kuinka lienee muilla yhtiöillä?

Kun tuota ässää olin ostamassa niin mahdollisia kohteita oli muitakin. Vertailin jokaisen kohteen vakuutusmaksua erikseen ja hintahaarukka oli liikennevakuutuksen osalta, pyörästä riippuen, tuosta vähän yli kahdestasadasta reiluun viiteensataan per vuosi. Siis samanlaiset pyörät samassa yhtiössä saman henkilön tiedoilla. Kun kaikki muut asiat olivat eri pyörissä suunnilleen samalla tolalla niin viime kädessä vakuutusmaksu ratkaisi hankinnan.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 16.01.2017 klo 11:56.
    Käsittämätöntä, miten voi täysin saman pyörätyypin eri yksilössä olla eri hintaiset vakuutukset.
    Onko siellä joku lottokone joka arpoo maksun runkonumeron perusteella

Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Nämä vakuutusjutut ovat, aika usein, vähintäänkin mystisiä. IF:illä olen huomannut sellaisenkin muuttujan kuin pyörän yksilönä - sama merkki, malli, käyttöönottovuosi - vaikuttavan vakuutusmaksun suuruuteen. Kuinka lienee muilla yhtiöillä?

Kun tuota ässää olin ostamassa niin mahdollisia kohteita oli muitakin. Vertailin jokaisen kohteen vakuutusmaksua erikseen ja hintahaarukka oli liikennevakuutuksen osalta, pyörästä riippuen, tuosta vähän yli kahdestasadasta reiluun viiteensataan per vuosi. Siis samanlaiset pyörät samassa yhtiössä saman henkilön tiedoilla. Kun kaikki muut asiat olivat eri pyörissä suunnilleen samalla tolalla niin viime kädessä vakuutusmaksu ratkaisi hankinnan.
    Honda CB1300F
    Käsittämätöntä, miten voi täysin saman pyörätyypin eri yksilössä olla eri hintaiset vakuutukset.
    Onko siellä joku lottokone joka arpoo maksun runkonumeron perusteella
    Kyllä minulla on jonkilainen käsitys tästä lottokoneesta. Sen nimi on ajoneuvotietokanta (ajoneuvorekisteri) ja ylläpitäjä trafi. Meillähän on suhteellisen runsaasti tuontipyöriä, ohi virallisen maahantuonnin, jotka on maahantuontivaiheessa kirjattu järjestelmään vähän kuka mitenkin.

Tästä johtuu että tietokantaan on muodostunut pieniä ajoneuvoryhmiä, esimerkiksi on kirjattu 10 pyörää samoilla tiedoilla tai vaikka vain yksi pyörä. Virallisesti maahantuotuja, täysin samanlaisia, pyöriä on taas kirjattu hieman toisenlaisilla tiedoilla 200 kpl.

Kun näin on tehty niin vakuutusmatematiikan kannalta on olemassa kaksi - tai vaikka 15 - eri ajoneuvoryhmää. Vaikka ovatkin kaikki täysin samanlaisia pyöriä. Vahinkokehitys on erilaista ryhmän sisällä, tämä taas vaikuttaa riskien arviointiin ja sen kautta vakuutusmaksuihin.

Tuo minun pyöränikin on Italian tuonti ja voi olla että se on ajoneuvoryhmänsä ainoa.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 16.01.2017 klo 14:07.
    Meinasin vaihtaa POP:iin oman pyörän kun olis saanu 45% Liikenteeseen todellisen 25% sijaan. Kaks asiaa laitto miettimään eli se että Pop ei anna enää palautuksia Liikenteestä poistolle uusissa vakuutuksissa eivätkä hae vanhaa vahinkohistoriaa yhtiönvaihdossa eli pois vaihtaessa tulis ikävä yllätys kun bonukset olis pienemmät kuin piti olla.
    Honda CBR 954RR -02
    Onko kenelläkään omaa kokemusta POP:in asiakaspalvelusta, korvausten käsittelystä ja niiden saamisesta?

Kuullun ja lukemani perusteella kaikki ei taida olla täysin tyytyväisiä. Vaikka mihinpä vakuutusyhtiöön kaikki olisikaan. Auto on parhaillaan tuulilasin vaihdossa. Jos vakuutus olisi popissa, niin olisi kuulemma ollut pakko yrittää paikata liimaamalla. Siitä tuo mieleen..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Miettinyt ihan samaa.. Minulle käsittämätöntä, että noviisi saa kaskoonsa samat täydet bonukset, kuin 20 vuotta vahingoitta ajanut. Tämä tarkoittaa oikeasti sitä, että ne 20 vuotta ilman vahinkoja ei meinaakaan mitään. Kusetuksen makua - ennen kaikki oli paremmin, tai ainakin oikeudenmukaisemmin

Minunkin vakuutusten bonuksia on kerättu pitkään ja -20% (siis miinus!) bonareista alkaen. Aiemmin kaikilla vakuutusyhtiöillä oli sama bonuskäytäntö, se oli mielestäni ainakin enempi oikean suuntainen kuin nykyinen. Nykyään bonushomma on mennyt sellaiseksi ihme kikkailuksi, jota ei kai kukaan täydellisesti ymmärrä. Mielestäni niin uusia, kuin vanhojakin asiakkaita suoraan sanoen kusetetaan noilla 70-80 % alennusprosenteilla.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 17.01.2017 klo 11:58.
    Route 66 - 2006.
    Toi POP on itelle ainakin sellainen että sinne en enää vakuutuksia laita.
    Kauhea vääntö korvauksissa ja älytön määrä selvityspyyntöjä ja kesti kauan ennenkuin korvasivat.
    If on itelle toiminut kaikissa vakuutuksissa helposti parhaiten. (tällä hetkellä työtapaturmaa maksavat)
    Kesällä kaadosta missä murtui jalka ja meni nivelsiteitä jne. magneettikuvaus luvat tuli alle 12h ja kaikki toimi muutenkin paremmin kuin osaa odottaa.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Onko kenelläkään omaa kokemusta POP:in asiakaspalvelusta, korvausten käsittelystä ja niiden saamisesta?

Kuullun ja lukemani perusteella kaikki ei taida olla täysin tyytyväisiä. Vaikka mihinpä vakuutusyhtiöön kaikki olisikaan. Auto on parhaillaan tuulilasin vaihdossa. Jos vakuutus olisi popissa, niin olisi kuulemma ollut pakko yrittää paikata liimaamalla. Siitä tuo mieleen..
    Korvannu mulla ainakin aina ilman mitään vääntöä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  30.  

meikäläisen kokemuks ihiukan vierestä mutta itellä popin kokemukset pojan manki varastettiin löytys hetken päästä pusikkoon pilotettuna ilmoitukset tehtiin ,ja mopo tarkastettavaksi .samalla kerrottin mitä oli rikki omilta jäljiltä ,tarkastus kesti noin 4kuukautta ja tuomio mopolla ajettu kolari ,sanoin että varmaan onkin mutta silti se koitettiin varastaa ja siinä samalla mennyt muunmuussa taka haarukka rikki etu levy kerran oli levylukko paikalla ym ,vastaus ei pysty toteamaan mikä on mennyt rikki varkaus yrityksessä suositus että mun vaatimukset kannattaa unohtaa ,no kysyin että kerran olette todennut että on kolaritu ja meillä on täys kasko vehkeessä niin sehän menee siihen ,vastaus ei voi laittaa kerran on tutkittu varkautena ei pystyä sanoo mikä on kolari jäljiltä, mitä vittua meillähän on kasko ,kahdesta eri asiasta ei voi korvata ,ja samalla sano et kannattaa unohtaa korvaus hakemus, täyttää jonkin asteisen petosyrityksen että sellain kokemus popista. halvat olivat vakuutukset kyllä
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
Sivu: 36 / 91:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2634353637384686 ... ViimeinenViimeinen